Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1202
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Terve eli kyselisin että mikä olisi sopiva kilometrimäärä ostaa mercedes 200cdi.Eli sellainen mistä on lastentauteja korjattu pois. :D
Terveisin ola94
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

600tkm.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1202
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Kiitos vastauksesta Sergey :)
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Mulla ainakin laturi,suuttimet,termostaatti,paineensäädin,hehkut,hehkurele,polttoaineletkut paukku tuossa 420-435tkm. Termostaatti taitaa olla joka vuotinen ostos. Nuo suuttimet nyt on helvetin kalliita jossei selviä tiivisteen vaihdolla ja sitä en tiedä monettako kertaa niitä laitettiin. Ja laturi sattu just olemaan se 150ah vesilaturi ja halvin UUSI mitä suomesta löysin oli 594€ eli ei sekään nyt ilmanen ole. Avaimen jouduin myös ostamaan, koska muut kaksi on rikki. Sekin oli 350€.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Missä maksaa avaimet 350€/kpl? :shock:
200CDI:llä tuli päästeltyä 460-520tkm ja tuossa aikana ei tarvinu normaali huoltojen lisäksi tehdä moottorille muuta kuin vaihtaa se joku suuttimen metalliholkki mikä maksoi noin 50€ :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Senna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 23.10.2009 09:16

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja Senna »

NRajiksen kanssa samoilla linjoilla. 220CDI:llä nyt 420tkm ajetti ja vaihdettu dieselin polttoainepumppu, kaikki suuttimet. Loota meni 400tkm:ssä. Moottorin alapalkki vaihdettu (W210), puslia joka vuosi ja sen seurauksena rengaskerta kestää kesän!!!, maalattu koska ruostuu käsiin jne.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jaa huoltoja piti kans luetella, minun autosta meni korkeapaine pumppu rikki 396 tkm kohdalla, uusihan maksaa 800-1300€
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja atlas »

korkeepainepumppuja saa myös ebay.de noin 500e.
Laaja käsite tuo isoimmat rempat.
sitä vaan jossakin vaiheessa laittelee vähitellen konetta ja sitten huomaa että puolet jo vaihdettu kalleista osista.Parempi ehkä niin kun jos kaikki kerralla niin purkuunhan se menee kun paalu ei riitä.
JKarkeasti kun varautuu :
-laturi 500tkm
-automaatti ? 500tkm
-suuttimia voi mennä jo vähitellen yksittäin mutta nää nyt ei ole kalleita.
-kansiremppa mutta ei taida kyllä olla herkkä paikka
-turbo voi kestää ihan hyvin yli 750tkm

Tuli mieleen kun yksi sanoi että väyrynenkö paska kun manuaski kesti 700tkm,ilmastoinnin kompura 800tkm,turbo 850km......km tiedot noin muistista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Mulla oli yksi 200CDI väyrynen kilometrit 410k-480k. Sinä aikana siihen ei tarvinnut normaalien huoltojen lisäksi muuta kuin vaihtaa takimmainen äänenvaimennin
E350CDI&A180CDI
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

400tkm vaihdettu useampia pyyhkijänkoneistoja. Kyllä mä katsoisin 300+ tai 600+ ajettuja.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

atlas kirjoitti:korkeepainepumppuja saa myös ebay.de noin 500e.
Eipä saanut alle 650 eur kotiin toimitettuna. About saman hintainen olisi pp-diesel myynyt. Onnekkaasti sain foorumilta käytetyn parilla sadalla
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tossa katselin varaosa myyntejä ihan oliko purkaamo vai autohajottamo niin oli ihan 500e kun möivät cdi koneita käytettyjä.Siinä kun olisi muutakin käyttökelpoista osaa jota sitten saa heti vaihtaa uuteen :D
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Samoilla linjoilla muiden kanssa... Omassa 470tkm.
Mutta korkeapainepumppua en ostanut uutta, vaan vaihdoin siihen tiivistesarjan (saa boschin valtuuttamasta korjaamosta... asentajien arkiosien hyllystä)...
muistaakseni kokonaiset 16ekee ja tunti omaa työtä.
Ja kuntoon tuli.

Niin ja jousia katkeilee.
Takaiskareiden alapallot farkussa... Ilkeen kalliit. Voi kyllä poppaskonstein tiukentaa :)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Minulla mittarissa 278000km ja autoon vaidettu:

-Turbo
-Etu ja takaiskarit
-Etupyöränlaakerit
-Eteen jarrulevyt+palat
-Vesipumppu
-Laturi
-2kpl Suuttimia ja kaikkiin pohjatiivisteet
-Taakse ilmajouset
-Narinahelat
-Eteen kaikki puslat ja pallonivet ja reaktiotangot

Auto vm.2003 S211 270cdi

Saksan tuonti...ihan pikkasen epäillyttää mittarilukema, no nyt on kunnossa :P
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Misku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 17.09.2011 19:13

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja Misku »

Välillä 10kk ja 170 - 215tkm:

Etu- ja taka-alatukivarsi oikealta edestä..
Moniurahihna ja kaikki rullat/kiristimet
termostaatti
Dieselpartikkelisuodatin poistettu .ttuilun takia
EGR oli iha piessä, puhdistettiin ja lopulta poistettiin
Takajarrulevyt, joku on nyt kierona ku jarruttaessa tökkii
Hehkut, w203 onneks halvat

Saksan tuonti, tiedä sitten, eiköhän se kohta kans toimi varmasti. :) Kuluvia osiahan nää on mulla kaikki paitsi toi DPF ja EGR kettuilu.
-04 w203 C 200cdi facelift
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Kaikki yllä luetellut on tosiaan huoltoja, eikä korjauksia/vikoja :D Mersulla on kallista ajaa, jos ei osaa itse korjata. Pelkät osat maksaa jo tämmöselle matti meikäläiselle ihan tarpeeksi, saati että ne vielä vaihdattais jossain marmorihallissa :D Omassa rupee kohta suurimmat lastentaudit oleen laitettu. Mittarissa 277tkm. Tosin myös saksan uitto, joten tiedä sit tuosta. Auto on farkku ja takaiskareiden alapallot vissiin kolisee mulla myös, mutta kun katsoin, että iskari maksaa sen ~500€, niin saa kolista kyllä ihan rauhassa :D :D :D
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja ana007 »

Vaimon w210 220CDI -00 farmari. 381tkm - 467tkm.
Ilmastoinnin kompura, vesipumppu, jarrut (lähes joka osa), akku, hihnakiristäjä + rullat, raidetangon sisemmät päät.

Ilmeisesti suuttimet vetelee viimisiään, kun savuttaa ja tyhjäkäynti seilaa, mutta vielä se eilen sen kulki. Tänään repes sitten etujousen yläpää rungosta irti. Muutenkin jokapaikasta ruosteessa. 3v sitten ostaessa oli ilmeisesti maalattu ruosteen päälle tai sitten se ei vaan säily...

Niin ja tää on ruotsintuonti. Varmaan oikeesti miljoona ajettu ainakin kunnosta päätelleen...nahka sisusta, kuskin penkki revenny, vaihdekepinnuppi ihan riekaleina, ratti huonossa kunnossa ym. Ei oo kyllä ton reilun 80tkm aikana menny yhtään huonommax.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Itse sanoisin sen rajan 400-500k.

Mersuista tapaa mennä puolen millin paikkeilla kansi ja jakoketju jo venynyt siinä ajas paljo.
+ paljon muita pikku juttuja.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Omassa S211:ssä (ostaessa 155tkm, nyt 209tkm):
- 155tkm naftaletkun päässä pieni halkeama (korjattiin ottamalla letkun päästä 1cm pois)
- 163tkm jarrupalojen ja kuluneisuuden tunnistimien vaihto
- 168tkm airmaticin johtosarjan korjaus
- 179tkm takaoven tuhkakupin vaihto
- 189tkm DPF:n paine-erotunnistimen vaihto
- 194tkm imusarjan läppämoottorin vaihto (ja siirto pois turbon alta)
- 194tkm lampunpesimen "herkistelyä"
- 195tkm hehkun pääteasteen vaihto
- 197tkm hehkun vaihto
- 204tkm PTS-anturin vaihto
- 207tkm suuttimien paluuputkien o-renkaiden vaihto
Näiden lisäksi normaalit huollot + tuulilasin vaihto (kiveniskemästä lähtenyt halkeama) + ruostesuojaus + lommokorjauksia

Tällä hetkellä on ainakin yksi PTS-anturi pimeänä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja thenq »

jvk210cdi kirjoitti:Samoilla linjoilla muiden kanssa... Omassa 470tkm.
Mutta korkeapainepumppua en ostanut uutta, vaan vaihdoin siihen tiivistesarjan (saa boschin valtuuttamasta korjaamosta... asentajien arkiosien hyllystä)...
muistaakseni kokonaiset 16ekee ja tunti omaa työtä.
Onko kuinka paha homma tehdä? Paavossa tuntuu diiseliä työntelevän sieltä välistä, joskus joutuu pitkäänkin starttaamaan ennen kuin lähtee käyntiin. Taisi CDI203 mainita tutkaillessaan tuota että tiivisteet joutaa vaihtoon.
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja NRajis »

sonikki kirjoitti:Missä maksaa avaimet 350€/kpl? :shock:
200CDI:llä tuli päästeltyä 460-520tkm ja tuossa aikana ei tarvinu normaali huoltojen lisäksi tehdä moottorille muuta kuin vaihtaa se joku suuttimen metalliholkki mikä maksoi noin 50€ :)
Tervetuloo poriin ja satakunnan autotalosta (ve*o) tilaamaan avainta, PRKL

Ja pien edit. Edes rauta-avain ei kuulunut hintaa.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja atlas »

thenq kirjoitti:
jvk210cdi kirjoitti:Samoilla linjoilla muiden kanssa... Omassa 470tkm.
Mutta korkeapainepumppua en ostanut uutta, vaan vaihdoin siihen tiivistesarjan (saa boschin valtuuttamasta korjaamosta... asentajien arkiosien hyllystä)...
muistaakseni kokonaiset 16ekee ja tunti omaa työtä.
Onko kuinka paha homma tehdä? Paavossa tuntuu diiseliä työntelevän sieltä välistä, joskus joutuu pitkäänkin starttaamaan ennen kuin lähtee käyntiin. Taisi CDI203 mainita tutkaillessaan tuota että tiivisteet joutaa vaihtoon.
Suutinten ohivuoto on nyt liian suuri eli tee ohivuoto testi suuttimille ihan läpinäkyvällä letkulla ja vaikka piltti purkeilla ja neularuiskulla sitten mittaat sen määrän.
tiivistesarja sisään ja täältä forumilta löytyy kuvien kanssa vaihtoohjeet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Senna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 23.10.2009 09:16

Re: Millä kilometrilukemilla tulee isoimmat ongelmat ?

Viesti Kirjoittaja Senna »

Tänään repes sitten etujousen yläpää rungosta irti. Muutenkin jokapaikasta ruosteessa.

Noi lienee kanssa tyypivika W210:ssä... Kantsii uusia/hitsauttaa etukäteen :-)
Vastaa Viestiin