190E 1.8 Korkea tyhjäkäynti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
tipiiri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 15.11.2011 22:20

190E 1.8 Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja tipiiri »

Terve

Mistä voisi johtua kun auton starttaa kylmiltään nii kierrokset 1000rpm sitten sammuttaa ja käynistää niin 1500 eikä alle laske. Imuvuotoja ei pitäisi olla, termostaatti lienee paskana kun lämmöt näyttää 40 - 50 ja öljyn paineet 3 mutta jos kytkintä päästää jarrua että kierrokset tipahtaa sinne 700 nii laskee 2:teen
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: 190E 1.8 Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja markoala »

Turbo? Kaasuvaijeri oli väärin säädetty omassa niin teki saman tapaista oiretta. Ja vivut takerteli eli tarkasta että vivusto toimii ja naksauttaa mikrokytkimen kun vaijeri palauttaa tyhjäkäynnille.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: 190E 1.8 Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Liikaa ahtopainetta tyhjäkäynnillä ?
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: 190E 1.8 Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tuskin on W201 1.8 vaparissa liikaa ahtopaineita. Se on se mikrokytkin siellä vivustossa joka ei saa tietoa, että kaasua ei paineta. Puhdista ja voitele vivusto hyvin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 190E 1.8 Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Huikko kirjoitti:Tuskin on W201 1.8 vaparissa liikaa ahtopaineita.
Taitaa nuo kommentit johtua enemmän tuosta kun on tänne "Turbot" palstalle kirjoteltu vaparin tyhjäkäyntiongelmista. Mutta itse ongelmaan tuo mikrokytkin on ensimmäinen tarkastuskohde.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
tipiiri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 15.11.2011 22:20

Re: 190E 1.8 Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja tipiiri »

Siekkinen kirjoitti:
Huikko kirjoitti:Tuskin on W201 1.8 vaparissa liikaa ahtopaineita.
Taitaa nuo kommentit johtua enemmän tuosta kun on tänne "Turbot" palstalle kirjoteltu vaparin tyhjäkäyntiongelmista. Mutta itse ongelmaan tuo mikrokytkin on ensimmäinen tarkastuskohde.
jaa mites helvetissä tämä tänne joutui :S.. noh mutta kuiten kiitos vastauksista, ja niin missä päin moottoria tämä kytkin sittein oikein sijaitsee?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 190E 1.8 Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

tipiiri kirjoitti:jaa mites helvetissä tämä tänne joutui :S.. noh mutta kuiten kiitos vastauksista, ja niin missä päin moottoria tämä kytkin sittein oikein sijaitsee?
Siellä kaasuvivustossa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin