om602 2.5 turbo ja 7mm turbo asiaa
Re: om602 2.9 ST
tuli tehtyä pakosarja aamu tuimaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om602 2.9 ST
Kuvien laadusta ainakin täys kymppi
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om602 2.9 ST
Siisti sarja näyttäis olevan ainakin sen perusteella mitä kuvista saa selvää
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: om602 2.9 ST
Tuohon imusarjaan palatakseni... mahtaako tuo kohtisuora tulo kohdistaa yhdelle pytylle liikaa? Olisko ollu mahdollista tässä koneessa/korissa tuoda tuo ahtoputken tulo etuviistosta? (minä mistään mitään tiiä mutta kunhan ajattelen ääneen ) Siistin pakosarjan oot kyllä väsänny!
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
W201 190 Om605 St-Projekti
Re: om602 2.9 ST
pitäs oikeen ostaa kunnon kamera ku tuon puhelimen kamera on niin sumea... tuosta imusarjasta sen verran että en minäkään noista ymmärrä oikeen mitään mutta tuollasia oon nähny niin teimpä samallalailla korjataan sitten jälkeen päin jos on jotain vikaa....
Re: om602 2.9 ST
ja ei tuo pakosarjakaan pahan näkönen ollu ku kavereille sitä kehtas näyttää koko päivä siinä vierähti mutta hyvä siitä tuli ainakin omasta mielestä mutta sit ku saa vehkeet laulamaan niin selviöö vasta että toimiiko se käytännössä... uus lohko lähti tänään tulemaan tuolta jämijärven suunnalta! pääsee kohta kasailemaan konetta
Re: om602 2.9 ST
Itse noita touhuja sivusta seuranneena on tullut huomattua että jos se vika tulee mm. sulaneen männän/vääntyneen veivin muodossa, niin tulee kalliiksi jälkeenpäin korjata.jusbe37 kirjoitti:pitäs oikeen ostaa kunnon kamera ku tuon puhelimen kamera on niin sumea... tuosta imusarjasta sen verran että en minäkään noista ymmärrä oikeen mitään mutta tuollasia oon nähny niin teimpä samallalailla korjataan sitten jälkeen päin jos on jotain vikaa....
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: om602 2.5 ST
moottori vaihtu viime perjantaina 2.5 litraseen turbo koneeseen joka oli juuri rempattu (kaikki laakerit, peltinenkannentiiviste ymym.) ei tarvi muutaku enään pumppu säätää jossain diesel korjaamolla ja heittää mylly keulille
Re: om602 2.9 ST
Onko oikeen leveä kantinen?jusbe37 kirjoitti:moottori vaihtu viime perjantaina 2.5 litraseen turbo koneeseen...
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
W201 190 Om605 St-Projekti
- tiisselparooni
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su 27.01.2013 19:20
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
Re: om602 2.9 ST
Eipä tolla kannella niin väliä, mutta jos kellarissa kapeakantisen turbon kanget niin ne ei kauaa kattele!
Re: om602 2.9 ST
kapeekantinen. en viihtiny ees ettii levee kantista ku on kuitenki pakosarja ja imusarja jo tehty tähän kapea kantiseen aiemmin. ja jäi vanhasta koneesta paljon ylimäärästä osaa mikä menee tähän koneeseen jos sattuu jotakin hajoamaan.
Re: om602 2.9 ST
tuli tuossa vähän selailtua foorumia ja semmosen asian pistin merkille että esim. om601 ja om603 koneet pysyy paremmin nipussa kuin om602 koska siellä on parillinen määrä mäntiä, ja sen takia lohko ei värise niin paljon (korjatkaa jos oon väärässä) niin auttaisko sellanen vahvikelevy joka tulee ö-p.n ja lohkon väliin niin vaimentamaan tuota värinää?
Re: om602 2.9 ST
Ei pidä paikkaansa, 5 sylinterisestä saa vaikka miten paljon voimaa. Tehokkaimmat kiihdytysautotkin käyttävät audin 5 sylinteristä. Mikäli sinulla on tosiaan tuo 2,9 litrainen niin sen suurin ongelma on pitkä isku ja siihen ei vahvikelevyt auta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: om602 2.9 ST
veskola kirjoitti:Ei pidä paikkaansa, 5 sylinterisestä saa vaikka miten paljon voimaa. Tehokkaimmat kiihdytysautotkin käyttävät audin 5 sylinteristä.
Jep !
5-sylinterisestä ja muistakin kuin Audin tekniikoissa voidaan suhteessa ottaa tehoa/vääntöä eniten kaikkiin muihin moottorityyppeihin verrattuna....jos jätetään pois kiertomäntä- ja turbiinimoottorit.
Re: om602 2.9 ST
kone on nyt vaihtunut om602 2.5 litraseen myllyyn.. oon suunnitellu sellasta vahvike levyä sinne ö-p.n ja lohkon väliin.. minkä paksusesta tavarasta se kannattas tehä?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: om602 2.9 ST
jusbe37 kirjoitti:kone on nyt vaihtunut om602 2.5 litraseen myllyyn.. oon suunnitellu sellasta vahvike levyä sinne ö-p.n ja lohkon väliin.. minkä paksusesta tavarasta se kannattas tehä?
Moottorin " värinöitä "ei saada muutettua millään vahvikelevyillä. Kannattaa suosiolla unohtaa tuollaiset ajatukset. Jos aikomuksesi on OM 602 moottoria tasapainottaa......tapahtuu se kaikkien liikkuvien massojen tasapainoon saattamisen.
Re: om602 2.9 ST
Mikäli kaikki muu jää vakioksi alakerrassa niin lohkon korsetti on kyllä kohtuu turha investointi.
Kannattaa editoida otsikko tämän päivän tilannetta kuvaavaksi...
Kannattaa editoida otsikko tämän päivän tilannetta kuvaavaksi...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om602 2.9 ST
Jos motista otetaan oikeesti voimaa, sen vahavistaminen ei suinkaan oo turhaa
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: om602 2.5 st
mutta minkä vahvusesta rautalevystä sen vahvikelevyn ootte tehny?
Re: om602 2.5 ST
miten tuota otsikkoa saa muokattua?
Näin voit muuttaa viestin otsikkoa
Jos haluat vaihtaa koko jutun otsikkoa, avaa aloitusviesti ja muokkaa sen otsikkoa ja lähetä se uudelleen. Jos haluat vain uuden otsikon viestikohtaisesti, vaihda se viestin kirjoitusvaiheessa, kuten tässä on tehty.jusbe37 kirjoitti:miten tuota otsikkoa saa muokattua?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: om602 2.9 ST
Moottoria ei vahvisteta itsetehdyillä jälkiasennetuilla rakenteilla. Tilanne muuttuu huonommaksi mitä enemmän ulkopuolisiin rakenteisiin kajotaan. Eripariliitokset aiheuttavat termodynamiikan seurauksena rakenteisiin murtuman, joten moottorin stabiliteettia häiritään. Moottoria voidaan vahvistaa tai muuttaa materiaaleja vain liikkuvien massojen osalta ja lämpökäsittelemällä tai pinnoittamalla tiettyjä rakenteita.jeemu kirjoitti:Jos motista otetaan oikeesti voimaa, sen vahavistaminen ei suinkaan oo turhaa
Re: om602 2.9 ST
tiisselparooni kirjoitti:Eipä tolla kannella niin väliä, mutta jos kellarissa kapeakantisen turbon kanget niin ne ei kauaa kattele!
Jaa om602 2.5 turpon kangetko ei kestä tehoja?
W201 2.5 Turbodiesel -88
W124 2.5 Diesel -87
W124 2.5 Diesel -87
- tiisselparooni
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su 27.01.2013 19:20
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
Re: om602 2.5 ST
No kyllä nyt noita on senverran ajettu solmuun jo seiskan pumpullakin että heikkoja ovat.... Monarin kanget onkin sitten jo aivan erimaata!
Re: om602 2.5 ST
aina puhutaan kangista mutta itse kun räjäytin 602 motorin niin minulla oli leikannut mäntä kiinni joka katkaisi kangen... loput voiki arvata
w201 om605
- tiisselparooni
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su 27.01.2013 19:20
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
Re: om602 2.5 ST
Eipä tuota ongelmaa esiinny sorvatuilla männillä.
Re: om602 2.5 ST
Kyllä ne turbon kanget kohtuu kestäviä on,jos ennakot ynms.on kohdillaan.mutta jos arveluttaa,niin ei nuo monivenan kanget enää hirveitä maksa.
Re: om602 2.9 ST
Totta. Mut josko ei asennakkaa sitä levyä moottorin ulkopuolelle? Mitä jos siittä levystä tekiskin pyörivän, toimisko sillon?Mesemies89 kirjoitti:Moottoria ei vahvisteta itsetehdyillä jälkiasennetuilla rakenteilla. Tilanne muuttuu huonommaksi mitä enemmän ulkopuolisiin rakenteisiin kajotaan. Eripariliitokset aiheuttavat termodynamiikan seurauksena rakenteisiin murtuman, joten moottorin stabiliteettia häiritään. Moottoria voidaan vahvistaa tai muuttaa materiaaleja vain liikkuvien massojen osalta ja lämpökäsittelemällä tai pinnoittamalla tiettyjä rakenteita.jeemu kirjoitti:Jos motista otetaan oikeesti voimaa, sen vahavistaminen ei suinkaan oo turhaa
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: om602 2.5 st
Yks Norge kaiffari duunas kai 5mm ja onkait täski maas tehty liki 50mm. Jotai tolta väliltä kai on sopivajusbe37 kirjoitti:mutta minkä vahvusesta rautalevystä sen vahvikelevyn ootte tehny?
Toisaalta tollai 5syl kellari menee iliman levyjäki sen 500hv
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: om602 2.5 ST
Tiedossa olevien tekniikoiden saantona ei kyetä täytöstä niin paljoa lisäämään kyseiseen moottooriin ettei peti kestäisi.Esimerkkinä vaikkapa 15 bar ahtopaineet suhteessa ruiskutusmäärään ja iskutilavuuteen.
Oikein suunniteltu kampiakseli ottaa kaikki voimavaikutukset ( aksiaaliset/radiaaliset ) vastaan petin lujuuden yhteisvaikutuksena.
Oikein suunniteltu kampiakseli ottaa kaikki voimavaikutukset ( aksiaaliset/radiaaliset ) vastaan petin lujuuden yhteisvaikutuksena.