Sain tuossa kuluneen nokka-akselin ropinaa aika pitkään kuunneltuani idean, jonka käytännön toteutuksesta en ole keneltäkään kuullut...
Mitähän muutoksia mahtaa W123 230E (102.980) vaatia, jos siihen istuttaisi 190E:n nokalta tutun Cosworthin 16-venttiilisen kannen (siis 2.3-16 mallista)? Olen aina elänyt siinä uskossa, että ko. koneiden alakerta on sama, mutta mitenkähän on??? Kun tuohon vanhaan kanteen joka tapauksessa joutuis sijoittamaan n. 500 e, niin eiköhän Saksasta löytyis noita 16-venasia kansia purkamoiden hyllyiltä aika edullisesti (ja kaupan päälle 49 hevosvoimaa). Ruiskuksi kelpaisi varmaan jonkun yleisemmän Mersumallin KE-Jetronic...
Kommentteja/tietoa odotan...
W123 230E 16-venttiiliseksi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ke 04.02.2004 13:18
- Paikkakunta: Helsinki
Tervehdys, aiheesta on keskusteltu aiemminkin foorumilla. Haku antoi mm. seuraavan linkin tuloksena, mutta siinä koetettiin vaihtoa .985- ja .983-moottoreiden kesken.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=20646
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=20646
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Kannen vaihtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon alustan muutoksia pohdittaessa (EI siis muutosprosenteissa). Eli jos vaihdat kannen niin joudut päivittämään alustan tehojen tasalle. Koska kannen vaihto on työlästä niin kannattaa harkita koko moottorin vaihtamista, tällöin taas alusta pitää saattaa samoihin spekseihin kuin on vertailumallissa.