W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mika.T kirjoitti:Ja jäähdytyskierto on jatkuva?
Kannattanee jollain seurava öljynlämpöä. ei sekään ole hyvä että öljy ei lämpene tarpeeksi.
Jatkuva jäähdytyskierto, ainakin tässä vaiheessa.

Pitäisikö öljyn lämpöä mitata suodattimen rungosta moottorin kyljessä vai öljypohjasta? Tästäkin on erilaisia mielipiteitä. Mulla ei ole omaa käsitystä kumpi on fiksumpaa tai takoituksenmukaisempaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja A »

Jos kyse on "kesä" autosta, niin ei ne öljyt koskaan liian kylmänä käy. Toisaalta helpottavat vaan tilannetta, jos moottorin kanssa on lämpö-ongelmia. Viileämmän öljyn viskositeetti on aina suurempi ja näin ollen voitelutehokin parempi. Talvella ja pakkasilla tilanne on toinen, silloin öljy on todella jäykkää ja voitelu sen takia huonoa.

Tämä siis minun mielipiteeni :shock: .
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja make280s »

A kirjoitti:Jos kyse on "kesä" autosta, niin ei ne öljyt koskaan liian kylmänä käy. Toisaalta helpottavat vaan tilannetta, jos moottorin kanssa on lämpö-ongelmia. Viileämmän öljyn viskositeetti on aina suurempi ja näin ollen voitelutehokin parempi. Talvella ja pakkasilla tilanne on toinen, silloin öljy on todella jäykkää ja voitelu sen takia huonoa.

Tämä siis minun mielipiteeni :shock: .
Öljyn viskositeetti ei ole mikään voitelevuuden vaan juoksevuuden mittayksikkö.
MB W-210 200cdi vm 99
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

A kirjoitti:Jos kyse on "kesä" autosta, niin ei ne öljyt koskaan liian kylmänä käy. Toisaalta helpottavat vaan tilannetta, jos moottorin kanssa on lämpö-ongelmia. Viileämmän öljyn viskositeetti on aina suurempi ja näin ollen voitelutehokin parempi. Talvella ja pakkasilla tilanne on toinen, silloin öljy on todella jäykkää ja voitelu sen takia huonoa.

Tämä siis minun mielipiteeni :shock: .
OK, thanks.

M114
öljytilavuus 6,5L
jäähdytysjärjestelmä 9,9L

M104 W124
öljytilavuus 7,0L (= ehdoton suositus, kapasiteetti 7,5L)
jäähdytysjärjestelmä 9,5L (R129 11,5L ja S140 14,5L)

Noilla spekseillä näyttäisi pystärin jäähdytysjärjestelmän kapasiteetti riittävän M104 moottorille. Öljynä on Teboil Mineraali 15W40.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Itsellä VDO:n anturi OM617A turbokoneen öljypohjassa. Hyvin pelaa siellä ja näkee milloin öljyt on lämpimät ennen kuin alkaa kenkimään.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Tarvitsisin pientä neuvoa näiden Recaroiden asentamiseen.

Kuva

Yksi kiinnityskisko puuttuu kuskinpenkistä.

Kuva

Kuva

Recarot on alunperin BMW 635CSI (E24), 80-luvun alun mallista. Mistä suunnasta puuttuvaa kiskoa kannattaisi etsiä? Bemarin alkuperäisistä penkeistä, jostain muusta automallista...? Vastaavia Recaroita asennettiin ainakin opeliin ja fordiin, ainoastaan kiinnitykset olivat autokohtaisia. Onko jollain tietoa sopivatko ristiin?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Jaa, ei löydy Recaroihin neuvoja :o . Ei kai nämä nyt niin harvinaista kamaa ole, ettei etenkin vanhemman polven MB-harrastajilla jotain tuntumaa asiaan olisi :?:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Paljon pientä ja tavallaan näkymätöntä edistymistä on tapahtunut. Työnjohtovastuussa on kyllä enemmänkin ollut foorumilainen slsl77 ja mä olen vaan tehnyt niinkuin käsketään :) Ja sitten kiitos myös foorumilaiselle nimim. A, joka ajeli Ylöjärveltä stadiin ja toi neuvojensa lisäksi mukanaan pystärin sähköisen lämpömittarin. Tällä hemmolla on sitten tietoa ja kokemusta rakentamisesta 8)

Moottorin johtosarja on ny uusittu ja paikallaan. Virta kiertää ja sähköt ovat muutenkin "paria piuhaa" vaille valmiit.

Bensalinjat moottoriin ja pumpulle kävin Konalassa/Vapaalassa puristuttamassa. Ilman Hiflexin herroja monta virhettä olisi jo tullut tehtyä. Pirun mukavaa jengiä ja ymmärtää myös tällaista noviisia. Linjojen vetoon tuli enemmän järkeä kun slsl77 ratkaisi asian melko simppelilläkin tavalla. Oli vaan jäänyt meikäläisellä huomaamatta kaiken hässäkän keskellä. Fuel railin päästä vedetään letkut suoraan taaksepäin ja tulipeltiä alas vaihdelaatikon vierestä.

Öljynkierto on valmis ja nimenomaan oikeilla nippeleilla, hehe. Siirretty öljynsuodatin lukkopellissä kiinni.

Ohjaustehostimen letkut vaati pikkasen mielikuvaharjoittelua, että hyvinkin erikokoiset lähdöt ja kierteet saatiin sopimaan ja kestämään painetta. Hiflex jeesaa... :)

Vesikierto on myös valmis. Pitää vielä rakentaa lämpösuojaa lämppäriltä tulevaan putkistoon juuri pakosarjan kohdalle. Tuuletin on paikallaan jäähdyttimen edessä. Kiinnitykset vielä viimeisteltävä.

Jarrujen ilmaus on vielä vaiheessa, pääsylinteri sadaan paikallen heti kun viimeisetkin piuhat saadaan kytkettyä. Jotkut piuhoista eivät enää kuulu joukkoon ja poistuvat.

Jotain vielä... jep, seuraavaksi koitetaan saada pakoputkiston alkukäyrää paikoilleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2270
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:) ...Recarohan tekee adapterin penkin ja auton alkuperäisen kiskon väliin :wink:
Siis ei tee kiskoja mitkä kiinitetään koriin :!:
Otappa yhteys risto virtalaan niin saat asiaan selvyyden
http://www.bayermann.fi/yhteystiedot.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Missäs päin sun tallis oikeen on? On niin kiinnostava projekti että vois tulla paikanpäälle kyllä pällistele. Tosin vasta sitten kun kelit sallii oman kuupan ulkoilutuksen :)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

cuuno kirjoitti::) ...Recarohan tekee adapterin penkin ja auton alkuperäisen kiskon väliin :wink:
Siis ei tee kiskoja mitkä kiinitetään koriin :!:
Otappa yhteys risto virtalaan niin saat asiaan selvyyden
http://www.bayermann.fi/yhteystiedot.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Moi, saattaa olla, että nykyään näin on. 70-80 -luvulla (ainakin alussa) penkki alustoineen kiinnitettiin suoraan koriin. Mutta pitääpä olla yhteydessä Bayermanniin, niin saa asiaan selvyyttä. Kiitti vinkistä :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mr300 kirjoitti:Missäs päin sun tallis oikeen on? On niin kiinnostava projekti että vois tulla paikanpäälle kyllä pällistele. Tosin vasta sitten kun kelit sallii oman kuupan ulkoilutuksen :)
Hietsun torin kupeessa. Laita vinkkiä kun aiot olla liikkeellä, niin saat tarkemmat speksit.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

hismajestics kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:Missäs päin sun tallis oikeen on? On niin kiinnostava projekti että vois tulla paikanpäälle kyllä pällistele. Tosin vasta sitten kun kelit sallii oman kuupan ulkoilutuksen :)
Hietsun torin kupeessa. Laita vinkkiä kun aiot olla liikkeellä, niin saat tarkemmat speksit.
Heti kun tulee kelit että viittii ottaa kuupan liikenteeseen niin heitän vaikka yv 8)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Carlsson W123 Coupe radalla. Hyvin kulkee Mersu :D

http://www.youtube.com/watch?v=YwKndpyyTa0" onclick="window.open(this.href);return false;

10 min kohdalla ollaan ohjaamossa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Viime aikoina on puuhailtu mm. vaihteensiirtäjien tankojen kanssa. Tankoja piti kierrepäästä lyhentää n. 60mm ja kierteittää lisää. Pakin/1. vaihteen tankoa piti lyhentää "keskeltä" n. 20mm koska päähän ei saanut lisättyä kierrettä tarpeeksi pitkältä matkalta. Liitin yhteen jatkomutterilla ja varmistin kierreliimalla.

Messinkipuslat istuu hyvin paikalleen, varmistettu epoksilla. Vaihdekeppi tuntuu jämäkältä ja täsmälliseltä.

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Bensalinjat kytketty päästä päähän.

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Sähköt saatiin valmiiksi eilen. Noh, saatiin ja saatiin... foorumilainen slsl77 siis sai. Timpalle suurkiitos! :thumbup:

Kytkettiin virta päälle ja kun ei mitään hälyttävämpää savua ilmentynyt niin päätettiin koittaa jos kone pyörisi. Latausvalo ei vaan suostunut syttymään, eikä bensapumput kytkeytyneet päälle, eikä startannut... jotain hämärää siis. Kytkettiin ECU-boksi sähkölinjaan ja avot, latausvalo syttyi, bensapumput aktivoituivat ja kone pyörähti startista. Toisen pumpun yksi liitäntä vuoti, oli jäänyt kiristämättä :oops: Se kiinni ja tuplatsekki muista bensalinjan liitoskohdista. Ei vuotoa.

Uusi startti ja kone hörähti käyntiin :D

Nopeasti paljastui öljyvuoto. Suodattimen jalan ja blokin kohta tai öljynpainemittarin lähtö? Kuvasta päätellen se voisi olla öljynpainemittarin lähtö (ei myöskään nostanut öljynpainemittariin painetta). Sen verran tavaraa edessä, ettei pääse suoraan käsiksi. Pitää purkaa ja tutustua tarkemmin.

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kunhan öljyvuoto on saatu hallintaan niin pitää heittäytyä pakoputken kimppuun. Lambda-tunnistin pitää saada kiinni, että pääsee tekemään kunnon diagnoosin koneen käyntikunnosta. Pakoputkesta tulee "hyväksyttävä" väliversio E320 sovelletulla alkukäyrällä ja lambdan jälkeen 250CE alkuperäisellä loppupäällä. Lopullinen rosteriputki tehdään Marteliuksella kunhan budjetti on kasassa.

To-do-lista:

1. öljyvuoto
2. pakoputken ja lambdan asennus
3. kaasupolkimen teko
4. jarrulinjojen asennus, jarrujen/kytkimen ilmaus ja käsijarrun kiinnittäminen
5. mittariston asennus (sähköinen lämpömittari, kierroslukumittari)
6. liiketunnistimen asennus nopeusmittarin vaijeriin ja veto ECUlle
7. sähköflektin lopullinen kiinnitys ja kytkentä
8. akun asennus takakonttiin ja kaapelien veto (plus/miinus, moottori-kori)
9. ohjaustehostimen täyttö
10. alustan kiristys ja aurauskulmien sekä camberin säätö
11. keskikonsolin ja maskin asennus
12. päävirtakytkimen asennus

Hommaa riittää :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja karra »

Hienoa, onnea nyt tässä vaiheessa :thumbup: . Kunhan tuo on ajossa niin äkkiäkös sie saat nippuun sen nurkassa lymyävän Valkyyrian :mrgreen:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Onnea ensi savuista :thumbup:

kohtahan se kevätkin tulee.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja RH »

Mitäs tää nyt onkaan kestänyt? Parin vuoden projektin työvoitto häämöttää :thumbup: :thumbup: :wave: .
Kesäksi ajoon :?:
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mr300 kirjoitti:Onnea ensi savuista :thumbup:

kohtahan se kevätkin tulee.
RH kirjoitti:Mitäs tää nyt onkaan kestänyt? Parin vuoden projektin työvoitto häämöttää :thumbup: :thumbup: :wave: .
Kesäksi ajoon :?:
karra kirjoitti:Hienoa, onnea nyt tässä vaiheessa :thumbup: . Kunhan tuo on ajossa niin äkkiäkös sie saat nippuun sen nurkassa lymyävän Valkyyrian :mrgreen:
Jebulis, kiitos :)

Onhan tämä kestänyt, laitetaan se (o)saamattomuuden piikkiin. Onneksi on osaavia kavereita 8)

Mut joo, kesäks ajoon.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja A »

Onnittelut.

Tuo vaihe kun moottori herää eloon antaa taas uutta intoa.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

A kirjoitti:Onnittelut.

Tuo vaihe kun moottori herää eloon antaa taas uutta intoa.
Kiitos! Kyllä tässä vielä intoa tarvitaan :)

Pakoputken alkukäyrien tarkistusmittaus osoitti, että E320 alkuperäiset eivät sovi sellaisenaan paikalleen. Harmittavan vähän jäi etummaisen käyrän kohdalta vajaaksi mutta jäi kuitenkin. Putki ottaa apusimpukkaan juuri sen verran, ettei sitä saa siirrettyä sen 2cm vasemmalle ja kiinnitettyä pakosarjan laippaan. Pitää katkaista n. 30cm laipan jälkeen ja rakentaa apusimpukan ylitys ja siitä auton alle. Myös lambdalle pitää löytää uusi paikka.

Onkos jollain muuten kokemuksia tästä Bilteman pakoputken rakentamiseen tarkoitetusta joustoputkesta?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... tku-79100/" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

En kyllä laittas tuota autoon...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Tulee muuten mielenkiintoset äänet kun pistää tota joustoputkee pitemmän pätkän.. :D :D :D :D :D rupee viheltään, tai enemmän se joltain hirvipilliltä kuulostaa.... :D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja tomant »

hismajestics kirjoitti:...Onkos jollain muuten kokemuksia tästä Bilteman pakoputken rakentamiseen tarkoitetusta joustoputkesta?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... tku-79100/" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla on muutaman kymmenen sentin pätkä vastaavaa Simonsin 2,5 tuumaista joustoputkea pakoputkessa vaihteiston kohdilla ja se toimii ihan hyvin eikä katsastuksessakaan ole moitittu.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja epk »

siis tuohan on ihan paskaa, ettet sekoita tälläiseen : http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... tki-79122/" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, KONE KÄY!

Viesti Kirjoittaja epk »

ok, ehkä itsellä on ollut huonolaatuisia , ei ole kestänyt kummoisesti.
Vastaa Viestiin