Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x *TAAS leviänä*
Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x *TAAS leviänä*
Hei!
Tuli tuossa joku aikaa sitten hommattua tenavatähti vuosimallia -89. Autossa on "voiman"lähteenä 2.5l turbodiesel. Hetken aikaa ehdin ajelemaan, kunnes öljypohja otti lopputilin. Kunnan piikkiin menee uusi öljypohja, mutta rahan saannissa tulee kestämään vielä tovi, joten ajattelin joutaessa laittaa autoa vähän enemmän. Sen verran paljon on kysymyksiä ja mietiskelyä, että oli pakko tehdä kokonaan uusi aihe ko. autosta
Ihan ensimmäisenä kysyn, kuinka helposti öljypohja lähtee irti, eli mitä joutuu purkamaan tieltä/tekemään ennen irroitusta. Uutta öljypohjaa saa tarjota, mutta pidetään nyt peukkuja että saa hitsaamalla läjään
Sitten pikaisia kysymyksiä:
1. Mimmosta öljyä talveksi? Tallissa olisi jotain nesteen kuorma-autoihi tarkoitettua "turbodiesel öljyä"
2. Sammutinvipu on jumissa, tai ei se ainakaan nouse, vaikka ottaa sammuttimen letkun irti, milläs sen saisi vetristymään?
3. Minkä kokoiset ovat alkuperäiset etukaijuttimet, onko jotain merkkivalmistajan bolt-on erillissarjaa?
Kuvia lisäilen, kuhan kelit sen sallii, vaikka eihä toi mikään kedon kaunein kukkanen oo Olisi myös tervetullutta, jos joku kauemmin samanmoisen pikkumesen omistanut vinkkaisi mitä kannattaa erityisesti ottaa huomioon yms. myös kokemukset tervetulleita.
-Antti
Tuli tuossa joku aikaa sitten hommattua tenavatähti vuosimallia -89. Autossa on "voiman"lähteenä 2.5l turbodiesel. Hetken aikaa ehdin ajelemaan, kunnes öljypohja otti lopputilin. Kunnan piikkiin menee uusi öljypohja, mutta rahan saannissa tulee kestämään vielä tovi, joten ajattelin joutaessa laittaa autoa vähän enemmän. Sen verran paljon on kysymyksiä ja mietiskelyä, että oli pakko tehdä kokonaan uusi aihe ko. autosta
Ihan ensimmäisenä kysyn, kuinka helposti öljypohja lähtee irti, eli mitä joutuu purkamaan tieltä/tekemään ennen irroitusta. Uutta öljypohjaa saa tarjota, mutta pidetään nyt peukkuja että saa hitsaamalla läjään
Sitten pikaisia kysymyksiä:
1. Mimmosta öljyä talveksi? Tallissa olisi jotain nesteen kuorma-autoihi tarkoitettua "turbodiesel öljyä"
2. Sammutinvipu on jumissa, tai ei se ainakaan nouse, vaikka ottaa sammuttimen letkun irti, milläs sen saisi vetristymään?
3. Minkä kokoiset ovat alkuperäiset etukaijuttimet, onko jotain merkkivalmistajan bolt-on erillissarjaa?
Kuvia lisäilen, kuhan kelit sen sallii, vaikka eihä toi mikään kedon kaunein kukkanen oo Olisi myös tervetullutta, jos joku kauemmin samanmoisen pikkumesen omistanut vinkkaisi mitä kannattaa erityisesti ottaa huomioon yms. myös kokemukset tervetulleita.
-Antti
Viimeksi muokannut kimu, Pe 06.06.2014 01:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Kimun w201 vm. 89
Vähän ollu vähäsellä mersun laitto... Nyt kuitenkin ö-pohja on saatu hitsattua, ja olis tarkotus laittaa takaisin. Mistähän saisi ö-pohjan tiivisteet, kun ainakaan motonetissä ei ollut? Ja öljy vielä mietinnän alla.
Re: Kimun w201 vm. 89
oliko ennen tiiviste välissä? 3:een 601 olen vaihtanut öljypohjan ja yhdessäkään ei ollut kun liima välissä. jotkut tarvikeliikkeet myy tiivistettä ainakin 601 mut 602 en ole varma
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: Kimun w201 vm. 89
KL varaosista ainakin saa tiivistettä öljypohjaan. Etukajarit on muuten 4".
Re: Kimun w201 vm. 89
Noniin, hetkeen ei oo tännekkää kirjoteltu.
Auton oon saannu ajoon jokunen tuhat kilometriä sitten, ja vähän vikoja on ilmennyt. Sammutin vipua koskeva vika on edelleen laittamatta, ja epäilen että alipainepumppu vihoittelee. Kun auton on laittanut käyntii, ajaa vähän matkaa eikä koske jarruun ollenkaan, vipu toimii normaalisti. Joka kerta kun auto käynnistää, jarrua pitää polkea hetki että rupee pelaamaan, tuntuu että joku "panttaisi". Pitää myös aika kovaa kalkatusta kylmänä. Mimmonen homma tuo alipainepumppu on vaihtaa?
Sitten lisää niitä vikoja.
Eli kun lähtee kiihdyttämään, tuntuu että kardaani tulis lattiasta läpi, mut kun ajaa tasakaasulla täristäminen ja pompottaminen loppuu. Takaata oli yks tukivarren pusla huonossa hapessa, voisiko se klapata? perjaatteessa samaan vikaa kuuluu myös se, että kun on kiihdyttänyt vähän reippaammin, vaihteenvalitsimen kohdalta kuuluu jotain epämääräistä ääntä Kuulostaa siltä että jotkut rattaat hakisivat paikkaansa
Iso kiitos jos joku viitsisi valaista.
-Antti
Auton oon saannu ajoon jokunen tuhat kilometriä sitten, ja vähän vikoja on ilmennyt. Sammutin vipua koskeva vika on edelleen laittamatta, ja epäilen että alipainepumppu vihoittelee. Kun auton on laittanut käyntii, ajaa vähän matkaa eikä koske jarruun ollenkaan, vipu toimii normaalisti. Joka kerta kun auto käynnistää, jarrua pitää polkea hetki että rupee pelaamaan, tuntuu että joku "panttaisi". Pitää myös aika kovaa kalkatusta kylmänä. Mimmonen homma tuo alipainepumppu on vaihtaa?
Sitten lisää niitä vikoja.
Eli kun lähtee kiihdyttämään, tuntuu että kardaani tulis lattiasta läpi, mut kun ajaa tasakaasulla täristäminen ja pompottaminen loppuu. Takaata oli yks tukivarren pusla huonossa hapessa, voisiko se klapata? perjaatteessa samaan vikaa kuuluu myös se, että kun on kiihdyttänyt vähän reippaammin, vaihteenvalitsimen kohdalta kuuluu jotain epämääräistä ääntä Kuulostaa siltä että jotkut rattaat hakisivat paikkaansa
Iso kiitos jos joku viitsisi valaista.
-Antti
Re: Kimun w201 vm. 89
Antasin äänen kardaanin rättinivelille ja tukilaakerille. Rättinivelet on ne kumikiekot kartaanin päissä.kimu kirjoitti: Eli kun lähtee kiihdyttämään, tuntuu että kardaani tulis lattiasta läpi, mut kun ajaa tasakaasulla täristäminen ja pompottaminen loppuu.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Kimun w201 vm. 89
Mut mites kun tasakaasulla ei täristä ollenkaan? Aikasemmin kun rättinivel meni, manuaalivaihteisesta mersusta tosin, täristi jatkuvasti?
Re: Kimun w201 vm. 89
Mula oli yhessä 300D manuaalivaihteisessa rätit riekaleina, niin se tärryytti isolla vaihteella kiihytettäessä pienillä nopeuksilla. Oisko sitte tukilaakeri vaihtokunnosa.
Viimeksi muokannut joikke, Ti 05.02.2013 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Kimun w201 vm. 89
Kardaanin värinänvaimennin...? Vai olikos tämä manuaalivaihteinen ensinkään?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Kimun w201 vm. 89
Automaattihan tämä on. Noo mut jos viilonloppuna sais aikaseks ottaa auton ylös, sillon vaihtoo takaata tukivarren puslat ja rättinivelet.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Kimun w201 vm. 89
No eipä mahda sitten värinänvaimenninta löytyä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Kimun w201 vm. 89
Eipä ollu ihmekkään et mersu vähän täristi ajossa, etummainen rättinivel oli neljässä osassa ja tukilaakerista ei ollu tietookaan enään Nyt ei pidä enään ylimääräsiä ääniä.
Osaakos joku sanoa mikä on ku tänään on moniurahihna pompannut kaks kertaa pois paikoiltaan ohjaustehostimen kohdalta. Ohjaustehostimen hihnapyörän pultit löystyy ajossa. Kuuluisko sinne pultteihin laittaa jotain lukitetta, vai kuuluisko siin olla jotkut lukkoprikat?
Osaakos joku sanoa mikä on ku tänään on moniurahihna pompannut kaks kertaa pois paikoiltaan ohjaustehostimen kohdalta. Ohjaustehostimen hihnapyörän pultit löystyy ajossa. Kuuluisko sinne pultteihin laittaa jotain lukitetta, vai kuuluisko siin olla jotkut lukkoprikat?
Re: Kimun w201 vm. 89
ite en oo koskaan noissa mitään lukkorikkoja nähäny niin Lukitetta kehiin niin eikö luulis pysyvän
w210 300TDT
w201 om605
ex. 4 x w124(300td,300td,2x250d)
ex.w202 250 TD Automatic "Purettu"
ex. 3 x w201(2x1.8,2.0)
ex. w202 180 esprit
w201 om605
ex. 4 x w124(300td,300td,2x250d)
ex.w202 250 TD Automatic "Purettu"
ex. 3 x w201(2x1.8,2.0)
ex. w202 180 esprit
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Terve!
Hetkeen ei ole tännekkään kirjoteltu, vuoden päivät vierähtänyt. Autolle ei ole oikeastaan mitään tehty, tuli käytyä pikasesti intti armeijan leivissä.
Jonkun aikaa auto oli jo myynnissäkin, lähinnä kiinnostuksen ja rahanpuutteen takia. Kiitän onneani, ettei mennykkään kaupaksi, olis kaduttanu myöhemmin. Onneksi muutama ostajakanditaatti kävi auton haukkumassa pihalla täysin p*skaksi. Siitä sisuuntuneena hommasin lämpimän tallipaikan Turun kupeesta, aikasemmin autoa siis pihalla laiteltu.
Tänään sain auton siirrettyä uuteen talliin, ja ai että tuntu mahtavalt päästä oman auton rattiin
Hiukan päästiin aloittamaan hommiakin, tunkkia ei ollut, joten katsastukseen tarvittavaa remonttia ei alotettu vielä. Homma lähti käyntiin mittariston irroituksella. Polttoainemittari on pitkään temppuillut, kuten myös muutamat valot.
Vanhasta mittarista oli myöskin lasi rikki, joten siitä se ajatus sitten lähti. Purin vanhan mittarin osiin, siirrän osat "uuteen" mittariin mikä mulla on. Tähän liittyen tuli kysymys mieleen: Miten mittarin taustat lähtee irti? Uskaltaako viisarista nostaa vai onko siinä joku lukitus?
Sekä toinen kysymys: Mikä tämä on?
Samaan syssyyn saa keskikonsoli vähän päivitystä. Eli Mersun "jalopuut" saa väistyä, tilalle ei kuitenkaan ole tulossa mitään carbonia tai mitään muutakaan tarraa, vaan teen tummasta tammi-viilusta päällisen tuohon, siitä kuvaa tuonnompana.
http://aijaa.com/img/b/00005/13025391.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten kolmas kysymys: Miten saan vaihteenvalitsimen irti? Siinä oli neljä, olikos 10 vai 8mm pulttia näkyvissä kun nosti sen "raamin" pois, lähteekö niillä? Vai onko vaihdenupissa kierteitä?
Vanteitakin tuli taas ihasteltua, niille pitäisi jotain iskevää keksiä. Eli vanteina tulee toimimaan Brabusin Monoblock 2, koossa 17x8 ET33. Jotkut iha pienet spacerit tarttis saada ni sais istuu aika nätisti.
Sitten niitä ikäviä juttuja, eli mätähommia. Niitä ei paljon kuitenkaan ole, onneksi. Joka kulmassa on nostokohdat vaihtokunnossa, valo tulee läpi aika huolella. Kylkimuoveja en vielä uskaltanut ottaa pois, siellä voi jotain ajanpatinaa viel olla
Tässä olis viel muutama kuva loppuun. Kone huoneessa on korroosio käynyt kylässä, pitäis koko kone pestä ja vähän hioa hieman siistimmäksi.
Sitten semmonen, jos sulta löytyy seuraavaa nurkista, ja haluat vaihtaa esineesi rahaan ota yhteyttä!
Hantin puolen ajovalo
Sportline sisusta tai vastaava, mieluiten karo kuosi mutta muutkin esim. nahka käy.
Uuudemman mallinen keskikonsoli, eli 124 tyylinen keskikonsoli.
Ralliratin keskiötä.
Etupuskurin törmäyslistaa.
Takapuskuria.
Ja muutenkin kaikki "harvinaisempi" oem palikka kiinnostaa.
Palautetta saa antaa, vaikka haukkuja, otan sen rakentavana palautteena.
Myöskin tallille saa tulla kattelemaan, neuvomaan yms. Ko. tallissa on tilaa vielä kahdelle autolle, eli jos olet Turunseudulta tallia vaille, ota yhteyttä!
-Antti
Hetkeen ei ole tännekkään kirjoteltu, vuoden päivät vierähtänyt. Autolle ei ole oikeastaan mitään tehty, tuli käytyä pikasesti intti armeijan leivissä.
Jonkun aikaa auto oli jo myynnissäkin, lähinnä kiinnostuksen ja rahanpuutteen takia. Kiitän onneani, ettei mennykkään kaupaksi, olis kaduttanu myöhemmin. Onneksi muutama ostajakanditaatti kävi auton haukkumassa pihalla täysin p*skaksi. Siitä sisuuntuneena hommasin lämpimän tallipaikan Turun kupeesta, aikasemmin autoa siis pihalla laiteltu.
Tänään sain auton siirrettyä uuteen talliin, ja ai että tuntu mahtavalt päästä oman auton rattiin
Hiukan päästiin aloittamaan hommiakin, tunkkia ei ollut, joten katsastukseen tarvittavaa remonttia ei alotettu vielä. Homma lähti käyntiin mittariston irroituksella. Polttoainemittari on pitkään temppuillut, kuten myös muutamat valot.
Vanhasta mittarista oli myöskin lasi rikki, joten siitä se ajatus sitten lähti. Purin vanhan mittarin osiin, siirrän osat "uuteen" mittariin mikä mulla on. Tähän liittyen tuli kysymys mieleen: Miten mittarin taustat lähtee irti? Uskaltaako viisarista nostaa vai onko siinä joku lukitus?
Sekä toinen kysymys: Mikä tämä on?
Samaan syssyyn saa keskikonsoli vähän päivitystä. Eli Mersun "jalopuut" saa väistyä, tilalle ei kuitenkaan ole tulossa mitään carbonia tai mitään muutakaan tarraa, vaan teen tummasta tammi-viilusta päällisen tuohon, siitä kuvaa tuonnompana.
http://aijaa.com/img/b/00005/13025391.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten kolmas kysymys: Miten saan vaihteenvalitsimen irti? Siinä oli neljä, olikos 10 vai 8mm pulttia näkyvissä kun nosti sen "raamin" pois, lähteekö niillä? Vai onko vaihdenupissa kierteitä?
Vanteitakin tuli taas ihasteltua, niille pitäisi jotain iskevää keksiä. Eli vanteina tulee toimimaan Brabusin Monoblock 2, koossa 17x8 ET33. Jotkut iha pienet spacerit tarttis saada ni sais istuu aika nätisti.
Sitten niitä ikäviä juttuja, eli mätähommia. Niitä ei paljon kuitenkaan ole, onneksi. Joka kulmassa on nostokohdat vaihtokunnossa, valo tulee läpi aika huolella. Kylkimuoveja en vielä uskaltanut ottaa pois, siellä voi jotain ajanpatinaa viel olla
Tässä olis viel muutama kuva loppuun. Kone huoneessa on korroosio käynyt kylässä, pitäis koko kone pestä ja vähän hioa hieman siistimmäksi.
Sitten semmonen, jos sulta löytyy seuraavaa nurkista, ja haluat vaihtaa esineesi rahaan ota yhteyttä!
Hantin puolen ajovalo
Sportline sisusta tai vastaava, mieluiten karo kuosi mutta muutkin esim. nahka käy.
Uuudemman mallinen keskikonsoli, eli 124 tyylinen keskikonsoli.
Ralliratin keskiötä.
Etupuskurin törmäyslistaa.
Takapuskuria.
Ja muutenkin kaikki "harvinaisempi" oem palikka kiinnostaa.
Palautetta saa antaa, vaikka haukkuja, otan sen rakentavana palautteena.
Myöskin tallille saa tulla kattelemaan, neuvomaan yms. Ko. tallissa on tilaa vielä kahdelle autolle, eli jos olet Turunseudulta tallia vaille, ota yhteyttä!
-Antti
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Pistin sulle yv:tä osia koskien
ja toi valkonen muovi klipsu on mittarin yläreunassa kiinni ja siinä on kiinni valokuituja joilla ohjataan valoa lasinlämppärin katkaijalle, valojen korkeussäätöön ja muihin lasinlämppärin kanssa samalla tasolla oleviin kytkimiin
ja toi valkonen muovi klipsu on mittarin yläreunassa kiinni ja siinä on kiinni valokuituja joilla ohjataan valoa lasinlämppärin katkaijalle, valojen korkeussäätöön ja muihin lasinlämppärin kanssa samalla tasolla oleviin kytkimiin
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
en ollu tällästä topikkia huamannut ollenkaan. laita mese kuntoon vaan, äläkä myy. nää alkaa oleen jo kohtuu harvinaisia tällä orkkis turdokoneella. hieno ja kestävä moottori. noista viilutuksista sais olla lisäkuviakin, kiinnostaa vähän, että kuinka tuo homma tehdään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Noniin, päivitellääs tätä.
Tässä ei nyt muuta oo saatu aikaseks ku pientä näpräämistä, ja hiukan aloteltu katsastus kuntoon laittoa. Sistusta tuli purettua kokonaan koelautaa lukuun ottamatta. Yllätykseksi lattiamattojen alla ei ollut vettä, eikä juurikaan kosteutta, bilteman kosteudensyöjät on siis hoitanu hommansa. Lattiapinnalle luvassa äänieristys.
Mittaristosta irrottelin viisarit ja taustat, viisarit maalasin uudelleen ku olivat aika haalistuneet. Noista mittarintaustoista vielä, onko jossain valmiita "tuning" taustoja vai onko ihmiset itte tehnyt? Toi skanneri ei suostunu toimii, niin oisko mahollista jos joku valokuvausfirma tekis ne, tai veis vaikka ammattikouluun?
Sitte se keskikonsoli. Tänään kaverin hallilla tehtiin viilu siihen. Omaan silmään tuli aika hyvä, mitä nyt petsi vähän läikykäs. Erittäin helppo ja saa ihan mukavan näkösen, ja mikä ittelle tärkeintä, vähän puun tuntua. Tuossa muutama kuva millanen tuli, reijät leikkaan ja hion huomenna ku pääsen tallille.
Ei ihan nappiin mennyt toi puristaminen, vähän jäi viilu irvistelemään mut se liimaillaan myöhemmin kondikseen.
Tässä ei nyt muuta oo saatu aikaseks ku pientä näpräämistä, ja hiukan aloteltu katsastus kuntoon laittoa. Sistusta tuli purettua kokonaan koelautaa lukuun ottamatta. Yllätykseksi lattiamattojen alla ei ollut vettä, eikä juurikaan kosteutta, bilteman kosteudensyöjät on siis hoitanu hommansa. Lattiapinnalle luvassa äänieristys.
Mittaristosta irrottelin viisarit ja taustat, viisarit maalasin uudelleen ku olivat aika haalistuneet. Noista mittarintaustoista vielä, onko jossain valmiita "tuning" taustoja vai onko ihmiset itte tehnyt? Toi skanneri ei suostunu toimii, niin oisko mahollista jos joku valokuvausfirma tekis ne, tai veis vaikka ammattikouluun?
Sitte se keskikonsoli. Tänään kaverin hallilla tehtiin viilu siihen. Omaan silmään tuli aika hyvä, mitä nyt petsi vähän läikykäs. Erittäin helppo ja saa ihan mukavan näkösen, ja mikä ittelle tärkeintä, vähän puun tuntua. Tuossa muutama kuva millanen tuli, reijät leikkaan ja hion huomenna ku pääsen tallille.
Ei ihan nappiin mennyt toi puristaminen, vähän jäi viilu irvistelemään mut se liimaillaan myöhemmin kondikseen.
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Päivitellääs.
Kirjottelen nyt vähän lyhkäsemmin, äsken käytin puoltuntia viestin kirjottamiseen, olin painamas esikatseluu ni netti katkes ja kaik hävis...
Mutta asiaan!
Jarruremontin sain tehtyä taakse. Homma sisälsi kaikki käsijarruvaijerit, kaikki käsijarru hilppeet navassa ja uudet jarrupalat, levyt olivat ok kunnossa vielä. Absien toimimattomuus luultavasti selvisi, perästä en vielä irrottanut anturia, mutta edessä olivat jo aika hävyttömässä kunnossa.
Millä tota anturia kehtaa puhdistella?
Mätähommia alotettu tutkimaa, ei mitään isoja yllätyksiä tullut, kuskinpuolen takimmainen nostopaikka vähän hapokkaas kunnos.
Eturenkaiden takana olevat listat nyppäsin siinä pelossa että olis ollu tyhjää täynnä vaan.
Uudet mittarinpohjat tuli myös, en vielä viittinyt leikkailla ja liimailla ku aina nii paskaset näpit.
Sitte turbonikkarit huomio!!
Kehtaako kuvan ahdinta laittaa edes tuhkakupiksi? Siivet on mustat ja aivankuin rotan syömät, myös akselissa on joka suuntaan klappia.
Ja sitten semmone: Auto on -vm.89 ja EIvähäpäästöinen. Pakoputkee olis tarkotus väsäillä, niin pitääkö katsastuksessa olla vaimennin putkessa? Ja mikä tommosessa on se päästöarvo maksimi?
Kuvat on huonoja mut kai niistä näkee.
-Antti
Kirjottelen nyt vähän lyhkäsemmin, äsken käytin puoltuntia viestin kirjottamiseen, olin painamas esikatseluu ni netti katkes ja kaik hävis...
Mutta asiaan!
Jarruremontin sain tehtyä taakse. Homma sisälsi kaikki käsijarruvaijerit, kaikki käsijarru hilppeet navassa ja uudet jarrupalat, levyt olivat ok kunnossa vielä. Absien toimimattomuus luultavasti selvisi, perästä en vielä irrottanut anturia, mutta edessä olivat jo aika hävyttömässä kunnossa.
Millä tota anturia kehtaa puhdistella?
Mätähommia alotettu tutkimaa, ei mitään isoja yllätyksiä tullut, kuskinpuolen takimmainen nostopaikka vähän hapokkaas kunnos.
Eturenkaiden takana olevat listat nyppäsin siinä pelossa että olis ollu tyhjää täynnä vaan.
Uudet mittarinpohjat tuli myös, en vielä viittinyt leikkailla ja liimailla ku aina nii paskaset näpit.
Sitte turbonikkarit huomio!!
Kehtaako kuvan ahdinta laittaa edes tuhkakupiksi? Siivet on mustat ja aivankuin rotan syömät, myös akselissa on joka suuntaan klappia.
Ja sitten semmone: Auto on -vm.89 ja EIvähäpäästöinen. Pakoputkee olis tarkotus väsäillä, niin pitääkö katsastuksessa olla vaimennin putkessa? Ja mikä tommosessa on se päästöarvo maksimi?
Kuvat on huonoja mut kai niistä näkee.
-Antti
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Leimasin vuosi sitten 124 om603turbon jossa oli 3" suoraputki ilman vaimentimia ja ei ollut sanomista, ja nyt hiljan 2.5 vaparin jossa 2.5putki ja yksi bilteman vaimennin ja tuli merkintä et vaimennus riittämätön mutta turbohan vaimentaa jonkinverran ääniä. dieselin k arvo sai muistaakseni olla 2.5 jos en väärin muista
W115 320cdi+722.6-compound
S124 om606
s211 320cdi
S124 om606
s211 320cdi
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
ainakin näissä vanhemmissa, tämän ikäsissä on tuo K arvo mennyt niin, että turboton saa olla K2,5 ja turbollinen K3. jos ei noikin ole jo jonnekkin suuntaan sitten muuttuneet.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Kiitos Pera8x ja Kupari, nyt on putki tuloillans.
HOX!HOX!HOX!
Kertokaapas joku pikasesti narinaheloista, oman ulosvetimen kanssa vedin helat pois, mut nyt sinne jäi sit ilmesesti se helan metalinen kuori, eikä sit millään lähe pois.. Miten ja mihin suuntaan sen pitäs lähteä? Ja muutenki niksejä helan vaihdossa otetaan vastaan.
-Antti
HOX!HOX!HOX!
Kertokaapas joku pikasesti narinaheloista, oman ulosvetimen kanssa vedin helat pois, mut nyt sinne jäi sit ilmesesti se helan metalinen kuori, eikä sit millään lähe pois.. Miten ja mihin suuntaan sen pitäs lähteä? Ja muutenki niksejä helan vaihdossa otetaan vastaan.
-Antti
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Jos löytyy puukkosaha niin sahaat halki sen kuoren jonka jälkeen pitäs lähteä helposti taltalla naputtelemalla. Lähtee molempiin suuntiin pois.
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Kyllä se lähtee ku vaa terävää tamppia tarjoo sinne väliin.
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
tuolla ahdistimella ei kyllä tee enään mitään. ei oikein tuhkakuppinakaan kun on niin pieni
w201 om605
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
ahdin kyllä aika heikon näkösessä kunnossa. mutta jos se suostuu vielä ahtaan, eikä sotke öljyllä koko konetta sisältä ja päältä, niin kai sen voi totaalisen loppuunkin ajaa, ennenku laittelee sitten uutta tilalle. mulla oli yks vanha ahdin kanssa, joku garretin t04 tms, ikivanha ahdin. siitä kulahti kans siivet jostain syystä niin pahasti, ettei lopulta suostunut enää ahtaa, kun jotain vähän yli baarin. ja heräävyys hävisi jne. mutta kyllä sen sitten huomaa, kun lakkaa toimimasta. kunhan ei vaan ala kone käymään öljyllä, jos öljyä falskaa raakasti sisäisesti.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Mutta mites kun vähän näytti siltä että siinä olis joku stoppari, että hela menis keskelle? En nyt varmaks sanois mut vähä näytti siltä. Aika piukas on kun tuli tehtyy ulosvedin m14 kierretangost ja muutamast hylsyst ja tykitettyy pulttipyssyn kans oikee kunnol, tangost meni vaa jengat...harppa93 kirjoitti:Jos löytyy puukkosaha niin sahaat halki sen kuoren jonka jälkeen pitäs lähteä helposti taltalla naputtelemalla. Lähtee molempiin suuntiin pois.
No kylhä se on heikos kunnos juu, ei ahda enää niiku enne ja sotkee joka paikan öljyyn
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Päivitellääs tätä.
Mitään kummosia ei olla saatu aikaan, syynä että on 2 työtä päällekkäin... Vähän on purkuhommia jatkettu ja hitsaushommia pedattu.
Hantin etukaari oli vähän rapsakassa kunnossa, kanttiin oli syöpynyt reikä. Sen verta hankala paikka ettei hitsaamalla olisi saanu nättiä mitenkään, joten ruosteet pois, kemiallista metallia koloon, hiominen pakkeli ja lopuksi ruosteen esto maalia päälle. Rumaltahan tuo näyttää, mutta jos sillä ens syksyyn asti ajelisi jolloin auto on tarkoitus ylimaalata.
Sitten se narinahela mistä aikasemminki oon puhunu. sille en oo vieläkään saanu mitää aikaseks Tossa olis kuitenki kuva. Eli puukkosahan kanssa "hopea" rengas poikki?
Ens viikolla jos tukivarsiin vetäsis massat viel päälle ja uuet puslat ni nekin olis asennusvalmiit. Tukivarret siis hiekkapuhallettiin, oli vähän päässyt ruostumaan.
Siinä tukivarret maaleissa.
Sitten se ahdin, kuvasta jotenki näkyy öljyntulo kohta. Siitä voi vielä nähdä kuinka taivasti tonkin homman voi kusta... Itte tehty tiiviste, missä liikapieni reikä ja joka vielä on laitettu liiman kanssa niin etä on jäänyt kantamaan. Tämän takia paikat aika siivottomat. Ja en nyt tiedä miten oppikirjan mukaan noi menee, mutta mielestäni öljyn paluussa pitäs joku klemmari olla siinä letkussa...
Sitten mun uusin rakkaus, eli Cossu mesestä nahkasisusta perse grileillä! Vähän rakkautta penkeille ni kehtaa esitellä.
Eipä muuta tällä erää, päivitellään taas kun tulee asiaa.
Loppuun vielä vähä ostoslistaa mitä voi tarjota.
- 40mm madaltava jousisatsi
- Hyväkuntoset etujarrulevyt
- 300 tdt 12v mersuun sopiva ahdin
- Ralliratin keskiö
-Antti
Mitään kummosia ei olla saatu aikaan, syynä että on 2 työtä päällekkäin... Vähän on purkuhommia jatkettu ja hitsaushommia pedattu.
Hantin etukaari oli vähän rapsakassa kunnossa, kanttiin oli syöpynyt reikä. Sen verta hankala paikka ettei hitsaamalla olisi saanu nättiä mitenkään, joten ruosteet pois, kemiallista metallia koloon, hiominen pakkeli ja lopuksi ruosteen esto maalia päälle. Rumaltahan tuo näyttää, mutta jos sillä ens syksyyn asti ajelisi jolloin auto on tarkoitus ylimaalata.
Sitten se narinahela mistä aikasemminki oon puhunu. sille en oo vieläkään saanu mitää aikaseks Tossa olis kuitenki kuva. Eli puukkosahan kanssa "hopea" rengas poikki?
Ens viikolla jos tukivarsiin vetäsis massat viel päälle ja uuet puslat ni nekin olis asennusvalmiit. Tukivarret siis hiekkapuhallettiin, oli vähän päässyt ruostumaan.
Siinä tukivarret maaleissa.
Sitten se ahdin, kuvasta jotenki näkyy öljyntulo kohta. Siitä voi vielä nähdä kuinka taivasti tonkin homman voi kusta... Itte tehty tiiviste, missä liikapieni reikä ja joka vielä on laitettu liiman kanssa niin etä on jäänyt kantamaan. Tämän takia paikat aika siivottomat. Ja en nyt tiedä miten oppikirjan mukaan noi menee, mutta mielestäni öljyn paluussa pitäs joku klemmari olla siinä letkussa...
Sitten mun uusin rakkaus, eli Cossu mesestä nahkasisusta perse grileillä! Vähän rakkautta penkeille ni kehtaa esitellä.
Eipä muuta tällä erää, päivitellään taas kun tulee asiaa.
Loppuun vielä vähä ostoslistaa mitä voi tarjota.
- 40mm madaltava jousisatsi
- Hyväkuntoset etujarrulevyt
- 300 tdt 12v mersuun sopiva ahdin
- Ralliratin keskiö
-Antti
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Terve taas!
Tänään töistä päästyä oikopäätä Biltemaan. Vähän moottorin pesuainetta, alustamassaa sekä heräteostoksena "nutbreaker" eli saa aika näppärästi mutterin halkipoikki. Suosittelen!
Sitten itse asiaan. Tänään tuli vähän tutkittua mitä tommonen mosa pitää sisällään ( siis ensimmäistä kertaa dieselin kanssa kunnolla tekemisissä) ja muutama asia tuotti ihmetystä. Tuosta mun ahtimesta, millä ei tod.näk. tee enään yhtään mitään, mitä tuo amg1 tarkoittaa? Ahdin alkujaan 12 venttiilisestä 3L turbodieselistä.
Toinen: Mikäs tää ruuvi on tuolla pumpun perässä, entä toi liitin ruuvin oikealla puolella?
Sitten kolmas: huomasin että paluuletkuissa on ilmaa, mites ne saa pois, tai pitääkö saada, kun ei ainakaan käynnistykseen vaikuta mitenkään?
Tommonen kupla menee jokasessa paluuletkussa.
Tänään sain aikaseks massata takatukivarret, julmetun kauan kestää massalla vaan kuivua Kaks vuorokautta ni pitäs olla asennuskuiva...
Nahkajakkaratkin sain ruuvattua eteen, oli julmetullinen homma ku kiskot erikohdissa + b pilarin sisustapaneelit olin irrottanut kokonaan. En enää ikiniä irrota niitä, ellei iha oo pakko
Penkeille ajattelin tollasta hoitoainetta, onko kokemuksia?
http://www.pintanikkarit.fi/kauppa/index.php?tid=25
Vanteitakin tuli vähän pestyä, pyyhe lens kehään siinä kohassa ku piti noita tauksia ruveta jynssäämään... Oisko ideaa millä tommoset täplät saa pois? Alkoholia, moottorin puhdistusainetta, tinneriä vanteen puhdistusainetta, mikroliuotinta ja ties mitä koitettu... Epätoivosena koitin jos ihmeaine WD-40 ois irrottanu Puolat sain puhtaaksi.
Ideoita, ehdotuksia, kommenttia?
Tänään töistä päästyä oikopäätä Biltemaan. Vähän moottorin pesuainetta, alustamassaa sekä heräteostoksena "nutbreaker" eli saa aika näppärästi mutterin halkipoikki. Suosittelen!
Sitten itse asiaan. Tänään tuli vähän tutkittua mitä tommonen mosa pitää sisällään ( siis ensimmäistä kertaa dieselin kanssa kunnolla tekemisissä) ja muutama asia tuotti ihmetystä. Tuosta mun ahtimesta, millä ei tod.näk. tee enään yhtään mitään, mitä tuo amg1 tarkoittaa? Ahdin alkujaan 12 venttiilisestä 3L turbodieselistä.
Toinen: Mikäs tää ruuvi on tuolla pumpun perässä, entä toi liitin ruuvin oikealla puolella?
Sitten kolmas: huomasin että paluuletkuissa on ilmaa, mites ne saa pois, tai pitääkö saada, kun ei ainakaan käynnistykseen vaikuta mitenkään?
Tommonen kupla menee jokasessa paluuletkussa.
Tänään sain aikaseks massata takatukivarret, julmetun kauan kestää massalla vaan kuivua Kaks vuorokautta ni pitäs olla asennuskuiva...
Nahkajakkaratkin sain ruuvattua eteen, oli julmetullinen homma ku kiskot erikohdissa + b pilarin sisustapaneelit olin irrottanut kokonaan. En enää ikiniä irrota niitä, ellei iha oo pakko
Penkeille ajattelin tollasta hoitoainetta, onko kokemuksia?
http://www.pintanikkarit.fi/kauppa/index.php?tid=25
Vanteitakin tuli vähän pestyä, pyyhe lens kehään siinä kohassa ku piti noita tauksia ruveta jynssäämään... Oisko ideaa millä tommoset täplät saa pois? Alkoholia, moottorin puhdistusainetta, tinneriä vanteen puhdistusainetta, mikroliuotinta ja ties mitä koitettu... Epätoivosena koitin jos ihmeaine WD-40 ois irrottanu Puolat sain puhtaaksi.
Ideoita, ehdotuksia, kommenttia?
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Omalla vastuulla, laimennettua uuninpuhdistusainetta, sillä putsasin ite viimesyksynä vanteitten takapuolia. Ei parane kyl kauan pitää pinnalla, semeinaan syövyttää alumiinia.. epäilisin ettoi amg1 amg2 liittyy vuosmalleihin jotenki, omassa -91 300dt oli alunperin ainakin amg2...
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
happamilla pesuaineilla on aika hyvin lähtenyt tahrat vanteista. ne vaan tuppaa syövyttään vannettakin, jos on maali, tai lakkapinta rikki jostain kohtaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E