W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Oletteko kokeneet moista:
Ostin W212 E220 CDI:hin uudet testivoittajat Continental Ice contact nastarenkaat 205/60R16 ja laitoin ne eilen alle. Autolla ei pääse juuri mihinkään. Kun hiukankin kovemmin kiihdyttää niin luistonesto vilkuttaa keltaista ja auto etenee kuin liukkaalla jäällä,vaikka alla sula asfaltti ja lämpöä lähes 10 astetta!!!Vaihdoin vielä kokeeksi takaisin kesärenkaat ja luistonestoa ei saa vilkkumaan niillä vaikka miten yrittäisi.
Kokeilin nastoilla eri paineilla 2,0-3,3 bar,mutta tulos sama,luistonesto vilkkuu ja auto ei vedä.
Kommentteja???
Ostin W212 E220 CDI:hin uudet testivoittajat Continental Ice contact nastarenkaat 205/60R16 ja laitoin ne eilen alle. Autolla ei pääse juuri mihinkään. Kun hiukankin kovemmin kiihdyttää niin luistonesto vilkuttaa keltaista ja auto etenee kuin liukkaalla jäällä,vaikka alla sula asfaltti ja lämpöä lähes 10 astetta!!!Vaihdoin vielä kokeeksi takaisin kesärenkaat ja luistonestoa ei saa vilkkumaan niillä vaikka miten yrittäisi.
Kokeilin nastoilla eri paineilla 2,0-3,3 bar,mutta tulos sama,luistonesto vilkkuu ja auto ei vedä.
Kommentteja???
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Sorry, mersun ominaisuus nastoilla....samaa tekee w210 nastoilla....vielä 180kmh nopeudesta alkaa tuo kolmio vilkkumaan....
ja kuivalla asfaltilla ei sudi kesärenkaillakaan vaikka koittaisi, edes noilla kiinakumeilla. (Rokstone)
E:ja eikun onnea talvelle.....silloin se eteneminen vasta tyssääkin
E2: ja tilannetta voi vähän helpottaa laittamalla 50kg hiekkasäkkiä konttiin vararenkaan kuoppaan
.
ja kuivalla asfaltilla ei sudi kesärenkaillakaan vaikka koittaisi, edes noilla kiinakumeilla. (Rokstone)
E:ja eikun onnea talvelle.....silloin se eteneminen vasta tyssääkin
E2: ja tilannetta voi vähän helpottaa laittamalla 50kg hiekkasäkkiä konttiin vararenkaan kuoppaan
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 24.10.2011 22:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Ei helkkarissa voi olla,itsellä ollut w201,w124,w202,w203,w168,w169,w210 ja 2kpl w211,enkä kertaakaan törmännyt tähän ennen!
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Enpä muista onko jossain autossa ollut Contin nastarenkaat mutta ei 212:lla ole ollut ongelmia eikä muillakaan ja kaikissa nastarenkaat. Tai oikeastaan joskus 210:ssä oli sen aikaisilla Nokian kitkoilla, kuivallakin asfaltilla. Mitenkäs etenee S-valinnalla vai onko tuo manuaalivaihteinen?
Viimeksi muokannut DBFI, Ti 25.10.2011 07:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Automaatti on ja ei ole vaikutusta onko C tai S valittuna.
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Itselläni S212 250 CDI A ja ContiIceContact 245/45R17 ja ihan sama ongelma. 70 km/h kohdalla aktivoituu ESP ja auto hyytyy kuin seinään. Mahtavaa...
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Onko noissa renkaissa jotenkin erityisen veltot lamellit tms? Noissa vuoden 2000 Nokian kitkoissa tuntui siltä että se rengas sortaa pienessäkin kiihdytyksessä niin että auto luulee pyörän sutivan.Marko_K kirjoitti:Itselläni S212 250 CDI A ja ContiIceContact 245/45R17 ja ihan sama ongelma. 70 km/h kohdalla aktivoituu ESP ja auto hyytyy kuin seinään. Mahtavaa...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Omassa w210:ssa ainakin tuntuu että auto "kelluisi" nastojen varassa....ja kyllä en tuntee että takapään pito on tooodella ohutta.DBFI kirjoitti:Onko noissa renkaissa jotenkin erityisen veltot lamellit tms? Noissa vuoden 2000 Nokian kitkoissa tuntui siltä että se rengas sortaa pienessäkin kiihdytyksessä niin että auto luulee pyörän sutivan.Marko_K kirjoitti:Itselläni S212 250 CDI A ja ContiIceContact 245/45R17 ja ihan sama ongelma. 70 km/h kohdalla aktivoituu ESP ja auto hyytyy kuin seinään. Mahtavaa...
Itse ehkä lähtisin asiaa katsomaan auton painonjakauman kautta....w210 taitaa olla E/T 70/30%.....joten eipä sinne taakse paljon jää kuin pakokaasut....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Saman tekee meidän W210E320CDI myös. Misukan uudet nastakumit, kapeat ja korkeat (215/55-16). En muista miten tuo S210 on pelittänyt leveämmillä 45-sarjan 17-tuumaisilla nastarenkailla, siinä kun on vielä kesärenkaat.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
RH kirjoitti:Saman tekee meidän W210E320CDI myös. Misukan uudet nastakumit, kapeat ja korkeat (215/55-16). En muista miten tuo S210 on pelittänyt leveämmillä 45-sarjan 17-tuumaisilla nastarenkailla, siinä kun on vielä kesärenkaat.
Niin ja kun vielä ajatellaan että nastat on talvella paremmat...huithait heitän itse tuolle.
Jos etelässä on kolme-kymmenen päivää että jäätä tiellä niin ne päivät voi vaikka olla kotona jos ei uskalla nastattomilla ajella....
kyllä noilla nastarenkailla saa varata jarrutusmatkaakin paljon reilummin normi talvipäivänä jona asfaltti näkyy ja on pakkasta....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Niinhän ne jäällä tai lumella ovatkin. Riippuu ihan siitä, minkälaiseen käyttöön rengastaan tarvitsee.LopenUupunut kirjoitti:Niin ja kun vielä ajatellaan että nastat on talvella paremmat...huithait heitän itse tuolle.
Mitä itse renkaaseen tulee, niin mainittakoon, että sama ContiIceContact toimi järkyttävän hyvin koossa 225/50R17 Ford S-Maxin alla. Ilmeisesti vain S212 on S-Maxiin verrattuna huono vitsi talviautona
No, vakavasti, toivottavasti käytös paranee, kunhan rengas on kunnolla sisäänajettu ja nastat asettuneet.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Jäällä....ei lumella eikä asfaltilla.Marko_K kirjoitti:Niinhän ne jäällä tai lumella ovatkin. Riippuu ihan siitä, minkälaiseen käyttöön rengastaan tarvitsee.LopenUupunut kirjoitti:Niin ja kun vielä ajatellaan että nastat on talvella paremmat...huithait heitän itse tuolle.
Mitä itse renkaaseen tulee, niin mainittakoon, että sama ContiIceContact toimi järkyttävän hyvin koossa 225/50R17 Ford S-Maxin alla. Ilmeisesti vain S212 on S-Maxiin verrattuna huono vitsi talviautona
No, vakavasti, toivottavasti käytös paranee, kunhan rengas on kunnolla sisäänajettu ja nastat asettuneet.
Mitä tulee fordiin ja mersuun talvella...olet aivan oikeilla jäljillä....itsellä ollut mondeo joka lähti minkä vain takavetoisen mersun vierestä talviliukkaalla kuin neliveto. Ja nykyisistä autoista nuo etuvedot pesee mennentullen mersun talvilähdöissä....mutta ei kyllä muissa ominaisuuksissa, kuten talvivarusteissa (rest,webasto,automaatti,nopea lämpiäminen,valot jne)...kuitenkin tuosta pienestä "lipsumisesta" huolimatta ajan mersulla mieluiten.
Itseasiassa käytös vain huononee kun rengas "lerpsahtaa" ja nastat alkaa heilua rungossa....
.
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ti 25.10.2011 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
No, testit ovat eri mieltä. Jos vaikka vilkaisee uusimman TM:n mittaustuloksia, niin kaikissa muissa mittauksissa kärjessä on nastarengas, paitsi melu ja vierinvastus.LopenUupunut kirjoitti:Jäällä....ei lumella eikä asfaltilla.
Mutta hyödytöntä tästä on varmasti vängätä.
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Pari viikkoa sitten W210 220cdi juuri samat (liian isot väykkyyn) renkaat ja sama ongelma.Ostin W212 E220 CDI:hin uudet testivoittajat Continental Ice contact nastarenkaat 205/60R16 ja laitoin ne eilen alle. Autolla ei pääse juuri mihinkään. Kun hiukankin kovemmin kiihdyttää niin luistonesto vilkuttaa keltaista ja auto etenee kuin liukkaalla jäällä,vaikka alla sula asfaltti ja lämpöä lähes 10 astetta!!!Vaihdoin vielä kokeeksi takaisin kesärenkaat ja luistonestoa ei saa vilkkumaan niillä vaikka miten yrittäisi.
Kokeilin nastoilla eri paineilla 2,0-3,3 bar,mutta tulos sama,luistonesto vilkkuu ja auto ei vedä.
Kommentteja???
Omistaja lähti vaihtamaan oikeaan rengaskokoon.
Olisiko Contin pinta niin veltto...
wiimax.fi
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Ongelma on poistunut. autoon vaihdettiin TM testikakkoset 2 päivää vanhojen testivoittajien ContiIceContact tilalle.Valon vilkkuminen loppui samointein kun laitoin taakse 2.8 kg paineet.En usko,että ContiIceContact olisi huono rengas,päinvastoin, mutta tähän nimenomaiseen autoon MB E W212 BE 220 CDI ne eivät sopineet millään tavoin. Lamellointi ehdottomasti liian pehmeä ja ehkä uuden mallin nasta myös antoi osansa.Ajo oli järkyttävän tuntoista,niinkuin kuulalaakerien päällä ja käytös kuivalla asfaltilla +8 asteen lämmössä kuin ajaisit paksussa 15 cm lumiloskassa kun reilummasti kiihdytti.
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Taisin jotain mainita conteista aiemmin. Samaa ongelmaa en muista keväältä kuin muilla nyt. Ohjaus oli vain todella epätarkka ja takarenkaat kuluivat voimakkaasti. Kumi tuntuisi nyt kovettuneen hieman kun renkaat on n. 8kk vanhat paistopäivästä laskien. Jospa ei kuluisi enää silmissä kuten aivan tuoreena. Itse en osta enää tähän malliin conteja huonon asfaltti ajettavuuden vuoksi.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
aaf: Kuinka pitkään ajoit Continentaluen kanssa? Minulle sanottiin Veholta, että ongelma poistuisi muutamassa sadassa kilsassa. Nyt ajettu 200 ja aivan yhtä hirveä edelleen.
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Sen verran vielä noista misukoista, että tuota 320CDI:tä saa toki piiskata aika raskaalla jalalla ennen kuin valo alkaa vilkkua. Hyvät ne on muutoin nastarenkaiksi mielestäni ajaa. Ja hiljaisetkin.
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Uskomattomalta kuulostaa että ero voi olla noin suuri. Ei kai se 212 muista nykyautoista juuri poikkea, luistonestosta kuitenkin kyse ja herkkyydeltään aika lailla samaa luokkaa muissakin joten outoa että tuollainen rengas on myyntiin laitettu. Hyvä että sait "auton kuntoon".aaf kirjoitti:Ongelma on poistunut. autoon vaihdettiin TM testikakkoset 2 päivää vanhojen testivoittajien ContiIceContact tilalle.Valon vilkkuminen loppui samointein kun laitoin taakse 2.8 kg paineet.En usko,että ContiIceContact olisi huono rengas,päinvastoin, mutta tähän nimenomaiseen autoon MB E W212 BE 220 CDI ne eivät sopineet millään tavoin. Lamellointi ehdottomasti liian pehmeä ja ehkä uuden mallin nasta myös antoi osansa.Ajo oli järkyttävän tuntoista,niinkuin kuulalaakerien päällä ja käytös kuivalla asfaltilla +8 asteen lämmössä kuin ajaisit paksussa 15 cm lumiloskassa kun reilummasti kiihdytti.
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Renkaat oli 2 päivää tosiaan alla ja matkaa tuli varmaan se 150-200 kilometriä. Tuntui että meni vain huonompaan suuntaan.Ehkä olisi voinut odottaa pakkasia, mutta toisenkautta kun kuitenkin puhutaan huippurenkaista niin kyllä sen pitää pelata myös sulalla.Tunne oli todella toivoton kun sulalla tiellä lähdit ohittaan rekkaa ja vauhti oli kuin vanhalla satakaksnelosella...!
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
mulla ML mersussa kans alla Continental Ice contact nastarenkaat ja ei mitään ongelmaa missään olosuhteissa toimii todella hyvin ja pitoakin on ihan kivasti, eikä ole kyllä yhtään velton olonenkaan.
mutta ei varmaan ole vertailukelpoinen henkilömallin renkaan kanssa kun ovat kovempaa kumia? ja jäykempi runkoinen rengas tuo 4x4 malli.
mutta ei varmaan ole vertailukelpoinen henkilömallin renkaan kanssa kun ovat kovempaa kumia? ja jäykempi runkoinen rengas tuo 4x4 malli.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Eikä nelikossa huomaa vaikka olis sinitarrasta renkaat....etuveto antaa vakautta vaikka renkaat olis ihan paskat ja loppuunkuluneetkin.maketap kirjoitti:mulla ML mersussa kans alla Continental Ice contact nastarenkaat ja ei mitään ongelmaa missään olosuhteissa toimii todella hyvin ja pitoakin on ihan kivasti, eikä ole kyllä yhtään velton olonenkaan.
mutta ei varmaan ole vertailukelpoinen henkilömallin renkaan kanssa kun ovat kovempaa kumia? ja jäykempi runkoinen rengas tuo 4x4 malli.
ja tuo runko on varmasti jäykempikin.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Moi,aaf kirjoitti:Ongelma on poistunut. autoon vaihdettiin TM testikakkoset 2 päivää vanhojen testivoittajien ContiIceContact tilalle.Valon vilkkuminen loppui samointein kun laitoin taakse 2.8 kg paineet.En usko,että ContiIceContact olisi huono rengas,päinvastoin, mutta tähän nimenomaiseen autoon MB E W212 BE 220 CDI ne eivät sopineet millään tavoin. Lamellointi ehdottomasti liian pehmeä ja ehkä uuden mallin nasta myös antoi osansa.Ajo oli järkyttävän tuntoista,niinkuin kuulalaakerien päällä ja käytös kuivalla asfaltilla +8 asteen lämmössä kuin ajaisit paksussa 15 cm lumiloskassa kun reilummasti kiihdytti.
Mitkä nuo testikakkoset on? Laitoin juuri misukan x-icet 225/55-16:set ja ovat kuten mainitsemasi Contit paitsi he..in paljon huonommat, aivan hirveät ajaa. Ei puhettakaan jotta pedaalia saisi painaa ohittaessa kuin aivastuksen, muuten huojuu ja valo vilkkuu.
Viime talvena oli kuluneet GoodYearin Ultragripit ja olivat näköjään renkaat verrattuina misukoihin.
S211 280CDI TA
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Vastaavaa käytöstä oli havaittavissa myös w204 esittelyautolla. Valo ei sentään vilkkunut mutta todella levoton peräpää maantieajossa. Nastat oli alla muttei sen kummemmin merkkiä ja mallia tullut tutkittua ku meni siinä tilanteessa ohjauksen ja rengaspaineitten piikkiin. Mikäs on arvon raadin mielipide, onko vika renkaissa vai autossa? Olisi kyllä kiva kuulla MB:n virallinen selitys asiaan.
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Uusi pehmeä kumi on varmasti huojakkaampi asfaltilla kuin vanha kovettunut missä vähemmän kulutuspintaa. Näin perussääntönä. Myöskään +10 ei välttämättä ole optimi olosuhde uudelle pehmeälle talvirenkaalle jonka kumin on oltava joustavaa myös kovalla pakkasella. Luulen että osasyy näissä ongelmissa on edellämainituissa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Mulla teki w202 samaa uusilla Nokian talvirenkailla, koko ajan kolmio vilkku. Renkaiden kuluttua vähän, homma parani pikku hiljaa, mutta ei hävinnyt. W211 ei ole niin paha uusilla tavirenkailla(Nokian 5), mutta turha on kaasua pohjaan laittaa ohituksissa.
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Tuntuu siltä, että ongelma on kadonnut. Pudotin Vehon suosituksesta rengaspaineita taka-akselilla merkittävästi. Minulla oli alunperin täyden kuorman paineet (3,2) ja päälle Continentalin suosittelema lisä (+0,3) eli yhteensä 3,5. Pudotin paineen 2,6 bariin eli Mersun pienen kuorman suositukseen, eikä ESP enää tunnu sekoilevan. Ainakaan en saanut ilmiötä esiintymään kertaakaan paineenalennuksen jälkeisillä kolmella sadalla kilometrillä, en edes valoa vilkahtamaan kertaakaan. Myös auton suuntavakaus parani merkittävästi ja uraherkkyys väheni dramaattisesti. Eivät nastat toki kesärenkaiksi muuttuneet, mutta iso muutos kuitenkin.
Alkuperäinen tilanne näytti tältä, videolla absoluuttinen maksimikiihtyvyys, mihin autolla kuivalla ja lämpimällä asfaltilla pystyi:
http://www.youtube.com/watch?v=cfepdCc_yu8" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun pudotin paineet, niin auto kiihtyy taas, vaikkei talvirenkailla viitsi edes kiihdyttää kuin pehmeästi ja maltillisesti:
http://www.youtube.com/watch?v=bMKWdY_l6q8" onclick="window.open(this.href);return false;
Toivoa sopii, että oire pysyy poissa.
Alkuperäinen tilanne näytti tältä, videolla absoluuttinen maksimikiihtyvyys, mihin autolla kuivalla ja lämpimällä asfaltilla pystyi:
http://www.youtube.com/watch?v=cfepdCc_yu8" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun pudotin paineet, niin auto kiihtyy taas, vaikkei talvirenkailla viitsi edes kiihdyttää kuin pehmeästi ja maltillisesti:
http://www.youtube.com/watch?v=bMKWdY_l6q8" onclick="window.open(this.href);return false;
Toivoa sopii, että oire pysyy poissa.
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Minulla käyttäytyi Conti juuri kuten Marko_K:lla. En itse ehtinyt kuvaamaan, mutta hienoa että sinulla oli filmi tallessa.Tunne kurvissa sellainen, että rengas oli niin pehmeä, että pelotti että pyörähtää alta pois.....
Hakkapeliitta 7 toimii tällä hetkellä kuin ajatus.Mietin myös Michelinin Xin 2:sta, mutta tietäen sen olemattoman sivuttaispidon, onneksi en ehtinyt sitä kokeilla vain päädyin HKPL 7:aan. Ajoin viime talvena Hkpl 7:t W211 farkussa, ne oli hyvät mutta siinä autossa todella äänekkäät. Nyt tuntuu että W212:ssa HKPL 7:n ääni on selvästi pienempi kuin Contissa. Tässä on varmasti nyt samoissakin malleissa autokohtaisia eroja,toisessa toimii toinen ja toisessa toinen, mutta minulla ainakin HKPL 7 istuu kuin nenä päähän.
Jos nyt pitäisi pelata uhkapeliä, niin koittaisin vielä Noranza 2:set,jos jollakin ne alla niin kertokaan kommentteja.Ajoin toissa talvena ne loppuun W211:lla,pelasivat tosi hyvin, mutta nythän tuli se Evo-malli, joten siitä ei havaintoa.
Silloin taitaa olla kuvaa kaikista mahdollista nastarenkaista, mitä kannattaa alta nollan asteen käyttää.Unohdetaan suosiolla kärkinelikon ulkopuolella olevat.Niitä voi vertailla vaikka jossain muualla.
Hakkapeliitta 7 toimii tällä hetkellä kuin ajatus.Mietin myös Michelinin Xin 2:sta, mutta tietäen sen olemattoman sivuttaispidon, onneksi en ehtinyt sitä kokeilla vain päädyin HKPL 7:aan. Ajoin viime talvena Hkpl 7:t W211 farkussa, ne oli hyvät mutta siinä autossa todella äänekkäät. Nyt tuntuu että W212:ssa HKPL 7:n ääni on selvästi pienempi kuin Contissa. Tässä on varmasti nyt samoissakin malleissa autokohtaisia eroja,toisessa toimii toinen ja toisessa toinen, mutta minulla ainakin HKPL 7 istuu kuin nenä päähän.
Jos nyt pitäisi pelata uhkapeliä, niin koittaisin vielä Noranza 2:set,jos jollakin ne alla niin kertokaan kommentteja.Ajoin toissa talvena ne loppuun W211:lla,pelasivat tosi hyvin, mutta nythän tuli se Evo-malli, joten siitä ei havaintoa.
Silloin taitaa olla kuvaa kaikista mahdollista nastarenkaista, mitä kannattaa alta nollan asteen käyttää.Unohdetaan suosiolla kärkinelikon ulkopuolella olevat.Niitä voi vertailla vaikka jossain muualla.
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
Videon nähtyäni en ihmettele jos alkoi pinna kiristymään.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 13.10.2011 22:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: W212 ja luistonesto/ Continental nastarenkaat
TM-testitulokset:
1.Continental ContiIceContact 8,7 pistettä / vierintävastus heikko
2.Nokian Hakkapeliitta 8,4 / märällä ja kuivalla asfaltilla heikko ja äänekäs
3.Bridgestone Noranza 2 Evo 8,3 / pysähtyy märällä paremmin kuin Nokian, muuten kuten Nokian mutta vielä äänekkäämpi
4. Pirelli Winter Carving Edge 8,3 / jarrutus märällä heikko ja todella äänekäs
5.Michelin X-Ice North XIN2 8,1 / jarrutus ja väistö märällä heikko ja äänekäs
1.Continental ContiIceContact 8,7 pistettä / vierintävastus heikko
2.Nokian Hakkapeliitta 8,4 / märällä ja kuivalla asfaltilla heikko ja äänekäs
3.Bridgestone Noranza 2 Evo 8,3 / pysähtyy märällä paremmin kuin Nokian, muuten kuten Nokian mutta vielä äänekkäämpi
4. Pirelli Winter Carving Edge 8,3 / jarrutus märällä heikko ja todella äänekäs
5.Michelin X-Ice North XIN2 8,1 / jarrutus ja väistö märällä heikko ja äänekäs
W213 E 200 D 2017