Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su 30.01.2011 20:01
Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Vito 115cdi 2004 ja väyläohjattu Eber D5WS lämmitin. En ole koskaan ollut oikein selvillä tämän värkin ohjauslogiikasta.
Esimerkki: Polttoaine lopussa -> laite ei käynnisty. Loogista ja luulisi, että tankkauksen jälkeen taas käynnistyy. Mutta ei aina, ei ainakaan heti. En saa selvää, millä ehdoilla se taas käynnistyy. En saa selvää siitäkään, että saako poltin vinkin väylän kautta siitä, että polttoaine on lopussa ja ei edes yritä, jos aine on lopussa. Vai onko polttoaineen loputtua vaan poltin mennyt häiriötilaan ja sitä tietä auton vikamuistiin? Perhana että menee hermo. Viton kojelaudan nappi kyllä syttyy punaiseksi, kun käsken pottimen päälle, mutta nyt mitään ei tapahdu, vaikka tankki on täynnä. Kaikki pitäisi olla kunnossa, sillä olen laitteen purkanut muttereiksi jo pari kertaa. Saako tuota väkkärää kuitattua millään kotikonstilla esim. sulakkeet irti repimällä, vai onko niin, että vaikka kuinka revin sulakkeita, ei auton oma vikamuisti kuittaannu eberin osalta ja ohjausta polttimelle ei tapahdu merkkivalon syttymisestä huolimatta. Sekava perkele. Lukijalle tiedoksi, etten ole ihan noviisi ko. polttimien kanssa, mutta hatuttaa nämä väyläohjaukset ja ne pitäisi lailla kieltää.
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja otan osaa muiden ihmisten väyläohjattujen lisälämmittimien aiheuttamaan suruun.
Esimerkki: Polttoaine lopussa -> laite ei käynnisty. Loogista ja luulisi, että tankkauksen jälkeen taas käynnistyy. Mutta ei aina, ei ainakaan heti. En saa selvää, millä ehdoilla se taas käynnistyy. En saa selvää siitäkään, että saako poltin vinkin väylän kautta siitä, että polttoaine on lopussa ja ei edes yritä, jos aine on lopussa. Vai onko polttoaineen loputtua vaan poltin mennyt häiriötilaan ja sitä tietä auton vikamuistiin? Perhana että menee hermo. Viton kojelaudan nappi kyllä syttyy punaiseksi, kun käsken pottimen päälle, mutta nyt mitään ei tapahdu, vaikka tankki on täynnä. Kaikki pitäisi olla kunnossa, sillä olen laitteen purkanut muttereiksi jo pari kertaa. Saako tuota väkkärää kuitattua millään kotikonstilla esim. sulakkeet irti repimällä, vai onko niin, että vaikka kuinka revin sulakkeita, ei auton oma vikamuisti kuittaannu eberin osalta ja ohjausta polttimelle ei tapahdu merkkivalon syttymisestä huolimatta. Sekava perkele. Lukijalle tiedoksi, etten ole ihan noviisi ko. polttimien kanssa, mutta hatuttaa nämä väyläohjaukset ja ne pitäisi lailla kieltää.
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja otan osaa muiden ihmisten väyläohjattujen lisälämmittimien aiheuttamaan suruun.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:14
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Minulla teki aivan saman ilmiön (-06 115cdi, eberin tyyppiä en tiedä) kun tankki oli tyhjähkö eikä tuumannutkaan käynnistyä vaikka punainen valo paloi, ehdin jo vähän hermostua ja tilasin korjuuksille ajan mutta päätin vielä ajastuksella testata, toimi piru ja pelittää vieläkin. Ei voi kun ihmetellä sillä mitään ei tehty. Toistaiseksi toiminut.mxwideopen kirjoitti:Vito 115cdi 2004 ja väyläohjattu Eber D5WS lämmitin. En ole koskaan ollut oikein selvillä tämän värkin ohjauslogiikasta.
Esimerkki: Polttoaine lopussa -> laite ei käynnisty. Loogista ja luulisi, että tankkauksen jälkeen taas käynnistyy. Mutta ei aina, ei ainakaan heti. En saa selvää, millä ehdoilla se taas käynnistyy. En saa selvää siitäkään, että saako poltin vinkin väylän kautta siitä, että polttoaine on lopussa ja ei edes yritä, jos aine on lopussa. Vai onko polttoaineen loputtua vaan poltin mennyt häiriötilaan ja sitä tietä auton vikamuistiin? Perhana että menee hermo. Viton kojelaudan nappi kyllä syttyy punaiseksi, kun käsken pottimen päälle, mutta nyt mitään ei tapahdu, vaikka tankki on täynnä. Kaikki pitäisi olla kunnossa, sillä olen laitteen purkanut muttereiksi jo pari kertaa. Saako tuota väkkärää kuitattua millään kotikonstilla esim. sulakkeet irti repimällä, vai onko niin, että vaikka kuinka revin sulakkeita, ei auton oma vikamuisti kuittaannu eberin osalta ja ohjausta polttimelle ei tapahdu merkkivalon syttymisestä huolimatta. Sekava perkele. Lukijalle tiedoksi, etten ole ihan noviisi ko. polttimien kanssa, mutta hatuttaa nämä väyläohjaukset ja ne pitäisi lailla kieltää.
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja otan osaa muiden ihmisten väyläohjattujen lisälämmittimien aiheuttamaan suruun.
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Samaa ihmettelin itsekin, enkä päässyt logiikasta perille.
Itsellä meni näin:
Aamulla ajastuksella ei ollut lähtenyt käyntiin -> tankki melkein tyhjä.
Tankin täytin ja iltapäivällä laitoin päälle napista -> ei lähtenyt.
Seuraavaksi aamuksi taas ajastuksella päälle -> lähti käyntiin ja on siitä saakka taas pelannut.
Silloin kun ei lähtenyt käyntiin niin vesipumppu kuitenkin oli käynnissä. Voisi kuvitella, että jos saa can-väylästä tiedon että ei tarpeeksi löpöä -> ei laiteta vesipumppuja eikä muitakaan vehkeitä päälle.
Itsellä meni näin:
Aamulla ajastuksella ei ollut lähtenyt käyntiin -> tankki melkein tyhjä.
Tankin täytin ja iltapäivällä laitoin päälle napista -> ei lähtenyt.
Seuraavaksi aamuksi taas ajastuksella päälle -> lähti käyntiin ja on siitä saakka taas pelannut.
Silloin kun ei lähtenyt käyntiin niin vesipumppu kuitenkin oli käynnissä. Voisi kuvitella, että jos saa can-väylästä tiedon että ei tarpeeksi löpöä -> ei laiteta vesipumppuja eikä muitakaan vehkeitä päälle.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su 30.01.2011 20:01
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Joka tapauksessa, Vehon testeri löysi viaksi paloilmapuhaltimen. Sen vaihdoin ja laite lähti heti yrittämään tulille. Eli ainakaan Vitossa ei tarvitse erikseen Eberiä kuitata, vaan vian poistumisen jälkeen poltin lähtee kyllä toimimaan. Loogista tai ei.
Räjäytin viallisen paloilmapuhaltimen ja sieltä paljastui viaksi vain kuluneet hiilet. No siinä riemuissani rikoin puhaltimen siipipyörän, joten siitä tuli entinen. Sylettää tuokin, että paloilmapuhaltimen hinta on tähtitieteellinen ja vika on joko 0,5euron laakerissa tai 0,6euron hiilipaketissa. Noiden vikojen korjaaminenkin olisi ihan helppoa, kunhan saisi siipipyörän puhaltimesta irti ja takaisin ehjänä. Onko kellään kokemuksia? Ja ostan joutilaat eberin paloilmapuhaltimet pois nurkistanne kuleksimasta. Oli muuten taas kiva huomata, että eberin sisuskalutkin voivat olla erilaisia. Nimittäin uusi paloilmapuhallin ei käynyt suoraan entisen tilalle, vaan varaosakasastani piti ottaa siihen yhteensopiva palopesä myös.
Kiitos keskusteluun osallistuneille ja loogista joulua.
Räjäytin viallisen paloilmapuhaltimen ja sieltä paljastui viaksi vain kuluneet hiilet. No siinä riemuissani rikoin puhaltimen siipipyörän, joten siitä tuli entinen. Sylettää tuokin, että paloilmapuhaltimen hinta on tähtitieteellinen ja vika on joko 0,5euron laakerissa tai 0,6euron hiilipaketissa. Noiden vikojen korjaaminenkin olisi ihan helppoa, kunhan saisi siipipyörän puhaltimesta irti ja takaisin ehjänä. Onko kellään kokemuksia? Ja ostan joutilaat eberin paloilmapuhaltimet pois nurkistanne kuleksimasta. Oli muuten taas kiva huomata, että eberin sisuskalutkin voivat olla erilaisia. Nimittäin uusi paloilmapuhallin ei käynyt suoraan entisen tilalle, vaan varaosakasastani piti ottaa siihen yhteensopiva palopesä myös.
Kiitos keskusteluun osallistuneille ja loogista joulua.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
itsellä on vito 111cdi ja 2005 mallia..
joskus ei tosiaan lähe jostain syystä päälle (epäilys että akku on huono) ostin tänään uuden agm tekniikkaa sisältävän akun. kokeillaan josko lähtis loogisesti toimimaan. autossa ei ole lohkolämppäriä mutta tässä ookaillu että pitänee hommata jos temppuilut jatkuu
joskus ei tosiaan lähe jostain syystä päälle (epäilys että akku on huono) ostin tänään uuden agm tekniikkaa sisältävän akun. kokeillaan josko lähtis loogisesti toimimaan. autossa ei ole lohkolämppäriä mutta tässä ookaillu että pitänee hommata jos temppuilut jatkuu
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Minulta löytyy ylimääräinen todennäköisesti toimiva paloilmapuhallin.
Nimittäin eberi ei pelannut ja diagnostiikka ilmoitti paloilmapuhaltimen vialliseksi. Vaihdoin uuden paloilmapuhaltimen (200€ tiivistesarjan kanssa) eikä pelannut vieläkään. Samaa vikaa ilmoitti.
No paljastui että diagnostiikka ei osaa eriksee ilmoittaa jos vika onkin ohjainlaitteessa. Se olikin ymmärrettävää koska vika löytyi ohjainlaitteen murtuneista tinauksista juuri paloilmapuhaltimen johtojen tinauksista. Tinasin uudelleen ja nyt on eberi pelannut. (Mikä pelastaakin tilanteen koska virtalukko ei toimi kun on pakkasta)
Nimittäin eberi ei pelannut ja diagnostiikka ilmoitti paloilmapuhaltimen vialliseksi. Vaihdoin uuden paloilmapuhaltimen (200€ tiivistesarjan kanssa) eikä pelannut vieläkään. Samaa vikaa ilmoitti.
No paljastui että diagnostiikka ei osaa eriksee ilmoittaa jos vika onkin ohjainlaitteessa. Se olikin ymmärrettävää koska vika löytyi ohjainlaitteen murtuneista tinauksista juuri paloilmapuhaltimen johtojen tinauksista. Tinasin uudelleen ja nyt on eberi pelannut. (Mikä pelastaakin tilanteen koska virtalukko ei toimi kun on pakkasta)
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Moi,olisko paikalla joku joka tietäisi missä kohtaa autoa on tuo OBD2" liitin.
Kun olis tarve kuitata eberi.
Tällä hetkellä lähtee vain vesipumppu päälle ja napin pun valo jää päälle.
Tuollainen siivous härpäke olis mut mihin se työnnetään,
kyseessä on -06 mallin vito.
Kokeilisin tätä ennen laitteen purkua.
Kun olis tarve kuitata eberi.
Tällä hetkellä lähtee vain vesipumppu päälle ja napin pun valo jää päälle.
Tuollainen siivous härpäke olis mut mihin se työnnetään,
kyseessä on -06 mallin vito.
Kokeilisin tätä ennen laitteen purkua.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Sen verran webasto / eberi vioista......kannattaa hankkiutua sellaseen paikkaan ongelman kanssa joosa voi testata kyseisestä laitteesta testeri ohjelmalla meneekö testerin ohjaukset perille....eli.....toimiiko kiertovesipumppu.....paloilma puhallin.....polttoainepumppu ja näkeekö testeri lämpotila anturit ja liekkivahdin oikein......niin ja kerran siinä on testeri niin samalla voi tehdä testi polton ja seurata livenä kaikki anturat ja puhaltimen ja pumput.
Eli on jos poltin on jälkiasenteinen niin silloin merkkikohtanen testeri ja jos tehdas asenteinen niin mersuihin voi nuo yllä olevat testit tehdä starilla.
Eilen viimeksi värkkäilin yhden haamu vian kanssa ja se välillä toimi ja välillä ei.......testerillä ei tutkinta osoitti että paloilmapuhaltimen, vesipumpun ja hehkutuksen ohjaus meni perille mutta polttoainepumpun ohjaus ei......eli ohjain laitevika.....toinen ohjain paikalleen ja alkoi pelamaan.....
Eberi ja webasto on hyviä ja arvostettuja laitteita silloin kun toimivat......ei sais unohtaa säännöllista huoltoa eikä käyttöä.....kerran kuussa vähintään ja minimissään sen 20 min.
Koti konstein ilman mittalaitetta ei kannata kovin vaihdella osia turhaan......sillä ohjelma voi olla lukossa häiriö tapahtuman vuoksi joten testerissä kun käyttää niin saa vian selville ja saapi rahan kohdistettua siihen oikeaan vikaan.
Täältä foorumilta löytyy monelta noita testereitä joten kysyvä saa monesti apua yllättävän läheltäkin.
Niin ja se viton obd löytyy sieltä kuskin jalkatilasta vasemmasta laidasta pistokkeen suunta alaspäin.....muistaakseni saranallinen kansi on suojana.
Eli on jos poltin on jälkiasenteinen niin silloin merkkikohtanen testeri ja jos tehdas asenteinen niin mersuihin voi nuo yllä olevat testit tehdä starilla.
Eilen viimeksi värkkäilin yhden haamu vian kanssa ja se välillä toimi ja välillä ei.......testerillä ei tutkinta osoitti että paloilmapuhaltimen, vesipumpun ja hehkutuksen ohjaus meni perille mutta polttoainepumpun ohjaus ei......eli ohjain laitevika.....toinen ohjain paikalleen ja alkoi pelamaan.....
Eberi ja webasto on hyviä ja arvostettuja laitteita silloin kun toimivat......ei sais unohtaa säännöllista huoltoa eikä käyttöä.....kerran kuussa vähintään ja minimissään sen 20 min.
Koti konstein ilman mittalaitetta ei kannata kovin vaihdella osia turhaan......sillä ohjelma voi olla lukossa häiriö tapahtuman vuoksi joten testerissä kun käyttää niin saa vian selville ja saapi rahan kohdistettua siihen oikeaan vikaan.
Täältä foorumilta löytyy monelta noita testereitä joten kysyvä saa monesti apua yllättävän läheltäkin.
Niin ja se viton obd löytyy sieltä kuskin jalkatilasta vasemmasta laidasta pistokkeen suunta alaspäin.....muistaakseni saranallinen kansi on suojana.
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Tuohon ongelmaan kun laite ei käynnisty kun polttoaine vähissä ja ei käynnisty pa tankki täynnäkään ensin. Se johtuu siitä kun laite on ottanut ilmaa ja se ei saa polttoainetta seuraavalla käynnistyksellä kun putkessa on ilmaa. Yleensä seuraavalla kerralla taas toimii.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Vito vaatii 15 litraa polttoainetta tankkiin että lähtee päälle. Ja niinkuin ylempänä mainittiin niin on vain päässyt linja tyhjäksi joka kyllä ilmaantuu itestään.
Ja jos ongelmia niin mersun testeriin. Paloilmapuhallin jos menee jumiin niin saattaa polttaa ohjainlaitteen ja sillä rahalla sitä sitten voikin alkaa ettimään uutta eberiä/webastoa koska eberin ohjainlaite vaatimattomat 1200€ eikä saa kuin veholta. Tämä siis väyläohjattuun eberiin.
Ja jos ongelmia niin mersun testeriin. Paloilmapuhallin jos menee jumiin niin saattaa polttaa ohjainlaitteen ja sillä rahalla sitä sitten voikin alkaa ettimään uutta eberiä/webastoa koska eberin ohjainlaite vaatimattomat 1200€ eikä saa kuin veholta. Tämä siis väyläohjattuun eberiin.
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Kiitos,nyt tuo obd löyty.
Tarvii silti jatkaa,löytää testeripaikka joka löytää vikakomponentin.. Turun seutu,hoi.
Tosiaan vesipumppu lienee ainoa joka nyt herää.
Ens viikon juttuja
Tarvii silti jatkaa,löytää testeripaikka joka löytää vikakomponentin.. Turun seutu,hoi.
Tosiaan vesipumppu lienee ainoa joka nyt herää.
Ens viikon juttuja
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Lisälämmittimen polttoaineputki jätetään monesti tankin pohjasta vähän ylös ettei se vedä kakkaa sieltä pohjalta. Tämän takia ei aina pelaa vaikka opiskelijavalo ei vielä palakkaan.
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Sen verran täytyy vielä jatkaa tähän että vaikka toisit vitossa tankin pohjan läpi eberin polttoaine putken niin silti pitää olla 15 litraa tankissa. Väylä ohjaa sitä nääs!
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Minä sain siipipyörän ehjänä irti, mutta siinä harjoitellessa hajosi se moottori Pitänee vielä vähän harjoitella..mxwideopen kirjoitti: No siinä riemuissani rikoin puhaltimen siipipyörän, joten siitä tuli entinen. Sylettää tuokin, että paloilmapuhaltimen hinta on tähtitieteellinen ja vika on joko 0,5euron laakerissa tai 0,6euron hiilipaketissa. Noiden vikojen korjaaminenkin olisi ihan helppoa, kunhan saisi siipipyörän puhaltimesta irti ja takaisin ehjänä. Onko kellään kokemuksia?
Nyt onkin ostoilmoitus tuosta moottorista tai ylipäätään rikkinäisestä puhaltimesta.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Jotain varaosia voi löytyä tuolta, http://eeperi.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Missä Eberin vesipumppu vm 2007 Vitossa on?
Vito w639 120 cdi
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Käyttää konetilassa kuskin puolella olevaa pumppua.
wiimax.fi
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Vieläkö saa vastauksia. 2005 115cdi vito. Weba/eberi ei käynnistyy vain auton käydessä ja silloinkin käy vain minuutin pari, mikäköhän riivaa? Voiko näistä lukea vikakoodit normaalilla weba/eber lukulaitteella vai pitääkö lukea starilla... käyttääkö nämä väylä vehkeet auton vesipumppua vai mitäkä hä.dealer kirjoitti:Käyttää konetilassa kuskin puolella olevaa pumppua.
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Weba/Eber lukulaitetta en ole kokeillut. Starilla voi. Alkuperäinen lisävaruste käyttää auton kiertovesipumppua.
Re: Lisälämmittimen kuittaus (Ebersprächer)
Olisko sitä kojelaudan punaista pikku nappia kellään ylimääräisenä mulla hajos.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.