Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Elikkäs huomasin kun kasvatin kaasun liikerataa että jos on kaasu pohjassa niin syöttö pienenee, mutta jos vähän nostaa kaasua niin rupee tulemaan paljon enemmän tehoa ja savua. Myös ahdot laskevat 1.6 baariin, normaalisti ne ovat 2.2baaria (tai ahdot karkaa sinne 2.5 baariin kun löytää sen sopivan kaasuasennon milloin tulee eniten syöttöä...) ja ei tuu ollenkaan mustaa kun on kaasu ihan pohjassa. Pumppu on mynän 7mm 170cc tuotolla. Liikeradan kasvatin silleen että laitoin sen vivun siinä pumpun kyljessä vähän matalemmaksi, siinä on kaks asentoa (tai palloa mihin voi kiinnittää sen vivun). Jos joku pumppu velho voisi selittää ton niin oisin kiitollinen..
S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Vaikuttais enempikin vuotavalta hukkaportilta tuo sun vikas kun pumppu vialta,lätkäpohjassa pakopaine kasvaa niin äkkiä että pakottaa portin auki ja taas esim puolella kaasulla portti pysyy kiinni.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Joo se on totta, mutta tässä oli ongelmana se että pumppu pienentää syöttöä kun kaasu on pohjassa. Sen näkee ihan savun pienestä määrästä.. elikkä kysymys on voiko kaasun liikerataa kasvattaa niin paljon että pumppu pienentää syöttöä, vai onko pumpun säätimessä jotain häikkää?
S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
No jos pakopaine avaa hukkaportin niin ahdot tipahtaa ja adonalainen syöttö pienentyy.tuli vaan ekana mieleen väkisin aukeeva portti. :crazy:miksei siinä voi olla pumpussakin se vika.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Joo mutta ku portti aukea vasta 2 baarin paikkeilla... Ahdot nousee vaan sinne 1.6baariin kun on kaasu pohjassa ja ei tuu mustaa putkesta.. Elikkä se teoria ei oikeen toimi :/
S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
mersun pumpun säädin ei voi toimia kuvaamallasi tavalla enkä usko että sellaista sais edes erikoistilauksella
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Kerroit että savutus vähenee, mutta oletko katsonut muuttuuko pakokaasu valkoiseksi/vaalean harmaaksi kun painat kaasun pohjaan? Haiseeko palamaton diesel?
Veikkaisin asian johtuvan siitä että pumppu antaa enemmän polttoainetta mitä saat moottorissasi palamaan. Silloin kone tukehtuu ja mustan savun määrä vähenee. Kone lähtee taas vetämään paremmin kun nostat hieman kaasua ylös. Jos kone saa liikaa soppaa pakokaasu muuttuu vaalean harmaaksi ja haisee todella kitkerältä. Valkoista savua tulee vasta kun polttoaine ylimäärä on todella raju joten sitä tuskin ilmenee 7mm pumpun kanssa.
Vähennä sovinnolla maksimisyöttöä pois sen verran, että auto vetää raikkaasti kaasupohjassa.
Jaa niin vielä tuli mieleen yksi vaihtoehto: Polttoaineen siirtopaineen / siirtopumpun tuoton romahtaminen. Se voisi myös aiheuttaa tuollaista vedon / savun puutetta kaasupohjassa. Onko käytössä alkuperäiset polttoainelinjat ja siirtopumppu?
Veikkaisin asian johtuvan siitä että pumppu antaa enemmän polttoainetta mitä saat moottorissasi palamaan. Silloin kone tukehtuu ja mustan savun määrä vähenee. Kone lähtee taas vetämään paremmin kun nostat hieman kaasua ylös. Jos kone saa liikaa soppaa pakokaasu muuttuu vaalean harmaaksi ja haisee todella kitkerältä. Valkoista savua tulee vasta kun polttoaine ylimäärä on todella raju joten sitä tuskin ilmenee 7mm pumpun kanssa.
Vähennä sovinnolla maksimisyöttöä pois sen verran, että auto vetää raikkaasti kaasupohjassa.
Jaa niin vielä tuli mieleen yksi vaihtoehto: Polttoaineen siirtopaineen / siirtopumpun tuoton romahtaminen. Se voisi myös aiheuttaa tuollaista vedon / savun puutetta kaasupohjassa. Onko käytössä alkuperäiset polttoainelinjat ja siirtopumppu?
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Kiitosta tästä tiedeostaPetehri kirjoitti:Jos kone saa liikaa soppaa pakokaasu muuttuu vaalean harmaaksi ja haisee todella kitkerältä. Valkoista savua tulee vasta kun polttoaine ylimäärä on todella raju
Nytte mahto selvitä vaunuveturin toisinaan näkyvä valkean harmaa usva. Huomasin sen aiemmin kesällä. Meinaan ahdot on rajattu 1.2bar ja kun auto oli seisomassa nyt syksyllä huomasin et vivun liikeradan rajoitin oli tippunu startin päälle
Mosa saa soppaa emepi kun kerkeää polttamaan nuilla ahdoilla. Juu ja mynän uusimman generaation seiskat on. Niin ja vain kuumilla keleillä näkyy eli homma lie on selvä. Ahtoja siis pitäis hiukan nostaa ja askin paineita
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Aivan, en tiiä miten en miettinyt siirtopaineen romahtamista... On vielä vakio linjat/siirtopumppu käytössä. Pakokaasu ei muutu mikskään, se vähenee vaan. Pitää koittaa siirtopumpulla jos se auttais asiaa.
Kiitoksia!
Kiitoksia!
Petehri kirjoitti:Kerroit että savutus vähenee, mutta oletko katsonut muuttuuko pakokaasu valkoiseksi/vaalean harmaaksi kun painat kaasun pohjaan? Haiseeko palamaton diesel?
Veikkaisin asian johtuvan siitä että pumppu antaa enemmän polttoainetta mitä saat moottorissasi palamaan. Silloin kone tukehtuu ja mustan savun määrä vähenee. Kone lähtee taas vetämään paremmin kun nostat hieman kaasua ylös. Jos kone saa liikaa soppaa pakokaasu muuttuu vaalean harmaaksi ja haisee todella kitkerältä. Valkoista savua tulee vasta kun polttoaine ylimäärä on todella raju joten sitä tuskin ilmenee 7mm pumpun kanssa.
Vähennä sovinnolla maksimisyöttöä pois sen verran, että auto vetää raikkaasti kaasupohjassa.
Jaa niin vielä tuli mieleen yksi vaihtoehto: Polttoaineen siirtopaineen / siirtopumpun tuoton romahtaminen. Se voisi myös aiheuttaa tuollaista vedon / savun puutetta kaasupohjassa. Onko käytössä alkuperäiset polttoainelinjat ja siirtopumppu?
S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Minkänäköinen mersu on tämä samassa kaupungissa pörräävä st?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Kaverin autossa oli joskus vastaavaa ongelmaa, lopulta selvisi että siinä oli suodatin ja letkut täynä jotain mustaa kuraa, eli soppa ei kulkenut kunnolla läpi koska suodatin oli ikivanha ja tukossa.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
jari_w123 kirjoitti:Minkänäköinen mersu on tämä samassa kaupungissa pörräävä st?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Jaaha eli tuommonen. Täytyypä nostellä kättä kun tulee vastaan tai tervehtiä savumerkeillä jos näkee taustapeilistä .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Mynä pumppu käyttäytyy oudosti...?
Jepp
jari_w123 kirjoitti:Jaaha eli tuommonen. Täytyypä nostellä kättä kun tulee vastaan tai tervehtiä savumerkeillä jos näkee taustapeilistä .
S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.