Neuvoja W211 dieselin ostoon

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

JP74 kirjoitti:Asiasta toiseen...Mitä maksaa w211 farkkuun vetokoukku laittoineen?Kokemuksia?

Jos on ostamassa ko. ajokkia, niin paljonko tuota koukkua kannattaa arvostaa? Jotkuthan inhoavat tuota varustetta, mutta mulle se on aivan välttämätön. Koukuttomia pelejä näyttää olevan jonkun verran myynnissä, suhteessa ehkä enemmän, kuin vanhemmissa mersumalleissa on.
Tässä yksi koukun asennus projekti.

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=

Voin sanoa ,että on varmasti paras koukku mitä rahalla mersuun saa.
ebaysta voi etsiä.

Vaikka tästä.

http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=W211+An ... &_osacat=0
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Voi, tämä tuli niin yllättäen, mutta ... kyllä! 8) Liukkaalla sitten näkee, paljonko sitä kaipaa quattroa...
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Division »

jussilampi kirjoitti:Anteeksi en idioottina ymmärrä sun kirjoittamaa tekstiä(Että hoetaan näitä tuontiautouskonnon papukaijamantroja)Lukihäiriö?en sano, että päässä vikaa,mutta ainakin syytä epäillä!

Tarkoitus oli selventää tuontiautoon tulevat verot jotka nostavat sen hintaa,verrattuna Saksan hintaan ja vanhaan taksiin josta on saatu 9600euroa autoveron palautusta ja alv:palautus eli on selvää että kun uusi E-sarjalainen tulee taksiin maksamaan 31650 euroa ja kun sillä ajetaan 300-400000km ei se voi enään olla kovin hinnakas,vaihdossa hyvittävät n.10000euroa ja pääosa niistä myydäänkin maasta pois,suomen hyvän kuluttajasuojan ja rajallisen ostajakunnan takia.Saa Saksastakin ostaa E211 vanhoja takseja 5000eurolla,ja on automaatit ym.Löytyyhän takseista tarkalta pitäjältä tosi hyviäkin autoja,ja hinta laatu varmaan kohallaan,muttei niitä tietenkään voi verrata vähänajettuun huippuvarustelluun takuuautoon,jota sinä yrität vääntää,ja ihmetellä.
Kyllä sun kannattaakin lopettaa kirjoittelu,ja olet ihan oikeassa että voitan kokemuksen takia !
sportsman kirjoitti:
Se, että Suomen autoliikkeet yrittävät vielä yllä pitää monopolia
ei tee Saksan liikkeestä ostetusta mersusta yhtään huononpaa.
Ed. tuontiauton voi myydä takaisin Saksaan ja saa autoverosta
palautuksen,mutta koetapas myydä Saksaan aitoa suomiautoa!

Lain ja asetusten mukaisen summan.
Paljonko tämä oli euroissa ?
Kyllä se laki tulee nykyisen EYT:stä Suomelle autoveroasioissa , kun
Suomen päättäjät eivät sitä muuten usko.

Aika muuttuu ja ehkä kannattaisi pysyä ajassa.
Nykyään voi ostaa jo muukin kuin kylän entisen taksin :)
*syvä huokaus*
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Carrera911 kirjoitti: - Mistä pidät W211 mersussasi eniten? Entä vähiten?
- Onko ilmajouset hyvä juttu vai vikapesä? En ole aikeissa vetää vaunua.
Auto on ihan hyvä ajaa matkaa ja kaupungissakin todella vaivaton. Mersu käytökseltään ja ajettavuudeltaan.

Vähiten pidän laadun huononemisesta aikaisempiin kokemuksiin perustuneesta olettamuksesta. Pikkuista tai suurempaa sähkövikaa, periaatteellisia surkeita suunnittelu- / laatuongelmia vrt airmatic ongelmat edessä ja takana. Linkki:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Ehkä kaikkein huonointa on maahantuojan antama vastine rahalle huollossa. En purnaa Vehon työn hinnasta, kuluja on organisaation ylläpidossa, mutta rahalle saatu vastine tietotaidossa ja laadussa on ala-arvoista.

Ilmajousikysymykseen vastaus yllämainitussa linkissä kertonee mielipiteeni. Ajo-ominaisuuksiin ilmajouset eivät kovin kummoista iloa tuo. Eivät häikäise millään tavoin perinteiseen jousitukseen verrattuna. W124:n farmarin takapään hydraulinen tasonsäätö saisi suuremman suosion minulta jos nyt kysyttäisiin.

Ylläpitokustannukset ovat olleet järjettömät. Kohta ollaan puolessa auton hankintahinnasta, varsinkin jos kaiken olisi teettänyt Vehossa.

Farmarissa tavaratilan tilavuus oli pettymys. Se on yllättävän pieni!
nautseri kirjoitti: Ilmajouset on vanhemmissa tuottanut ongelmia,uusimpiin korjottu jo tehtaalla.
-04 ja uudemmat on ,ehkä vähemmän vika herkkiä.
Mihin tämä väite perustuu?
Jos lukee USA:n foorumeita, airmaticin ongelmat jatkuvat edelleen uusissakin autoissa.
Itsellänikin etujousitus meni nyt jo uusiksi toistamiseen. Kestoikä näyttää olevan 3 vuotta etupäällä ja € 2.800,- remontti. Takaiskarit ovat ainoastaa alkuperäistä (täytynee koputtaa puuta).
Division kirjoitti: Ehdottomasti 2004 malli, koska siinä on sinkkikori (varmistin juuri perjantaina asian Vehon vauriokorjaamolta), nanolakka ja 09/2003 autoihin tuli vikaherkän (vuoto rikkoo vaihdelaatikon) Valeon syylärin tilalle Behr:n valmistama syyläri.

270 Cdi:n ja 320 Cdi:n erot ovat pääosin yhtä suuret kuin 200 Cdi:n ja 270 Cdi:n välillä. 320 Cdi:ssä on suuremmat käyttökulut kaikin puolin, mutta suhteessa myös potkua ja viripotentiaalia sekä hintaa enemmän.

Ilmajouset ovat mukavat ajella, mutta ikuinen murheenkryyni. Rahalla pärjää niidenkin kanssa.

Valittavaksi jää enää se, että kumpaan leiriin haluaa liittyä. Tuontiautoilijoihin vai suomiautoilijoihin. Tästä tuskin kannattaa enempää kertoa, koska siinä mersun osalta toimivat samat universaalit lait, kuin muidenkin automerkkien osalta. Lisäksi seuraavan kommenttini jälkeen muut palstalaiset hoitanevat tuon vertailupolitiikan... :lol:
Itse suosittelen ostamaan vain ja ainoastaan Vehon "vaihtotähti" auton. Näitä vaihtotähtiä myyvät muutkin mersun edustajat, kuin pelkkä Veho. linkki: http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... vices.html
Auton viat on jo valmiiksi korjattu ja seuraavan vuoden ajan saat käytännössä kaikki mahdolliset viat hoidettua tuon takuun piiriin. Lisäksi käytännössä matkustamon kaikki vähänkin kuluneet osat on vaihdettu uusiin, jolloin auto näyttää kuin pakasta vedetyltä, vaikka kilsoja olisi kertynyt jo 200 tkm.
Ei välttämättä Behrin valmistama, Valeo on edelleen käytössä, mutta pitäisi olla parannettua mallia.
Hyvä osoitus suunnitteluvirheestä tämä radiaattori ja valmistaja pesee hommasta kätensä. Enintään tullaan vastaan puolella korjauskustannuksissa, joka tarkoittaa käytännössä sitä, että otetaan hieman vähemmän katetta = Tehdas ei osallistu kuin sillä, että saa rahaa vain vähän vähemmän korjauksesta eikä maksa mitään.

Erot 270 ja 320 välillä: eikös nämä moottorit ole käytännössä samoja, jos puhutaan rivimoottoreista?
Miksi 320cDi:ssä olisi kalliimmat käyttökulut?

Vehon vaihtotähti: Anteeksi, mutta kuten aikaisemmin mainitsin, laatu ko. firman huollossa on mielestäni niin alhainen että en suuresti arvostaisi heidän korjaamiaan tai huoltamiaan autoja.
Jos puhutaan 200k ajetusta W211 autosta, käytön merkkejä ei sisustassa juuri pitäisi näkyä. Jos näkyy huomattavasti, kellojen pitäisi soida että auto on enemmän ajettu tai todella huonosti pidetty.
Carrera911 kirjoitti: 320 vaikka houkuttelisi, ei tule ehkä kohdallani kysymykseen. Laskutan ajamistani kilometreistä noin 40.000 km vuodessa työnantajaltani, joten pienempi kulutus näkyy "tilipussissa". 220 CDI olisi ehkä paras, mutta niitä on vähemmin tarjolla kuin 270:aa.
Minäkin hankin Mersun juuri siksi, että ajan paljon työnantajan kilometrejä. Miksi ei tehdä niitä mukavammin? Tosin, jos haluaa ajaa mahdolllisimman halvalla ja niin, että kilometrikorvauksesta jää optimaalinen hyöty, silloin ajaisin W124:n viimeisillä vuosimalleilla.

Ei polttoainekulut ole päätä huimaavat 320cDi:lläkään, erityisesti jos työajo muodostuu maantiellä. Kävin Helsingin seudulta Raahessa toissapäivänä ja kulutukset olivat tällaiset:
http://pe-li.fi/mb/Mittari2.JPG
Ainoa "säästötoimenpide" ko. reissulla oli, että ajoin moottoritiellä todellista nopeutta 110 km/h, muuten 10% yli rajoituksen.
Tuo mittarinäyttämä sisältää jo päivän työajoa taajamassa ja Helsingin kehillä.
Raahen keikan jälkeen keskikulutus oli 5,6 l/100km ja keskinopeus 93 km/h. Tankilla olisi päässyt 1400 km ja tankatessa laskettu keskikulutus oli 5,66 l/100km.
Normaalisti keskikulutus on pyörinyt sekalaisessa kesäajossa tämän näytön mukaisesti:
http://pe-li.fi/mb/Mittari.jpg
Vaihtelevassa ajossa tuo kulutusnäyttö on n. 0,3 l/100km optimistinen ja talvella voi huoletta lisätä litran lisää.
320 suora kone on todella makea mylly ajaa ja tarvittaessa suorituskyky on maantiellä riittävä ohituksiin tai vaikka asuntovaunun vetoon. Moottorissa minulla ei ole ollut ensimmäistäkään ongelmaa ja mitään lastutuksia siihen ei mielestäni tarvita.
masaf1 kirjoitti: Ja ilmajousitushan kannattaa ottaa ilman muuta ;)

Ja mitä noihin vaihtotähtiin tulee, niin ne on kyllä pääsääntösin aika sikahintaisia. Samalla hinnalla saa vähän huonompikuntosen, mutta paljon paremmilla varusteilla ja jää rahaa vaikka uusia mitä vaan ja vähän ylikin...
Eli: Ei missään nimessä airmaticia.

Kylmänraudanseppä kirjoitti: Sitten pääsin kiinni saksan tuontiautoihin (kolme viimeisintä), enkä niistä luovu. Varusteet, siisteys, valinnanvara, hinta-laatusuhde.

Kun ostaa auton saksasta merkkiliikkeestä, niin on vähintään yhtä varmoilla ostoksilla kuin vehossa.
Tuontiautoihin kannanottoni on, että viimeisimmät autot olen itse käynyt Saksasta hakemassa ja ei tarvitse miettiä, mistä seuraavan haen. Yksinkertaisesti autot vain Saksassa ovat parempikuntoisia, huollettuja, varusteltuja ja ne on helppo sieltä tuoda.
Kauppaan tietysti pätee sama kuin Suomessakin: Jos et ymmärrä mitä ostat, niin ostamalla halvimman pelin karvakädeltä saat todennäköisesti yhtä huonon kuin Suomestakin. Mutta ostamalla harkiten saat loistokuntoisia autoja.
Miksiköhän muuten tuontiautoissa on väittämän mukaan huonompi jälleenmyyntiarvo?
Oletteko nähneet autoliikkeessä kahta samanlaista autoa vierekkäin joilla olisi eri hinta: Toinen auto suomi-auto ja toinen saksan-tuonti, mutta jälkimmäinen paljon halvempi, kun se on tuontiauto?
Ei sellaista ole, todennäköisesti saksan-tuonti on kalliimpi parempikuntoisuuttaan ja varusteluiltaan.
Tietysti se ei ole hullu joka pyytää, vaan se joka antaa. Eli tietysti jobbari tarjoaa vähemmän tuontiautosta, jos ylläpidetään tällaista keskustelua, mutta myydesssään ottaa siitä paremman katteen naureskellen.
Jos vierekkäin on samanhintaiset suomi- ja tuontiautot, valitsen ilman muuta sen tuonnin....
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Carrera911 kirjoitti:
- Onko -03 ja -04 mallivuosien välillä tapahtunut merkittävää muutosta?
- Onko tuoreempi parempi?

- Mistä pidät W211 mersussasi eniten? Entä vähiten?
Itsellä ollut siis 03 ja 05 sekä nyt 07 211. Vanhemmatkin palveli hyvin, pari niveltä kyllä vaihdettiin 150 000 km taipaleilla.

Nykyisellä -07 211: lla ajettu 86 000 km ja vain renkaat vaihdettu (oli tehdas takuuauto, kun ostin... saksassa oli vain yksi huolto tehty ilman lisätöitä ).
Mutta huonompiakin kokemuksia 03 malleista on; kuten pekkalilla...
Kannattaa varmaan panostaa vuosimalliin; facelift olisi varma valinta.

Pidän mersussani parhaana ominaisuutena mainiota ajettavuutta nopeassa maantieajossa; erikoisesti talvella ison kärryn kanssa ja huonommallakin tiellä. Avantcarde, parametriohjaus + facelift muutokset ja alkuperäiset vanteet (offset tärkeä) merkitsevät paljon ajettavuuteen.

Kyllä; koeajoin tätä nykyistä ostaessani myös uuden 530 D: n ja A6 3.0 TDI guatro mallin.

Ainoa huono puoli mb: ssä on se, että autoni valmistustehdas saattaa ahdistaa yhä vieläkin lipposslovakiassamme jotakuta... en tiedä, olisiko bemu tässä suhteessa parempi?
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Carrera911
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Carrera911 »

Nyt on saanut tämä muinoin aloittamani ketju arvoisensa päätöksen, muutama vuosi siinä vierähti viestiketjun aloittamisesta ennen kuin mersu tuli alle. Lievästi on tässä ketjussa mopo jossakin vaiheessa karannut ja tarinaa tullut myös asian vierestä mutta silti mukavaa luettavaa :D Ja airmatic varotteluista huolimatta. :thumbup:

Auto on 2010 W212 350CDI 4 matic avantgarde, 70tkm menty. Tuo airmatic tuntui koeajolla niiiin hyvältä että kun yksilö oli muutoin mieleinen en viitsinyt jatkaa etsiskelyä - ilma-aluksella siis mennään. Ja tuontiauto on kyseessä, varusteita vaikka muille jakaa. Mennään nyt sillä riskillä että remonttia tulee alustaan ja sillävälin nautitaan tasaisesta lipumisesta sekä kopan vaappumattomuudesta sport asetuksella.

...mistäköhän tästä vehkeestä löytyy akku.....???
MB 350 CDI 4 matic Avantgarde (W212) - lumilinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Carrera911 kirjoitti:Nyt on saanut tämä muinoin aloittamani ketju arvoisensa päätöksen, muutama vuosi siinä vierähti viestiketjun aloittamisesta ennen kuin mersu tuli alle. Lievästi on tässä ketjussa mopo jossakin vaiheessa karannut ja tarinaa tullut myös asian vierestä mutta silti mukavaa luettavaa :D Ja airmatic varotteluista huolimatta. :thumbup:

Auto on 2010 W212 350CDI 4 matic avantgarde, 70tkm menty. Tuo airmatic tuntui koeajolla niiiin hyvältä että kun yksilö oli muutoin mieleinen en viitsinyt jatkaa etsiskelyä - ilma-aluksella siis mennään. Ja tuontiauto on kyseessä, varusteita vaikka muille jakaa. Mennään nyt sillä riskillä että remonttia tulee alustaan ja sillävälin nautitaan tasaisesta lipumisesta sekä kopan vaappumattomuudesta sport asetuksella.

...mistäköhän tästä vehkeestä löytyy akku.....???
Jaa jaettavaksi asti on varusteita . Varaa mulle se ilma alusta. Tuun kohta hakemaa :D
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Minulla on aivan tavallinen S211 220 Cdi avantgerde automaattiloodalla takana ilmajouset ja jarruina SBC. Auto on uitettu aikoinaan Saksasta. Olen ajanut + 150000 km:ä ja mittarissa nyt 415000 km:ä minulla ei ole valittamista, auto toimii niinkuin pitääkin. Toisaalta tälläkin palstalla eräät panikoivat kilometreistä tai ajosuoritteista ennemminkin kiinnittäisin huomiota miten ajoneuvosta on pidetty huolta. Vähät kilometrit tai seisottaminen eivät välttämättä ole tae auton normaalia paremmasta kunnosta.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2767
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Miksi ostaisit uuden, mutta tavallisen, kun samalla rahalla saat vaihto mercedeksen! Edessä enemmän kilometrejä kuin monella uudella. Näin näitä vissiin joskus mainostettiin, oikein tv:ssä ja lehdissä. Enään en ole onnistunut näkemään.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Carrera911
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Carrera911 »

Muutaman vuoden vanha tosi paljon ajettu on yleensä paermpi kuin vanha tosi vähän ajettu.

Jos "mies ja salkku" menee ympäri suomea kilometrejä tulee mutta ei kulu kytkin, ei jarrut, kone pyörii matalilla kierroksilla pitkät siivut jne. Mulla oli muinoin kolme kappaletta 406 Pösöjä peräjälkeen, ostin + 200tkm ajettuina ja myin +300tkm ajettuina. Jatkoin edellisten omistajien aloittamaa perinnettä, ajoin paljon ja joka päivä. Perushuolloilla mentiin, halvalla pääsi ja oli hyvä ajaa.
MB 350 CDI 4 matic Avantgarde (W212) - lumilinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
alspe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 29.01.2014 19:36

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja alspe »

Terve palstalle.

Kirjoittelinkin jo toiseen ketjuun kun innostuin Mersun ostosta seuraavaksi autoksi. Voi olla, että himpun verran liian paljon rahaa vastineelle maksaa 15k€ B-sarjasta. Käytetty auto noin kalliina pitää olla selkeästi muutakin kuin jugurttipurkkimuovia sisällä jne 8) (ei sillä että W245 susi olisi)


--

Eli aiheeseen. W211 dieseli sedan. Varusteet ja ylellisyys olisi ykkösjuttu mitä tuossa arvostaisin, että melkeinpä nahkasisusta, navi, xenonit ja kattoluukku voisivat olla sellaisia must juttuja. Koneeltaan jopa 200CDI voisi kelvata, ainakin jos sen saa piristettyä helposti 220CDI:ksi. Toki isommat 280/320CDI:t kiinnostaa, mutta tuontihommissa verokarhu rokottaa niitä. Ellei tuo paljon ajettua. Vaikuttaisi, että Nettiauton hinnat ovat aika poskettomia siihen nähden mitä näkyy olevan Mobile.de:ssa + verot. Suomessa pääsääntöisesti ajettu 400tkm ja silti hinnat ~13-17k€.

Minkä verran W211:ssa pitää "pelätä" kilometrejä? Eli onko odotettavissa jatkuvaa roplaamista jos ostaa budjetin takia vain 280tkm ajetun? Alkaako siitä korjauskierre?

Mobilesta näyttää saavan jopa 7G-tronic malleja 320CDI siten, että veroineen hinta on samaa luokkaa kuin perusmalli kohtuuajettu 200CDI/220CDI Nettiautossa, jos en ihan liikaa itseäni kuseta. :D

Alustoista olen lukenutkin ja kiinnostaisi se käytännön ero Elegance vs. Avantgarde. Onko A kovin matala vai pitikö siinä olla sport-paketti lisäksi jotta se on (liian) matala? Minusta mikään liikenteessä olevan W211 ei ole mikään kuuauto joten pitäis ottaa Elegance jotta pohja ei raapisi talvella kuten nykyisellä liian matalalla Passatilla? Millaiset erot noilla alustoilla on maantieajossa vai onko kaikki kiinni renkaista?

Lähemmäs 20k€ on toki kova raha pari sataa tuhatta ajetusta autosta, mutta voisikohan se (W211 320CDI 7G-tronic??) olla hyvä "sijoitus" jos autolla ajelee vaikka 5v ja hyvin pitää? Saa varmasti vielä myydessäkin jotain. Paljonko tuollaisen ylläpito maksaa jos korjaukset ajattelisi teettää halpakorjaamoilla ja osin itse? Vehon leimoja en tarvitse paljon ajettuihin takuuttomiin autoihin.
Viimeksi muokannut alspe, Ma 10.02.2014 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja koyama »

alspe kirjoitti:Terve palstalle.

Kirjoittelinkin jo toiseen ketjuun kun innostuin Mersun ostosta seuraavaksi autoksi. Voi olla, että himpun verran liian paljon rahaa vastineelle maksaa 15k€ B-sarjasta. Käytetty auto noin kalliina pitää olla selkeästi muutakin kuin jugurttipurkkimuovia sisällä jne 8) (ei sillä että W245 susi olisi)


--

Eli aiheeseen. W211 dieseli sedan. Varusteet ja ylellisyys olisi ykkösjuttu mitä tuossa arvostaisin, että melkeinpä nahkasisusta, navi, xenonit ja kattoluukku voisivat olla sellaisia must juttuja. Koneeltaan jopa 200CDI voisi kelvata, ainakin jos sen saa piristettyä helposti 220CDI:ksi. Toki isommat 280/320CDI:t kiinnostaa, mutta tuontihommissa verokarhu rokottaa niitä. Ellei tuo paljon ajettua. Vaikuttaisi, että Nettiauton hinnat ovat aika poskettomia siihen nähden mitä näkyy olevan Mobile.de:ssa + verot. Suomessa pääsääntöisesti ajettu 400tkm ja silti hinnat ~13-17k€.

Minkä verran W211:ssa pitää "pelätä" kilometrejä? Eli onko odotettavissa jatkuvaa roplaamista jos ostaa budjetin takia vain 280tkm ajetun? Alkaako siitä korjauskierre?

Mobilesta näyttää saavan jopa 7G-tronic malleja sitten, että veroineen hinta on samaa luokkaa kuin perusmalli kohtuuajettu 200CDI/280CDI Nettiautossa, jos en ihan liikaa itseäni kuseta. :D

Alustoista olen lukenutkin ja kiinnostaisi se käytännön ero Elegance vs. Avantgarde. Onko A kovin matala vai pitikö siinä olla sport-paketti lisäksi jotta se on (liian) matala? Minusta mikään liikenteessä olevan W211 ei ole mikään kuuauto joten pitäis ottaa Elegance jotta pohja ei raapisi talvella kuten nykyisellä liian matalalla Passatilla? Millaiset erot noilla alustoilla on maantieajossa vai onko kaikki kiinni renkaista?

Lähemmäs 20k€ on toki kova raha pari sataa tuhatta ajetusta autosta, mutta voisikohan se (W211 320CDI 7G-tronic??) olla hyvä "sijoitus" jos autolla ajelee vaikka 5v ja hyvin pitää? Saa varmasti vielä myydessäkin jotain. Paljonko tuollaisen ylläpito maksaa jos korjaukset ajattelisi teettää halpakorjaamoilla ja osin itse? Vehon leimoja en tarvitse paljon ajettuihin takuuttomiin autoihin.
Hankin 5/2013 Sedan 270 cdiin vm 2002 ja 278 tkm ajettuna.Huolttokirjaa ei ole,mutta saksassa tarkastettu merkkiliikkeessä huollot
Keskikulutus 7.2 l/100km
6 pyttynen vie litran enemmän .
Ei nämä mitään golffeja ole.
Paras auto tähän mennessä.31000 tkm tullut lisää mittariin.
Vaihdettuja osia
Moniurahihna 30 e
Autom.öljynvaihto (itse) 120 e sis. kyb.venttiilin,suodatin ja 5 L öljyä
Kuskin puolen reaktiotanko 170 e vaihtoineen.Olisi mennyt takuuseen,mutta ed. omistaja hukkasi kuitin
Ohjauspyörän spiraali vaihtoineen 120 e,, 2003 vm jo parannettu versio
Kulj.penkin istuiosan tukimuovi 48 e
Abs kehä taakse 150 e töineen
Imusarjan puhdistus. 300 e
Uusi termostaatti 30 e Tämän vaihtamattomuus lisää imusarjan pikeentymistä ja polttoaineen kulutusta
Tuhat euroa remontit,joista puolet olisi säästynyt kun ajelisi vaan menemään.
Lisäksi vaihdettuja osia alkup.jouset madallussarjan tilalle.Avantgarde ei tarvitse sellaisia.
Classici ja elegance mallit on 2 cm korkeammat jousitukseltaan.Jos ei tarvitse mökkiteitä ajella niin osta avantgarde.Hyvä jousitus.
Tällä hetkellä nastarenkaina 225/50/17 on liian leveä jos ajaa oikeissa talviolosuhteissa.Ensi talveksi 215/55/16
Kesärenkaina 225/45/18 ei voi moittia.
Lastutus tehty myös.Sama kuin olisi autokaupassa käynyt uudelleen :D
Ei näissä km ole pelättävää jos autoa on huollettu.Tärkeimpinä autom.öljyn vaihto 60 tkm välein.
Suodattimien vaihto.Vanha polttoainesuodatin rasittaa pitemmän päälle korkeapainepumppua ja suuttimia.
Automaatin lauhdutitimesta sekä SBC jarruista paljon juttua tällä foorumilla
7 G automaatista ei käyttökokemuksia.Olisiko rantumpi öljynvaidoista :?:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vastaa Viestiin