mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
saako mersun alkuperäisiin umpioihin laittaa xenonit laillisesti?? jos ei niin mitää tarvitsee tehdä että tulee lailliset?
Re: mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
ei saa laittaa. Umpiot xenon hyväksyttyä mallia ainakin, pesurit ja automaattinen korkeudensäätö..?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
Joo näin asia kutakuinkin minunkin tiedon mukaan on, korjatkaa toki jos erehdyn.multiviri kirjoitti:ei saa laittaa. Umpiot xenon hyväksyttyä mallia ainakin, pesurit ja automaattinen korkeudensäätö..?
Käsittääkseni kaikki muut saa noista vaatimuksista täytettyä paitsi toi hyväksytyt umpiot?! Ku pesurit saa tehtyä helposti jos on eitarvita ku letkut ja toinen pesuripumppu jonka saa purkuautosta johdot voi vetää niin että jakaa lasinpesuripumpun johdot molempiin pumppuihin jolloika toimii niin että kun pesee tuulilasia peseentyy myös lamput. Omassa lankussa on ainakin toiselle pumpulle paikka valmiina pesurisäiliössä joten ei ole vaikeaa tehdä. Sitten täytyy vielä kehitellä suuttimet jotta vesi menee lamppua päin
Korkeudensäädöstä en ole ihan varma mutta jos laittaa esim. väykystä sellasen säätö tankon johonkin sinne taka-akselille ja jaksaa näpertää sen sitten ohjaamaan niitä valoja niin se onnistuu hommaa kyllä riittää enemmän kuin tarpeeksi.
Hyväksyttyjä umpioita ei ainakaan ole alkuperäisiä mutta noista projektorivaloista en tiiä onko niissä hyväksyntää, eivät tosin sovi noi projektorit yhtään lankkuun joten menee todella hankalaksi saada lailliseksi nuo xenonit.
Ehkä helpointa on asentaa se muutossarja ja vaan ajaa Ja sitten kun tulee katsastuksen aika niin vaihtaa hehkut siksaikaa takasin tähän toimenpiteeseen menee noin 2-5min joten tämä tapa on ehkäpä se helpoin tapa hoitaa homma. Itsellä ei ole 25tkm aikana poliisitkaan tulleet xenoneista mitään sanomaan joten on hyvin harvinaista sekin että tästä jäisi kiinni.
Joten muutossarjaa tilaukseen vaan ja kiinni se on oma mielipiteeni
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
H4 muutossarjat on aika perseestä. Joko lyhyet näyttää oikein ja pitkät päin persettä, tai kuten yleensä, ääliöt näyttää suosivan sitä että lyhyet on päin persettä ja pitkät oikein.
En ole nähnyt tarvikeumpioita jotka olisi laillisia.
Kokeilin, en tykännyt. liikaa hajavaloa ja käytännössä näköetäisyys laskee. Kunnon polttimot, kaapelit ja releytys alkuperäisiin valoihin on parempi ja laillinen ratkaisu.
Mielipiteeni on siis se että älä työnnä käsiäsi turhaan paskaan.
En ole nähnyt tarvikeumpioita jotka olisi laillisia.
Kokeilin, en tykännyt. liikaa hajavaloa ja käytännössä näköetäisyys laskee. Kunnon polttimot, kaapelit ja releytys alkuperäisiin valoihin on parempi ja laillinen ratkaisu.
Mielipiteeni on siis se että älä työnnä käsiäsi turhaan paskaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
Ääni tälle!Sergey kirjoitti:H4 muutossarjat on aika perseestä. Joko lyhyet näyttää oikein ja pitkät päin persettä, tai kuten yleensä, ääliöt näyttää suosivan sitä että lyhyet on päin persettä ja pitkät oikein.
En ole nähnyt tarvikeumpioita jotka olisi laillisia.
Kokeilin, en tykännyt. liikaa hajavaloa ja käytännössä näköetäisyys laskee. Kunnon polttimot, kaapelit ja releytys alkuperäisiin valoihin on parempi ja laillinen ratkaisu.
Mielipiteeni on siis se että älä työnnä käsiäsi turhaan paskaan.
Vanhemmilla tojoila ajavat -kuskit näyttää kans suosivan päin _ersettä suunnattuja xneoneja. Monet harmissaan siitä kun sumarit on päällä mutta jos ne on oikein suunnattu niin ne ei häikäise. Xneoneja ei edes saa suunnatuksi niin ettei häikäisisi ja pahasti kun ne laitetaan normiumpioon.
Ja korjataan vielä että lasin lisäksi heijastimen täytyy myös olla xneon hyväksyttyjä jos konttorille meinaa näytille viedä Se on sit eriasia monessako konttorissa se tarkistetaan mutta näin minua valistettiin asiassa kun kyselin.
Kompataan vielä... Hankkii alkuperäiset lyhdyt ja laittaa uudet johdotukset umpioille poltimon kannalle asti (releohjattuna) niin johan kirkastuu maailma. Testattu on
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 233
- Liittynyt: Ti 29.11.2011 22:25
- Paikkakunta: Hki
Re: mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
Jari Ke kirjoitti:Ääni tälle!Sergey kirjoitti:H4 muutossarjat on aika perseestä. Joko lyhyet näyttää oikein ja pitkät päin persettä, tai kuten yleensä, ääliöt näyttää suosivan sitä että lyhyet on päin persettä ja pitkät oikein.
En ole nähnyt tarvikeumpioita jotka olisi laillisia.
Kokeilin, en tykännyt. liikaa hajavaloa ja käytännössä näköetäisyys laskee. Kunnon polttimot, kaapelit ja releytys alkuperäisiin valoihin on parempi ja laillinen ratkaisu.
Mielipiteeni on siis se että älä työnnä käsiäsi turhaan paskaan.
Vanhemmilla tojoila ajavat -kuskit näyttää kans suosivan päin _ersettä suunnattuja xneoneja. Monet harmissaan siitä kun sumarit on päällä mutta jos ne on oikein suunnattu niin ne ei häikäise. Xneoneja ei edes saa suunnatuksi niin ettei häikäisisi ja pahasti kun ne laitetaan normiumpioon.
Ja korjataan vielä että lasin lisäksi heijastimen täytyy myös olla xneon hyväksyttyjä jos konttorille meinaa näytille viedä Se on sit eriasia monessako konttorissa se tarkistetaan mutta näin minua valistettiin asiassa kun kyselin.
Kompataan vielä... Hankkii alkuperäiset lyhdyt ja laittaa uudet johdotukset umpioille poltimon kannalle asti (releohjattuna) niin johan kirkastuu maailma. Testattu on
Oikein suunnattu sumuvalo (kuten myös ledpäivävalot) on muistaakseni suunnattu 5 astetta ylöspäin ja valosta lähtevä hajavolo sokaisee enemmän kuin huono xenonasennus. Tämä ei tarkoita että olisin jälkiasennus xenonien puolella.
Re: mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
Ei kait lankkuun tarvitse automaattista korkeudensäätöä, manuaalinen pitäisi riittää?
- Xenoneille hyväksytyt umpiot laseineen
- Hyväksytyt xenonpolttimot eli D2S/R, D1S (Jos polttimossa on H-jotain niin se ei ole hyväksytty)
- Ajovalojen korkeudensäätö, lankussa mielestäni manuaalinen riittää
- Ajovalojen pesurit
Näillä eväillä pitäisi olla mahdollista katsastaa jälkiasenteiset xeenonit lankkuun. Mutta onkelma tulee siitä että löytyykö mistään xenonhyväksyttyjä umpioita, joissa siis käytännössä linssiprojektori xenon-poltinta varten valokuvion luomiseksi. Automaattinen korkeudensäätövaatimus tuli vasta 10/00 jälkeen valmistetuille autoille.
AKE:n ohjeistusta: "Toiminnaltaan automaattinen Xenonajovalojen suuntauksen säätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa."
- Xenoneille hyväksytyt umpiot laseineen
- Hyväksytyt xenonpolttimot eli D2S/R, D1S (Jos polttimossa on H-jotain niin se ei ole hyväksytty)
- Ajovalojen korkeudensäätö, lankussa mielestäni manuaalinen riittää
- Ajovalojen pesurit
Näillä eväillä pitäisi olla mahdollista katsastaa jälkiasenteiset xeenonit lankkuun. Mutta onkelma tulee siitä että löytyykö mistään xenonhyväksyttyjä umpioita, joissa siis käytännössä linssiprojektori xenon-poltinta varten valokuvion luomiseksi. Automaattinen korkeudensäätövaatimus tuli vasta 10/00 jälkeen valmistetuille autoille.
AKE:n ohjeistusta: "Toiminnaltaan automaattinen Xenonajovalojen suuntauksen säätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
Manuaalisäätö riittää. Vasta katsastin xenoneilla varustetun oman -96 väykyn jossa vain käsisäätö korkeudelle.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Re: mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
Omat kokemukset ei tätä kyllä tue. Olenko väärässä jos väitän että lähes poikkeuksetta jälki xneonin valokuvion yläreuna lähivaloilla ei ole lähimainkaan niin terävä kuin sumuvaloilla? Tästä ilmiöstä kait sit seuraa se häikäistyminen? Sumuvalot oikein suunnattuina ei pitäisi häikäistä?ripuliranne kirjoitti:Jari Ke kirjoitti:Ääni tälle!Sergey kirjoitti:H4 muutossarjat on aika perseestä. Joko lyhyet näyttää oikein ja pitkät päin persettä, tai kuten yleensä, ääliöt näyttää suosivan sitä että lyhyet on päin persettä ja pitkät oikein.
En ole nähnyt tarvikeumpioita jotka olisi laillisia.
Kokeilin, en tykännyt. liikaa hajavaloa ja käytännössä näköetäisyys laskee. Kunnon polttimot, kaapelit ja releytys alkuperäisiin valoihin on parempi ja laillinen ratkaisu.
Mielipiteeni on siis se että älä työnnä käsiäsi turhaan paskaan.
Vanhemmilla tojoila ajavat -kuskit näyttää kans suosivan päin _ersettä suunnattuja xneoneja. Monet harmissaan siitä kun sumarit on päällä mutta jos ne on oikein suunnattu niin ne ei häikäise. Xneoneja ei edes saa suunnatuksi niin ettei häikäisisi ja pahasti kun ne laitetaan normiumpioon.
Ja korjataan vielä että lasin lisäksi heijastimen täytyy myös olla xneon hyväksyttyjä jos konttorille meinaa näytille viedä Se on sit eriasia monessako konttorissa se tarkistetaan mutta näin minua valistettiin asiassa kun kyselin.
Kompataan vielä... Hankkii alkuperäiset lyhdyt ja laittaa uudet johdotukset umpioille poltimon kannalle asti (releohjattuna) niin johan kirkastuu maailma. Testattu on
Oikein suunnattu sumuvalo (kuten myös ledpäivävalot) on muistaakseni suunnattu 5 astetta ylöspäin ja valosta lähtevä hajavolo sokaisee enemmän kuin huono xenonasennus. Tämä ei tarkoita että olisin jälkiasennus xenonien puolella.
Jälki Xneoneja ei useinkaan edes pysty suuntaamaan siten ettei umpiosta lähtevä hajavalo häikäisisi?
Orkkis xneoneilla se sitten on todella terävä valokuvio lyhyillä ainakin joissain wag konsernin kulkineissa.
Korjataas tuota suuntausasiaa eli: Ohje on silleen sumuvaloista että suuntaus enintään vaakatasoon. Se ei siis saa olla suunnattu näyttämään ylöspäin. Normiajovaloissa 1cm/merti laskua alaspäin.
Re: mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
Kyllä se valokuvio tapaa täysin vituralleen mennä, kun xenonin laittaa tavalliseen halogeni umpioon. Tokihan siinä valotehokin paranee, mutta vastaantulijat sokaistuu. Muutos-sarjoissakin on eroja, toiset polttimot ei tuota hajavaloa niin paljon. Liekö "polttopiste" eri kohdassa.
E350CDI&A180CDI
Re: mb 124 vm:87 vakio umpioihin xenonit
Laita vahvistimet kun ne on lailliset ja tulee valoa lyhyille ja pitkille kun hankkii sellaisen sarjan ,mulla on h1+h1 sarjasta tehty tämmöset.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... et#p766826" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... et#p766826" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-