CLK 270 Cdi varoitusvalo
CLK 270 Cdi varoitusvalo
Moro,
Ostin tommosen 270 Clk Cdi:n vm -04 ja ensimmäisellä pidemmällä reissulla syttyi mittaristoon se oranssi "moottorin varoitusvalo". Tehot kateissa, eli heittää kai hätäkäytölle. Piuhan päähän tuo tietysti varmaan pitää viedä, mutta onko mitään hyviä arvauksia vian suhteen?
Autolla "ajettu" noin 200.000 km.
Ostin tommosen 270 Clk Cdi:n vm -04 ja ensimmäisellä pidemmällä reissulla syttyi mittaristoon se oranssi "moottorin varoitusvalo". Tehot kateissa, eli heittää kai hätäkäytölle. Piuhan päähän tuo tietysti varmaan pitää viedä, mutta onko mitään hyviä arvauksia vian suhteen?
Autolla "ajettu" noin 200.000 km.
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CLK 270 Cdi varoitusvalo
Piuhan päähän, mahdollisesti turbon paineen säätöventtiili jumittelee, panivat aikoinaan siihen Veholla CRC:tä ja runkkasivat sitä venttiiliä niin rupes pelittään tosin auto oli melkein uusi alle 30000 ajettu kun syttyi moottorin kuva ja tehot heikkeni, ei sen koomin juonitellu ja nyt 100000 ajettu.Jeppe_68 kirjoitti:Moro,
Ostin tommosen 270 Clk Cdi:n vm -04 ja ensimmäisellä pidemmällä reissulla syttyi mittaristoon se oranssi "moottorin varoitusvalo". Tehot kateissa, eli heittää kai hätäkäytölle. Piuhan päähän tuo tietysti varmaan pitää viedä, mutta onko mitään hyviä arvauksia vian suhteen?
Autolla "ajettu" noin 200.000 km.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CLK 270 Cdi varoitusvalo
Noni, piuhan päässä käytiin, kolme vikaa löytyi:
- Vakionopeudensäätimen toimintahäiriö, todennäköisesti "vanha", kuitattiin pois
- Joku kaapelivikaan viittaava "kommunikointiongelma", kuitattiin pois
- Automaattilaatikon pyörintänopeusvahdit 1, 2 ja 3 häiriö, kuitattiin pois moottorin puolelta.
Sen jälkeen joulumielellä kotia kohti, ja kilometrin ajon jälkeen valo syttyi jälleen. Ei kun takas testeriin, jolloin vika sama pyörintänopeusvahdit 1, 2 ja 3. Nyt tämä kuitattiin molemmista, sekä laatikosta että moottorista, jonka jälkeen toimii moittetteettomastí ainakin vielä toistaiseksi.
- Vakionopeudensäätimen toimintahäiriö, todennäköisesti "vanha", kuitattiin pois
- Joku kaapelivikaan viittaava "kommunikointiongelma", kuitattiin pois
- Automaattilaatikon pyörintänopeusvahdit 1, 2 ja 3 häiriö, kuitattiin pois moottorin puolelta.
Sen jälkeen joulumielellä kotia kohti, ja kilometrin ajon jälkeen valo syttyi jälleen. Ei kun takas testeriin, jolloin vika sama pyörintänopeusvahdit 1, 2 ja 3. Nyt tämä kuitattiin molemmista, sekä laatikosta että moottorista, jonka jälkeen toimii moittetteettomastí ainakin vielä toistaiseksi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CLK 270 Cdi varoitusvalo
Eipä siinä muuta kun alkaa varautumaan johdin levyn vaihtoon, laatikoöljyjen vaihtoJeppe_68 kirjoitti:Noni, piuhan päässä käytiin, kolme vikaa löytyi:
- Vakionopeudensäätimen toimintahäiriö, todennäköisesti "vanha", kuitattiin pois
- Joku kaapelivikaan viittaava "kommunikointiongelma", kuitattiin pois
- Automaattilaatikon pyörintänopeusvahdit 1, 2 ja 3 häiriö, kuitattiin pois moottorin puolelta.
Sen jälkeen joulumielellä kotia kohti, ja kilometrin ajon jälkeen valo syttyi jälleen. Ei kun takas testeriin, jolloin vika sama pyörintänopeusvahdit 1, 2 ja 3. Nyt tämä kuitattiin molemmista, sekä laatikosta että moottorista, jonka jälkeen toimii moittetteettomastí ainakin vielä toistaiseksi.
tarkistelee onko laatikon johto liitos vuotanut öljyä(johtosarjaan) ja onko se noussut siitä pitkon vaihteiston ohjaus boxsille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CLK 270 Cdi varoitusvalo
Semmonen tuli mieleen, että vaihdatin romuun hiljattain automaattiaskin öljyt. Mitään tuolta ei silloin nollattu, voisko "vika" johtua siitä? Eli loota tyhjäksi, sit uudet öljyt ja tietysti öljyjen nostatus/kierrätys lootassa. Voisko tuo aiheuttaa ko. vikailmoitukset???
Haluan vaan löytää tekosyyn sille, ettei isompaa remppaa ole odotettavissa...
Haluan vaan löytää tekosyyn sille, ettei isompaa remppaa ole odotettavissa...
Re: CLK 270 Cdi varoitusvalo
Parikymppiä veivailtu tuosta viestistä ja tänään sama vika iski uudestaan. Uutena oireena se, että kovemman kiihdytyksen aikana ja jälkeen ei vaihda kakkosta ylemmäs ja vakionopeudensäädin ei reagoi tässä tapauksessa. Rauhallisesti kiihdyttäen laatikko ja nopeudensäädin pelittää.Jeppe_68 kirjoitti:Noni, piuhan päässä käytiin, kolme vikaa löytyi:
- Vakionopeudensäätimen toimintahäiriö, todennäköisesti "vanha", kuitattiin pois
- Joku kaapelivikaan viittaava "kommunikointiongelma", kuitattiin pois
- Automaattilaatikon pyörintänopeusvahdit 1, 2 ja 3 häiriö, kuitattiin pois moottorin puolelta.
Sen jälkeen joulumielellä kotia kohti, ja kilometrin ajon jälkeen valo syttyi jälleen. Ei kun takas testeriin, jolloin vika sama pyörintänopeusvahdit 1, 2 ja 3. Nyt tämä kuitattiin molemmista, sekä laatikosta että moottorista, jonka jälkeen toimii moittetteettomastí ainakin vielä toistaiseksi.
Diagnooseja kiitos ???
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CLK 270 Cdi varoitusvalo
Ensin *:rin piuhan päähän vikakoodit tutkimaan ja sitten tarkistaa vikakoodien mukaiset paikata ja korjaa ne jos ei autta niin sitten tutkii lisääJeppe_68 kirjoitti:Parikymppiä veivailtu tuosta viestistä ja tänään sama vika iski uudestaan. Uutena oireena se, että kovemman kiihdytyksen aikana ja jälkeen ei vaihda kakkosta ylemmäs ja vakionopeudensäädin ei reagoi tässä tapauksessa. Rauhallisesti kiihdyttäen laatikko ja nopeudensäädin pelittää.Jeppe_68 kirjoitti:Noni, piuhan päässä käytiin, kolme vikaa löytyi:
- Vakionopeudensäätimen toimintahäiriö, todennäköisesti "vanha", kuitattiin pois
- Joku kaapelivikaan viittaava "kommunikointiongelma", kuitattiin pois
- Automaattilaatikon pyörintänopeusvahdit 1, 2 ja 3 häiriö, kuitattiin pois moottorin puolelta.
Sen jälkeen joulumielellä kotia kohti, ja kilometrin ajon jälkeen valo syttyi jälleen. Ei kun takas testeriin, jolloin vika sama pyörintänopeusvahdit 1, 2 ja 3. Nyt tämä kuitattiin molemmista, sekä laatikosta että moottorista, jonka jälkeen toimii moittetteettomastí ainakin vielä toistaiseksi.
Diagnooseja kiitos ???
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CLK 270 Cdi varoitusvalo
Osaisko joku neuvoo, mihin tuon romun vois viedä Porissa näin heinäkuussa? Vika pitäis viä paikantaa starilla ja sit vaihdella se johdinlevy ja muut. JJ on lomilla elokuuhun, muita asiantuntijoita ei Porin suunnalta ole tiedossa. Jos joku palstalla duunailee näitä ja on vapaata lähiaikoina ni yv:tä kiitos.