W140 S320 Lang reerailua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
anttuko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 31.10.2008 19:31
Paikkakunta: Harjavalta

W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja anttuko »

Moi!

Siirryin diesel mersuista bensa mersuihin viikonloppuna. Ennen W124 meset ovat olleet kuvioissa mukana ja käväisi tossa pihassa W126 mersukin. Nyt siis autona MB W140 S320 Lang. Jonkin tapaista projekti-kertomusta tarkoituksena kirjoitella tässä yksilössä tehdyistä remonteista.
Ensin vikalistaa:
Vasen pysäköinninavustaja ei toimi-->pitäisi tsekata letku ja herkistellä
Oikea sivupeili ei käänny sähköllä sisään-->pitäisi purkaa ja katsella mikä mennyt paskaksi
CD-soittimen vaihtaja ei toimi-->kenelläkään mitään ideaa, mikä noissa Beckerin vaihtajissa menee paskaksi?(ei siis tunnista levyjä)
Peräpää pomppii kaikissa möykyissä ja on hirveän korkealla-->kaasupallot menneet(miten voisi testata?), vaihtaa siis pitäisi ilmeisesti
Ilmastoinnin sisäkenno rikki(?)-->pitää selvitellä lisää, onko se edes puhki
Palaneen polttimon valo palaa-->kaikki polttimot ehjiä, mikähän mättää? autoon vaihdettu automaattisäädöillä olevat xenon-umpiot ja siis xenon-valotkin(alkup.)

Eli noita vikoja pitäisi lähteä aluksi käymään läpi. Jos teillä lukijoilla on jotakin ideaa vioista ja etenkin niiden korjauksista, niin saa kommentoida. Mistähän sen varustelistan löytäisi?
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minkä ikäinen auto on?

Onko siinä Becker Silverstone 2660 tai 2630 -boksi? Antaako se kaikki levyt ulos vai voiko joku olla jumittunut soittimeen? Minulla oli vastikään yksi soittimen kumityynyistä lumpsahtanut pois paikaltaan. Ei antanut levyä ulos soittimesta boksiin. Jokin vika voi sitten olla makasiinissa. Kerran eräs makasiini ei ollut tunnistavinaan levyjä paikoilla 1-5, mutta pyöritti hyvin paikoilta 6-10. Tiedä sitten mikä on. Teleme Lappeenrannassa osannee korjata jos vikoja tulee.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja Timppa »

anttuko kirjoitti:Moi!
Oikea sivupeili ei käänny sähköllä sisään-->pitäisi purkaa ja katsella mikä mennyt paskaksi
Sivupeilin runko voi olla murtunut, omassa W140:ssä oli molemmilla puolilla sama vika.
anttuko kirjoitti: Ilmastoinnin sisäkenno rikki(?)-->pitää selvitellä lisää, onko se edes puhki
Onkin kiva homma, tuo autohan on koottu ilmastoinnin sisäkennon ympärille, taisi olla viikon työtunnit merkkiliikkeen ohjehinnastossa kennon vaihtoon...
S213
anttuko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 31.10.2008 19:31
Paikkakunta: Harjavalta

Re: W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja anttuko »

Auto on siis vuosimalliltaan -94ja alunperinkin suomeen tullut.

Soittimena on Becker Mexico Pro CC4527 ja perässä cd-vaihtaja. Pitäisi varmaankin tesmailla kaikki cd-paikat läpi ja kattoa toimiiko missään paikassa levy.

Mites ton sivupeilin rungon murtuman voi todeta? Korjaukseksi uusi peili(tai ainakin runko?)?

Kiitos!
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja Timppa »

anttuko kirjoitti: Mites ton sivupeilin rungon murtuman voi todeta? Korjaukseksi uusi peili(tai ainakin runko?)?

Kiitos!
Muovikuoren irrottamalla näkee onko peilin runko murtunut, peili käännettävä ensin koria vasten.
Materiaali on jotain kevytmetallivalua, jos se on murtunut, sitä on aika vaikea korjata. Ostin omaani KL:stä uuden rungon, hintaa en enää muista.
S213
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3099
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja jysi »

anttuko kirjoitti:Pitäisi varmaankin tesmailla kaikki cd-paikat läpi ja kattoa toimiiko missään paikassa levy
Vaihtajissa on hissi joka siirtää levyn kerrallaan soittopaikkaan. Jos yksi paikka ei toimi, harvoin ne muutkaan toimii. Yleisimmät viat on lukupää p*skainen/rikki tai hissi ei vaihda levyä. Näyttöä seuraamalla ja toimintaääntä kuuntelemalla voi yrittää päästä perille kummassa vika on - hissin viat saattaa olla ahkeran askartelijan korjattavissa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jysi kirjoitti:
anttuko kirjoitti:Pitäisi varmaankin tesmailla kaikki cd-paikat läpi ja kattoa toimiiko missään paikassa levy
Vaihtajissa on hissi joka siirtää levyn kerrallaan soittopaikkaan. Jos yksi paikka ei toimi, harvoin ne muutkaan toimii. Yleisimmät viat on lukupää p*skainen/rikki tai hissi ei vaihda levyä. Näyttöä seuraamalla ja toimintaääntä kuuntelemalla voi yrittää päästä perille kummassa vika on - hissin viat saattaa olla ahkeran askartelijan korjattavissa.
Joo - rattaita jne. siellä vaan on, minäkin jopa osasin korjata. 90-l. Becker on kuin 90-l. Mercedes - tehty korjattavaksi :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
anttuko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 31.10.2008 19:31
Paikkakunta: Harjavalta

Re: W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja anttuko »

Peilin kuori(ja itseasiassa koko peilikin) irroitettu ja katteltu, että ei ainakaan runko oo mäsänä. Peili ikäänkuin inasen heilahtaa, kun alkaa kääntämään sitä sähkököllä kylkeä vasten. Kerran jopa meni hyvin hitaasti kylkeen asti. Ihan kun moottorissa ei teho piisaisi?

Soitin kyllä käy kaikki levypaikat läpi mun mielestä, mutta ei tunnista levyjä-->ehkäpä siis se lasersilmä on suttunen. Pitää irrottaa koko vaihtaja ja putsailla huolella.

Onko kellään mitään hajua noitten kaasupallojen vaihdosta? W124 farkussahan ne on peräkontin puolella, mutta onkos tossa ne sitten ulkona kumminkin pohjan puolella? Pitäs päästä pukeille/nosturille kattelemaan tarkemmin. Samalla vois tesmata siitä tasonsäädön vivusta, et säätyykö se perän korkeus yleensäkkään.

Kiitos tähän astisista vastauksista! :thumbup:
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

124 sedanissa tasonsäätöpallot on varapyöräsyvennyksessä muistaakseni.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
anttuko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 31.10.2008 19:31
Paikkakunta: Harjavalta

Re: W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja anttuko »

Eipä löytynyt tuolta varapyöräkotelosta ainakaan noita palloja. Pitänee siis mennä auton alle ihmettelemään. Kyllä ne varmaa on just ne pallot menny, ku tosiaan perä on kova ku mikä ja melkei hyppelee ilmaa pienessäki möykyssä. Ja on kyllä aikas korkeella.
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
anttuko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 31.10.2008 19:31
Paikkakunta: Harjavalta

Re: W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja anttuko »

Lisää tutkimuksia tehty. Kaasupallot löytyivät auton alta. Kokeiltu myös auton ollessa pukeilla, että tasonsäätimestä kun vääntelee vartta, niin perä nousee taivaisiin ja palaa alaskin.
Seuraavaksi siis hankintalistalla kaasupallot ja uudet putket.
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
anttuko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 31.10.2008 19:31
Paikkakunta: Harjavalta

Re: W140 S320 Lang reerailua

Viesti Kirjoittaja anttuko »

Kyllä taas kelpaa ajella, kun mersu ei pompi ja hypi jokaisen pienen epätasaisuuden kohdalla.
Mersu oli siis korjaamolla jousipallojen vaihdossa. Jousipallot ostin käytettynä 50€:lla ja niiden vaihto(uusien putkien kanssa) maksoi 150€. Kyllä pistää hymyilyttämään, kun ei mennytkään koko omaisuus ison mersun korjaukseen. Nii n ja samaan hintaan vaihtoivat koneeseen öljyt! :D

Oikeanpuoleinen sähköpeilikin on ruvennut liikkumaan kylkeä vasten ihan itsekseen, kaiketi öljyäminen tehnyt tehtävänsä. Takalasin lämppäri on hieman heikko, se siis syyniin.

Ebersbächer ei oikein meinannut pelitellä, mutta taisi olla käyttämättömyyttään hieman ujo. On se mukava lähteä aamusti liikkeelle lämpimällä autolla. :)

Jotain pientä tutinaa tuntuu ohjauksessa, saattaa kyllä olla surkeiden renkaidenkin ansiota... Vai keksiikö joku heti jonkun kuluneen nivelen/puslan, joka kannattaisi tsekata?
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
Vastaa Viestiin