W210 vikatila
W210 vikatila
Joo eli 320CDI kyseessä. Menee vikatilaan, jossa kierrokset rajoittuvat 3000.
Eli käytin pelin vikakoodien luvussa viime viikolla, koska auto näytti menevän satunnaisesti vikatilaan. Vikakoodeiksi näytti massamittaria (lämminpuoli? tjsp.) ja lisälämmittimen toimintahäiriö (tjsp).
Massamittari vaihdettiin, auto pelas hetken aikaa ja sitten taas vikatila. Koodit luettiin seuraavana päivänä uudelleen, poistettiin vikakoodit, auto tulille ja kaasuttelua. Luettiin uudelleen, lisälämmittimestä kitisi, mutta toimi normaalisti loppupäivän.
Nyt taas menee vikatilaan, yleensä kun aamulla lähtee töihin ja sitten kun töistä lähtee pois.
Pari havaintoa vois kertoa, eli jos sattuu aamulla tai töistä lähtiessä toimiin, niin se myös toimii sitten loppupäivän. Tuntus, että kylmänä se toimii harvemmin, entä hieman lämpimämpänä. Kylmänä jos lähtee käynnistyksen jälkeen samantien liikenteeseen, niin toimii.
Jos auto toimii, ja ajat esim. 30km/h jotain paskaa tietä, niin saattaa mennä vikatilaan. Tai jos menet vaikka kioskille (auto toiminut normaalisti) ja jätät auton käymään esim. 3minuutiksi, niin menee vikatilaan.
Mittaristoon ei tule mitään ilmoituksia.
Mistä näen onko autossa joku perkelen viriboksi ? Vai voisko se aiheuttaa tämmöistä ? No anyway, mistä löydän sen jos löydän ?
Nonii gurut, ideoita vaivoihin? On googlea ja foorumin söörtsiä kulutettu sen verran ku mahdollista.
Kiitän
Eli käytin pelin vikakoodien luvussa viime viikolla, koska auto näytti menevän satunnaisesti vikatilaan. Vikakoodeiksi näytti massamittaria (lämminpuoli? tjsp.) ja lisälämmittimen toimintahäiriö (tjsp).
Massamittari vaihdettiin, auto pelas hetken aikaa ja sitten taas vikatila. Koodit luettiin seuraavana päivänä uudelleen, poistettiin vikakoodit, auto tulille ja kaasuttelua. Luettiin uudelleen, lisälämmittimestä kitisi, mutta toimi normaalisti loppupäivän.
Nyt taas menee vikatilaan, yleensä kun aamulla lähtee töihin ja sitten kun töistä lähtee pois.
Pari havaintoa vois kertoa, eli jos sattuu aamulla tai töistä lähtiessä toimiin, niin se myös toimii sitten loppupäivän. Tuntus, että kylmänä se toimii harvemmin, entä hieman lämpimämpänä. Kylmänä jos lähtee käynnistyksen jälkeen samantien liikenteeseen, niin toimii.
Jos auto toimii, ja ajat esim. 30km/h jotain paskaa tietä, niin saattaa mennä vikatilaan. Tai jos menet vaikka kioskille (auto toiminut normaalisti) ja jätät auton käymään esim. 3minuutiksi, niin menee vikatilaan.
Mittaristoon ei tule mitään ilmoituksia.
Mistä näen onko autossa joku perkelen viriboksi ? Vai voisko se aiheuttaa tämmöistä ? No anyway, mistä löydän sen jos löydän ?
Nonii gurut, ideoita vaivoihin? On googlea ja foorumin söörtsiä kulutettu sen verran ku mahdollista.
Kiitän
Viimeksi muokannut h3ba, Ke 31.08.2011 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: W210 vikatila
Pöläyttelee tosiaan aika rankasti kunnon kiihdytyksessä. Mustaa tulee sen verran, että takanaolija häiriintyy..
Ei sen noin paljoa pitäis pöläytellä, ainakaan mitä on muita samanlaisia seurannut...
Ei sen noin paljoa pitäis pöläytellä, ainakaan mitä on muita samanlaisia seurannut...
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 vikatila
Mähän en sitten tiedä mikä sitä vaivaa mutta niille jotka kohta ilmoittautuu ja tietää ajattelin paria asiaa jo kysyä...
kun maffi vaihdettiin loppuiko savutus ?
voisko se maffin liitin olla huonosti kiinni tai johto nirhaantunut poikki? (tämä olis kertomasi perusteella oma arvaukseni)
olisko suutin vika?
.
kun maffi vaihdettiin loppuiko savutus ?
voisko se maffin liitin olla huonosti kiinni tai johto nirhaantunut poikki? (tämä olis kertomasi perusteella oma arvaukseni)
olisko suutin vika?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 vikatila
LopenUupunut kirjoitti:Mähän en sitten tiedä mikä sitä vaivaa mutta niille jotka kohta ilmoittautuu ja tietää ajattelin paria asiaa jo kysyä...
kun maffi vaihdettiin loppuiko savutus ?
voisko se maffin liitin olla huonosti kiinni tai johto nirhaantunut poikki? (tämä olis kertomasi perusteella oma arvaukseni)
olisko suutin vika?
.
Savutus väheni, en tiedä sitten oliko se uuden ilmansuodattimen ansiota vai uuden maffin. Edellinen ilmansuodatin oli aivan karsea.
Liitin on kunnolla kiinni, johto ei ainakaan näyttänyt olevan poikki. Pikkuisen oli suojakuoreen tullut nirhaumaa (piti tämä kirjoittaa jo ekaan viestiin). Ei kuitenkaan mielestäni haitaksi asti (huom. minun mielipide )
edit. suuttimet eivät ainakaan vuoda
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: W210 vikatila
Voiskohan olla öljyä automaattilaatikon ohjausboksin pohjalla?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 vikatila
vaikuttasko toi savutukseen ???....tai siis jotain lupiahan toi antaa käynnistykselle jne...masaf1 kirjoitti:Voiskohan olla öljyä automaattilaatikon ohjausboksin pohjalla?
ettei olis ne läpät vai mitkä härpäkkeet ne jumittelee ja tippuu akselistaan jne.?
katti tukossa ?.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 vikatila
Hmm, häätyy tarkistaa huomenna. Eikös se boksi löydy vänkärin puolen nurkasta, sieltä missä esim. satalankussa on akku ?
Katti on itselläkin ollut epäilyksenä, se onkin menossa tutkinnan alle, kunhan pääsee nosturille.
Ja vähän lisäinfoa, kierrokset humppaa jonnin verran tyhjäkäynnillä. Silloin kun vikatila ei ole päällä, ni kierrosten humppaaminen ei ole niin suurta, mutta sen kuitenkin kuulee. Tuo humppaaminen oli ilmeisesti normaalia, kunnes moottori saavuttaa lämpötilan +70c.
Voiko olla esim. railpaine-anturi (tjsp) viallinen ?
Katti on itselläkin ollut epäilyksenä, se onkin menossa tutkinnan alle, kunhan pääsee nosturille.
Ja vähän lisäinfoa, kierrokset humppaa jonnin verran tyhjäkäynnillä. Silloin kun vikatila ei ole päällä, ni kierrosten humppaaminen ei ole niin suurta, mutta sen kuitenkin kuulee. Tuo humppaaminen oli ilmeisesti normaalia, kunnes moottori saavuttaa lämpötilan +70c.
Voiko olla esim. railpaine-anturi (tjsp) viallinen ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 vikatila
http://aijaa.com/v.php?i=003008574225.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=006008574269.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=005198574227.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolta löytynee.....
.
http://aijaa.com/v.php?i=006008574269.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=005198574227.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolta löytynee.....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 vikatila
Edes meikä ei pysty enää munimaan tuota, kiitän!LopenUupunut kirjoitti:http://aijaa.com/v.php?i=003008574225.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=006008574269.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=005198574227.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolta löytynee.....
.
Pitääkö tuossa tehdä jotain varotoimia, vai voiko ryhtyä suoraan tuumasta toimeen ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 vikatila
käsittelet niitä liittimä kuin kipeetä p****a niin ei hajoo mitään....muistat painaa siitä nupikasta/varmistimesta liittimessä että lähtee nätisti, omat (joista kuvakin on) olivat ihan helvetin lujaa kiinni joten sen jo olisi itselle pitänyt paljastaa että öljyä siellä ei ole...laita se loota ylöslaisin (liitinpuoli alaspäin) talouspaperin päälle pariksi tunniksi...jos ei öljyä ilmaannu ei sitä siellä ole...avaaminen vaatii kärsivällisyyttä...rauhassa vaan.h3ba kirjoitti:Edes meikä ei pysty enää munimaan tuota, kiitän!LopenUupunut kirjoitti:http://aijaa.com/v.php?i=003008574225.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=006008574269.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=005198574227.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolta löytynee.....
.
Pitääkö tuossa tehdä jotain varotoimia, vai voiko ryhtyä suoraan tuumasta toimeen ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 vikatila
Jees no eiköhän nuilla ohjeilla asiasta suoriuduta!
Huomenissa vois kertoilla lisää, kun illalla pääsee autoa roplaamaan..
Huomenissa vois kertoilla lisää, kun illalla pääsee autoa roplaamaan..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 vikatila
joo mun mielestä foorumilla pitäis olla kuvapankki vaikka tyyliin:h3ba kirjoitti:Jees no eiköhän nuilla ohjeilla asiasta suoriuduta!
Huomenissa vois kertoilla lisää, kun illalla pääsee autoa roplaamaan..
kolme kuvaa ja lyhyt selostus, hyvät otsikot.
E:katin voit äkkiä testata kopauttamalla vasaralla kohtuu reippasti siihen...jos kolisee se on loppumetreillä.
jepjep, kohta moderaattorit mollaa että kuka sitä pitää yllä jne.... .
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 vikatila
Noniin tuli käytettyä tuota härveliä irti, eipäs ollut tipan tippaa öljyä. Liittimet lähti tosi helposti irti
Tuli tuossa mieleen, että jos EGR on tulpattu, mutta sitä ei ole poistettu starilla käytöstä, niin voiko sen takia auto käyttäytyä näin ?
Kattia ei pääse testaan kyllä ilman nosturia, eiköhän sekin lähiaikoina järjesty.
Vähän kuitenkin ihmetyttää ko auto muuten loistokunnossa ja perkelen tarkka ollu entinen omistaja, niin jospa tuo tuli siitä koeajon polkasusta ?
Tietenki rivakampaa lähtöä risteyksestä otin niin tajuttomat mustat savut pukkas taakse, koeajolla se kuitenkin toimi aivan normaalisti. Että, jos se edellinen omistaja on oikeen hissukseen sillä päästelly, niin mitähän sieltä sitten polkasun ansiosta mahdollisesti lähti liikkeelle ? En nyt kovin paljoa tuohon usko, mutta jos...
No, vikakoodin luku on huomenna, niin jos sitä sen jälkeen ois taas viisaampi.......
Tuossa on vielä kuva siitä vekistä siinä massamittarin piuhassa. Kuparia ei näytä olevan poikki, ainoastaan se kuori on ottanu damagea
Tuli tuossa mieleen, että jos EGR on tulpattu, mutta sitä ei ole poistettu starilla käytöstä, niin voiko sen takia auto käyttäytyä näin ?
Kattia ei pääse testaan kyllä ilman nosturia, eiköhän sekin lähiaikoina järjesty.
Vähän kuitenkin ihmetyttää ko auto muuten loistokunnossa ja perkelen tarkka ollu entinen omistaja, niin jospa tuo tuli siitä koeajon polkasusta ?
Tietenki rivakampaa lähtöä risteyksestä otin niin tajuttomat mustat savut pukkas taakse, koeajolla se kuitenkin toimi aivan normaalisti. Että, jos se edellinen omistaja on oikeen hissukseen sillä päästelly, niin mitähän sieltä sitten polkasun ansiosta mahdollisesti lähti liikkeelle ? En nyt kovin paljoa tuohon usko, mutta jos...
No, vikakoodin luku on huomenna, niin jos sitä sen jälkeen ois taas viisaampi.......
Tuossa on vielä kuva siitä vekistä siinä massamittarin piuhassa. Kuparia ei näytä olevan poikki, ainoastaan se kuori on ottanu damagea
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: W210 vikatila
Oliko se suodatin kuitenkin eheä vielä? Jos se oli revenny niin kannattaa vilkasta turbosta kompressorin siivet. Voi olla saanu kipeää jos ne on hiekkapuhallettu.h3ba kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Mähän en sitten tiedä mikä sitä vaivaa mutta niille jotka kohta ilmoittautuu ja tietää ajattelin paria asiaa jo kysyä...
kun maffi vaihdettiin loppuiko savutus ?
voisko se maffin liitin olla huonosti kiinni tai johto nirhaantunut poikki? (tämä olis kertomasi perusteella oma arvaukseni)
olisko suutin vika?
.
Savutus väheni, en tiedä sitten oliko se uuden ilmansuodattimen ansiota vai uuden maffin. Edellinen ilmansuodatin oli aivan karsea.
Re: W210 vikatila
Ahtopaineantureitakihan sitä on joutunu noihin vaihtaan kovan vian etsinnän jälkeen.
W212 200CDI-09
W210 200CDI-00
W124 300dT-91
W210 200CDI-00
W124 300dT-91
Re: W210 vikatila
Omaani S211 vaihdettiin juuri tuo ahtopaineanturi, kun auto meni jatkuvasti hätäkäytölle.
Mutta luulisi, että silloin * antaisi selvän vihjeen asiasta. Ainakin minun tapauksessa teki niin..
Tosin voihan se olla tukossa se letkukin mikä tulee tuolle anturille.
Mutta luulisi, että silloin * antaisi selvän vihjeen asiasta. Ainakin minun tapauksessa teki niin..
Tosin voihan se olla tukossa se letkukin mikä tulee tuolle anturille.
S211 E270 CDI -04
Re: W210 vikatila
Auto kävi testerissä, massamittaria kitisee edelleen..
Positiivinen asia nyt tälle päivälle on se, että naapurista löytyy stari! Ens viikolla pääsee vasta koodit lukemaan päivityksen vuoksi, mutta kuitenkin..
Auto ainakin ahtasi normaalisti paikoillaan kaasuteltaessa, ahtoputket nyt aattelin silti vilasta läpi.. Eiköhän starilla saa sitten sen ahtopaineanturin kunnon selville
Autoa kaasuteltaessa ruiskutusmäärä heitteli paljon 0-xxx
edit. oli ehyt suodatin
Positiivinen asia nyt tälle päivälle on se, että naapurista löytyy stari! Ens viikolla pääsee vasta koodit lukemaan päivityksen vuoksi, mutta kuitenkin..
Auto ainakin ahtasi normaalisti paikoillaan kaasuteltaessa, ahtoputket nyt aattelin silti vilasta läpi.. Eiköhän starilla saa sitten sen ahtopaineanturin kunnon selville
Autoa kaasuteltaessa ruiskutusmäärä heitteli paljon 0-xxx
edit. oli ehyt suodatin
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
Egr jumittaa, katti tukossa(katin voi helposti testata ilman putsari irti ja sen alta katin ja turbon välinen liitos löysäksi testi ajo) ahtimen vnt siivet/säätö akseli jumitta(nokea nissä)
Yleisiä vikoja tolla vika koodila
Yleisiä vikoja tolla vika koodila
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 vikatila
Jes, katti testataan välittömästi kun päästään pelipaikoille ruuvaamaanCDI203 kirjoitti:Egr jumittaa, katti tukossa(katin voi helposti testata ilman putsari irti ja sen alta katin ja turbon välinen liitos löysäksi testi ajo) ahtimen vnt siivet/säätö akseli jumitta(nokea nissä)
Yleisiä vikoja tolla vika koodila
Taas kävi mielessä se, että jos katista on hilut lähteny irti sen polkasun ansiosta. Omistaja ajellu hissukseen nuo 200tkm, sitten tulee nuori mies ja koeajaa auton ja polkasee. Oos tämmönen mahdollista ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 vikatila
Ei taida noi katit tarvita nuortamiestä....niille tuntuu riittävän se 200-300tkm ajoa ja ihan sama miten ajelee...h3ba kirjoitti:Jes, katti testataan välittömästi kun päästään pelipaikoille ruuvaamaanCDI203 kirjoitti:Egr jumittaa, katti tukossa(katin voi helposti testata ilman putsari irti ja sen alta katin ja turbon välinen liitos löysäksi testi ajo) ahtimen vnt siivet/säätö akseli jumitta(nokea nissä)
Yleisiä vikoja tolla vika koodila
Taas kävi mielessä se, että jos katista on hilut lähteny irti sen polkasun ansiosta. Omistaja ajellu hissukseen nuo 200tkm, sitten tulee nuori mies ja koeajaa auton ja polkasee. Oos tämmönen mahdollista ?
mulla meni katit 240tkm kohdalla ja varmasti on saanut kenkää hitlerlandiassa aikanaan....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 vikatila
Jees no se katti häätyy kuitenkin tutkia kun pääsee nosturille
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
Hankala sitä turbon jälkeistä kattia on nosturilla tutkia kun sen joutuu ylä kautta tekemäänh3ba kirjoitti:Jees no se katti häätyy kuitenkin tutkia kun pääsee nosturille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 vikatila
Joo no se pitää kuitenkin nosturilla käyttää, kun en sitä muutenkaan ole alta tutkinut..CDI203 kirjoitti:Hankala sitä turbon jälkeistä kattia on nosturilla tutkia kun sen joutuu ylä kautta tekemäänh3ba kirjoitti:Jees no se katti häätyy kuitenkin tutkia kun pääsee nosturille
Mutta hyvä tietää, että onnistuu ilman nosturia!
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: W210 vikatila
Että semmosta.... Tänään pääs auto huoltoon, alustaan vähän osia vaihdeltiin ja sitten katottiin sitä vikatilaa.
No, eipä viisastuttu oikeastaan yhtään. Edelleen ilmamäärämittaria kitisee, kokeiltu toista uutta mittaria, ei vaikutusta. Pukkaa kokoajan ilmamäärämittarin vikakoodia. Paineet karkailee.
Huomenna sitä kokeillaan ajossa ja katotaan mitä se sillon sanoo.
Onko ehdotuksia mikä tuota vois tehdä ?
No, eipä viisastuttu oikeastaan yhtään. Edelleen ilmamäärämittaria kitisee, kokeiltu toista uutta mittaria, ei vaikutusta. Pukkaa kokoajan ilmamäärämittarin vikakoodia. Paineet karkailee.
Huomenna sitä kokeillaan ajossa ja katotaan mitä se sillon sanoo.
Onko ehdotuksia mikä tuota vois tehdä ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: W210 vikatila
Vuoto imupuolella?
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: W210 vikatila
ilmamäärämittarin johdoissa vikaa? Kannattaa tarkistaa että johdot ovat todellakin kiinni liittimessä!
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W210 vikatila
Tarkastettu Ja johdot oli kiinni liittimessä..Jolle kirjoitti:ilmamäärämittarin johdoissa vikaa? Kannattaa tarkistaa että johdot ovat todellakin kiinni liittimessä!
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
Mikäs se vika koodi on minkä *:ri antaa,
Paineet jos karkaa niin vika tila tule
Paineet jos karkaa niin vika tila tule
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 vikatila
Ei olla päästy starilla lukemaan, koska laite on edelleen päivityksessä Sehän tässä eniten vituttaaki just.CDI203 kirjoitti:Mikäs se vika koodi on minkä *:ri antaa,
Paineet jos karkaa niin vika tila tule
Ainakaan muilla laitteilla ei ole tullut muuta vikakoodia, kuin ilmamäärämittari (kuuma jotain) ja lisälämmittimen toimintahäiriö. Ei vaan tuo jälkimmäinen taida liittyä tämän toimivuuteen
Autoa on nyt pari iltaa tutkittu, eikä ole löydetty vikaa. Itse tutkija sanoo, että epäilee liittimessä olevan jotain häikkää, tai itse piuhoissa.
Auto taas toimi kun hain sen, jätin tyhjäkäynnille ja menin kotona käymään kusella. Se siitä toimimisesta.
Taidan itse alkaa kaivaan katit ja ahtoputket yms vielä läpi. Jos on jotaki menny silmien ohi..
Kyllähän se noin kulkee, mutta sehä ois sillon ollu sama ostaa se 200daizzla. Jonku verranhan se ottaa aivoon ko pääse perkele edes RELLUSTA ohi motarilla.
Kiitoksia muuten kommenteista! Etsintää jatketaan, kun saadaan taiottua kelloon lisää tunteja
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 vikatila
h3ba kirjoitti:Ei olla päästy starilla lukemaan, koska laite on edelleen päivityksessä Sehän tässä eniten vituttaaki just.CDI203 kirjoitti:Mikäs se vika koodi on minkä *:ri antaa,
Paineet jos karkaa niin vika tila tule
Ainakaan muilla laitteilla ei ole tullut muuta vikakoodia, kuin ilmamäärämittari (kuuma jotain) ja lisälämmittimen toimintahäiriö. Ei vaan tuo jälkimmäinen taida liittyä tämän toimivuuteen
Autoa on nyt pari iltaa tutkittu, eikä ole löydetty vikaa. Itse tutkija sanoo, että epäilee liittimessä olevan jotain häikkää, tai itse piuhoissa.
Auto taas toimi kun hain sen, jätin tyhjäkäynnille ja menin kotona käymään kusella. Se siitä toimimisesta.
Taidan itse alkaa kaivaan katit ja ahtoputket yms vielä läpi. Jos on jotaki menny silmien ohi..
Kyllähän se noin kulkee, mutta sehä ois sillon ollu sama ostaa se 200daizzla. Jonku verranhan se ottaa aivoon ko pääse perkele edes RELLUSTA ohi motarilla.
Kiitoksia muuten kommenteista! Etsintää jatketaan, kun saadaan taiottua kelloon lisää tunteja
tämä on tietäjille ja tietty aloittajallekin.
jääkö hetkellisestä lambdan viasta koodi talteen jos esiintyy vain hetkittäin vikaa? esim. johto huonossa hapessa tai liitin irti vähän jne....voisko tuo aiheuttaa noita oireita ?
toisena tulee mieleen alipaineletkut...mikä on niiden kunto?
.
Opel, "weird lieben autos"....