aidot vai varaosa suodattimet?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

Onko kellään kokemusta esim.Bilteman suodattimista sillä hintaero alkuperäisiin huomattava etenkin polttoainesuodattimessa (Mb 200c cdi-06) vai onko ne niin epäluotettavia toimivuudessa ettei kannata ottaa riskiä?
Veholla polttoainesuod.näyttää kuvaston mukaan maksavan 44e ja Bilteemassa 9,99 jos nyt katoin sitten oikealta riviltä, ero vaan aikamoinen.
Miten muuten toimii Bilteemassa myymälässä osien etsintä oman rekisterinumeron perusteella kun katalogi sanoo sellaisen palvelun olevan.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ostaisin pa-suodattimen kyllä muualta kuin biltsusta. Ja mann filter on tuossa suodattimessa tehnyt alkuperäisen joten sellainen tarvike on hyvä ostos. Saa esim kl-varaosista.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
jadox69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 13.08.2011 07:40
Paikkakunta: Turku

Re: aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja jadox69 »

Laitettuani 307 D mätänetin koneenilmansuotimen, tuli muutama kirosana sanottua.. siitä näet puuttui suppilon mallinen ohjuri, vanhassa sellainen oli. Tunnin taisteltuani tajusin irroittaa imuputken ja kurkata sieltä. Suodatin on siis sillainen pitkän mallinen, jonka läpi tulee pitkä pultti.
Eli jos olis ostanut alkuperäisen, olis päässyt helpommalla.. :oops:
Nykyiset autot:Nissan Terrano 2 -99 2,7 tdic ,vw polo -88 1,3 cl, vw Passat .1.8 variant -99.Ford mondeo 2.5 farkku. MB 307 2.4d -89 Tallissa Mb 300e tomaatti-87, ..wv caddy -84, amazon -66,-68 ja -70 Mitsubishi L200 2.4D -89
Lixu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 12.03.2010 20:59
Paikkakunta: Espoo

Re: aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja Lixu »

Tarvikeliikkeistä saa paljon ihan hyvää ja tarpeellista tavaraa, mutta omaan autoon oon laittanu vaan hologrammi tähtitarralla varustettuja suodattimia eli hakenu veholta. Enemmän esim. suuttimien uusiminen riipasee ku uus suodatin. Tai sitten ekoilla pakkasilla ihmetellään käyntihäiriöitä :) tämä vaan oma mielipide.
S204 C220 cdi A avantgarde -14
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos omistat esim.vw dieselin niin niissä on käytettävä orkkista aina kun ilmenee heti ilma ja käynnistyvyys vikoja mutta mersu ei taida olla niin persu tollaselle.Vaikka noissa on ongelmana se tiiviste pinnan o-rengas keskellä.
Cdi koneessa korkeanpaineen takia käyttäisin laatu merkkejä kun siellä pienmpi paska joka pääsee läpi tekee enmmäm tepposia kun perinteisessä pumpussa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ei varmaan niin tarkka ole, mutta silti olen käyttänyt alkuperäisiä osia. Ei niitä niin usein mene minun ajoillani.

OEM-osien valmistajalista löytyy täältä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Kaksi tapausta on minulle nyt sattunut kun on tullut softattua cdi mersuja. Heittää vikakoodia ja häiriötilaan kun painaa kaasun pohjaan ja antaa vääntää. Koodina näissä ovat olleet määränsaanti. Ensiksi vaihdettiin siihen kikkareeseen tiivisteet tuloksetta eli samaa vikaa antoi edelleen. Soittelin siinä serkulle, joka on töissä Veholla ja hän kertoi, että vaihda pa-suodatin, mutta kun se on juuri vaihdettu Veholla, serkku kertoi, että ei ole ainoa, jossa alkuperäinen suodatin on tukossa jo uudesta lähtien. Haettiin uusi pa- suodatin ja viat hävisi! Toisella kerralla kun kävi vastaavasti niin heti suodatin vaihtoon ja viat hävisi taas! Itse en maksaisi alkuperäisestä vaan hakisin kl-varaosista korvaavan mallin, joka tod näk on täysin sama kuin alkuperäinen ja ei niin paljon harmittaisi jos joutuisi hakemaan uuden suotimen tukkeutuneen tilalle :)
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
200ceereeii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ti 20.03.2012 17:04

Re: aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja 200ceereeii »

Koska muuten polttoainesuodatin olisi viisainta vaihtaa?Jotkut sanoo että ensimmäisten pakkasten jälkeen mutta silloinhan saattaa auto jo olla tienposkessa,,.
Itse olen aina vaihtanut ennen pakkasten alkamista,tarvikkeella olen pärjännyt tähän asti.
mikko82hyt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja mikko82hyt »

Itse vaihdan joka vuosi näihin aikoihin ko. suodattimen. Pääasia mielestäni on se, että vaihtaa vain riittävän usein.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Jokainen kerta kun oon vaihtanu olen kaatanu suotimessa olevan p-aineen kirkkaaseen astiaan ja kattonu tuleeko vettä. Yhden ainoan kerran oli kädensormin laskettavissa muutama vesihelmi. Muulloin ei vettä ole näkynyt ihan yhtään :shock:

Tämä yx kerta oli sellaisesta autosta joka oli seisonu puolivuotta joten minulla sellaiset kokemukset ettei vedentakia ainakaan lankuissa tarte vaihtaa. Lankuissahan (sedan) tanki on sn. sisätiloissa ja olisiko niin ettei tankkiin muodostu kondenssivettä samalla tapaa kuin autoissa jossa tankki on suoraan kosketuksissa ulkoilmaan?

Yx tuttu enntinen vag-konsernilainen nykyinen lankkukuski käyttää syksyllä yhteen vajaaseen tankiin "reilun" sinolimäärän. Syyksi kertoi että kun vakkine jätti muutaman kerran aina ensipakkasilla tienposkeen ja jokaisella kerralla putki jäässä ei suodin. Tän operaation jälkeen ei jättäny ja on nyt sit jatkanu perinnettä w124:ssä

Sinoli kait (reilumäärä) sekoittaa p-aineen matkaan tankin pohjalle kertyneen veden? Lankkukin näköjään sietää tuon käsittelyn mutta nykydieseleihin ei varmaan parane laittaa.
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

Ainaki tohon C32 oli KL suodatin ihan saman valmistajan (KNECHT) kun veholta.
Ei lukenut vaa varaosanumeroo kylessä ja hintaero n. 50€
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: aidot vai varaosa suodattimet?

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Motonetistä jos käy hakemassa niin kannattaa melkein aina olla aika tarkka muistikuva minkälainen originaali osa on. (Mitoistakaan ei ole haittaa), on aina välillä taulukot heittäneet häränpyllyä ja myydään aivan väärää osaa. Mutta yleensä Ilmanputsarit ja PA-suodattimet hakenut juurikin tuolta, tai KL-Varaosista... Väyrysessä oli käynnistysongelmaa ja OM613 eli 320CDI suorakutosen suodatin maksoi originaalina hulppeat 15€ niin pitihän se logolla varustettu hommata :)
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Vastaa Viestiin