Airmatic?
Airmatic?
Lähteekö kompura pumppaamaan painetta jousitukseen ilman että moottori on käynnissä, riittääkö pelkkä syttyvirta?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Airmatic?
Tasonsäätö aktivoituu jo ovia avattaessa, ei tarvii olla edes virran päällä. Olettaisin että myös pumppu käynnistyy jos on tarpeen.aziz kirjoitti:Lähteekö kompura pumppaamaan painetta jousitukseen ilman että moottori on käynnissä, riittääkö pelkkä syttyvirta?
Re: Airmatic?
Pussit ollu tyhjänä jo jonkin aikaa. Ei lähde pyörimään pelkällä oven aukasulla.. Ohjekirjassahan sanotaan, että jos haluaa säätää korkeutta, niin käynnistä moottori ensin. Mutta kun moottori on irti, niin se ei onnistu.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Airmatic?
Se korkeudensäätö napista ei toimikaan muulloin kuin moottorin käydessä mutta se ei tarkoita sitä etteikö Airmaticin kompressori käynnistyisi muulloin kuin virrat päällä.aziz kirjoitti:Pussit ollu tyhjänä jo jonkin aikaa. Ei lähde pyörimään pelkällä oven aukasulla.. Ohjekirjassahan sanotaan, että jos haluaa säätää korkeutta, niin käynnistä moottori ensin. Mutta kun moottori on irti, niin se ei onnistu.
Jos auto istuu maassa eikä kompressori käynnisty niin siellä on jotain vikaa. Oletko tarkistanut sulakkeet ja kompressorin releen? Jos ei lähde kompressorille käsin virtaa syöttämällä (sulakkeen läpi) käyntiin niin joko kompressorin liittimestä johdot rikki tai kompressori käynyt itsensä loppuun (esim. ilmavuodon takia). Jossain erikoisessa tilanteessa saattoi käydä niin että kompressori piti herättää testerillä jos jousitus oli ihan pohjassa.
Re: Airmatic?
Sulake ehjä ja releenkin pitäis olla ehjä. Kompura on vaihdettu uuteen käytettyyn, koska edellinen oli saanut hieman iskuja. Ennen koneen irrotusta rikkinäinen kompurakin luultavasti yritti luoda painetta järjestelmään, koska moottorin sammutettua se suhisi hetken aikaa. Siitä kulmasta oli hajonnut "mikä lie venttiili", johon tulee piuhaliitos kiinni. Päästi ilmeisesti paineet sitä kautta pihalle...Nykyistä kompuraa kokeilin pakkovirralla ja sekin pyöri. Missäs kompuran rele sijaitsee?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Airmatic?
Siis kai se "mikä lie venttiilikin" korjattiin? Olisko parasta testata auto Star'illa?aziz kirjoitti:Sulake ehjä ja releenkin pitäis olla ehjä. Kompura on vaihdettu uuteen käytettyyn, koska edellinen oli saanut hieman iskuja. Ennen koneen irrotusta rikkinäinen kompurakin luultavasti yritti luoda painetta järjestelmään, koska moottorin sammutettua se suhisi hetken aikaa. Siitä kulmasta oli hajonnut "mikä lie venttiili", johon tulee piuhaliitos kiinni. Päästi ilmeisesti paineet sitä kautta pihalle...Nykyistä kompuraa kokeilin pakkovirralla ja sekin pyöri. Missäs kompuran rele sijaitsee?
Airmatic'in rele on moottoritilan vasemman puolen rele/sulakeboksin vasen/takimmainen rele (eli edestä katsottuna lähinnä rintapeltiä oikealla lokasuojan puolella).
Re: Airmatic?
Siis se "mikä lie venttiili" on kiinni siinä kompurassa. Entisestä se oli lohjennut irti.. Star ei sano mulle mitään??
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Airmatic?
Kävin katsastamassa autoni ja kun pääsin kotiin, niin kompura kävi tuskastuttavan kauan, vaikka olin auton sammuttanut.
On välillä näytölle tullut kuva autosta nuoli ylöspäin ( jo viime vuonnakin ), mutta ei jousituksessa ole mitään ongelmia ollut.
Olisiko jossain kuitenkin vähäistä vuotoa ?
Muuten on pelannut moitteettomasti.
Entäs nuo ilmajousien hinnat, kl-varaosissa etutolppa n.1200 € , takapaljetta en löytänyt hinnastosta.
Löysin Arnotin sivuilta mielestäni vastaavan hinta "vain" 399 dollaria. Onko tuo hintaero tosiaan noin pers..stä ?
Onko kukaan tilannut ja tuliko paljon muita kuluja?
Entäs takapalje, niiden hintoja en löytänyt kl:n sivuilta, enkä Arnotilta.
Ja onko vielä muita linkkejä mistä voisi tilata, jos se päivä koittaa, että "pussit" tyhjänä?
Nyt mittarissa n.160 t.
Auto E 320 cdi -04
On välillä näytölle tullut kuva autosta nuoli ylöspäin ( jo viime vuonnakin ), mutta ei jousituksessa ole mitään ongelmia ollut.
Olisiko jossain kuitenkin vähäistä vuotoa ?
Muuten on pelannut moitteettomasti.
Entäs nuo ilmajousien hinnat, kl-varaosissa etutolppa n.1200 € , takapaljetta en löytänyt hinnastosta.
Löysin Arnotin sivuilta mielestäni vastaavan hinta "vain" 399 dollaria. Onko tuo hintaero tosiaan noin pers..stä ?
Onko kukaan tilannut ja tuliko paljon muita kuluja?
Entäs takapalje, niiden hintoja en löytänyt kl:n sivuilta, enkä Arnotilta.
Ja onko vielä muita linkkejä mistä voisi tilata, jos se päivä koittaa, että "pussit" tyhjänä?
Nyt mittarissa n.160 t.
Auto E 320 cdi -04
RP
Re: Airmatic?
Saksan ebaysta varmaan löytyy noita kyseisiä osia kymmenen kertaa halvemalla käy kysymässä nuo osien varaosnumerot paikalliselta marmoritiskiltäten sitten ei muuta kuin googlleen haku jätä tuo a kirjain pois joka on siinä varaosanumeron koska tuolla ebayssa ne ei tunnista tuota a-kirjainta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Airmatic?
esim:
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=w211+Ai ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=w211+Ai ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Airmatic?
Viime keväänä tilasin Arnottin kunnostetut etutolpat ässään, kustannuksiksi tuli parille yhteensä $ 1064 sisältäen rahdin kotiovelle + tulli ja alv € 135 eli kaikki yhteensä n. € 930. Nopea toimitus, suosittelen Arnottia.r3333 kirjoitti:Entäs nuo ilmajousien hinnat, kl-varaosissa etutolppa n.1200 € , takapaljetta en löytänyt hinnastosta.
Löysin Arnotin sivuilta mielestäni vastaavan hinta "vain" 399 dollaria. Onko tuo hintaero tosiaan noin pers..stä ?
Onko kukaan tilannut ja tuliko paljon muita kuluja?
Entäs takapalje, niiden hintoja en löytänyt kl:n sivuilta, enkä Arnotilta.
Ja onko vielä muita linkkejä mistä voisi tilata, jos se päivä koittaa, että "pussit" tyhjänä?
Nyt mittarissa n.160 t.
Auto E 320 cdi -04
S213
Re: Airmatic?
Kiitos kaikille tiedoista.Timppa kirjoitti:Viime keväänä tilasin Arnottin kunnostetut etutolpat ässään, kustannuksiksi tuli parille yhteensä $ 1064 sisältäen rahdin kotiovelle + tulli ja alv € 135 eli kaikki yhteensä n. € 930. Nopea toimitus, suosittelen Arnottia.r3333 kirjoitti:Entäs nuo ilmajousien hinnat, kl-varaosissa etutolppa n.1200 € , takapaljetta en löytänyt hinnastosta.
Löysin Arnotin sivuilta mielestäni vastaavan hinta "vain" 399 dollaria. Onko tuo hintaero tosiaan noin pers..stä ?
Onko kukaan tilannut ja tuliko paljon muita kuluja?
Entäs takapalje, niiden hintoja en löytänyt kl:n sivuilta, enkä Arnotilta.
Ja onko vielä muita linkkejä mistä voisi tilata, jos se päivä koittaa, että "pussit" tyhjänä?
Nyt mittarissa n.160 t.
Auto E 320 cdi -04
Ihmettelen vieläkin noita kotimaan hintoja, täyttä kusetusta.
Onko jousissa samassakin vuosimallissa monia eri tyyppisiä palkeita ?
RP
Re: Airmatic?
211:een taitaa olla kolme eri vuosimallimuutosta, 06/2003 ja 06/2006 vaihtunut. En löytänyt mainintaa siitä oliko nyt kyse euttolpista vai takapalkeista ja oliko farmari vai sedan, Arimaticilla vai tasonsäädöllä niin en lähde listaamaan osanumeroita tai MB:n hinnaston numeroita.r3333 kirjoitti: Ihmettelen vieläkin noita kotimaan hintoja, täyttä kusetusta.
Onko jousissa samassakin vuosimallissa monia eri tyyppisiä palkeita ?
Tuosta Arnott'ista ymmärsin että niiden ilmajousipalje olisi kestävä ilmeisesti kun antavat sille takuun mutta ymmärsin että eivät tee mitään iskunvaimennukselle joten etutolppien kyseessä ollen Arnott'in tolpissa tulee ehkä loppuun ajetut iskarit. Foorumillahan joku näytti kuvia autosta josta se etupään jousituksen adaptiivisen iskunvaimennuksen venttiilisysteemi oli kokonaan irronnut tolpasta, tuntuisi siltä että tuokin osa olisi hyvä uusia samalla kun uudet tolpat laittaa alle.
Re: Airmatic?
Minulta meni tuo inskarin venttiilipaketti.DBFI kirjoitti:
Tuosta Arnott'ista ymmärsin että niiden ilmajousipalje olisi kestävä ilmeisesti kun antavat sille takuun mutta ymmärsin että eivät tee mitään iskunvaimennukselle joten etutolppien kyseessä ollen Arnott'in tolpissa tulee ehkä loppuun ajetut iskarit. Foorumillahan joku näytti kuvia autosta josta se etupään jousituksen adaptiivisen iskunvaimennuksen venttiilisysteemi oli kokonaan irronnut tolpasta, tuntuisi siltä että tuokin osa olisi hyvä uusia samalla kun uudet tolpat laittaa alle.
Kyseessä oli pari vuotta vanha MB originaaliosa. Laatu täyttä sekundaa.
Korvasin Arnott tolpilla ja hyvin on toiminut.
Kuvia oli osoitteessa: http://www.pe-li.fi/mb/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja topikki oli:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77000" onclick="window.open(this.href);return false;
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: Airmatic?
Tarkennatko tuota etutolpan iskunvaimennuksen ohjausjuttua kun tiedät Arnott'in tolpat omasta kokemuksesta, oliko niissä alkuperäinen iskarin säätöpaketti? Tuosta kommentistasi vaan tulkitsin että olit kriittinen alkuperäistä osaa kohtaan mutta "kehuit" Arnott'in tolppaa. En oikein ymmärrä mikä siitä alkuperäisestä iskarin ohjauksesta tekee paremman jos sillä on ajettu paljon ja jätetty silleen ilmajousen palkeen korjauksen yhteydessä? Päältä ei oikein näe onko tuolle tehty jotain.pekkali kirjoitti: Minulta meni tuo inskarin venttiilipaketti.
Kyseessä oli pari vuotta vanha MB originaaliosa. Laatu täyttä sekundaa.
Korvasin Arnott tolpilla ja hyvin on toiminut.
Re: Airmatic?
r3333 kirjoitti:Kiitos kaikille tiedoista.Timppa kirjoitti:Viime keväänä tilasin Arnottin kunnostetut etutolpat ässään, kustannuksiksi tuli parille yhteensä $ 1064 sisältäen rahdin kotiovelle + tulli ja alv € 135 eli kaikki yhteensä n. € 930. Nopea toimitus, suosittelen Arnottia.r3333 kirjoitti:Entäs nuo ilmajousien hinnat, kl-varaosissa etutolppa n.1200 € , takapaljetta en löytänyt hinnastosta.
Löysin Arnotin sivuilta mielestäni vastaavan hinta "vain" 399 dollaria. Onko tuo hintaero tosiaan noin pers..stä ?
Onko kukaan tilannut ja tuliko paljon muita kuluja?
Entäs takapalje, niiden hintoja en löytänyt kl:n sivuilta, enkä Arnotilta.
Ja onko vielä muita linkkejä mistä voisi tilata, jos se päivä koittaa, että "pussit" tyhjänä?
Nyt mittarissa n.160 t.
Auto E 320 cdi -04
Ihmettelen vieläkin noita kotimaan hintoja, täyttä kusetusta.
Onko jousissa samassakin vuosimallissa monia eri tyyppisiä palkeita ?
Nyt ei tasonsäätö enää toimi. Voisiko Kompura olla sökö ? Jousissa on mielestäni normaalisti ilmaa ja joka nurkka samalla tasolla ( ajettu viimeksi sport 1 asetuksella ). Herjaa kyllä näytöllä päivittäin , auton kuva nuoli ylös ( ei punainen), mutta nyt tänään ei tosiaan korkeus muutu, vaikka vaihtaa comfort, sport 1 / 2 asetuksille.
Pysyykö jousissa ilma, vaikka kompura rikki, eli jouset olisivat ehjät ????
Kompura maksaa kl-osissa 380€ . Onko kompuroita vain yhtä mallia ? Ebayssa melkein sama hinta.
Arnoltilla taisi maksaa n.300 $, taitaa tulla rahteineen melkein yhtä kalliiksi.
Olisiko hyviä neuvoja / ohjeita.
RP
Re: Airmatic?
Oisko sama vika joka oli omassa autossani.
Tässä juttu toisessa topikissa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 0&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
(Asia ja kuva kolmas viesti)
Löytyy käytetty kompura ,200€
(Asiaa on 4 sivua)
Tässä juttu toisessa topikissa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 0&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
(Asia ja kuva kolmas viesti)
Löytyy käytetty kompura ,200€
(Asiaa on 4 sivua)
Re: Airmatic?
r3333 kirjoitti:r3333 kirjoitti:Kiitos kaikille tiedoista.Timppa kirjoitti:Viime keväänä tilasin Arnottin kunnostetut etutolpat ässään, kustannuksiksi tuli parille yhteensä $ 1064 sisältäen rahdin kotiovelle + tulli ja alv € 135 eli kaikki yhteensä n. € 930. Nopea toimitus, suosittelen Arnottia.r3333 kirjoitti:Entäs nuo ilmajousien hinnat, kl-varaosissa etutolppa n.1200 € , takapaljetta en löytänyt hinnastosta.
Löysin Arnotin sivuilta mielestäni vastaavan hinta "vain" 399 dollaria. Onko tuo hintaero tosiaan noin pers..stä ?
Onko kukaan tilannut ja tuliko paljon muita kuluja?
Entäs takapalje, niiden hintoja en löytänyt kl:n sivuilta, enkä Arnotilta.
Ja onko vielä muita linkkejä mistä voisi tilata, jos se päivä koittaa, että "pussit" tyhjänä?
Nyt mittarissa n.160 t.
Auto E 320 cdi -04
Ihmettelen vieläkin noita kotimaan hintoja, täyttä kusetusta.
Onko jousissa samassakin vuosimallissa monia eri tyyppisiä palkeita ?
Nyt ei tasonsäätö enää toimi. Voisiko Kompura olla sökö ? Jousissa on mielestäni normaalisti ilmaa ja joka nurkka samalla tasolla ( ajettu viimeksi sport 1 asetuksella ). Herjaa kyllä näytöllä päivittäin , auton kuva nuoli ylös ( ei punainen), mutta nyt tänään ei tosiaan korkeus muutu, vaikka vaihtaa comfort, sport 1 / 2 asetuksille.
Pysyykö jousissa ilma, vaikka kompura rikki, eli jouset olisivat ehjät ????
Kompura maksaa kl-osissa 380€ . Onko kompuroita vain yhtä mallia ? Ebayssa melkein sama hinta.
Arnoltilla taisi maksaa n.300 $, taitaa tulla rahteineen melkein yhtä kalliiksi.
Olisiko hyviä neuvoja / ohjeita.
Vielä muutama kysymys tuosta jousituksesta.
Iskarithan ovat edessä ilmajousien kanssa yhdessä ja takana ilmapalje on erikseen ja iskari näkyy olevan oma juttunsa. Iskarit toimivat hydraulisesti omalla pumpulla ja ilmapalkeet kompuralla.
Voiko auto pysyä ryhdissään, vaikka kompura olisi rikki , pelkästään iskareiden varasssa ?
Taitaa olla turha olettamus. Jospa tuo kompura kuitenkin toimii. Ajotietokone käskee kyllä mennä päivittäin korjaamolle. ( nuoli ylös / autonkuva). Menen kyllä loppuviikosta automaattilaatikon ö-vaihtoon / jarrunest.vaihtoon , niin pitää kysäistä.
Jos muilla enemmän tekniikasta kokemusta / tietoa, niin kertoilkaa.
RP
Re: Airmatic?
Ei niille iskareille mitään omaa pumppua ole, nehän on tavalliset iskarit plus sähköisesti ohjattu vaimennus (sähköllä ohjataan hydrauliventtiileitä joilla säädetään vaimennusta kumpaankin suuntaan).r3333 kirjoitti: Vielä muutama kysymys tuosta jousituksesta.
Iskarithan ovat edessä ilmajousien kanssa yhdessä ja takana ilmapalje on erikseen ja iskari näkyy olevan oma juttunsa. Iskarit toimivat hydraulisesti omalla pumpulla ja ilmapalkeet kompuralla.
Voiko auto pysyä ryhdissään, vaikka kompura olisi rikki , pelkästään iskareiden varasssa ?
Taitaa olla turha olettamus. Jospa tuo kompura kuitenkin toimii. Ajotietokone käskee kyllä mennä päivittäin korjaamolle. ( nuoli ylös / autonkuva). Menen kyllä loppuviikosta automaattilaatikon ö-vaihtoon / jarrunest.vaihtoon , niin pitää kysäistä.
Jos muilla enemmän tekniikasta kokemusta / tietoa, niin kertoilkaa.
Pysyy se auto tasossa jos jousien venttiilit on kunnossa. Luulisi kyllä ajan mittaan laskevan jos kompressori ei ollenkaan toimisi. Eikö lähistöllä ole ketään Star'in omistajaa että saisi luettua vikakoodit ja vaikka testattua sitä Airmaticia?
Re: Airmatic?
Pitää käskeä huollossa lukea vikakoodit, jos siitä selviäisi oireet.DBFI kirjoitti:Ei niille iskareille mitään omaa pumppua ole, nehän on tavalliset iskarit plus sähköisesti ohjattu vaimennus (sähköllä ohjataan hydrauliventtiileitä joilla säädetään vaimennusta kumpaankin suuntaan).r3333 kirjoitti: Vielä muutama kysymys tuosta jousituksesta.
Iskarithan ovat edessä ilmajousien kanssa yhdessä ja takana ilmapalje on erikseen ja iskari näkyy olevan oma juttunsa. Iskarit toimivat hydraulisesti omalla pumpulla ja ilmapalkeet kompuralla.
Voiko auto pysyä ryhdissään, vaikka kompura olisi rikki , pelkästään iskareiden varasssa ?
Taitaa olla turha olettamus. Jospa tuo kompura kuitenkin toimii. Ajotietokone käskee kyllä mennä päivittäin korjaamolle. ( nuoli ylös / autonkuva). Menen kyllä loppuviikosta automaattilaatikon ö-vaihtoon / jarrunest.vaihtoon , niin pitää kysäistä.
Jos muilla enemmän tekniikasta kokemusta / tietoa, niin kertoilkaa.
Pysyy se auto tasossa jos jousien venttiilit on kunnossa. Luulisi kyllä ajan mittaan laskevan jos kompressori ei ollenkaan toimisi. Eikö lähistöllä ole ketään Star'in omistajaa että saisi luettua vikakoodit ja vaikka testattua sitä Airmaticia?
RP
Re: Airmatic?
Lainataas tätä ketjua, kun aihe sopii.
S211 näyttää nyt joka kerta lyhyenkin seisonnan jälkeen lähtiessä Airmaticin kuvaa ja tekstiä "malfunction". Sitten kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan ei ilmoitusta tule; kunnes sitten auto seisoo vähän aikaa (10min riittää) niin seuraavalla käynnistyksellä taas tulee "malfunction". Auto on silmämääräisesti katsottuna normaalikorkeudessa, ja myös esim. yläasentoon nostaminen toimii. Joku tyypillinen vikakohta, vai pitääkö viedä starille koodien lukuun?
Manuaalin mukaan:
S211 näyttää nyt joka kerta lyhyenkin seisonnan jälkeen lähtiessä Airmaticin kuvaa ja tekstiä "malfunction". Sitten kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan ei ilmoitusta tule; kunnes sitten auto seisoo vähän aikaa (10min riittää) niin seuraavalla käynnistyksellä taas tulee "malfunction". Auto on silmämääräisesti katsottuna normaalikorkeudessa, ja myös esim. yläasentoon nostaminen toimii. Joku tyypillinen vikakohta, vai pitääkö viedä starille koodien lukuun?
Manuaalin mukaan:
Airmatic DC* toimii vain rajoitetusti. Auton ajokäyttäytyminen saattaa muuttua.
Älä aja yli 80 km/h.
Hakeudu ammattitaitoiseen erikoiskorjaamoon.
Re: Airmatic?
Kannataahan ne luetaa *rilla eittei tarvitse turhaan pähkäillä noita juttuja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Airmatic?
Kelläs löytyisi staria helsinki-lohja akselin lähistöllä?
Re: Airmatic?
cdi203 paa sille yv:tä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Airmatic?
Pantu jo, lukenut on, muttei vastannut.arska10 kirjoitti:cdi203 paa sille yv:tä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Airmatic?
tj86430 kirjoitti:Pantu jo, lukenut on, muttei vastannut.arska10 kirjoitti:cdi203 paa sille yv:tä
Vastailtu on
(YV viesteihin koitan vastaila kun muilta homeleilta kerkeää, joskus kyllä sattaa käydä "varsinkin reissusa luurilla lueskelessa"
että ei siinä heti ehdi vastailla, verko menee hitaaksi ja sitten ei taas muista viesti kun näkyy jo luettuna" eli jos vasausta ei näy niin kysästä uudestaan)
noissa YV viesteissä(tai sitten meikäläisesä käytäjänä) on kyllä ajoittain jotain outoa, aina välillä ilmotelee että joku filteri on poistanut jonkun viestin, tämänkin viestin kohdalla ensin kun meni katsomaan viestejä niin ei näkynyt sitten uudestaan katsomaan viestejä niin ilmoitus että joku filteri poistanut 2viestiä senjälkeen poppasi uusi viesti näkyviin mikä oli titojen mukaan tullut jo klo 5-6 jälkeen
ja tosiaan vasta nyt näkyi ekan kerran näkyvissä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Airmatic?
Itse asiassa panin kaksi viestiä aiheeseen liittyen, toisen eilen aamulla ja siinä oli muutakin asiaa, toisen sitten uudestaan tänä aamuna ja siinä oli vain tästä airmaticista ja siihen vastasitkin (ja sitten vastasin vielä vastaukseesi).CDI203 kirjoitti:
noissa YV viesteissä(tai sitten meikäläisesä käytäjänä) on kyllä ajoittain jotain outoa, aina välillä ilmotelee että joku filteri on poistanut jonkun viestin, tämänkin viestin kohdalla ensin kun meni katsomaan viestejä niin ei näkynyt sitten uudestaan katsomaan viestejä niin ilmoitus että joku filteri poistanut 2viestiä senjälkeen poppasi uusi viesti näkyviin mikä oli titojen mukaan tullut jo klo 5-6 jälkeen
ja tosiaan vasta nyt näkyi ekan kerran näkyvissä)
Re: Airmatic?
Koodit luettu, kiitos CDI203:lle. Venttiili, jonka pitäisi päästää paineet ulos ei saa virtaa. (Menin sitten ennen koodien lukua kokeilemaan toimiiko korkeussäätö, ja nyt on auto ylimmässä asennossaan). Viikonloppuna keulaa puretaan muutenkin etupuskurin maalauksen takia, joten samassa yhteydessä koitetaan vilkaista näkyykö liittimessä hapettumaa tai muuta vikaa.
e: vika löytyi, liitin uusittu ja laitettu vähän lisää johtoa (alkuperäiset johdot ovat kovin lyhyet, kuten joku taisi jossain mainitakin)
e: vika löytyi, liitin uusittu ja laitettu vähän lisää johtoa (alkuperäiset johdot ovat kovin lyhyet, kuten joku taisi jossain mainitakin)
Viimeksi muokannut tj86430, Ma 16.05.2011 17:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Airmatic?
Tältä kaverilta osat halvalla Saksan mersulta. Suosittelen kyllä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 12&t=98249" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 12&t=98249" onclick="window.open(this.href);return false;
320CDI -08 (w251)
EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
Re: Airmatic?
Nyt on kompura luultavasti sökö ja auto "lepäilee" tontissa. Etsiskelin sulakerasiasta kompuran sulaketta, jos sattuisi olemaan rikki. Tietääkö kukaan mikä niistä on kompuran sulake ?
RP