W123 300D -82
W123 300D -82
Yksi W123 fani tässä toivoi kuvia autostani - laitan vähän nyt samalla muutakin.
Auto on siis Mercedes-Benz 300D W123 ja käytöönottovuosi 1982. Raul tuumasi, että valmistettu ilmeisesti 1981. Nyt varmistettu Saksan rek. otteesta ja valmistusvuosi on 1981.
Kantakortista löytyy seuraavia numeroita:
875 - Mangorgün
036 - Olive Ausstattung
420 - Automatisches Getriebe 4-Gang
440 - Tempomat bei automatischem getriebe
466 - Zentralverriegelung ZV
536 - Mekaaninen antenni + radion häiriönpoistaja
550 - Anhaengevorrichtung AHK
581 - Klimatisierungsautomatic A/C
590 - Waermedaemmendes Glas rundum mit Heckscheibe Verbundglas VG
812 - Hecklautsprecher Stereo
876 - Fondbeleuchtung
502 - Oikea käsisäätöinen peili
404 - Kuljetajan ortopedi-istuin (kuuluu olla, mutta ei ole???!!)
Auto on lähes alkuperäisessa kunnossa. Muuta on vain valkoiset vilkut, Philipsin radio (aika vanha kylläkin
joten mahtoi olla saatavilla sellainen 1982...)
ja kumimatot lattialla (vois laittaa toiset kyllä...)
Moottoriremontti on tehty, kun ei lähtenyt enää pakkasella käyntiin,
myös on maalattu ja pikkusen hitsattu listan alapuolelta.
Senkin saisi tehdä taas pian uudelleen, kun on jo 4 v mennyt ja
uusia paikkoja ilmennyt.
Muutama kuva myös:
Auto on siis Mercedes-Benz 300D W123 ja käytöönottovuosi 1982. Raul tuumasi, että valmistettu ilmeisesti 1981. Nyt varmistettu Saksan rek. otteesta ja valmistusvuosi on 1981.
Kantakortista löytyy seuraavia numeroita:
875 - Mangorgün
036 - Olive Ausstattung
420 - Automatisches Getriebe 4-Gang
440 - Tempomat bei automatischem getriebe
466 - Zentralverriegelung ZV
536 - Mekaaninen antenni + radion häiriönpoistaja
550 - Anhaengevorrichtung AHK
581 - Klimatisierungsautomatic A/C
590 - Waermedaemmendes Glas rundum mit Heckscheibe Verbundglas VG
812 - Hecklautsprecher Stereo
876 - Fondbeleuchtung
502 - Oikea käsisäätöinen peili
404 - Kuljetajan ortopedi-istuin (kuuluu olla, mutta ei ole???!!)
Auto on lähes alkuperäisessa kunnossa. Muuta on vain valkoiset vilkut, Philipsin radio (aika vanha kylläkin
joten mahtoi olla saatavilla sellainen 1982...)
ja kumimatot lattialla (vois laittaa toiset kyllä...)
Moottoriremontti on tehty, kun ei lähtenyt enää pakkasella käyntiin,
myös on maalattu ja pikkusen hitsattu listan alapuolelta.
Senkin saisi tehdä taas pian uudelleen, kun on jo 4 v mennyt ja
uusia paikkoja ilmennyt.
Muutama kuva myös:
Viimeksi muokannut kalev, Ke 06.10.2004 15:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tuo voisi olla joku häiriönpoisto radiota varten, ilman radiota ja antennia?536 - interference suppression without radio set and mechanically operated antenna
Mutta onpa mukavan näköinen W123... väri on yksi suosikkini, tosin sisustan väri on aika villi... ilmastointiautomaatti W123:ssa on aina juhlava näky.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Heh, 2.sarjan vihreä sisustus on aina yhtä...ööh.. pysäyttävä
Värin perusteella ei ole ihan varmaa, että se on valmistettu -81 puolella. Jotkut lähteet nimittäin mainitsevat mangogrünin poistuneen vasta 6/-82. Mutta mene ja tiedä taas näistä.
Ja kuten oli jo puhetta, niin kohtuullisen mukavat varusteet. Toimivatko muuten automaaatti-ilmastointi ja tempomaatti? Tuo 536 koodi jossa on kysymysmerkit niin tarkoittaa mekaanista antennia + radion häiriönpoistajaa.
Värin perusteella ei ole ihan varmaa, että se on valmistettu -81 puolella. Jotkut lähteet nimittäin mainitsevat mangogrünin poistuneen vasta 6/-82. Mutta mene ja tiedä taas näistä.
Ja kuten oli jo puhetta, niin kohtuullisen mukavat varusteet. Toimivatko muuten automaaatti-ilmastointi ja tempomaatti? Tuo 536 koodi jossa on kysymysmerkit niin tarkoittaa mekaanista antennia + radion häiriönpoistajaa.
On siis ns radiovalmius ollut siinä autossa ostaessa ilmeisesti. Ilmankos ei löytynyt radion koodia...Timo L. kirjoitti:Tuo voisi olla joku häiriönpoisto radiota varten, ilman radiota ja antennia?536 - interference suppression without radio set and mechanically operated antenna
Mutta onpa mukavan näköinen W123... väri on yksi suosikkini, tosin sisustan väri on aika villi... ilmastointiautomaatti W123:ssa on aina juhlava näky.
116 on samassa tilassa, kun oli silloinkin - ei vaan ole aikaa rakentaa ja sama tilanne myös tuon 409D-n kanssa
kuvia näistä toisista projekteista:
Katsoin EPC:stä auton tiedot, kun laitoit "oldtimers"-osastolla auton VINin esille. Ortopedi-istuimen tunnistaa istuimen selkäpuolella olevasta "ortopedi-remmistä", jolla säädetään ristiselän tukea.kalev kirjoitti:Ohoo
Miten tuumaat, että ortopedi-istuin mistä tunnistaa?
Peili on kylläkin käsisäätöinen.
Tosin, näitä koodeja ei kantakortista löytynyt.....
Juu se peili (502) on mekaanisesti eli käsin säädettävä.
Todella kumma juttu, jos auton oma pahvinen kantakortti ei tunne näitä koodeja
Tiesitkin jo varmaan auton olleen tilatun uutena Saksaan, "Braunschweig branch."
Eli onko mekaaninen antenni siis ihan tavallinen piiska?Leka kirjoitti: Tuo 536 koodi jossa on kysymysmerkit niin tarkoittaa mekaanista antennia + radion häiriönpoistajaa.
***
Muuten kyllä aivan asiallinen auto. Vielä, kun saisi alkuperäisen kaltaiset roiskeläpät taakse niin jo olisi. Nyt perä on minun silmääni vähän "orvon näköinen".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kyllä. Ortopedi-istuimen selkänojan puoli näyttää tältä.kalev kirjoitti:Onko se remmi istuimen selkänojan ulkopuolella??? Jos on, niin en ole ainakaan huomannut
Tiedot muuten katsoin konepellin alla olevasta kortista. Se pahvinenkin saattaisi löytyä - täytyy tutkia sitäkin asiaa. Olen unohdanut ne servicebookit ja manualit vallan...
Siitä lukkopellin stanssatusta läpyskästä ei selviä auton kaikkia SA-koodeja.
Käsittääkseni normaali teleskooppiantenni.Aku P kirjoitti:Eli onko mekaaninen antenni siis ihan tavallinen piiska?
***
Muuten kyllä aivan asiallinen auto. Vielä, kun saisi alkuperäisen kaltaiset roiskeläpät taakse niin jo olisi. Nyt perä on minun silmääni vähän "orvon näköinen".
Olen eri mieltä takaroiskeläppien ulkonäöstä. Saavat 123:n näyttämään maastoautomaiselta Tosin talvikäytössä melko pakolliset
Pirun komea tuollainen veluurisisusta Onko olemassa sinisenä?Leka kirjoitti:Kyllä. Ortopedi-istuimen selkänojan puoli näyttää tältä.kalev kirjoitti:Onko se remmi istuimen selkänojan ulkopuolella??? Jos on, niin en ole ainakaan huomannut
Tiedot muuten katsoin konepellin alla olevasta kortista. Se pahvinenkin saattaisi löytyä - täytyy tutkia sitäkin asiaa. Olen unohdanut ne servicebookit ja manualit vallan...
w115,123,124,126,210 yms.
Juu ehdottomasti
Ja löytyy myös sinisenä läpi tuotannon. Esim. tässä kuva 2.sarjalaisesta.
Ja löytyy myös sinisenä läpi tuotannon. Esim. tässä kuva 2.sarjalaisesta.
Terve kaikki laatuautojen ystävät!
Mulla on juuri tuollainen 300d 123 ja vielä -tomaatti.
Lootassa joku falskaa, sillä se käyttäytyy ihan kuin kytkin olisi loppu. Onko asialle mitään tehtävissä? Joudun liikennevaloistakin lähtemään lähes tyhjäkäynnillä, ettei loota luista. Ikävää.
Kiva on peli, noin muutoin, vaikka 22vuotta jättääkin jälkensä automuoriin...
Toisena kulkimena mulla on Talbot, ... tietenkin...
Mulla on juuri tuollainen 300d 123 ja vielä -tomaatti.
Lootassa joku falskaa, sillä se käyttäytyy ihan kuin kytkin olisi loppu. Onko asialle mitään tehtävissä? Joudun liikennevaloistakin lähtemään lähes tyhjäkäynnillä, ettei loota luista. Ikävää.
Kiva on peli, noin muutoin, vaikka 22vuotta jättääkin jälkensä automuoriin...
Toisena kulkimena mulla on Talbot, ... tietenkin...
300 D -82 123
230 E -87 124
230 E -87 124