PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Re: PTracingin w108 projekti
Onko projekti hyytynyt, kun ei mitään kuulu?
W108-71 3.5 , W202 x2 , W124 coupe , Kupla-66
Re: PTracingin w108 projekti
Työt on haitannut harrastamista siihen malliin että ei oo talliin paljon kerennytalainen kirjoitti:Onko projekti hyytynyt, kun ei mitään kuulu?
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Ei tartte vanteita enään arpoa. Lensot 18" halkaisijalla, eteen 8,5 ja taakse 9,5 tuumaa leveät. On kyllä hyvinkin yleiset ja ns. edulliset vanteet, mutta tässä autossa panostetaan sitten enemmän muihin juttuihin
Ei paljon tarvitse ulkoreunan sisälokariin koskea!
Ei paljon tarvitse ulkoreunan sisälokariin koskea!
IG: @pyrytakkunen
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: PTracingin w108 projekti
Hienoo duunii !!!
Re: PTracingin w108 projekti
Nehän istuu hyvin paikoilleen!
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: PTracingin w108 projekti
Joo niin tekee vaikka ei olekkaan 80- luvultaHeavy kirjoitti:Nehän istuu hyvin paikoilleen!
IG: @pyrytakkunen
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: PTracingin w108 projekti
sepulaakeri kirjoitti:Vai -70luvulta?
Joo ei sieltäkään!
Omasta mielestä sopii hyvin ja sehän on tärkeintä! Takarenkaat ainakin pitää vaihtaa leveämpiin ja mahdollisesti myös eturenkaat. Ajokorkeus tulee olemaan varmaan hyvin lähellä tuota!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Lukasin eka kerran läpi, ja täytyy sanoa että on määrätietoista jälkeä pyryllä.
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Re: PTracingin w108 projekti
Yritetään tehdä heti kerralla hyvin!kynsi kirjoitti:Lukasin eka kerran läpi, ja täytyy sanoa että on määrätietoista jälkeä pyryllä.
Talliin tuli muuta korjattavaa niin koppa pääsi ulos tuulettumaan muutamaksi tunniksi. Jokseenkin palkitsevaa katsoa ennen/jälkeen kuvia pohjasta tässäkin vaiheessa vaikka tekemistä vieläkin löytyy! Olen alkanut vakavissani miettimään kopan sooda puhallusta sitten kun se on korjattu. Sais kaiken vanhan maalin ja paskan pois. Onko kokemuksia mitä sellainen homma tulis kustantaan jos kori ja kaikki luukut vedettäs puhtaaksi?
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
oulun seudulla soodapuhaltaja puhu muistaakseni 120€/h veloituksesta taitaa muutama tunti tuon kopan puhalluksessa mennä
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Re: PTracingin w108 projekti
Olikos jopa tällä foorumilla juttua, että tuo soodapuhallus ei vältämättä ole hyvä.PTracing kirjoitti: Olen alkanut vakavissani miettimään kopan sooda puhallusta
Re: PTracingin w108 projekti
Kyllähän siihen varmaan aikaa menee, mutta on siinä kauhea työ hioakkin kaikki maali poisantti86 kirjoitti:oulun seudulla soodapuhaltaja puhu muistaakseni 120€/h veloituksesta taitaa muutama tunti tuon kopan puhalluksessa mennä
Mistähän se keskustelu löytyis?tango kirjoitti: Olikos jopa tällä foorumilla juttua, että tuo soodapuhallus ei vältämättä ole hyvä.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
On tuosta soodapuhalluksesta niin paljon juttua ettei jaksanut kahlata kaikkia läpi, mutta olellisin siinä oli se, että soodaa jäisi peltiin ja se ajan kanssa ruostuttaisi. Itsellä ei ole mitään kokemusta asiasta.PTracing kirjoitti:Mistähän se keskustelu löytyis?tango kirjoitti: Olikos jopa tällä foorumilla juttua, että tuo soodapuhallus ei vältämättä ole hyvä.
Re: PTracingin w108 projekti
Joo, jollain se sooda tarvisi saada huuhdeltua äkkiä pois mutta ei oikein kukaan tiedä että millä.tango kirjoitti:On tuosta soodapuhalluksesta niin paljon juttua ettei jaksanut kahlata kaikkia läpi, mutta olellisin siinä oli se, että soodaa jäisi peltiin ja se ajan kanssa ruostuttaisi. Itsellä ei ole mitään kokemusta asiasta.PTracing kirjoitti:Mistähän se keskustelu löytyis?tango kirjoitti: Olikos jopa tällä foorumilla juttua, että tuo soodapuhallus ei vältämättä ole hyvä.
Jokos on taka akselille löytynyt paikka?
Koita muistaa ottaa kuvia että voi sulta sitten apinoida mallia
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: PTracingin w108 projekti
Sooda ei ruostuta peltiä, päin vastoin. Soodapuhallettu pinta kestää huomattavasti paremmin säilytystä kuin hiekkapuhallettu pinta. Ongelma on soodajäämien poistaminen pelliltä ennen maalausta. Maalausta ei kannata yrittääkään jos pinta ei ole "sairaalapuhdas". Soodajäämät lähtevät parhaiten vedellä. Veden on syytä olla kuumaa, jotta kuivuminen tapahtuu nopeasti (tässä vaiheessa korin saa mukavaan alkuruosteeseen...). Soodapuhallettu pinta tarvitsee karhennuksen ennen maalausta. Sooda ei poista ruostetta, mikä kannattaa pitää mielessä.poju89 kirjoitti:Joo, jollain se sooda tarvisi saada huuhdeltua äkkiä pois mutta ei oikein kukaan tiedä että millä.tango kirjoitti:On tuosta soodapuhalluksesta niin paljon juttua ettei jaksanut kahlata kaikkia läpi, mutta olellisin siinä oli se, että soodaa jäisi peltiin ja se ajan kanssa ruostuttaisi. Itsellä ei ole mitään kokemusta asiasta.PTracing kirjoitti:Mistähän se keskustelu löytyis?tango kirjoitti: Olikos jopa tällä foorumilla juttua, että tuo soodapuhallus ei vältämättä ole hyvä.
Suosittelen asiansa tuntevan osaajan suorittamaa hiekka-/lasimurskapuhallusta, jonka perään voi suihkia maalit heti pölynpoiston jälkeen.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: PTracingin w108 projekti
Sieltähän sitä tuli hyvää ja kaipaamaani informaatiota Sen tiesinkin että ei poista ruostetta eikä karhenna pintaa valmiiksi maalaukselle. mutta jos on noin tarkka tuosta pesusta niin asiaa pitää vielä miettiä, ei ole hyvä homma jos maali kuoriutuu sen takia pois että soodaa on jäänyt pinnoille, ja vieläpä se että mun talliolosuhteissa tuo kuumalla vedellä pesu ja kuivatus nopeasti on hieman haasteellinen toteuttaaMatti Äyräväinen kirjoitti: Sooda ei ruostuta peltiä, päin vastoin. Soodapuhallettu pinta kestää huomattavasti paremmin säilytystä kuin hiekkapuhallettu pinta. Ongelma on soodajäämien poistaminen pelliltä ennen maalausta. Maalausta ei kannata yrittääkään jos pinta ei ole "sairaalapuhdas". Soodajäämät lähtevät parhaiten vedellä. Veden on syytä olla kuumaa, jotta kuivuminen tapahtuu nopeasti (tässä vaiheessa korin saa mukavaan alkuruosteeseen...). Soodapuhallettu pinta tarvitsee karhennuksen ennen maalausta. Sooda ei poista ruostetta, mikä kannattaa pitää mielessä.
Suosittelen asiansa tuntevan osaajan suorittamaa hiekka-/lasimurskapuhallusta, jonka perään voi suihkia maalit heti pölynpoiston jälkeen.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Oisko maissi-/pähkinänkuoripuhallus eräs vaihtoehto?PTracing kirjoitti:Sieltähän sitä tuli hyvää ja kaipaamaani informaatiota Sen tiesinkin että ei poista ruostetta eikä karhenna pintaa valmiiksi maalaukselle. mutta jos on noin tarkka tuosta pesusta niin asiaa pitää vielä miettiä, ei ole hyvä homma jos maali kuoriutuu sen takia pois että soodaa on jäänyt pinnoille, ja vieläpä se että mun talliolosuhteissa tuo kuumalla vedellä pesu ja kuivatus nopeasti on hieman haasteellinen toteuttaaMatti Äyräväinen kirjoitti: Sooda ei ruostuta peltiä, päin vastoin. Soodapuhallettu pinta kestää huomattavasti paremmin säilytystä kuin hiekkapuhallettu pinta. Ongelma on soodajäämien poistaminen pelliltä ennen maalausta. Maalausta ei kannata yrittääkään jos pinta ei ole "sairaalapuhdas". Soodajäämät lähtevät parhaiten vedellä. Veden on syytä olla kuumaa, jotta kuivuminen tapahtuu nopeasti (tässä vaiheessa korin saa mukavaan alkuruosteeseen...). Soodapuhallettu pinta tarvitsee karhennuksen ennen maalausta. Sooda ei poista ruostetta, mikä kannattaa pitää mielessä.
Suosittelen asiansa tuntevan osaajan suorittamaa hiekka-/lasimurskapuhallusta, jonka perään voi suihkia maalit heti pölynpoiston jälkeen.
http://www.pksoodapuhallus.fi/puhalluksesta.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: PTracingin w108 projekti
Taitaa olla aika kallista kun sivuillakin lukee että se kallein vaihtoehtoHavis kirjoitti:
Oisko maissi-/pähkinänkuoripuhallus eräs vaihtoehto?
http://www.pksoodapuhallus.fi/puhalluksesta.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
IG: @pyrytakkunen
- tuoppiluo2
- Vakiokalustoa
- Viestit: 338
- Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: PTracingin w108 projekti
Soodapuhalluksen jälkeen pitää pestä pinta vedellä tai etikalla Ja sen jälkeen karhentaa pinta..
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
W212 350CDI -11 amg-styling
Re: PTracingin w108 projekti
Päivitetäämpäs pitkästä aikaa. Nyt olis jaggen akseli soviteltuna paikoilleen. Oli siinä vain kova työ, eli jos w108 taka-akselin vaihtoa harkitsee, niin samalla vaivalla mitä tähän meni laittaa kyllä minkä tahansa muunkin akselin. Toivottavasti tämä nyt palkitsee oikeasti kestämällä ja hyvillä ajo ominaisuuksilla! Se nyt ainakin on hyvää että camperi ei tällä paljon muutu vaikka akseli joustaa niin saadaan renkaille hyvä kosketuspinta tiehen.
Aika alas tulee tukivarren kiinnitys, mutta 14cm on pultin päästä matkaa vielä maahan suunnitellussa ajokorkeudessa
Aika alas tulee tukivarren kiinnitys, mutta 14cm on pultin päästä matkaa vielä maahan suunnitellussa ajokorkeudessa
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Hieno projekti ja hyvää jälkeä. Makiat nuo vanteet
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: PTracingin w108 projekti
Eikös tuota tukivarren alkupäätä olis voinut kiinniittää ylemmäskin, siten että varsi tulisi vinompaan asentoon.PTracing kirjoitti: Aika alas tulee tukivarren kiinnitys, mutta 14cm on pultin päästä matkaa vielä maahan suunnitellussa ajokorkeudessa
Mitenkäs se on asemoitu jagen alla ollessaan? Vaikka sillä ei leine merkitystä, ainoastaan akselin käyttäytymisellä eri ajotilanteissa. Mielestäni tuon varren etupään paikalla ei liene vaikutusta toimintaa vaikka olisi sen 50mm korkeammallakin. Tosin hankala enää alkaa muokkaamaan kun olet sen jo rakentanut, hyvin se varmaan toimii noinkin.
Re: PTracingin w108 projekti
Jaguarissa se on ilmeisesti suorassa taikka hyvin lähellä sitä. Pähkäilin tekovaiheessa että jos kiinnikkeet olis tehnyt ylemmäs ja varret laittanut vinoon, niin akseli olis ohjannut rajummin kallistuksissa. Paras ajon kannalta olis jos tukivarren etupään kiinnitys olis kardaanitunnelin vieressä keskempänä autoa. Silloin ei taka-akseli kääntyilis kaarteissa, mutta katsastaja sanoi että tukivarret täytyy olla alkuperäiset ja niitä ei saa muokata, taikka jos itse tekee niin luotettavasti pitää todistaa että ne kestää, joten alkuperäisillä mennäänHavis kirjoitti: Eikös tuota tukivarren alkupäätä olis voinut kiinniittää ylemmäskin, siten että varsi tulisi vinompaan asentoon.
Mitenkäs se on asemoitu jagen alla ollessaan? Vaikka sillä ei leine merkitystä, ainoastaan akselin käyttäytymisellä eri ajotilanteissa. Mielestäni tuon varren etupään paikalla ei liene vaikutusta toimintaa vaikka olisi sen 50mm korkeammallakin. Tosin hankala enää alkaa muokkaamaan kun olet sen jo rakentanut, hyvin se varmaan toimii noinkin.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Hienosti olet jaksanut puurtaa!
Jaguaarin maavara ei ole koskaan järjin korkea, mutta hyvin on aina suomenkin urissa riittänyt
Timo
Jaguaarin maavara ei ole koskaan järjin korkea, mutta hyvin on aina suomenkin urissa riittänyt
Timo
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: PTracingin w108 projekti
Tänään sain hitsattua takakontin ja ohjaamon välisen pellin takasin paikoilleen ja pyhkäsin suojavärin auton sisällekkin. Poistin myös viimeiset tuet takaovien aukoista. Ovet käytin myös paikoillaan ja sopivat piru koloihinsa! Pakkohan se oli ulkona mallata myös vanteita korin linjoihin. Omaan makuun juuri ne vanteet ja ulkonäkö jota hain
Seuraavaksi takakulmien kimppuun
Seuraavaksi takakulmien kimppuun
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Mahtavaa
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Re: PTracingin w108 projekti
Hieno hommaPTracing kirjoitti: Ovet käytin myös paikoillaan ja sopivat piru koloihinsa!
(hauskan näköisesti auto näyttäisi lepäävän nurinpäin olevan jakkaran ja pahvilaatikon varassa... )
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: PTracingin w108 projekti
On tullu tätä jo seuraaltua jonni verran ja kyl oot jaksanu ahertaa ankarasti Mitäs väriä Mersun pintaan laitetaan Kiiltävämusta
Re: PTracingin w108 projekti
Pakkohan se on ahertaa jos meinaa saada valmiiksi Väriä on vielä aikaa miettiä, mutta tuskin kiiltävän musta ainakaan tulee olemaan, koska se on minusta jotenkin tylsä väri. Samaten mikään tuninki väri ei tule kyseeseen, jotain hillityn tyylikästä metalliväriä todennäköisestiTPeltola kirjoitti:On tullu tätä jo seuraaltua jonni verran ja kyl oot jaksanu ahertaa ankarasti Mitäs väriä Mersun pintaan laitetaan Kiiltävämusta
IG: @pyrytakkunen