OM605 rakentelua(Väyrysen renkaan vaihto)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
OM605 rakentelua(Väyrysen renkaan vaihto)
Jaahans, lohko ja kansi koneistamolla niin voisi jo hiukan puuhastella pakosarjaa valmiiksi. Turbo ei vielä tiedossa mikä koneeseen tulossa joten sarjaa ei voi vielä tehdä valmiiksi.
Mutkien halkomista. huomaa hipo jigi
siihen ne istuu kun hiukan muotoilee.
Nyt enää vinguteltava sisäpuolen saumat hyviksi, ja tiggailla putket laippaan kiinni. loppuosaa en vielä voi tehdä kun ei ole varmuutta mitä turboa tullaan tässä käyttämään ja ennenkaikkea missä asennossa se tulee olemaan.
Herlevin pumppu jo odottaa hyllyssä kiinni laittoa. sekä räjähtänyt automaattilaatikko odottaa laipan irroittajaa ja saman kokee myös landcruiserin kytkinkoppa, mistä tullaan tekemään sovite mersun ja toyotan välille.
Mutkien halkomista. huomaa hipo jigi
siihen ne istuu kun hiukan muotoilee.
Nyt enää vinguteltava sisäpuolen saumat hyviksi, ja tiggailla putket laippaan kiinni. loppuosaa en vielä voi tehdä kun ei ole varmuutta mitä turboa tullaan tässä käyttämään ja ennenkaikkea missä asennossa se tulee olemaan.
Herlevin pumppu jo odottaa hyllyssä kiinni laittoa. sekä räjähtänyt automaattilaatikko odottaa laipan irroittajaa ja saman kokee myös landcruiserin kytkinkoppa, mistä tullaan tekemään sovite mersun ja toyotan välille.
Viimeksi muokannut Bryggi, Su 05.05.2013 20:52. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 Pakosarja
Tänään tuli pienoinen "punnus" 200d mesen manuaalin vauhtipyörään. pitää lämpsovitteella sovittaa tuohon orkkis vauhtikseen kunnolla rautaa niin saa tuon m5 race asetelman paikoilleen tuon tojotan oman levyn kanssa. punnus tulee myös kiinni uppokanta pulteilla ennenkuin kunaan rupeaa mainitsemaan että ei pysy lämpösovitteella pelkästään kiinni. tarkoituksena saada reilun kymmene kilon vauhtis että tyhjäkäynnillä ei tuolla metässä mesen kone kyykkää joka kiven ylitykseen.
Kannen ja lohkon saa tälläviikolla koneistamosta ja ensiviikolle menee varmaan kiertokankien yläpään holkitus. mutta hiljaa hyvä tulee
Kannen ja lohkon saa tälläviikolla koneistamosta ja ensiviikolle menee varmaan kiertokankien yläpään holkitus. mutta hiljaa hyvä tulee
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Kesäloma alkanut muiden töiden merkeissä. mutta tänään pääsin senverran pajalle että irroittelin kanget männistä ja paketoin ne ja männät samaan laatikkoon. Huomenna laatikko kainalossa Iisalmeen viemään kanget holkitettavas ja miettimään missä puhaltaisi männän laen ja venttiilien alapinnat että pääsisi niihen keraamit ruiskuttelemaan illalla.. Hiukan ollut verkkaista tämän rakentelu Mutta jospa se tästä alkaisi kiihtymään.
Pitää myös vännimäen veholta hakea toinen lohko pajalle, että pääsee rakentamaan uutta kytkinkoppaa tuon Tojotan laatikon ja mersun lohkon välille.
Viime viikolla tuli haettua itselle projektikuntoinen väykky. imunokka poikki, tehdas uusi manuaali laatikko, ilmastoinnit, sähköhilpoettä yms. Hintakin oli kohdillaan Raptecilta uusi imunokka, joka kuitenkin oli väärä(Ei muuttuvaajoituksinen, oma moka) Mutta no broplem, hiukan istuin molemmat nokat käsissä propellihattu päässä ja eikä aikaakaan kun oli uusi nokka sorvissa kiinni ja työn alla, koneistus samaan mittaan kuin säädettävä, ja puuttuvien öljukanavien poraus. Paketti kasaan ja auto ajoon Olen tainnut aivan väärillä autoila ennen tätä ajaa, on sitten pikkuisen mieleen tällä lötköllä ajella
Pitää myös vännimäen veholta hakea toinen lohko pajalle, että pääsee rakentamaan uutta kytkinkoppaa tuon Tojotan laatikon ja mersun lohkon välille.
Viime viikolla tuli haettua itselle projektikuntoinen väykky. imunokka poikki, tehdas uusi manuaali laatikko, ilmastoinnit, sähköhilpoettä yms. Hintakin oli kohdillaan Raptecilta uusi imunokka, joka kuitenkin oli väärä(Ei muuttuvaajoituksinen, oma moka) Mutta no broplem, hiukan istuin molemmat nokat käsissä propellihattu päässä ja eikä aikaakaan kun oli uusi nokka sorvissa kiinni ja työn alla, koneistus samaan mittaan kuin säädettävä, ja puuttuvien öljukanavien poraus. Paketti kasaan ja auto ajoon Olen tainnut aivan väärillä autoila ennen tätä ajaa, on sitten pikkuisen mieleen tällä lötköllä ajella
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
http://forums.offipalsta.com/showthread ... 55&page=16
Läjäänhän tämä menee, hiukan muokattuun semmoiseen
Läjäänhän tämä menee, hiukan muokattuun semmoiseen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Kylläpä oli yllättävä reissu Hartikaisella, laitoin tiluuseen uudet öljysuihkut. Hintaa huimat 8€/kpl odotin kyllä jotain 80 hintaa kappaleelle, nyt ainakin olen varma että kaikki suihkut toimii kuten pitääkiin eikä missään ole jousi kuoleentunut tai poikki. Samalla ostin shimmirenkaat esikammion alle (o.30) että saadaan nekin tehtaan minimimittaan, Koneistajan mukaan vaikuttaa tyhjäkäynnin ääneen positiivisesti. Näissä prikoissa Hartikainen rokottikin rahat takasi, toistakymppiä kappale:D Mutta nyt paistamaan venttiileitä ja mäntiä. Toivottakaa onnea
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Venttiilit ja männät paistettu. Ei juurikaan ongelmia tulut vastaan, aika näyttää miten pinnoite pysyy kiinni. Hienoa alumiinioksidiakin löytyi sopivasti että sai pinnan auki ja karheeksi aineen kiinnipysymisen takaamiseksi. Huomenna osat takas koneistamoon ja kansi nippuun.
Re: OM605 rakentelua
onko tästä tarkoitus tehdä sellainen mosa joka jauhattaa 40" pokkeria
w201 om605
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
No tuota tuota katotaan alaväännöt sopivaksi metsä ajoon ja katsotaan minne se ylhäällä riittää.. Mutta se on varma että kumien on sauhuttava asfaltilla jos välttämätön tarve tulee. Eli ei siltikään tartte loppuunviritettyä moottoria kun käyttöpeli kyseessä, nykyiselläkin palaa nuo 33" kohtuudella.
Tulee vaan tehtyä nyt sillälailla tuo kone että ei jää jossittelun varaan, ja avittaa tuota vaparia nuo pinnoitteet että ei laki turpoa sylinteriin kiinni
Tulee vaan tehtyä nyt sillälailla tuo kone että ei jää jossittelun varaan, ja avittaa tuota vaparia nuo pinnoitteet että ei laki turpoa sylinteriin kiinni
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Tässä näkyy hiukan sitä väyrysen nokan koneistusta
Leivoin eilen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Kansi ja lohko haettu koneistamolta, priimaa jälleen kuten totuttu hovikoneistajan työjälkeen. Samalla haettu alumiiniputkee kunnon seinämällä tuon 606 sarjan muokkaamiseen hiukan pienempään tilaan. Jos sitä loppuviikosta jo pääsisi hiukan niputtamaan tuota myllyä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
aihio
mallailua, vittumaisesti sattuu tuo ohjaustehostimen pönttö eteen, mutta hiukan mutkaa tekee ja lovi tuohon pahimmalle kohdalle niin pitäisi onnistua. Malli on omaperäinen mutta niin on tekijäkin joten se sallitaan, myös 1 pytyn aukon rappu tulee häipymään kun päästään hitsailemaan kasaan tuota pakettia niin helpomi muotoilla osia kun alkaa tukevasti olemaan toisissaan
Re: OM605 rakentelua
tuolla sisäpuolella on vaa tasanen levy vastassa? että ei mitää supploita tai vastavaa
ei se voi särkyä!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Periaatteessa kyllä, mutta vedetään ulkopuollelta reilut a-mitat saumoihin ja sisäpuolellle tehdään saman kaliiberin pyöristykset kuten alkuperäisessä. Tällä ei ole tarkoitus niitä viimeisiä hepoja lähteä hakemaan joten ei tartte kunnon imusarjaa ostaa, tärkein vaan saada tuo lähtö oikeaan asenton.
Re: OM605 rakentelua
taisit tehdä saman virheen kuin minä ei mene sarja paikalleen ainakaan oman öljynsuodatin jalan kanssa. pikkuisen meinas ketuttaa kun olin sarjaa tälläämässä kiinni niin ö-jalka ahistaa
olis pitäny ottaa välistä 3 tai 4 pytyn putki välistä pois
olis pitäny ottaa välistä 3 tai 4 pytyn putki välistä pois
w201 om605
Re: OM605 rakentelua
eiköhän tuo oo oikiasta välistä lyhennetty ku kahtoo tuota kuvaa...
Re: OM605 rakentelua
äkkiä kun katsoo niin olisi kutos pytty leikattu pois mutta en saa kunnolla selvää
w201 om605
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
4 pytyn putki otettu pois, ahdasta silti on tuon ö-jalan kanssa, imusarja onkin hitsattu kasaan juuri, kuvia saan huomiseksi kun nyt tulee kiire lähtee kuhaa jigaamaan järvelle.
Re: OM605 rakentelua
no hyvä että joku ottaa tuollaiset asiat huomioon toisin kuin meikäläinen
w201 om605
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
ite kun tekee niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan
Re: OM605 rakentelua
Millä noi männät on pinnoitettu? Pinnoitteen edut?
Odotan mielenkiinnolla miltä toi pakosarja tulee näyttämään
Odotan mielenkiinnolla miltä toi pakosarja tulee näyttämään
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Marteliuksen keraami pinnotteita, ajaa varmaan saman kuin mastonin lämpömaali
Ei kaiken järjen mukaan johdu lämpö tuohon männän lakeen ja levitä sitä sylinterin seinämiin kiinni, oireita tojotan koneesta Ja onpahan tullut nuokin aineet sitten kokeiltua.
Pakosarjaa ei ole päässyt tekemään vielä kun kone tosiaan osina, eikä kytkinkoppaa ole rakennettu vielä tojotan ja mersun välille, koska pitää saada kone eka omaan koloonsa tulipellin välittömäään läheisyyteen jonka jälkeen aletaan sovittelemaan loput osat sen ympärille.
Ahtoputki aihiotkin tuli tänään haettua samalla kun sarja hitsuutettiin loppuun. Pääsee nekin vetelemään kunnolla ennen mitään muita auton etupeltejä, eli keula toisinsanoen rakennetaan tuon moottorin ehdoilla.
Ei kaiken järjen mukaan johdu lämpö tuohon männän lakeen ja levitä sitä sylinterin seinämiin kiinni, oireita tojotan koneesta Ja onpahan tullut nuokin aineet sitten kokeiltua.
Pakosarjaa ei ole päässyt tekemään vielä kun kone tosiaan osina, eikä kytkinkoppaa ole rakennettu vielä tojotan ja mersun välille, koska pitää saada kone eka omaan koloonsa tulipellin välittömäään läheisyyteen jonka jälkeen aletaan sovittelemaan loput osat sen ympärille.
Ahtoputki aihiotkin tuli tänään haettua samalla kun sarja hitsuutettiin loppuun. Pääsee nekin vetelemään kunnolla ennen mitään muita auton etupeltejä, eli keula toisinsanoen rakennetaan tuon moottorin ehdoilla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Ei ole, kaverilla on tuossa naapurissa, ajelee supermotoo niin joutuu parsimaan silloin tällöin koneita kasaan
Re: OM605 rakentelua
Tuossa on juttua menneiltä vuosilta liittyen keraamipinnoitukseen, kannattaa vaikka lukasta se TM:n artikkeli aiheesta, linkki löytyy sieltä tarinoiden keskeltä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 70#p609570" onclick="window.open(this.href);return false;
Vedettiinkö toi mutka muuten halki plasmalla vai millä ?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 70#p609570" onclick="window.open(this.href);return false;
Vedettiinkö toi mutka muuten halki plasmalla vai millä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Jep, juurikin plasmalla. Ei ole tullut enää kovin useasti käytettyä woikosken rälläkkää kun käsiplasma tuli, Rehm Barracuda 150.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Dodiin, taas puuhasteltu koneen/laatikon kimpussa.
tiukalla sovitteella holkki laakeripesässä, että saadaan ihan perus laakeri silmälaakeriksi ja saan sovitettua laatikon oikeaan kohtaan. Mersussa todella sisässä tuo silmälaakeri kun taas tojotassa alunperin todella sisällä ensiöakseli laatikon päässä, olisi tullut liian lyhyt tuosta kytkinkopasta ja moottori osunut tulipeltiin ilman tuota sovitetta, myös vauhtipyörästä en olisi saanut sorvattua niin painavaa kuten haluan tuohon metsäajeluun.
Tuossa suurin kolo mikä jäi sovituksen jälkeen, 5 ja 6 RK-pukissa akseli mihin sorvattu tarkka reikä tuolle ensiöakselille, ja sovitettu mersun ja tojotan kytkinkoppien korkeudet niin että välys kiinni, ja kaikki leikkausket heitottomat, joten asettuu automaattisesti kohtisuoraan. Iso sorvi oli näppärä tuohon pintojen oikaisuun.
Kirosin pienessä mielessäni kun olin kaikki osat tehnyt kun muistin että tuo kone kenottaa pienessä kulmassa konehuoneessa, pelastuksekseni molemmissa kopissa oli valusaumat siinä kohtaan mikä osoittaa suoraan alas. Huomenna päästäänkin hitsailemaan tuo paketti kasaan, sitten ei ole enää mitään esteitä tuolle moottorin kasaukselle
tiukalla sovitteella holkki laakeripesässä, että saadaan ihan perus laakeri silmälaakeriksi ja saan sovitettua laatikon oikeaan kohtaan. Mersussa todella sisässä tuo silmälaakeri kun taas tojotassa alunperin todella sisällä ensiöakseli laatikon päässä, olisi tullut liian lyhyt tuosta kytkinkopasta ja moottori osunut tulipeltiin ilman tuota sovitetta, myös vauhtipyörästä en olisi saanut sorvattua niin painavaa kuten haluan tuohon metsäajeluun.
Tuossa suurin kolo mikä jäi sovituksen jälkeen, 5 ja 6 RK-pukissa akseli mihin sorvattu tarkka reikä tuolle ensiöakselille, ja sovitettu mersun ja tojotan kytkinkoppien korkeudet niin että välys kiinni, ja kaikki leikkausket heitottomat, joten asettuu automaattisesti kohtisuoraan. Iso sorvi oli näppärä tuohon pintojen oikaisuun.
Kirosin pienessä mielessäni kun olin kaikki osat tehnyt kun muistin että tuo kone kenottaa pienessä kulmassa konehuoneessa, pelastuksekseni molemmissa kopissa oli valusaumat siinä kohtaan mikä osoittaa suoraan alas. Huomenna päästäänkin hitsailemaan tuo paketti kasaan, sitten ei ole enää mitään esteitä tuolle moottorin kasaukselle
Re: OM605 rakentelua
Miten tuommonen paksu rako kuuluu täyttää oikeaoppisesti kun aletaan hitsaamaan ? Tuommosesta olisi kiva nähdä kuvia, jos joku olan takaa pystyisi kuvaamaan...
Hieno projekti
Hieno projekti
Lisää tietoa: www.skg.fi