W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Tervehdys. Ostin syksyllä E 280 CDI 4Maticin 2008 Sedan (ei tutkia) ja nyt ajankohtaisena olisi vetokoukun asennus. Irroitettava vetokoukku (KUVA) on ostettu, mutta nyt pitäisi löytää toimiva johtosarja jostain. Suomesta löysin vain muutaman mallikohtaisen (joka ilmeisesti kannattaa laittaa, että vältytään ylimääräisiltä murheilta) johtosarjan, jotka maksoivat piirun verran alle 200e(tuntuu kalliilta kun koukunkin sai halvemmalla). Löytyykö Suomesta jostain halvemmalla?
Katsoin Sakasan Ebaysta ja löysin tällaisen http://www.ebay.de/itm/ELEKTROSATZ-E-SA ... 27dafc1f18" onclick="window.open(this.href);return false; . Onko johtosarja mallikohtainen vai joku yleismalli? Miten löydän Ebaysta mallikohtaisen johtosarjan, mieluiten 13 napainen?
Olen lukenut että porukka on laittanut Jaegerin johtosarjoja ja saanut toimimaan vaihtelevalla menestyksellä. Kannattaako Jaegeria harkita?
Tässä muutama kysymys alkuun jotka askarruttavat noviisia ja olisi hienoa jos joku pystyisi neuvomaan.
Katsoin Sakasan Ebaysta ja löysin tällaisen http://www.ebay.de/itm/ELEKTROSATZ-E-SA ... 27dafc1f18" onclick="window.open(this.href);return false; . Onko johtosarja mallikohtainen vai joku yleismalli? Miten löydän Ebaysta mallikohtaisen johtosarjan, mieluiten 13 napainen?
Olen lukenut että porukka on laittanut Jaegerin johtosarjoja ja saanut toimimaan vaihtelevalla menestyksellä. Kannattaako Jaegeria harkita?
Tässä muutama kysymys alkuun jotka askarruttavat noviisia ja olisi hienoa jos joku pystyisi neuvomaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Itse ostin syksyllä 2010 kl-varaosista westfalian irrotettavan koulun ja jägerin johtosarja, taisi olla just 200 €:a. Hyvin tuo on tutkallisessa autossa pelannut. Se pari sataa ei ole paljon verrattuna siihen jos joku Turo-Petter turaa oman virityksensä ja sinulla on näytöntäydeltä punaisia hälytyksiä.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Kannattaa laittaa nimenomaan W211 malliin tuleva johtosarja, omaani laitoin sellaisen, niin asennus on aivan läpihuutojuttu. Kytketään suoraan taka-SAMiin kiinni, eikä mitään virityksiä tarvita. Tilasin aikanaan koukun ja sähkösarjan jostain saksan verkkokaupasta. Hintaa taisi olla yhteensä 300-400€
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Oisko apua.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23592" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23592" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Oberland kirjoitti:Itse ostin syksyllä 2010 kl-varaosista westfalian irrotettavan koulun ja jägerin johtosarja, taisi olla just 200 €:a. Hyvin tuo on tutkallisessa autossa pelannut. Se pari sataa ei ole paljon verrattuna siihen jos joku Turo-Petter turaa oman virityksensä ja sinulla on näytöntäydeltä punaisia hälytyksiä.
Eli hankin autoon mallikohtaisen johtosarjan. Suomesta ostettuna halvin mallikohtainen minkä olen löytänyt maksaa 185e ja se on http://www.ecs-electronics.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; valmistama, onko laatukampe?konitohtori kirjoitti:Kannattaa laittaa nimenomaan W211 malliin tuleva johtosarja, omaani laitoin sellaisen, niin asennus on aivan läpihuutojuttu. Kytketään suoraan taka-SAMiin kiinni, eikä mitään virityksiä tarvita. Tilasin aikanaan koukun ja sähkösarjan jostain saksan verkkokaupasta. Hintaa taisi olla yhteensä 300-400€
Miten löydän esim. Saksan Ebaysta vastaavia mallikohtaisia johtosarjoja? http://www.ebay.de/itm/JAEGER-automotiv ... 5400d98532" onclick="window.open(this.href);return false; Onko tämä mallikohtainen sarja ja jos ei niin paljonko ne Saksassa maksavat ja kannattaako niitä tilata? Ei oikein tuo Saksa taitu kovin hyvin.
On luettu jo moneen kertaan kiitos vainnautseri kirjoitti:Oisko apua.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23592" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0508794085" onclick="window.open(this.href);return false;
Kallein johtosarja mitä tältä jälleenmyyjältä löytyy.
Tuollahan noita johtosatseja löytyy , tilasin itselleni koko kiinteänkoukun ja 7-napaisen johtosarjan +rahti (49)= 232 erkkiä ei mötönet pystynyt samaan vaikka kuinka vertaili . (asennusohjeet löytyy linkkeinää ilmoituksista)
p,s ei Saksa taivu täälläkään päässä mutta silti tilasin.
Kallein johtosarja mitä tältä jälleenmyyjältä löytyy.
Tuollahan noita johtosatseja löytyy , tilasin itselleni koko kiinteänkoukun ja 7-napaisen johtosarjan +rahti (49)= 232 erkkiä ei mötönet pystynyt samaan vaikka kuinka vertaili . (asennusohjeet löytyy linkkeinää ilmoituksista)
p,s ei Saksa taivu täälläkään päässä mutta silti tilasin.
S211 2008
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Kurkkaas tuolta.
Itselle tilasin koukun ja merkkikohtaisen johtosarjan. Toimi mainiosti ja oli jollain muullakin toiminut, kun jostain sain vinkin.
Asennus oli omassakin samansuuntianen, kuin mainittu olevan w211:kin. Kaikki toimi laakista, jopa takatutkat oli pois pelistä kärry perässä. Kävin kyllä vielä marmorilla ohjelmoituttamassa koukun autoon, niin ei tule sitten ylläreitä matkan varrella sen takia. Ottivat muistaakseni 80€.
Ja tilaa ihmeessä nykyaikainen 13-napainen, niin ei tarvi jatkossa sinun tai tulevan omistajan murehtia, jos vetää asuntovaunua. Pysyy pistoke paljon paremmin paikoillaankin.
Itselle tilasin koukun ja merkkikohtaisen johtosarjan. Toimi mainiosti ja oli jollain muullakin toiminut, kun jostain sain vinkin.
Asennus oli omassakin samansuuntianen, kuin mainittu olevan w211:kin. Kaikki toimi laakista, jopa takatutkat oli pois pelistä kärry perässä. Kävin kyllä vielä marmorilla ohjelmoituttamassa koukun autoon, niin ei tule sitten ylläreitä matkan varrella sen takia. Ottivat muistaakseni 80€.
Ja tilaa ihmeessä nykyaikainen 13-napainen, niin ei tarvi jatkossa sinun tai tulevan omistajan murehtia, jos vetää asuntovaunua. Pysyy pistoke paljon paremmin paikoillaankin.
S212 E350CDI
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Näyttää linkki menevän puntamaahan.K70 kirjoitti:Kurkkaas tuolta.
Itselle tilasin koukun ja merkkikohtaisen johtosarjan.
Onko oikea/vasen ohjattavissa samanlainen johtosarja?
Niin - tulevia omistajia ajatellen.... , sitten pelataan adapterin kanssa kun valtaosa kärryistä on kuitenkin edelleen 7-napaisia.K70 kirjoitti: Ja tilaa ihmeessä nykyaikainen 13-napainen, niin ei tarvi jatkossa sinun tai tulevan omistajan murehtia, jos vetää asuntovaunua. Pysyy pistoke paljon paremmin paikoillaankin.
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Ilmeisesti ovat samanlaisia, kun asennusohjeessa oli kaikki samanlailla, kuin omassa autossa.taky kirjoitti:
Näyttää linkki menevän puntamaahan.
Onko oikea/vasen ohjattavissa samanlainen johtosarja?
Minäkin pelaan adapterin kanssa, kun ei ole omaa kärryä. Jos olisi, vaihtaisin siihen ihan ehdottomasti 13-napaisen pistokkeen.taky kirjoitti: Niin - tulevia omistajia ajatellen.... , sitten pelataan adapterin kanssa kun valtaosa kärryistä on kuitenkin edelleen 7-napaisia.
S212 E350CDI
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Mites tuo auton ohjelmointi käsittää jos siihen asentaa vetokoukun ?
Oulun Veholla sanoivat ettei tarvi ohjelmoida (S-211 facelift) mutta kyllä kai sille autolle jotain pitää kertoa.
Itsellä kuuluu takatutkan piippausta aina kun lyö pakin päälle 2-3 sek, vaikkei mitää estettä ole pl.vetokoukku. Kuuluuko olla niin ?
Päästääkö auto ohjelmoinnilla sähköt läpi boxista pistokkeeseen , estää takasumuvalon toiminnan jos kärry perässä vai mitä se tekee.
Oulun Veholla sanoivat ettei tarvi ohjelmoida (S-211 facelift) mutta kyllä kai sille autolle jotain pitää kertoa.
Itsellä kuuluu takatutkan piippausta aina kun lyö pakin päälle 2-3 sek, vaikkei mitää estettä ole pl.vetokoukku. Kuuluuko olla niin ?
Päästääkö auto ohjelmoinnilla sähköt läpi boxista pistokkeeseen , estää takasumuvalon toiminnan jos kärry perässä vai mitä se tekee.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Ei tarvii ohjelmoida vaan versiokoodata. Tuo parktronic-vika on minusta hyvä, muistaa ainakin että perässä on kärry mutta koodauksen jälkeen lakkaa piippaamasta. Olikos sille takasumuvalolle oikein joku katsastussääntö ettei saa palaa peräkärryn kanssa?illinois kirjoitti:Mites tuo auton ohjelmointi käsittää jos siihen asentaa vetokoukun ?
Oulun Veholla sanoivat ettei tarvi ohjelmoida (S-211 facelift) mutta kyllä kai sille autolle jotain pitää kertoa.
Itsellä kuuluu takatutkan piippausta aina kun lyö pakin päälle 2-3 sek, vaikkei mitää estettä ole pl.vetokoukku. Kuuluuko olla niin ?
Päästääkö auto ohjelmoinnilla sähköt läpi boxista pistokkeeseen , estää takasumuvalon toiminnan jos kärry perässä vai mitä se tekee.
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
7 napainen näytti olevan lähes samoissa hinnoissa mitä Suomessa on http://www.pfjones.co.uk/towbar-wiring- ... -kits.html" onclick="window.open(this.href);return false; . 13 napainen halvempi kuin Suomessa, mutta taas kalliimpi kuin Saksassa http://www.ebay.de/itm/Elektrosatz-13-p ... 0508794085" onclick="window.open(this.href);return false;? . Tällä hetkellä vahvin ehdokas on tuo Ebayssa oleva 13 napainen, minun Saksan ymmärryksen mukaan pitäisi olla mallikohtainen eli heittää vain paikalleen . Onko valmistaja kenellekkään tuttu?K70 kirjoitti:Kurkkaas tuolta.
Itselle tilasin koukun ja merkkikohtaisen johtosarjan. Toimi mainiosti ja oli jollain muullakin toiminut, kun jostain sain vinkin.
13-napainen oli ajatuksena hommata kun koukun mukana tuli adapteri ja kun autoa on vaihtamassa niin ensimmäinen ostaja on kuitenkin karavaanari ja kysyy onko 13 napainen ja menee ostamaan naapurin auton jos ei oleK70 kirjoitti:Asennus oli omassakin samansuuntianen, kuin mainittu olevan w211:kin. Kaikki toimi laakista, jopa takatutkat oli pois pelistä kärry perässä. Kävin kyllä vielä marmorilla ohjelmoituttamassa koukun autoon, niin ei tule sitten ylläreitä matkan varrella sen takia. Ottivat muistaakseni 80€.
Ja tilaa ihmeessä nykyaikainen 13-napainen, niin ei tarvi jatkossa sinun tai tulevan omistajan murehtia, jos vetää asuntovaunua. Pysyy pistoke paljon paremmin paikoillaankin.
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
http://www.ebay.de/itm/Elektrosatz-13-p ... 0508794085" onclick="window.open(this.href);return false;
No nyt tutkin tänään paketin jonka jo viikko sitten kärräilin varastoon johtosarja minulla kiinteänkoukun mukana 7-napainen ja asialliselta vaikutti liittimet ja muut kilkkeet valmiina pakettina ja koukku hiukka paksumpaa metallia kuin tottunut näihin "kotikutoisiin" CE-hyväksytyihin, asennusohjeissa oli maininta sähkösarjan ohjelmoiminen autoon sekä muutenkin asennusohjeet koukulle ja sähköille ei jättänyt tulkinnanvaraa mitä pitää tehdä ja missä järjestyksessä (nyt tarvetta tähän kunhan saa koukun ruuvailtua paikoilleen , kevättä odotellessa
No nyt tutkin tänään paketin jonka jo viikko sitten kärräilin varastoon johtosarja minulla kiinteänkoukun mukana 7-napainen ja asialliselta vaikutti liittimet ja muut kilkkeet valmiina pakettina ja koukku hiukka paksumpaa metallia kuin tottunut näihin "kotikutoisiin" CE-hyväksytyihin, asennusohjeissa oli maininta sähkösarjan ohjelmoiminen autoon sekä muutenkin asennusohjeet koukulle ja sähköille ei jättänyt tulkinnanvaraa mitä pitää tehdä ja missä järjestyksessä (nyt tarvetta tähän kunhan saa koukun ruuvailtua paikoilleen , kevättä odotellessa
S211 2008
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Viime viikonloppuna asentui 211 farkkuun jykevältä tuntuva Westfalian irrotettava koukku 13-pinnisen johtosarjan kera. Tulipa jälleen Saksasta tilattua kun muutamalle ylimääräiselle sataselle löytyi muutakin käyttöä.
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-E-Klass ... 2a050f897b" onclick="window.open(this.href);return false;
Muistan jostain lukeneeni viralliseksi asennusajaksi 2,5 tuntia, joka näin ensikertalaisen tapauksessa tarkoitti 5,5 tuntia. Pähkäilemiseen meni muutama tovi, kun koukun mukana tulleissa asennusohjeissa mm. puskurin irrotus tapahtui informatiiviseen tyyliin: "puskuri - irrota"
Istuu nyt kyllä hienosti paikoilleen, ja kun koukun ottaa irti ja rasian kääntää sivuun ei puskurin alta näy mitään, ainoastaan rasian sijainti käyttöasennossa on mitoitettu aavistuksen turhan jämptiksi. 13-pinninen pistoke kun vaatii kiertämisen paikoilleen laitettaessa, niin rasian kantta joutuu samalla vääntämään puskurin alareunaa vasten jotta pistokkeen lätkä mahtuu kääntymään kannen alle. 7-pinninen pistoke menisi todennäköisesti helpommin paikoilleen. Täytyy tosin vielä tutkia, saisiko rasian sovitettua niin että kansi aukeaisikin sivulle.
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-E-Klass ... 2a050f897b" onclick="window.open(this.href);return false;
Muistan jostain lukeneeni viralliseksi asennusajaksi 2,5 tuntia, joka näin ensikertalaisen tapauksessa tarkoitti 5,5 tuntia. Pähkäilemiseen meni muutama tovi, kun koukun mukana tulleissa asennusohjeissa mm. puskurin irrotus tapahtui informatiiviseen tyyliin: "puskuri - irrota"
Istuu nyt kyllä hienosti paikoilleen, ja kun koukun ottaa irti ja rasian kääntää sivuun ei puskurin alta näy mitään, ainoastaan rasian sijainti käyttöasennossa on mitoitettu aavistuksen turhan jämptiksi. 13-pinninen pistoke kun vaatii kiertämisen paikoilleen laitettaessa, niin rasian kantta joutuu samalla vääntämään puskurin alareunaa vasten jotta pistokkeen lätkä mahtuu kääntymään kannen alle. 7-pinninen pistoke menisi todennäköisesti helpommin paikoilleen. Täytyy tosin vielä tutkia, saisiko rasian sovitettua niin että kansi aukeaisikin sivulle.
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Sähkösarjan asennusohjeessa, http://www.kfzpoint.de/montageanleitung ... es1473.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;, 6. sivulla akun kaapelin irroituksesta Max 10 min.valotus kirjoitti: Muistan jostain lukeneeni viralliseksi asennusajaksi 2,5 tuntia, joka näin ensikertalaisen tapauksessa tarkoitti 5,5 tuntia.
Mitä tapahtuu jos on pidempään irti?
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Tuosta jollekkin alkuperäinen, alleteittuva setti kaikkine hilppeineen. Ei tarvitse miettiä mistä saa sopivan johtosarjan halvimmalla.
Farkku:
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-S211-An ... 3cdb73e72c" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-E-Klass ... 3cdaac8a0e" onclick="window.open(this.href);return false;
Sedan: bildelsbasenista löytyy.
Farkku:
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-S211-An ... 3cdb73e72c" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-E-Klass ... 3cdaac8a0e" onclick="window.open(this.href);return false;
Sedan: bildelsbasenista löytyy.
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
OT, mutta w246 sai tänään sähköt ja testi ilman koodausta kärryn valot ok ja auto ei piippaile mitään ylimääräistä koodaamattakaan.DBFI kirjoitti: Ei tarvii ohjelmoida vaan versiokoodata. Tuo parktronic-vika on minusta hyvä, muistaa ainakin että perässä on kärry mutta koodauksen jälkeen lakkaa piippaamasta.
Mitähän koodaus sitten tekisi lisää?
Takasumari löytyy pistokkeesta, paitsi kärryssä jossa sitä ei edes ole, 7-napainen kysessä.DBFI kirjoitti: Olikos sille takasumuvalolle oikein joku katsastussääntö ettei saa palaa peräkärryn kanssa?
Re: W211 Vetokoukun johtosarja ja koukun asennus
Asentelin omaani (-08 w211) kotimaisesta verkkokaupasta 85€ maksaneen 7-pinnisen johtosarjan. Ohjaukset haettiin siis takavaloilta, boksi kuormittaa ohjauksia kaiketi milliampeerin verran, auto ei siitä häiriinny. ei toki myöskään tiedä että kärry on perässä. Koukku F- alkuinen ihaj järeän tuntuinen.