M111 pätkimisestä
M111 pätkimisestä
Lueskelin useita jutttuja liittyen M111 ja muiden saman aikakuden moottoreiden köhimisestä. Onko noissa jotain selvää vikaa mistä se johtuu vai onko vika aina tapauskohtainen ja yksinkertaisesti etsittävä. Eli kyseessä on tuttavan W202 joka "yskii". Se käynnistyy ja toimii muuten ihan OK, mutta pintakaasulta kun polkaisee kaasua, se ikäänkuin puutuu ja paukahtelee. En ole autoa vielä tutkinut ja kysynkin vinkkejä etukäteen. Käsittääkseni näissä ei ole mitään säätöjä vaan joku komponentti reistaa.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: M111 pätkimisestä
Vähän samanlaisia oireita. Auto on C180 W203 -01. Piuhan päässä herjasi:"Moottorin ilmamassamäärä liian alhainen." Ilmamassamittari vaihdettiin mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta. Seuraavana päivänä moottorin vikavalo paloi taas iloisesti...
- Artsi -
W203 - 01
- Artsi -
W203 - 01
- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
Re: M111 pätkimisestä
Onko niin että jos rauhallisesti polkee kaasua ja antaa auton kiihtyä niin ei pätki. Jos painaa vähän reippaammin niin arpoo hieman ja muutaman kerran paukahtaa, vähän kuin pakosarjasta tulisi pauketta?PepeKyy kirjoitti:Lueskelin useita jutttuja liittyen M111 ja muiden saman aikakuden moottoreiden köhimisestä. Onko noissa jotain selvää vikaa mistä se johtuu vai onko vika aina tapauskohtainen ja yksinkertaisesti etsittävä. Eli kyseessä on tuttavan W202 joka "yskii". Se käynnistyy ja toimii muuten ihan OK, mutta pintakaasulta kun polkaisee kaasua, se ikäänkuin puutuu ja paukahtelee. En ole autoa vielä tutkinut ja kysynkin vinkkejä etukäteen. Käsittääkseni näissä ei ole mitään säätöjä vaan joku komponentti reistaa.
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
Re: M111 pätkimisestä
Mulla oli sama vika yhdessä S202 jonka omistin tuossa muutama vuosi sitten. Siitä vaihdettiin aika helvetillinen määrä osia ja korjauksien jäljeen tuntui aina vähäksi aikaa ongelman hellittävän, mutta aina se vaan kuitenkin palasi.PepeKyy kirjoitti:Juuri niin.
Autoon taidettiin vaihtaa silloin, ilmamassamittari, tulpat, tulppien johtosarja, tarkistettiin ja putsattiin koneen johtosarja, jakoketju vaihdettiin (varotoimena, ei vaikutusta), suuttimet tarkistettiin jonka jälkeen ne vaihdettiin, mottorille tarjottiin kaikenlaista fortepesua. Nokka-akselin asentotunnistintakin vaihdeltiin ja tutkittiin. Mikään ei kuitenkaan lopullisesti korjannut ongelmaa... Mysteeriksi se silloin jäi, jonka seurauksena purimme kaupan liikkeen kanssa.
Yksi mitä ei silloin tarkistettu oli ECU, se voi vielä olla yksi joka olisi tuota aiheuttanut. Mutta tämä nyt on vaan omaa kokemusta vastaavasta tilanteesta, toivottavasti kaverisi tapauksessa selviätte ilmamäärämittarin uusimisella.
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Re: M111 pätkimisestä
Onko niin että jos rauhallisesti polkee kaasua ja antaa auton kiihtyä niin ei pätki. Jos painaa vähän reippaammin niin arpoo hieman ja muutaman kerran paukahtaa, vähän kuin pakosarjasta tulisi pauketta?
Mulla teki juuri noin. Syy oli polttoainepumppu.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: M111 pätkimisestä
Kaasuläppä (mikä se sitten lienee) on kuulemma heikko kohta näissä koneissa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: M111 pätkimisestä
Tänään kurkistin pikaisesti pellin alle. Auto ei anna mitään vikakoodeja. Kun alkaa nostaa kierroksia tyhjäkäynniltä hiljaa, ei mitään häikkää. Kun nostaa hiukan reippaammin se röhähtää hiukan tyhjäkäynnin yläpuolella. Kun sillä ajaa pienillä kierroksilla, sama juttu ja saattaa myös paukahtaa imupuolella.
Taustatietona sain semmosta, että auto oli pelannut aiemmin täydellisesti, mutta kun siihen oli vaihdettu sytytystulpat jossain pikkupajalla, ni siihen tuli kaikenlaista käyntihäikkää. Veholla selvisi että siihen oli laitettu väärät tulpat. Tätä ennen siihen oli vaihdettu massamittaria tarvikemallia ja alkuperäistä (pikkupajalla sekä Vehossa) ennen tulppien uusinta vaihtoa. Auto oli pelannut jonkin aikaa OK, mutta ei enää. Voiko olla niin että puolat tai tulpanjohdot tms. on saanut siipeensä vääristä tulpista. Niin ja tämä auto on vielä MBStokin tekele
Taustatietona sain semmosta, että auto oli pelannut aiemmin täydellisesti, mutta kun siihen oli vaihdettu sytytystulpat jossain pikkupajalla, ni siihen tuli kaikenlaista käyntihäikkää. Veholla selvisi että siihen oli laitettu väärät tulpat. Tätä ennen siihen oli vaihdettu massamittaria tarvikemallia ja alkuperäistä (pikkupajalla sekä Vehossa) ennen tulppien uusinta vaihtoa. Auto oli pelannut jonkin aikaa OK, mutta ei enää. Voiko olla niin että puolat tai tulpanjohdot tms. on saanut siipeensä vääristä tulpista. Niin ja tämä auto on vielä MBStokin tekele
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: M111 pätkimisestä
Eikös nämä tarvike imm ole aiheuttanut probleemia monessa mersussa.sanovat että orkkis pelaa parhaiten.Jos sulla on vielä vanha niin kokeiles nyt sillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-