W140 kysymyksiä
W140 kysymyksiä
Terve,
Ajan bensabemaria, mutta vuodessa tulee kilometrejä niin että ajattelin laittaa diisselin ja samalla vaihtaa merkkiä. Pari kysymystä koskien W140 korisia Ässiä, ja tarkemmin sanottuna tätä nettiautossa myynnissä olevaa 350 diisseliä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/5234706" onclick="window.open(this.href);return false;
1. Onko kukaan käynyt katsomassa tuota/tietääkö muuten missä kunnossa on?
2. 566 tkm, mitä tekee korille/alustalle/sisustalle/voimansiirrolle? Konehan tuosta on ilmon perusteella laitettu uusiksi, mutta mitä noi kilometrit muuten näihin vaikuttaa? Kävin kokeilemassa tässä hiljan 580 tkm ajettua 290TD Väyrystä, joka oli oikein ryhdikkäässä kunnossa, ei nitissyt eikä natissut, ovet ei lonksuneet ja tekniikka vaikutti toimivalle.
3. Kuinka paljon S 350TD:stä saa lahjoittaa rahaa valtiolle vuosittain veroluonteisten maksujen muodossa?
4. Mitä pitäisi katsella/kuulostella jos tuota menee katsomaan? Diisselit on ihan uusia tuttavuuksia, onko jotain erityisiä juttuja mitä täytyy tarkastaa verrattuna bensakoneisiin?
Kiitos ja hyvät joulut kaikille!
Ajan bensabemaria, mutta vuodessa tulee kilometrejä niin että ajattelin laittaa diisselin ja samalla vaihtaa merkkiä. Pari kysymystä koskien W140 korisia Ässiä, ja tarkemmin sanottuna tätä nettiautossa myynnissä olevaa 350 diisseliä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/5234706" onclick="window.open(this.href);return false;
1. Onko kukaan käynyt katsomassa tuota/tietääkö muuten missä kunnossa on?
2. 566 tkm, mitä tekee korille/alustalle/sisustalle/voimansiirrolle? Konehan tuosta on ilmon perusteella laitettu uusiksi, mutta mitä noi kilometrit muuten näihin vaikuttaa? Kävin kokeilemassa tässä hiljan 580 tkm ajettua 290TD Väyrystä, joka oli oikein ryhdikkäässä kunnossa, ei nitissyt eikä natissut, ovet ei lonksuneet ja tekniikka vaikutti toimivalle.
3. Kuinka paljon S 350TD:stä saa lahjoittaa rahaa valtiolle vuosittain veroluonteisten maksujen muodossa?
4. Mitä pitäisi katsella/kuulostella jos tuota menee katsomaan? Diisselit on ihan uusia tuttavuuksia, onko jotain erityisiä juttuja mitä täytyy tarkastaa verrattuna bensakoneisiin?
Kiitos ja hyvät joulut kaikille!
S210 300TDT
Re: W140 kysymyksiä
Ihan yleisesti kannattaa kokeilla että kaikki varusteet toimii.
300 ce 24v
w124 300e
w 126 260 se
w124 300e
w 126 260 se
Re: W140 kysymyksiä
Vuosittainen vero on pikkusta vajaa 1000e. Möhkö ässä on hyvin painava auto, josta seuraa diiselinä varsin raju D-vero.
350td kone ei tuossa korissa (painon takia) ole vakiona järin taloudellinen. ~10l/100km ja siitä ylöspäin.
Tuon ikäisessä on jo paremmat osat moottorin alakerrassa joten kankivammaa tuskin tulee, joka on ollut vanhempien 350 konedein vaiva.
Moottorin johtosarja murenee noissa -95 ja vanhemmissa malleissa. Uusi on noin 500oiroa.
Alustassa menee edessä alapalloja ja ylätukivarsia. Takana on pienempiä tukivarsia 4kpl/puoli. Varmasti saa takapään tukivarret/narinanivelet uusia noille metreille jos ei ole jo laitettu.
Tuossa linkin autossa ei taida olla kuvien perusteella ilmastointia lainkaan.
W140 on todella hieno auto kunnossa ollessaan. Silti hakisin loppupään malleja. Eli -97-98
Ovat uudemmilla moottoreilla ja laatikoilla (Diiseli on kolmelitranen moniventtiili ja 5-vaihteisella automaatilla) Samoin korin facelifti tuo vähän parempaa ulkonäköä.
Itsellä ollut kolme W140 ässää enkä voi kyllä moittia autoa. Perus huolto-osat ei ole sen kalliimpia kuin muihinkaan malleihin. Alustan osat on 140:ssä omansa joten ne on hieman kalliimpia vs. "tavismallit"
350td kone ei tuossa korissa (painon takia) ole vakiona järin taloudellinen. ~10l/100km ja siitä ylöspäin.
Tuon ikäisessä on jo paremmat osat moottorin alakerrassa joten kankivammaa tuskin tulee, joka on ollut vanhempien 350 konedein vaiva.
Moottorin johtosarja murenee noissa -95 ja vanhemmissa malleissa. Uusi on noin 500oiroa.
Alustassa menee edessä alapalloja ja ylätukivarsia. Takana on pienempiä tukivarsia 4kpl/puoli. Varmasti saa takapään tukivarret/narinanivelet uusia noille metreille jos ei ole jo laitettu.
Tuossa linkin autossa ei taida olla kuvien perusteella ilmastointia lainkaan.
W140 on todella hieno auto kunnossa ollessaan. Silti hakisin loppupään malleja. Eli -97-98
Ovat uudemmilla moottoreilla ja laatikoilla (Diiseli on kolmelitranen moniventtiili ja 5-vaihteisella automaatilla) Samoin korin facelifti tuo vähän parempaa ulkonäköä.
Itsellä ollut kolme W140 ässää enkä voi kyllä moittia autoa. Perus huolto-osat ei ole sen kalliimpia kuin muihinkaan malleihin. Alustan osat on 140:ssä omansa joten ne on hieman kalliimpia vs. "tavismallit"
Re: W140 kysymyksiä
Kiitos molemmille nopeista vastauksista!
Ajattelinkin että näissä on varmaan aika härski diisselivero. Osaako raati sanoa mitä vastaava vero on 290 tai 300 Väyrysestä? W140 on kyllä hieno auto, kerran kävimme isälle katsomassa sellaista 320 bensakoneella ja oli kyllä kaikin puolin mykistävä kokemus ja komea peli. Ja ne sisätilat.
Ajattelinkin että näissä on varmaan aika härski diisselivero. Osaako raati sanoa mitä vastaava vero on 290 tai 300 Väyrysestä? W140 on kyllä hieno auto, kerran kävimme isälle katsomassa sellaista 320 bensakoneella ja oli kyllä kaikin puolin mykistävä kokemus ja komea peli. Ja ne sisätilat.
S210 300TDT
Re: W140 kysymyksiä
Onhan väykyssä halvempi, eli autoveron kanssa yhteensä se noin 700eur miinus mahd. bonukset. Tosin väykkyä en ottas, ovat niin mätiä ja vikoja täynnä että itse aikoinaan jätin sen kokonaan huomiotta kun hain autoa ja tarkotus oli ostaa w140. Tosin päädyin W124:seen kun löyty hyväkuntoinen haluamallani varusteilla.nikok kirjoitti:Kiitos molemmille nopeista vastauksista!
Ajattelinkin että näissä on varmaan aika härski diisselivero. Osaako raati sanoa mitä vastaava vero on 290 tai 300 Väyrysestä? W140 on kyllä hieno auto, kerran kävimme isälle katsomassa sellaista 320 bensakoneella ja oli kyllä kaikin puolin mykistävä kokemus ja komea peli. Ja ne sisätilat.
W140 voi ostaa jos ajo on matka-ajoa(eikös tuo möhkökin vie noin 8.5l/100 matka-ajossa, kaupunkipyörityksessä sitten aivan eri lukema), matka-ajossahan ison auton mukavuus pääsee oikeuksiinsa ja tuo vero sun muu, niin jos samalla auto on harrastuksen kohteena nii se ei haittaa kun harrastukset saa vähän maksaakin. Noita niveliä sun muita ei tartte pelätä, sillä jos kerran vaihtaa, ni ei tartte sitten pitkään aikaan siihen investoida, toisin kuin joissakin joissa niitä menee 20tkm välein, kuten mun vanhassa pösössä ja tarvikemallit ei kestänyt sitäkään. Enemmän kannattaa keskittyä siihen että kaikki varusteet toimii, ilmastoinnit jne.
Re: W140 kysymyksiä
karseet verot ja kulutus on sitä mitä mika jo sanoikin, että kympistä ylöspäin. koskaan en ole saanu pienemmällä meneen, en edes lappiin ja takas matka-ajossa. kympin vie siis matka-ajossa ja muuten on ollu sellasta 12 litraa satasella.
teho tossa vanhemmassa 3,5 litrasessa on aika olematon tolle massalle, mutta sitä on helppo taikoa lisää. pelkällä pumpun säätämisellä siitä saa jo inhimillisen ajettavan siltä osin ja pumpun vaihdolla + turbolla vielä lisää. mika t tietää siitäkin sanoa tarkemmin.
ajoltaan mahtava vekotin. ja mitä kovempaa mennään, niin sitä paremmalta se kyyti tuntuu. ei paljoa suhise ja vikise, vaikka ajelis vähän kovempaakin. kyllä se pikku nopeuksissakin toimii hienosti, mutta jotenkin tuolla moottoriteillä se tuntuu olevan enemmän kotonaan.
hieno auto kaikin puolin. ainoa miinus on tuo valtion veropolitiikka.
teho tossa vanhemmassa 3,5 litrasessa on aika olematon tolle massalle, mutta sitä on helppo taikoa lisää. pelkällä pumpun säätämisellä siitä saa jo inhimillisen ajettavan siltä osin ja pumpun vaihdolla + turbolla vielä lisää. mika t tietää siitäkin sanoa tarkemmin.
ajoltaan mahtava vekotin. ja mitä kovempaa mennään, niin sitä paremmalta se kyyti tuntuu. ei paljoa suhise ja vikise, vaikka ajelis vähän kovempaakin. kyllä se pikku nopeuksissakin toimii hienosti, mutta jotenkin tuolla moottoriteillä se tuntuu olevan enemmän kotonaan.
hieno auto kaikin puolin. ainoa miinus on tuo valtion veropolitiikka.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W140 kysymyksiä
Tehdas ainakin ilmoittanut pienemmän kulutuksen maantielle, mutta onko käytännössä noin suuri se ero sitten? Vanhempi konehan on om603 peräisin oleva joka porattu isommaksi ja jossa syöttöä tietty lisätty. Tehdas ilmoittaakin ihmeen pienen kulutuksen maantielle. Tosin maantiellähän ei tartte kun painaa tasasesti suurta massaa eteenpäin, toisin kuin kaupungissa.pera8x kirjoitti:karseet verot ja kulutus on sitä mitä mika jo sanoikin, että kympistä ylöspäin. koskaan en ole saanu pienemmällä meneen, en edes lappiin ja takas matka-ajossa. kympin vie siis matka-ajossa ja muuten on ollu sellasta 12 litraa satasella.
teho tossa vanhemmassa 3,5 litrasessa on aika olematon tolle massalle, mutta sitä on helppo taikoa lisää. pelkällä pumpun säätämisellä siitä saa jo inhimillisen ajettavan siltä osin ja pumpun vaihdolla + turbolla vielä lisää. mika t tietää siitäkin sanoa tarkemmin.
ajoltaan mahtava vekotin. ja mitä kovempaa mennään, niin sitä paremmalta se kyyti tuntuu. ei paljoa suhise ja vikise, vaikka ajelis vähän kovempaakin. kyllä se pikku nopeuksissakin toimii hienosti, mutta jotenkin tuolla moottoriteillä se tuntuu olevan enemmän kotonaan.
hieno auto kaikin puolin. ainoa miinus on tuo valtion veropolitiikka.
Re: W140 kysymyksiä
Liekkö kysyjällä ainoa mielenkiinto dieseli, mutta bensa ässän kokemuksia tuoden julki; Edellinen oli möhkö oli 3.2 L kutos koneella ja nykyinen 5 L kasilla ja en enää miettiskään millä koneella mennään. Eli vähintään 420, kulutuksessa ei juuri eroa ennen kun polkasee ja sitten jo jotain tapahtuukin Omaan jenkkituontiin myös tyytyväinen ruosteettomuuden vuoksi.
Re: W140 kysymyksiä
ios pensakone myös ihan varteenotettava vaihtoehto. nykysellä veropolitiikalla ja vanhan diiselin kulutuksella diiselikoneinen ässä on kallis pitää ajossa. varmaan samaan rahaan sitä ajelis 500:sellakin.Oola kirjoitti:Liekkö kysyjällä ainoa mielenkiinto dieseli, mutta bensa ässän kokemuksia tuoden julki; Edellinen oli möhkö oli 3.2 L kutos koneella ja nykyinen 5 L kasilla ja en enää miettiskään millä koneella mennään. Eli vähintään 420, kulutuksessa ei juuri eroa ennen kun polkasee ja sitten jo jotain tapahtuukin Omaan jenkkituontiin myös tyytyväinen ruosteettomuuden vuoksi.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W140 kysymyksiä
ja kyllä se vaan tuppaa kuluttaan aika raakasti. tosin sitäkin voi pikkasen parannella. ihan näin muuten vaan näistä diiselikoneen kulutuksesta, että kun pikkasen parantelee tuota kulkupuolta pakarilla, turbolla, coolerilla, pumpulla ja turbolla, niin se kulutus on ainakin tähän asti vaan pienentyny, vaikka tehot on tuplaantunu.
niin ja toi 3,5 litran kone on käsittääkseni perus OM603:sta poraamalla ja iskua venyttämällä tehty. tehoa ei ole, kun nimeks enemmän, kun normi 603:ssa, mutta vääntöä on jo jonkun verran enemmän. tämähän ei kierrä ihan niin paljoa, kun perus 603. varmaan raskaat moottorin osatkin tekee omansa tähän kulutukseen, mikä sitten varmaan maantieajossa näkyy eniten.
niin ja toi 3,5 litran kone on käsittääkseni perus OM603:sta poraamalla ja iskua venyttämällä tehty. tehoa ei ole, kun nimeks enemmän, kun normi 603:ssa, mutta vääntöä on jo jonkun verran enemmän. tämähän ei kierrä ihan niin paljoa, kun perus 603. varmaan raskaat moottorin osatkin tekee omansa tähän kulutukseen, mikä sitten varmaan maantieajossa näkyy eniten.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W140 kysymyksiä
Kyllä sen 350n saa suhteessa painoon aika kohtuu kulutuksellakin menemään. Tosin vakio osilla ei.
Pumppuun 7-8mm tapit vaikka pumppua ei säädettäisikään kuin noin ~250hv tasolle. uudet suutinkärjet, välijäähdytin keulalle ja turbo huomattavasti alkuperäistä suuremmaksi niin matka-ajossa kulutus tippuu yli 2l/100km!
Toki nämä on "vähäpäästöisiä" autoja joten mainitut muutokset ei kaikki mene leimalta läpi.
Eikä se uudempi moniventtiili kone ole kulutukseltaan juuri kummempi. ex S300TD veti sen 10-13l/100km
S600 menee vuotuisilla kuluilla oikeastaan samaan.
Pumppuun 7-8mm tapit vaikka pumppua ei säädettäisikään kuin noin ~250hv tasolle. uudet suutinkärjet, välijäähdytin keulalle ja turbo huomattavasti alkuperäistä suuremmaksi niin matka-ajossa kulutus tippuu yli 2l/100km!
Toki nämä on "vähäpäästöisiä" autoja joten mainitut muutokset ei kaikki mene leimalta läpi.
Eikä se uudempi moniventtiili kone ole kulutukseltaan juuri kummempi. ex S300TD veti sen 10-13l/100km
S600 menee vuotuisilla kuluilla oikeastaan samaan.
Re: W140 kysymyksiä
Tämä olisi mun lapsuudenunelma... Miten on, toiset täällä näyttää sanovan että 600 on kestävä ja toiset että aina paukkuu jostain päin, kumminko se nyt sitten on? Voiko Kuussatasella ajella 25-30 tkm vuodessa ilman isompia ressejä ja remppoja? Tietysti vanha käytetty on aina vanha käytetty, mutta onko ne keskimäärin kestäviä vermeitä?Mika.T kirjoitti: S600 menee vuotuisilla kuluilla oikeastaan samaan.
Diisselin haluan ihan sen äänen ja hajun takia (tähän voisi nyt laittaa sellaisen foliohattuhymiön, jos täällä olisi sellainen ). Ja nykyään mulla tulee kilometrejä sen verran että se ehkä tietyissä tapauksissa voisi jopa kannattaakin taloudellisesti. Ikinä ei ole diisseliä ollut ja aina olen sellaisen halunnut, joten vaikka kuulostaa ehkä hassulle, niin 500 bensa V8 ei ole mulla vaihtoehto 350 diisselille. Bensa V12 on tietysti asia erikseen.
S210 300TDT
Re: W140 kysymyksiä
600:ssa sytkäosat on syytä olla kunnossa. Jakajan kannet ja pyörijät maksaa jonkuverran. Tulpat on halpoja ~3€/kpl
Mutta tulpanjohdot on kalliit. saksasta voi löytää laadukkaat johdot mahdollisesti alle 500€:llä
-97-98 mallit on näissäkin parempia. Ovat suorasytytyksellä.
Katalysaattorit tukkeutuu kun kone käy oikeastaan kokoajan tyhjäkäynnin tuntumassa. Toki 110-120kmh matka-ajossa kierroksia on mutta silti kone käy hyvin kevyellä kuormalla.
Kattien tukkeutuessa käy näin kun pakopaineet nousee pilviin...
Tässä ko moottorissa vika oli jo minulle tullessa. Naputti tyhjäkäynnillä kun pari mäntää/sylinteriä oli kulunut niin pahasti urille että mäntä pääsi keikkumaan sylinterissä.
Ite ajellu muutaman vuoden 600lla niin ihan perusvaivat siinäkin. Kone on toki eksoottisempi kuin useimmassa muussa vehkeessä.
ko. vehkeeseen tuli rakennettua kone uusiksi.
Vaihteistot on yleensä varsinkin japanin tuonneista loppu.
Mutta tulpanjohdot on kalliit. saksasta voi löytää laadukkaat johdot mahdollisesti alle 500€:llä
-97-98 mallit on näissäkin parempia. Ovat suorasytytyksellä.
Katalysaattorit tukkeutuu kun kone käy oikeastaan kokoajan tyhjäkäynnin tuntumassa. Toki 110-120kmh matka-ajossa kierroksia on mutta silti kone käy hyvin kevyellä kuormalla.
Kattien tukkeutuessa käy näin kun pakopaineet nousee pilviin...
Tässä ko moottorissa vika oli jo minulle tullessa. Naputti tyhjäkäynnillä kun pari mäntää/sylinteriä oli kulunut niin pahasti urille että mäntä pääsi keikkumaan sylinterissä.
Ite ajellu muutaman vuoden 600lla niin ihan perusvaivat siinäkin. Kone on toki eksoottisempi kuin useimmassa muussa vehkeessä.
ko. vehkeeseen tuli rakennettua kone uusiksi.
Vaihteistot on yleensä varsinkin japanin tuonneista loppu.
Re: W140 kysymyksiä
ja jos ajatellaan ihan vaan autoina tälläsiä ässiä ja vertaillaan niiden kestävyyttä ja toimintaa jne, kun malleina on toi diiseli ja vaikka 600 pensakone, niin samoja autojahan ne muuten on, mutta eri moottorilla ja sitä kautta sitten joitain pieniä muita muutoksia. toki vuosimallikohtasia eroja on olemassa, kuten ne hapertuvat johtosarjat, ilmastointipaneeli, vai mikä sen nimi nyt on, mistä säädellään sisätilan lämpöjä jne. moottorikohtasesti asiaa katsoen vois sanoa, että tossa 600:sessa taitaa olla ainakin laatikko jytkymmillä sisuskaluilla, olisko nivelissäkin jotain jyräkämpää tilpehööriä jne. muuten kyllä kaiketi aika samoja autoja kaikki. niin ja muistaakseni sisusta muuttu jotenkin huonommaks vm92 jälkeen.
pensa vs diiseli on mielipide asioita. monasti jokasella on vankka mielipide siitä mitä moottorilta haluaa. nakutusta, tehoa, vai raakasti teho ja vääntöö. jne. oma mielipide oli autoa hankittaessa, että kaikki muu kelpaa, paitsi pienimmät pensakoneet.
pensa vs diiseli on mielipide asioita. monasti jokasella on vankka mielipide siitä mitä moottorilta haluaa. nakutusta, tehoa, vai raakasti teho ja vääntöö. jne. oma mielipide oli autoa hankittaessa, että kaikki muu kelpaa, paitsi pienimmät pensakoneet.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W140 kysymyksiä
Juu ei noissa suuria eroja ole mallien kesken.
V8 ja V12 mallissa jämymmät takajarrut.
V12:ssa perus lootaa järeämpi vaiheloota, + perä/vetarit.
Alustan osat on samat kautta koko mallinsarjan. myös etujarrut.
V8 ja V12 mallissa jämymmät takajarrut.
V12:ssa perus lootaa järeämpi vaiheloota, + perä/vetarit.
Alustan osat on samat kautta koko mallinsarjan. myös etujarrut.
Re: W140 kysymyksiä
semmonen tuli tässä vielä huomattua, kun ässällä ajelin, että auto ei ole mitenkään järin nopea lämpenemään sisältä. ainakaan tällä diiselillä. ja tarkotan juurikin, että sisätilat ei lämpene mitenkään turhan vikkelästi.
kone kyllä lämpiää nopsaa sinne 80.. nurkille ja suuttimista tulee lämmintä, mutta kohtuu isot sisätilat vie aikansa ennenkun on lämmenny sopivaan lämpötilaan. saman asian huomasin w124 farkussa. kone kyllä lämpiää, mutta sisätilat kestää huomattavasti kauemmin lämmetä, kun sedanissa. eli luulisin asian johtuvan vaan suurista sisätiloista. mutta sitten kun autolla ajaa, tai sen antaa käydä tarpeeks kauan, niin pikkuhiljaa alkaa lämpö nouseen. ja se nousee ihan riittävästi, vaikka pakkasta olis parikymmentä. kun taas vastakohtana melkein vois pitää w201:stä. pienet sisätilat lämpenee nopsaa. sillä ei tarvi ajaa kun kaks kilsaa ja jo on sopivan lämmintä.
ja jos vaikka s600: on samat noi lämppärin hilut, niinku oletan, niin sekään tuskin lämpiää sen nopeempaa sisältä.
kone kyllä lämpiää nopsaa sinne 80.. nurkille ja suuttimista tulee lämmintä, mutta kohtuu isot sisätilat vie aikansa ennenkun on lämmenny sopivaan lämpötilaan. saman asian huomasin w124 farkussa. kone kyllä lämpiää, mutta sisätilat kestää huomattavasti kauemmin lämmetä, kun sedanissa. eli luulisin asian johtuvan vaan suurista sisätiloista. mutta sitten kun autolla ajaa, tai sen antaa käydä tarpeeks kauan, niin pikkuhiljaa alkaa lämpö nouseen. ja se nousee ihan riittävästi, vaikka pakkasta olis parikymmentä. kun taas vastakohtana melkein vois pitää w201:stä. pienet sisätilat lämpenee nopsaa. sillä ei tarvi ajaa kun kaks kilsaa ja jo on sopivan lämmintä.
ja jos vaikka s600: on samat noi lämppärin hilut, niinku oletan, niin sekään tuskin lämpiää sen nopeempaa sisältä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W140 kysymyksiä
Pitäiskö tämä käydä vilkasemassa Vaasan miehelle ?
Voisin ehkä kävästä Espoossa ollessani tuon kokeilemassa ajankuluksi, en ehkä ihan välipäivinä...mutta ensivuonna
Kuvista päätellen linssi kamerassa likainen tai auto todella nuhjuinen ?
.
Voisin ehkä kävästä Espoossa ollessani tuon kokeilemassa ajankuluksi, en ehkä ihan välipäivinä...mutta ensivuonna
Kuvista päätellen linssi kamerassa likainen tai auto todella nuhjuinen ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W140 kysymyksiä
Juu ei se mikään erikoisen nopea ole lämpenemään. Toki ajan kanssa lämpenee ja pitää lämmöt todella hyvin. Viime talvena kävin sellaisen parinsadan kilometrin reissun -36-38c pakkasessa eikä tarvinnut komentosillalla palella.pera8x kirjoitti:
ja jos vaikka s600: on samat noi lämppärin hilut, niinku oletan, niin sekään tuskin lämpiää sen nopeempaa sisältä.
Sähköisen kiertovesipumpun on kuitenkin syytä toimia.
Re: W140 kysymyksiä
eikös ton kiertovesipumpun toiminnan voi testa vaikka REST napilla? se kaiketi löytyy varmaan kaikista noista?Mika.T kirjoitti:Juu ei se mikään erikoisen nopea ole lämpenemään. Toki ajan kanssa lämpenee ja pitää lämmöt todella hyvin. Viime talvena kävin sellaisen parinsadan kilometrin reissun -36-38c pakkasessa eikä tarvinnut komentosillalla palella.pera8x kirjoitti:
ja jos vaikka s600: on samat noi lämppärin hilut, niinku oletan, niin sekään tuskin lämpiää sen nopeempaa sisältä.
Sähköisen kiertovesipumpun on kuitenkin syytä toimia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W140 kysymyksiä
Juu, vaikka sillä.
Re: W140 kysymyksiä
Tänään aamusta tuntui siltä, että nyt on katseltu ja jahkailtu ihan tarpeeksi ja että nyt tarvis vähän tehdä jo kauppojakin.
S600 sai vielä jäädä haaveeksi ja ostin sitten Väyrysen. 300TDT vuosimallia -99. Elegance varusteet ja tyylikäs siniharmaa väri. Mittarissa 490 tkm. Täytyy käydä ensi viikolla kokeilemassa saako tuolle leiman. Vähän jänskättää jo
S600 sai vielä jäädä haaveeksi ja ostin sitten Väyrysen. 300TDT vuosimallia -99. Elegance varusteet ja tyylikäs siniharmaa väri. Mittarissa 490 tkm. Täytyy käydä ensi viikolla kokeilemassa saako tuolle leiman. Vähän jänskättää jo
S210 300TDT