W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Morjes vaan kaikille.
Uutena ajattelin laittaa pientä jutun tynkää tuommoisesta harraste pelistä mikä tuli hankittua alkuvuodesta, laite vaan vaatii sen verran "pientä" laittoa että miks ei sitten tekis samalla jotain vähän enemmän kun sen kerran atomeiks meinaa laittaa..
Elikkä tarkotus olis vaihtaa vähän nätimmin toimiva tomaatti sinne, esim. 722.6... tai ainakin ymmärtääkseni kyseinen loota tarjoais vähän parempia ominaisuuksia.
Tulevana talvena olis tarkoitus alotella rojektia ja jatkaa vaikka sitte seuraavaan talvee jos on tarvis. Ennen ei autoo kuitenkaa ajoon oteta ku se on valmis.
Kysymys siis kuuluukin et sopiiko se tohon m119 moottoriin mitenkään(mitäkö muutoksia tarttis?) ja mites mahtaa olla se tehon kesto, etenkin jos meinaa tota konetta hieman piristellä? Eli jos jollain on tietoo niin olisin niistä tiedon jyvistä hyvinkin kiitollinen.
Nii ja kattellaan sitä muuta kivaa sitte vähän myöhemmin, lähempänä talvea.
Uutena ajattelin laittaa pientä jutun tynkää tuommoisesta harraste pelistä mikä tuli hankittua alkuvuodesta, laite vaan vaatii sen verran "pientä" laittoa että miks ei sitten tekis samalla jotain vähän enemmän kun sen kerran atomeiks meinaa laittaa..
Elikkä tarkotus olis vaihtaa vähän nätimmin toimiva tomaatti sinne, esim. 722.6... tai ainakin ymmärtääkseni kyseinen loota tarjoais vähän parempia ominaisuuksia.
Tulevana talvena olis tarkoitus alotella rojektia ja jatkaa vaikka sitte seuraavaan talvee jos on tarvis. Ennen ei autoo kuitenkaa ajoon oteta ku se on valmis.
Kysymys siis kuuluukin et sopiiko se tohon m119 moottoriin mitenkään(mitäkö muutoksia tarttis?) ja mites mahtaa olla se tehon kesto, etenkin jos meinaa tota konetta hieman piristellä? Eli jos jollain on tietoo niin olisin niistä tiedon jyvistä hyvinkin kiitollinen.
Nii ja kattellaan sitä muuta kivaa sitte vähän myöhemmin, lähempänä talvea.
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Elikä jos jollain kokemuksia tosta 722.6 askista niin saa kertoilla ja muutenkin mielipiteitä kyseisestä muutoksesta.
Ja oliko noita automaatti specialisteja satakunnassa päin?
Ja oliko noita automaatti specialisteja satakunnassa päin?
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Jos aitot sovittaa tuota sähkö ojattua laatikkoa tuohon, niin on aika kova savotta. Vaatii helvetisti työtä saada ecu toimimaan ++ paljon muuta hommaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
kyllä siihen sopivaa 722.6 on olemasa.
mersun omaa laatikon ohjainta ei kannata aatellakkaan.
laita PCS ohjain.
kysy nimirerkiltä Allu D.
mersun omaa laatikon ohjainta ei kannata aatellakkaan.
laita PCS ohjain.
kysy nimirerkiltä Allu D.
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Kyllä siihen M119 moottoriin sopii 722.6 suoraan kiinni, mitäköhän ominaisuuksia tässä nyt haetaan?? Kun 500:sen vakio askihan toimii kuin unelma
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Luultavasti kierrosten pudotus maantieajoon.
Luulisi että tuo kasi jaksaisi mennä 120km/h alle 2000 kierroksen.
Luulisi että tuo kasi jaksaisi mennä 120km/h alle 2000 kierroksen.
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Onkohan tuo "projekti" ollut ajossa Aki83:lla? Jokin aika sitten taisi sellainen olla myynnissä, mistä kone osina tms. Itse olen ajanut ja ollut kyydissä kolmella eri yksilöllä ja mielestäni tehdas on valinnut autoon oikeat komponentit . Tietty jos koneesta kutittelee enemmin tehoa ulos mutta pitää muistaa että 500E moottori on eri kuin SL ja ässän kone, sehän on Porschen (tai jonkun muun asiantuntevan tahon) "virittämä" ja erilainen ominaisuuksiltaan noihin "vakioihin" verrattuna. Tämän siis luin netistä ja voi olla väärääkin tietoa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Ihan mielenkiintoinen projekti. Saakohan 5-vaihteisella vielä parannettua kiihtyvyyttä 0-100 ja varttimailin..
Ja varmaan taloudellisuutta vielä lisää maantieajossa.
Kyllähän se viissatkun 4-vaihteinen ihan hienosti vaihtaa. Varmaan tuo V8 vääntö vaikuttaa myös asiaan.
Edit: Niin ja tuohon kun laittaa vielä ASD-perän ja ottaa ne omat luistonestot pois niin hyvä tulee.
Ja varmaan taloudellisuutta vielä lisää maantieajossa.
Kyllähän se viissatkun 4-vaihteinen ihan hienosti vaihtaa. Varmaan tuo V8 vääntö vaikuttaa myös asiaan.
Edit: Niin ja tuohon kun laittaa vielä ASD-perän ja ottaa ne omat luistonestot pois niin hyvä tulee.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Onhan tuo ajossa koko ajan. Kattelin itsekin sitä vehjettä mikä oli osina mutta en sitte lähteny edes kattomaan oli hiukka liian kaukana(olis tullu kuljetus ongelmia) olis voinu ollakki vaik parempi ku tää mun mut tiä sitte, ainaki tää liikkuu.karra kirjoitti:Onkohan tuo "projekti" ollut ajossa Aki83:lla? Jokin aika sitten taisi sellainen olla myynnissä, mistä kone osina tms. Itse olen ajanut ja ollut kyydissä kolmella eri yksilöllä ja mielestäni tehdas on valinnut autoon oikeat komponentit . Tietty jos koneesta kutittelee enemmin tehoa ulos mutta pitää muistaa että 500E moottori on eri kuin SL ja ässän kone, sehän on Porschen (tai jonkun muun asiantuntevan tahon) "virittämä" ja erilainen ominaisuuksiltaan noihin "vakioihin" verrattuna. Tämän siis luin netistä ja voi olla väärääkin tietoa...
Kyllähän auto toimii OE komponenteilla ihan hyvin normi ajossa ei siinä mitään mutta autolla ajettu jo niin paljon et en oikeen näe järkee lähtee "entisöimään" enää tällasta. Tehdään siitä sitte oman laisensa ja oman näköinen, tarkotus ei kuiteskaan ole raiskata komeeta laitetta vaan ihan hillitysti liikenteessä ollaan.
Voisin tossa jossain vaiheessa kuviakin laittaa nyky kunnosta jahka kerkiän ottamaan ja saan ne näkyviin täälä..
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Juu uskoisin ainakin kiihtyvyyden parantuvan, sehän tässä vähän onki tarkotus..jupehalm kirjoitti:Ihan mielenkiintoinen projekti. Saakohan 5-vaihteisella vielä parannettua kiihtyvyyttä 0-100 ja varttimailin..
Ja varmaan taloudellisuutta vielä lisää maantieajossa.
Kyllähän se viissatkun 4-vaihteinen ihan hienosti vaihtaa. Varmaan tuo V8 vääntö vaikuttaa myös asiaan.
Edit: Niin ja tuohon kun laittaa vielä ASD-perän ja ottaa ne omat luistonestot pois niin hyvä tulee.
Tosin perään olin ajatellu quaife lukkoa mut hintaa sille vähän tulee(1250€+rahti ), et en sit viel ihan tiiä siitä ja kuinkahan se toimii sitte normi ajossa kadulla
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Mitäs vikaa siinä vakiona olevassa asd perässä sitten on
Sä meinaat nyt sitten haastaa porschen ja mersun insinöörit täysin projektilla
Täytyy seurata projektia mielenkiinolla
...ei tainnutkaan olla
Sä meinaat nyt sitten haastaa porschen ja mersun insinöörit täysin projektilla
Täytyy seurata projektia mielenkiinolla
...ei tainnutkaan olla
Viimeksi muokannut cuuno, To 26.09.2013 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Eikai siellä ASD-perää ole vakiona?? Tietääkseni ASR tai joku vastaava luistonesto niissä on ollut. Joissakin ihan ASR-nappula tai sitten sellainen talvirenkaan näköinen kuva.cuuno kirjoitti:Mitäs vikaa siinä vakiona olevassa asd perässä sitten on
Sä meinaat nyt sitten haastaa porschen ja mersun insinöörit täysin projektilla
Täytyy seurata projektia mielenkiinolla
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
ei oo asd perää mutta W140 mallistahan löytyy samalla välityksellä oleva asd, anturit pitää vaan keksiä kiinni ja avot
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
.. ja sitte ku haluaa lukon lukitsevan niin pitäs saada +30bar ? hydraulikkapainetta perään. Quaife helppous = bolt on, itekki miettiny molempia, molemmissa omat puolensa quaife menis heti jos ois "edes" puolet halvempi.
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Jos hintaa ja toimenpiteen nopeutta jajattelee niin ehdottomasti W140 asd perä ja rasva prässillä sopiva esi paineistus nopea ja helposti toteutettava jatkuva lukkoperä
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Onko kokemuksia noiden ASD perän kitkapintojen kulutuskestävyydestä jos tekee vaseliinilla jatkuvan paineen, kun perähän ei oo normaalisti juurikaan esijännityksessä vakiona. Kestääkö ajaa vaikkapa 20tkm? Ei se kovin halpaa oo uusia niitä kitkalevyjäkään vuoden välein sinne, toki harrastepeliin ei välttämättä kilometrejä hirveesti tule
IG: @pyrytakkunen
Re: W124 E500 vm.-92 5v.automaatti+muuta kivaa..?
Mulla oli 190:ssä pari vuotta vaseliinit asd sylintereissä enkä ajossa huomannut että olisi levyt kulunut. Kilometrejä kertyi joku 60tkm.