Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Terve,

Tuommoinen uutinen oli YLE:llä jo tuossa pari viikkoa sitten. Jotenkin jäi mietityttämään... Oletteko törmänneet väärennettyihin ajokilometreihin ostaessanne käytettyjä mersuja Saksasta / kaupanteon jälkeen selvinnyt karut faktat tms.? Aika jännä että (mikäli uutinen pitää paikkansa) myös uusien digitaalisten mittarien lukemat pystytään "ruuvaamaan" niin että edes merkkihuolto ei saa huijausta selville!? Aika pelottavaa kehitystä? Rikollisillehan tuo on isoa bisnestä...


http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/04/ ... 84144.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja Roobert »

kyllähän tuon melkein arvatakkin saattaa ettei jokainen saksalainen auto voi olla ajettu vain pikkusen toistasataa tuhatta, mutta huijaustahan se on siitä ei pääse mihinkään. ja mersussa kun et koneessa eroa kuule onko ajettu 100 000 vai 300 000 kilsaa :D
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Tuossa ei oikein selvinnyt että tehtaillaanko huoltovihkoja?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Et katsonut tarkemmin tuota "Ylen" uutislähdettä ? Se oli Suomen autotuojat ry joka on ns lasipalatsien
edunvalvonta ry. "Uutisessa" puhuttiin myös Italiasta tuoduista autoista. Vain aidoissa Suomiautoissa on aina alkuperäiset kilometrit joita tuon ry:n jäsenillä on pihassaan useita satoja joten myös puheet sen mukaiset.

Tietysti jos ostat Saksan halvimman auton huolto-aseman pihalta ilta-aikaan niin saatat saada mitä tahansa mutta jos ostat merkkiliikkeestä voit olla turvallisin mielin .

Pyydä myyjäliikkettä laittamaan kilometrit kauppakirjaan . Jos väärennät kilometrilukeman Saksassa niin voit saada siitä jopa 6 kuukautta vankeutta . Mikähän mahtaa olla tuomio Suomessa ??
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Kyllä toi on ollut jo ajat tiedossa :D

Foorumillakin tulee oikein seurattua asiaa kun joku kirjoittaa mersussaan olevan sellaisen ja sellaisen vian ja autolla ajettu 100 tai 200tkm, lopulta selviää että auto on saksantuonti ja vika on sellainen joka ilmenee 400 tkm ajetussa suomiautossa, jos siinäkään :P
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Eikö se nyt ole mersussa ollut iänkaiken että ajokilometrit ja mittarilukema on 2 eri asiaa. Tärkeintä on katsoa että auto on siinä kunnossa että se vastaa pyydettyä hintaa. Itse en ole ainakaan mersuissa koskaan kiinnittänyt huomiota kilometreihin jos nyt ei ole yli miljoonaa jo ilmoituksessa.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Jolle kirjoitti:Kyllä toi on ollut jo ajat tiedossa :D

Foorumillakin tulee oikein seurattua asiaa kun joku kirjoittaa mersussaan olevan sellaisen ja sellaisen vian ja autolla ajettu 100 tai 200tkm, lopulta selviää että auto on saksantuonti ja vika on sellainen joka ilmenee 400 tkm ajetussa suomiautossa, jos siinäkään :P
Ei kai se kilometreistä aina ole kiinni. Kyllä ne kumit ja muovit menee ajankin kanssa vanhaksi.

En tie mikä siinäkin on että "suomiauto" on paljon parempi kun tuontiauto. Sama auto se on ja samassa paikassa tehty.
Kyllä sitä suomessakin osataan tai on ainakin osattu ruuvata mittareita. Tai sitten on niitä että nopeusmittarin vaijeri ollut poikki 200tkm jo viimiset 5 vuotta :)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jupehalm kirjoitti:
Jolle kirjoitti:Kyllä toi on ollut jo ajat tiedossa :D

Foorumillakin tulee oikein seurattua asiaa kun joku kirjoittaa mersussaan olevan sellaisen ja sellaisen vian ja autolla ajettu 100 tai 200tkm, lopulta selviää että auto on saksantuonti ja vika on sellainen joka ilmenee 400 tkm ajetussa suomiautossa, jos siinäkään :P
Ei kai se kilometreistä aina ole kiinni. Kyllä ne kumit ja muovit menee ajankin kanssa vanhaksi.

En tie mikä siinäkin on että "suomiauto" on paljon parempi kun tuontiauto. Sama auto se on ja samassa paikassa tehty.
Kyllä sitä suomessakin osataan tai on ainakin osattu ruuvata mittareita. Tai sitten on niitä että nopeusmittarin vaijeri ollut poikki 200tkm jo viimiset 5 vuotta :)

niin sehän on vähän miltä kantilta asiaa joutuu katsomaan, yksityisen autotuojan (henkilö) mielestä saksan tuonti on paljon parempi...niistä katoaa ruosteet matkalla ja ovat huomattavasti halvempia paremmin varusteltuja sekä vähemmän ajettuja.

jos katsoo vehon toimitusjohtajan kantilta niin suomi-auto on varmasti parempi.....tai no öh vain siksi että KATE on huomattavasti parempi ja hänelle suuntautunut.

:D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Jolle kirjoitti:Kyllä toi on ollut jo ajat tiedossa :D

Foorumillakin tulee oikein seurattua asiaa kun joku kirjoittaa mersussaan olevan sellaisen ja sellaisen vian ja autolla ajettu 100 tai 200tkm, lopulta selviää että auto on saksantuonti ja vika on sellainen joka ilmenee 400 tkm ajetussa suomiautossa, jos siinäkään :P

tästä asiasta haluaisin kuulla hieman perustelua ja ihan konkreettista tietoa ?

aloin asiaa meinaan miettiä enkä oikein keksi mitään vikaa joka ilmenee vain 400tkm ajetuissa mitä ei voisi olla jo 50tkm ajetussa autossa....?

lähdin peraamaan asiaa itse näin, mikä vaan voi hajota 100tkm ajetussa ihan samoin kuin voi kestää 500tkm tai vaikka miljoonan....?

esim. perävika voi tulla autoon 100tkm kohdalla (aikaisemminkin) tai perä voi kestää 1mtkm matkan...tuohan on aivan käytöstä kiinni....onko jotain osia joita voidaan arvioida kestävän jonkin matkaa tai vuosia?

itseasiassa kaikki mitä autossa on maan ja taivaan väliltä voi kestää ihan mitä vaan kilometrejä, yhdelläkään osalla ei ole tarkkaan luokiteltua matkaa....vai onko :roll:

no varmaan taas viisaammat valaisee :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Eipä ole enää pitkään aikaan tullut katsottua sen kummemmin noita kilometrimääriä noista ostovaihtoehdoista. Mersun yleisilme ja kunto ratkaisee. Vaihtaa vaikka vähemmän ajetun mittariston siihen, jos alkaa pistämään silmään kouhiat kilometrimäärät aina kun hyppää ratin taakse(näin siis vain mersuvanhuksissa, koska eikös uusimmissa pidä mittaristo koodata tms.) :lol:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:
Jolle kirjoitti:Kyllä toi on ollut jo ajat tiedossa :D

Foorumillakin tulee oikein seurattua asiaa kun joku kirjoittaa mersussaan olevan sellaisen ja sellaisen vian ja autolla ajettu 100 tai 200tkm, lopulta selviää että auto on saksantuonti ja vika on sellainen joka ilmenee 400 tkm ajetussa suomiautossa, jos siinäkään :P

tästä asiasta haluaisin kuulla hieman perustelua ja ihan konkreettista tietoa ?

aloin asiaa meinaan miettiä enkä oikein keksi mitään vikaa joka ilmenee vain 400tkm ajetuissa mitä ei voisi olla jo 50tkm ajetussa autossa....?

lähdin peraamaan asiaa itse näin, mikä vaan voi hajota 100tkm ajetussa ihan samoin kuin voi kestää 500tkm tai vaikka miljoonan....?

esim. perävika voi tulla autoon 100tkm kohdalla (aikaisemminkin) tai perä voi kestää 1mtkm matkan...tuohan on aivan käytöstä kiinni....onko jotain osia joita voidaan arvioida kestävän jonkin matkaa tai vuosia?

itseasiassa kaikki mitä autossa on maan ja taivaan väliltä voi kestää ihan mitä vaan kilometrejä, yhdelläkään osalla ei ole tarkkaan luokiteltua matkaa....vai onko :roll:

no varmaan taas viisaammat valaisee :D
Puhut asiaa, ystävä hyvä.
Jotenkin aina ja ihmetyttää nämä uskomukset siitä, että jonkin tavaran kesto, tässä tapauksessa auton, on jostain täysin todellisuudesta irrallaan olevasta jotenkin mitattavasta asiasta riippuvainen, kuten nyt niistä ajokilometreistä. Heh!
Kyllä on lobbaajien (kukin voi miettiä, mihin suuntaan katsoo...) opit mennyt aivopestyille tasan perille! :mrgreen: :twisted:
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja sportsman »

On asiassa tietysti tottakin mutta se koskee käytettyjen autojen kauppaa kaikissa maissa .

Itse palasin juuri Saksanmaalta toiselta kevät reissulta ja haaviin tarttui W208 CLK 230K vm 2000. Automaatilla sekä penkilämmittimillä .
Mittarissa 131 tkm ja täydellinen mersun huoltokirja sekä kaikki katsastustodistuksen koko auton iän ajalta.
Tervetuloa vaan epäilemään kilometrejä vaikka jouset sekä iskarit pitää vaihtaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Aina kannattaa ostaa mittaririlukema,ei sitä autoa,mitä on ostamassa...

JEP!!!
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Aihehan kirvoittaa mukavasti keskustelua!

On helppoa jeesustella, että "kuka nyt mittarilukeman ostaa"... Kyllä sillä on kuitenkin monelle auton ostajalle väliä, paljonko kilometrejä on taulussa.

Täytyy tässä varmuuden vuoksi mainita, että itselläni on toinen käytettynä ostamani mersu menossa, ja molemmat on otettu uutena käyttöön Saksassa, eli nk. "tuontiautoja", joten en ole tässä lobbaamassa mitään suomalaisia automaahantuojia, enkä karsasta tuontiautoja tms. Päinvastoin, en näe mitään syytä ostaa suomesta autoa, mikäli "Suomiautojen" hinnat eivät laske, varustelu ja autojen kunto parane jne...

Huoltokirja ja katsastustodistukset ovat varmasti jo jonkinlainen osoitus ajomäärän paikkaansapitävyydestä. Onko kukaan törmännyt väärennettyihin huoltokirjoihin tai katsastustodistuksiin? Tälläkin foorumilla on semmoisia guruja, jotka näkevät jo kaukaa auton kunnon ja pystyvät sen arvioimaan luotettavasti tutkimalla, kuuntelemalla ja koeajamalla auton.

Asia voi kuitenkin olla toinen, mikäli ostaja on joku "tavallinen ihminen" - joku perus "Pirkko" tai "Pentti", joka ei ole ikinä katsonut auton alle, ja ainoa asia jonka auton tekniikasta tunnistaa on öljytikku. Olen itse ihmetellyt eri suomalaisten autoliikkeiden valikoimista 2000-luvun mersuja, joilla on ajettu 300 000 - 625 000km, ja hintaa mutama tuhat euroa. Ainakin myyntikuvissa, ja paikan päällä pikaisesti vilkaistuna ne näyttävät todella siisteiltä ja ryhdikkäiltä. Fiksaamalla saa ihmeitä aikaan! Alkaako 500 000km ajettu kone kuitenkin jo väljistyä, vai eikö mitään kulumista ole havaittavissa verrattuna 100 000km ajettuun? Missä vaiheessa voi sanoa että auton moottori on ajettu loppuun (vaikka kori näyttäisi uudelta)? Jos ostat muutaman tuhannen arvoisen mersun, ja siihen joutuu teettämään/tekemään piakkoin kalliin moottoriremontin, niin eikö se sitten tule kalliiksi?

Ruvataankohan muuten mittareita toiseenkin suuntaan, eli onko Suomeen tuotaessa esim. verotuksellista etua, jos mittariin lisätään tulomatkalla huomaamattomasti vaikkapa +100 000km?
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Juu tutulla oli tuommonen 124 250D, saksasta tuotu.
Joku 250000 oli mittarissa, Ulkokuoreltaan oli ihan siisti, että olisi voineet kilometrit pitääkkin paikkaansa.
Sitten lähti oljypumpun rattaasta hampaat kävelemään :)
Oli voitu muutama kierros pyöräyttää mittarista pois...
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Saksassa on niin laaja käytettyjen autojen valikoima, että sieltä saa justiinsa semmosen auton kun haluaa, perusvarman ostoksen on helppo tehdä jos jotain hiukankin autoista tajuaa. Ne mobilen autohauan kaksi ensimmäistä sivua tietylle mallille on aina sitä roskaa täynnä, täytyy olla aika onneton tapaus jos siihen miinaan menee. Halvat Autot on tosi karseita kunnoltaan hiukankin vanhemmissa. Ne helmet on helppo poimia sieltäkin, valitettavasti siitä vain joutuu maksamaan saksassakin.
Scandiv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.03.2011 18:15

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja Scandiv »

-
Viimeksi muokannut Scandiv, Ke 06.03.2013 12:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja woke »

Niin ja suomalaiset varmaan on niin rehellisiä ettei ne tee mitään vilunkia. Mulle on periaattessa se ja sama missä maassa auto on alunperin myyty. Senhetkinen kunto ratkaisee. Hyviä ja huonoja autoja löytyy niin tuonti- kuin ns. suomiautoista. Mielestäni kuitenkin pääsääntöisesti tuontiautoissa jotka on tuotu esim. saksasta niin kori on paremmassa kunnossa kuin mitä vastaavanikäisessä suomeen uuutena myydyssä autoissa.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17292
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alkaako 500 000km ajettu kone kuitenkin jo väljistyä, vai eikö mitään kulumista ole havaittavissa verrattuna 100 000km ajettuun? Missä vaiheessa voi sanoa että auton moottori on ajettu loppuun (vaikka kori näyttäisi uudelta)? Jos ostat muutaman tuhannen arvoisen mersun, ja siihen joutuu teettämään/tekemään piakkoin kalliin moottoriremontin, niin eikö se sitten tule kalliiksi?
Kyllä 500tkm ajettu on kuluneempi kuin 100tkm ajettu jos autoja on huollettu samaan tapaan.
Mersujen osalta itse moottori on niin kestävä ettei se ole suurin huolenaihe enemmän ajetussakaan.
wiimax.fi
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Monessa(lue ei kaikissa) tuontiautoissa korroosion peittelyyn ja myyntikuntoon laittoon on panostettu paljon ja auto on ulospäin aivan kuin pakasta vedetty ja mittarilukema jotain 200tkm, mutta muutaman kuukauden päästä alkaa kukka tulemaan läpi maalista ja maali/kitti lohkeilee. Monissa suomiautoissa(lue ei kaikissa) sitten taas kukat annetaan kukkia, eikä niiden peittelyyn panosteta yleisesti niin paljon kuin esim. viron/saksan tuonneissa.
Yleisesti ottaen, tuontiautot on paremmassa kunnossa, kun pystyy karsimaan pois nämä "myynti-maalatut", eli tarkastamaan kyseisen automallin tyypillisemmät mätänemiskohdat.
Ja nämä em. asiathan koski vain koria ja omia kokemuksia :wink:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13254
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Matti_L kirjoitti: Huoltokirja ja katsastustodistukset ovat varmasti jo jonkinlainen osoitus ajomäärän paikkaansapitävyydestä. Onko kukaan törmännyt väärennettyihin huoltokirjoihin tai katsastustodistuksiin? Tälläkin foorumilla on semmoisia guruja, jotka näkevät jo kaukaa auton kunnon ja pystyvät sen arvioimaan luotettavasti tutkimalla, kuuntelemalla ja koeajamalla auton.
Huoltokirjoja väärennetään hyvin aidon näköisiksi mennen tullen. Tuosta saksalaisesta katsastuskonttorikäytännöstä en tiedä, saako sieltä vuosikatsastuksen lukemat kuten joskus Suomessa kunnes siitä tuli joku valtava tietosuojaongelma (vai mikä se syy oli kun lukemien kerääminen lopetettiin).

Huonosti muutetusta kilometrilukemasta jää kiinni jos autoa ei ole "korjattu" joka paikasta. Yhdelläkin foorumilla joku kyseli miten saa rengaspainevalvonnasta kilometrimerkinnän muutettua, olisi outoa jos rengaspainevalvonta on saanut vikakoodin 500 000 km:n kohdalla jos mittarissa on 250 000.

Ei ole mittareiden väärennykset kauheasti kiinnostaneet mutta sellainen havainto on helppo tehdä kun selailee saksalaisia myyntipalstoja niin iso osa ilmoituksista on mittarilukeman muutospalveluista. Helppoa se väärentäminen on maailmalla myös yksityiselle auton omistajalle, eiköhän noita kuitenkin yleisesti täällä Suomessakin tehdä.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja woke »

BTriker kirjoitti:Monessa(lue ei kaikissa) tuontiautoissa korroosion peittelyyn ja myyntikuntoon laittoon on panostettu paljon ja auto on ulospäin aivan kuin pakasta vedetty ja mittarilukema jotain 200tkm, mutta muutaman kuukauden päästä alkaa kukka tulemaan läpi maalista ja maali/kitti lohkeilee. Monissa suomiautoissa(lue ei kaikissa) sitten taas kukat annetaan kukkia, eikä niiden peittelyyn panosteta yleisesti niin paljon kuin esim. viron/saksan tuonneissa.
Yleisesti ottaen, tuontiautot on paremmassa kunnossa, kun pystyy karsimaan pois nämä "myynti-maalatut", eli tarkastamaan kyseisen automallin tyypillisemmät mätänemiskohdat.
Ja nämä em. asiathan koski vain koria ja omia kokemuksia :wink:
Eiköhän noita myyntiehostuksia tehdä aivan maasta ja maanosasta riippumatta. Varsinkin autoliikkeet noita myyntifixsauksia tekevät mutta kyllä tietysti yksityihenkilötkin sen osaavat.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
joe smith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.

Re: Joka kolmannen saksalaisauton mittarilukema väärennetty!

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Samoin kuin Matti.L.tuossa kyseli niin olen miettinyt samaa,siis ruuvataanko mittareita Suomessa isommille kilometreille verotuksen takia,eli onko todellista hyötyä?Kun jotenkin tuntuu et noissa tullin esimerkeissä joku 100.000km meinaa jo tuhansia joissakin malleissa vai miten ne arpoo ne isot erot veroissa vaikka autot on samoja ja vm mallitkin ainoastaan km luku eri?Ja meinaako tuo kilometriluku eniten uudehkossa vai jossain -90 lukusessa vai onko merkitystä ?
Vastaa Viestiin