w202 c180 puolako?
w202 c180 puolako?
Nyt puukotti mercii selkään minua? Auto kävi tyhjäkäyntiä lämpimänä ja yks kaks alko käymään kolmella, tippu muki nro. 2 pelistä pois. No heti hain tulpat ja vaihdoin ne, mutta vika jäi. Sitte mittaa sytkäjohdot ja kattoo antaako ne läpi, kaikki siltä osin kunnossa. Vian olen pikkuhiljaa paikantanu puolaan.
Kysynkin nyt vaan, että kuinka monella on puolia menny ja menikö hermot niitä vaihtaessa?! Minulta ainakin meni hermot kun katoin missä ne puolat on! Onneks ECU ja sytkäsäätöpurkit on itelläni hyllyssä, jos vika on niissä.
Kertokaa ihmeessä vinkkiä mitä kautta itse ootte puolia vaihdellu!
Kysynkin nyt vaan, että kuinka monella on puolia menny ja menikö hermot niitä vaihtaessa?! Minulta ainakin meni hermot kun katoin missä ne puolat on! Onneks ECU ja sytkäsäätöpurkit on itelläni hyllyssä, jos vika on niissä.
Kertokaa ihmeessä vinkkiä mitä kautta itse ootte puolia vaihdellu!
Viimeksi muokannut KassuPeki, La 08.02.2014 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w202 c180 puolako?
Jos tosiaan puola rikki niin kaksi pyttyä pelistä heti pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 c180 puolako?
Jep, näinpä vähä aatostelinkin... No ei siinä auta kun rueta bokseja vaihtaa ja paskana oleva koittaa korjuuttaa. Tässä autossa nimittäin temppuili keskuslukitus pakkasella. Kävi mielessä että olisko kosteus tehnyt temppunsa sytkänsäätöpurkille... Kohta se selviää!
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w202 c180 puolako?
Eihän sun tartte boxeihin koskea..vaihdat vain puolan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 c180 puolako?
Eli siis jos puola menee niin 2 sylinteriä pimeänä. Mulla meni vaan sylinteri nro 2 pimeeks, eli kävi siis kolmella. Sori kun ilmasin asiani epäselvästi.
C200 syttyboksi ei käy ainakaan C180. Ei lähde edes käyntiin. Tuntuu että meinaa sytyttää liian aikaisin... :S Boksien numerot: C200 - 018 545 05 32 ja C180 - 018 545 42 32
C200 syttyboksi ei käy ainakaan C180. Ei lähde edes käyntiin. Tuntuu että meinaa sytyttää liian aikaisin... :S Boksien numerot: C200 - 018 545 05 32 ja C180 - 018 545 42 32
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w202 c180 puolako?
Myös jos yksi pytty pettää niin voi olla puolanjohto tai suutin tukos/katkos
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 c180 puolako?
Polttoaineen saa kyllä. Koitin heilutella puolalle tulevia johtoja koneen käydessä --> ei vaikutusta. Asentoanturi vika jos olis, niin tuskin kävisi ollenkaan?
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w202 c180 puolako?
Anturi vika tosiaan pimentää koko auton.
Kokeile muuten jos saat paikallistuttettua pytyn ,pimeän niin vaihda tulpan johdon/puolan johdon paikkaa...siirtyykö vika?
Kokeile muuten jos saat paikallistuttettua pytyn ,pimeän niin vaihda tulpan johdon/puolan johdon paikkaa...siirtyykö vika?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 c180 puolako?
Kokeiltu on ollaan vaihdettu johtoja päikseen ja lisäks kokeiltu pari uutta. Aina on kakkonen pimee ja muut toimii, eli johdot kunnossa. ABS boksissahan ei ole mitään muuta moottorinohjaukseen liittyvää kun ajonesto?
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: w202 c180 puolako?
Aika järjettömään paikkaan ne puolat on tosiaan ängetty. Tein kansirempan 200 bensaceehen ja ajattelin että toivottavasti noita puolia ei tarvitse koskaan vaihtaa
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Re: w202 c180 puolako?
Jep! Tänään todettiin että otetaan viimenen ässä hihasta: mersu kärriin ja semmosen jannun luo joka omistaa STARin! Jospa se kertoo mikä sitä lopulta vaivaa! Jos sekään ei auta niin minä kyllä perkeleeni kesytän ja hankin moottorin puolelle kaikki sähköt!
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w202 c180 puolako?
Minulla oli C180 vm 1995. 260 tkm kohdalla, kuusi vuotta sitten moottorin veto alakierroksilla katosi. Vaihdoin ensin ykköspuolan ja sytytystulpat ja kun se ei auttanut myös kakkospuolan. Käy hyvin edelleen.
Puolat ovat tosiaan hankalasti kaiken alla.
Puolat ovat tosiaan hankalasti kaiken alla.
Re: w202 c180 puolako?
Niin minäkin ajattelin että hommaan nyt samalla molemmat puolat ja tulpanjohdot alkuperäsenä boschina ja vaihdan kaikki kerralla! Jospa siltä osin pääsisi taas pitkän matkan ongelmitta.
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w202 c180 puolako?
Itse kerran vaihdoin samanlaiseen autoon puolan ja ei ollut kummoinen homma. Kaks pulttia ylhäältä irti ja auto nosturilla ylös.alakautta sai helposti pois ja toisinpäin uusi paikoilleen.vaatinee tietysti nosturin tai sitten lattialla makoilua.
Voisihan tuo tietysti olla helpomminkin vaihdettavissa?
Voisihan tuo tietysti olla helpomminkin vaihdettavissa?
edesmennyt
W201
W201
Re: w202 c180 puolako?
Joo kyllä nosturi onneks on käytössä, mutta ahdas väli on kuitenkii. Sama homma oli lohkolämppärin kanssa...
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w202 c180 puolako?
Vanhemmissa W202 180C-mersuissa puolat ovat hankalasti imusarjan alla. Uudemmissa ne ilmeisesti ovat paremmin saavutettavissa. En tiedä missä menee raja, mutta ainakin vuosimallissa 95 jouduttiin irrottamaan imusarja, jotta puoliin pääsi käsiksi. Ehkä joku osaa olla näppärämpi ja ehkä eri kokoisissa moottoreissa puolat ovat eri paikoissa.
Re: w202 c180 puolako?
Jep, taitaa olla 8/1995 se kriittinen kipuraja, sillon muuttu moottori m111.921 Puolat nostettu tulppien päälle ja kaasuläppäkotelo ja imuputki ainakin muuttunut. Samoin valtaosa kaikista antureista.
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w202 c180 puolako?
No nii nyt on paneuduttu taas mersun kimppuun. Puolan vaihdoin tänään ja PAM! kaikki neljä mukia lähti messiin! Eli rohkenen väittää, että jos puola menee paskaksi ei välttämättä 2 sylinteriä ole kerralla pimeänä!
No kuitenkaan se ei toimi vieläkään... xD Nyt pyörii tyhjäkäyntiä ja silloin tällöin tupsuttaa käydä kolmella. Mutta kun kierrokset nostaa yli 1500rpm pyörii tasaisesti kaikilla. Joten nyt olen sitä mieltä että YJ rele paskana, eikä puola saa joka kerta täyttä varausta ja sillon pätkii. Ja tämä sama saatanan rele särki edellisenkin puolan.
No kuitenkaan se ei toimi vieläkään... xD Nyt pyörii tyhjäkäyntiä ja silloin tällöin tupsuttaa käydä kolmella. Mutta kun kierrokset nostaa yli 1500rpm pyörii tasaisesti kaikilla. Joten nyt olen sitä mieltä että YJ rele paskana, eikä puola saa joka kerta täyttä varausta ja sillon pätkii. Ja tämä sama saatanan rele särki edellisenkin puolan.
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w202 c180 puolako?
Tuliko mersu jo kuntoon? Selviskö oliko yj releessä vikaa?