..
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:06. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Nyt on mielenkiintoinen projekti! Onnea ja toivottavasti motivaatio pitää loppuun asti.
Mistä olet varmistanut että tuo SEC on vähäpäästöinen? Onko se tuontiauto ja merkitty rekisteröintikatsastuksessa vähäpäästöiseksi? Onko kuitenkin niin että katalysaattorit vaaditaan, mutta ei kattiauton päästöarvoja joten katit voi olla tyhjiä?
Mistä olet varmistanut että tuo SEC on vähäpäästöinen? Onko se tuontiauto ja merkitty rekisteröintikatsastuksessa vähäpäästöiseksi? Onko kuitenkin niin että katalysaattorit vaaditaan, mutta ei kattiauton päästöarvoja joten katit voi olla tyhjiä?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
ABS/ESP siirto on kyllä loputon suo johon en lähtis. Itse laittaisin stand-alone moottorinohjauksen tuohon M113. Sitä uudemman väyläpohjasta kötöstystä ei kannata alkaa siirtää. 722.6 lootalle on saatavissa ohjausbokseja myös.
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Vähäpäästöisyys tuli vissiin -87 siitä vanhemmat oli ei vähäpäästöisiä. 87-91 oli kumpaakin. 91 jälkeen kaikki autot on automaattisesti vähäpäästöisiä.MouTine kirjoitti: Mistä olet varmistanut että tuo SEC on vähäpäästöinen? Onko se tuontiauto ja merkitty rekisteröintikatsastuksessa vähäpäästöiseksi? Onko kuitenkin niin että katalysaattorit vaaditaan, mutta ei kattiauton päästöarvoja joten katit voi olla tyhjiä?
SEC vissiin vm 88. Voi olla kumpaa tahansa? Jos on tuontiauto niin ennen rek. Katsastusta katin poistamalla olisi saannut ei vähäpäästöiseksi.
Moottorin vaihtoon tuo vähäpäästöisyys ei vaikuta. Onhan uudempi kone kanssa vähäpäästönen.
Periaatteessa vähäpäästöiseen teknniikkaan ei saisi mennä vaihtamaan mitään, mutta helpoimmalla varmaa pääsee jos laittaa moottorille jonku aftermarket ecun vaikka ms. Eikös tolle lootallekki löydy jo noita ohjelmoitavia ohjainlaitteita. Jos osaa käyttää staria kunnolla ja ymmärtää ton mersun elektroniikan päälle niin en usko että on ongelma saada toimimaa vakio vermeillä.noroljan kirjoitti:Onkohan mitään toivoa saada toimimaan tuota moottoria/laatikkoa ilman, että siirtää w220:sta ABS ja ESP osia, eli meneekö vikatilaan, jos kokeilee ilman noita saada toimimaan, tai mitä muuta elintärkeää tietoa auto saa tuolta ABS-antureilta?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
On kyllä hieno projekti laittaa pomminvarmaa moottoritekniikkaa upeeseen koriin
Miten tuo secin tasonsäätö on oikeen tehty, meinaan onko siinä ohjauslaatikko, joka pälätää kaikkien muiden laatikoiden kanssa?
Jotkuthan on siirtäneet kaikki sähköt uudesta luovuttajasta vanhaan, mutta ässän tapauksessa siinä voi olla aikamoinen revohka.
Miten tuo secin tasonsäätö on oikeen tehty, meinaan onko siinä ohjauslaatikko, joka pälätää kaikkien muiden laatikoiden kanssa?
Jotkuthan on siirtäneet kaikki sähköt uudesta luovuttajasta vanhaan, mutta ässän tapauksessa siinä voi olla aikamoinen revohka.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Tsemppiä Janne!
Olen aina nostanut pelle pelottomille hattua, ilman heitä maailma olisi paljon ikävämpi..
Olen aina nostanut pelle pelottomille hattua, ilman heitä maailma olisi paljon ikävämpi..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Noroljan kirjoitti jotta ABS/ASR, pitäisikö se olla ABS/ASD. ASD eli hydrauliikalla ohjattu lukkoperä käyttää tasonsäädön kanssa samaa öljyä eli sellainen pumppu pitäisi saada konehuoneeseen. ASD:llä on oma ohjausboksi mutta en usko että se keskustelee muun elektroniikan kanssa, SECin sähköt on sen verran vanhanaikaisia mielestäni. Kannattaisikohan jättä se SECin perä sinne paikoilleen, välitys melkein sama?RAM kirjoitti:Miten tuo secin tasonsäätö on oikeen tehty, meinaan onko siinä ohjauslaatikko, joka pälätää kaikkien muiden laatikoiden kanssa?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Esa H. kirjoitti:Tsemppiä Janne!
Olen aina nostanut pelle pelottomille hattua, ilman heitä maailma olisi paljon ikävämpi..
Niin totta! Jannelle iso pokaali kun se aikanaan valmistuu !..............No okei takapirulle kans mutta
sellanen pieni ja vähäpätöinen ja joka tapauksessa kuitenkin hyvin mitätön
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Otan tämän kommentin takaisin. ASR sai myös w126 malleihin, netistä löytyi tosin erilaista tietoa mistä alkaen mutta tämä on kait totta:karra kirjoitti:Noroljan kirjoitti jotta ABS/ASR, pitäisikö se olla ABS/ASD. ASD eli hydrauliikalla ohjattu lukkoperä käyttää tasonsäädön kanssa samaa öljyä eli sellainen pumppu pitäisi saada konehuoneeseen. ASD:llä on oma ohjausboksi mutta en usko että se keskustelee muun elektroniikan kanssa, SECin sähköt on sen verran vanhanaikaisia mielestäni.RAM kirjoitti:Miten tuo secin tasonsäätö on oikeen tehty, meinaan onko siinä ohjauslaatikko, joka pälätää kaikkien muiden laatikoiden kanssa?
(ASR) was introduced to model year 1987 and was the first all-electrically steered starting assistance. It was available initially only for the V8-Modelle. For the six cylinder variants there was an electrohydraulical check differential named ASD and to model year 1990 also an adequate ASR
Mutta tasonsäädölle siellä on se hydrauliikkasysteemi joka on käsittääkseni "tyhmä" eli ei keskustele minkään muun kanssa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Jos kanta-auto ei ole vähäpäästöinen, ei se siksi muutu vaikka uusi moottori olisikin vähäpäästöinen. Periaatteessa kattien pois jättö muuttaa kokoonpanoa jolloin tehot esim pitäisi todentaa uusiksi. Käytännössä tämmösiä ei ole koskaan vaadittu.
Jos kaikesta huolimatta päädyt aftermarket ruiskuun, niin toivottavasti hankit laadukkaan eikä mitään teeseitse-mallia jotka hukkaavat firmiksen kuun asennon mukaan tms muuta.
Joudutko tekemään pakosarjat autoon? Kleemannin sarjat vois sopia.
Jos kaikesta huolimatta päädyt aftermarket ruiskuun, niin toivottavasti hankit laadukkaan eikä mitään teeseitse-mallia jotka hukkaavat firmiksen kuun asennon mukaan tms muuta.
Joudutko tekemään pakosarjat autoon? Kleemannin sarjat vois sopia.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Jos tuo SEC on alunperin vähäpäästöinen, riittääkö moottorinvaihdon yhteydessä pelkkä muutoskatsastus ilman niitä kalliita päästötestejä? Se vaatinee kaikki päästöihin vaikuttavat laitteet luovuttaja-autosta, vai kuinka?noroljan kirjoitti:...Joo ota noista katsastusmiehistä nyt selvää, toinen sanoo sitä ja toinen tätä. Tämä nyt kaiketi on kuitenkin vähäpäästöinen, joten katit tarvitaan.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Oliko secissa jo katit kun toit/tuotu suomeen? Jos ei niin kumma että niitä sinne vaaditaan?? Mutta jos on ollut, niin sillon se on vähäpäästönen.
Pitäisi sinne saada vaihtaa uudempi kone.Täyttää kaikki päästö vaatimukset suoraan. Joskus on ollut ongelmia jos tekniikanluovuttaja auto tuotu esim. Nyt vaikka saksasta uitettu (eikä reksteröity suomeen). Ovat vaatineet joitain tyyppitodistuksia nje.
tuntuu että joka konttorilla on erikäsitys näistä asioista vaikka kaikki me noudatetaan samaa lakia???
Pitäisi sinne saada vaihtaa uudempi kone.Täyttää kaikki päästö vaatimukset suoraan. Joskus on ollut ongelmia jos tekniikanluovuttaja auto tuotu esim. Nyt vaikka saksasta uitettu (eikä reksteröity suomeen). Ovat vaatineet joitain tyyppitodistuksia nje.
tuntuu että joka konttorilla on erikäsitys näistä asioista vaikka kaikki me noudatetaan samaa lakia???
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Noi CLK:n Kleemann sarjat kiertää tiukasti koneen takakulmien taakse ja laskee sieltä alas. Hyvin tarkasti ja läheltä koneen ja vaihteiston muotoja nuollen. CLK:ssa on myös simpukkaohjaus. Voisin hyvin uskoa että nuo sarjat sopisi jopa suoraan tai hyvin pienellä vaivalla. Jos valupötkylän downpipe-lähtö valmiiksi sojottaa päin ohjauksen osia, sitä on vähän paha lähteä muokkaamaan.noroljan kirjoitti:Joo ota noista katsastusmiehistä nyt selvää, toinen sanoo sitä ja toinen tätä. Tämä nyt kaiketi on kuitenkin vähäpäästöinen, joten katit tarvitaan.MouTine kirjoitti:Jos kanta-auto ei ole vähäpäästöinen, ei se siksi muutu vaikka uusi moottori olisikin vähäpäästöinen. Periaatteessa kattien pois jättö muuttaa kokoonpanoa jolloin tehot esim pitäisi todentaa uusiksi. Käytännössä tämmösiä ei ole koskaan vaadittu.
Jos kaikesta huolimatta päädyt aftermarket ruiskuun, niin toivottavasti hankit laadukkaan eikä mitään teeseitse-mallia jotka hukkaavat firmiksen kuun asennon mukaan tms muuta.
Joudutko tekemään pakosarjat autoon? Kleemannin sarjat vois sopia.
Voi kyllä olla, että menen noilla alkuperäisillä boxeilla, jos saan ne toimimaan.
Pakosarjat onkin hankalampi juttu, toi M113 tuntuu olevan paljon leveämpi kone, kun alkuperäinen M117. Alkuperäinen W220 pakosarjahan ei kauhean "iso" ole (tossa ekassa viestissä kuva koneesta, jossa on pakosarja paikallaan), niin silti se ei mahdu kuskinpuolelle, kun ottaa kiinni tollasenaankin simpukkaan. Kattelin kyllä ton sun hienon tarinan CLK:sta ja hienoista pakosarjoista, mutta en tiedä mahtuisiko nekään tonne mitenkään. Täytyy jotain keksiä siihenkin, hitsauslaite, kun ei itsellä juurikaan kädessä pysy.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Eikös siellä otteessa pitäisi lukea jotta "vähäpäästöinen"? Mulla luki Capricessa maininta katista, mutta sen olisi voinut vaan muutoskatsastaa buis.
Ja kun siellä lukee, että katti oltava, niin eikös sinne voi laittaa vaikka tyhjän pöntön. Tuon ikäisen rajat on niin väljät, että varmasti menee tyhjällä pöntöllä läpi.
Ja kun siellä lukee, että katti oltava, niin eikös sinne voi laittaa vaikka tyhjän pöntön. Tuon ikäisen rajat on niin väljät, että varmasti menee tyhjällä pöntöllä läpi.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Minun mielestä tämä saattaa olla ei-vähäpäästöinen. Koska käyttöönotto on 01.03.1988 eli ennen 1.12.1988 voivat olla ei-vähäpäästöisiä jos ne on sellaiseksi ensimmäisessä katsastuksessa luokiteltu.noroljan kirjoitti:Olen ymmärtänyt, ettei sitä läheskään aina kirjoiteta rek.otteeseen, tossa on trafin sivuilta otettu tekniset tiedot ja siellä lukee katti: http://www.norolampi.com/mese/Tiedot.pdfRahikainen kirjoitti:Eikös siellä otteessa pitäisi lukea jotta "vähäpäästöinen"? Mulla luki Capricessa maininta katista, mutta sen olisi voinut vaan muutoskatsastaa buis.
Ja kun siellä lukee, että katti oltava, niin eikös sinne voi laittaa vaikka tyhjän pöntön. Tuon ikäisen rajat on niin väljät, että varmasti menee tyhjällä pöntöllä läpi.
Tossa aikaisemmin kyselinkin noita päästöarvoja, että mitkä ne on tälläisessä vanhassa autossa, onko samat kun uudessakin?
Otteessa ilmeisimmin lukee: Pakokaasun puhdistuslaitteet Laite Katalysaattori
Merkintää vähäpäästöinen ei siis ole missään mutta katti on oltava paikoillaan koska se on otteessa. Sinä tapauksessa päästöarvot on eri eli alemmat, eihän ne muuten ole mitenkään vuosimalliin sidottuna? Paitsi että v 1977 ja vanhemmista ei päästöjä mitata, muistelen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.