S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Tervehdys.
Tälle autolle ei tule tapahtumaan megalomaanisia muutoksia. Pientä siistimistä, vannetta, alustasarjaa, valoja, maalia, korjausta ja fiksausta yms.
Oikeastaan tämä tulee minulle tyhmien kysymysten esittämiseen, joita en uusavuttomana löydä internetistä.
Auto itsessään on -99 2,4 V6 bensamese. Kilometrejä tällä hetkellä 238tkm ja kulutus pyörinyt siinä 9-13 litran paikkeilla. Ei ole minulle niin suurta merkitystä mitä vie, kun tulee ajeltua n. kerran-kaksi viikossa.
Kilometrit tuntuvat pitävän paikkaansa täydellisen saksalaisen huoltokirjan ansiosta. Tuotu joskus Saksasta ja Suomessa muutamia omistajia. Minulle tämä tuli Tampereelta tänne Turkuun.
Pientä laittoa/näprättävää autosta löytyy, joita tulen tässä tekemään budjetin ja ajan riittäessä opiskelujen ohella.
Mutta tässä muutama kuva mitä on muutaman kuukauden omistussuhteeni aikana kertynyt
Auto juuri ostettuna/pestynä
Letkulämmittimen/sisähaaran asennusta
Tuunasin sisävalon
Jos joku tietää mistä saisi tähän tuon uuden kumihelan, voisi paljastaa minullekkin! Menee ja pyörii vielä tiheällä rasvausvälillä. Mutta aika väljältä tuntuu.
Olen perjantaina menossa hakemaan autoon uudet Lorinser kopiovanteet.
Eteen 18x8,5 et35 ja renkaiksi 215-40/18
Taakse 18x9,5 et35 ja renkaiksi 225-40/18
Tarkotus olisi saada pientä venyä ja noilla tuleekin aikamoinen veny jo, mutta renkaat ovat todella edulliset rengas-online.com:sta. Koko rengassarjalle tulee hintaa vain 280e. Renkaat siis tietenkin halvimmat Sunnyt. Renkaat eivät tietenkään ole lukkoon lyödyt, kun ei niitä vanteitakaan vielä ole.
Toivottavasti joku jaksaa katsella tätä ja vastailla visaisiin ongelmiini, kun niitä esiinty. Väänsinhän tätäkin toista tuntia e-savuke kourassa.
E:Toivottavasti nuo kuvat näkyvät kaikille. Pientä säätöä, että sain ne tänne näkyviin..
Tälle autolle ei tule tapahtumaan megalomaanisia muutoksia. Pientä siistimistä, vannetta, alustasarjaa, valoja, maalia, korjausta ja fiksausta yms.
Oikeastaan tämä tulee minulle tyhmien kysymysten esittämiseen, joita en uusavuttomana löydä internetistä.
Auto itsessään on -99 2,4 V6 bensamese. Kilometrejä tällä hetkellä 238tkm ja kulutus pyörinyt siinä 9-13 litran paikkeilla. Ei ole minulle niin suurta merkitystä mitä vie, kun tulee ajeltua n. kerran-kaksi viikossa.
Kilometrit tuntuvat pitävän paikkaansa täydellisen saksalaisen huoltokirjan ansiosta. Tuotu joskus Saksasta ja Suomessa muutamia omistajia. Minulle tämä tuli Tampereelta tänne Turkuun.
Pientä laittoa/näprättävää autosta löytyy, joita tulen tässä tekemään budjetin ja ajan riittäessä opiskelujen ohella.
Mutta tässä muutama kuva mitä on muutaman kuukauden omistussuhteeni aikana kertynyt
Auto juuri ostettuna/pestynä
Letkulämmittimen/sisähaaran asennusta
Tuunasin sisävalon
Jos joku tietää mistä saisi tähän tuon uuden kumihelan, voisi paljastaa minullekkin! Menee ja pyörii vielä tiheällä rasvausvälillä. Mutta aika väljältä tuntuu.
Olen perjantaina menossa hakemaan autoon uudet Lorinser kopiovanteet.
Eteen 18x8,5 et35 ja renkaiksi 215-40/18
Taakse 18x9,5 et35 ja renkaiksi 225-40/18
Tarkotus olisi saada pientä venyä ja noilla tuleekin aikamoinen veny jo, mutta renkaat ovat todella edulliset rengas-online.com:sta. Koko rengassarjalle tulee hintaa vain 280e. Renkaat siis tietenkin halvimmat Sunnyt. Renkaat eivät tietenkään ole lukkoon lyödyt, kun ei niitä vanteitakaan vielä ole.
Toivottavasti joku jaksaa katsella tätä ja vastailla visaisiin ongelmiini, kun niitä esiinty. Väänsinhän tätäkin toista tuntia e-savuke kourassa.
E:Toivottavasti nuo kuvat näkyvät kaikille. Pientä säätöä, että sain ne tänne näkyviin..
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Siisti peli, mistä pistit sisähaaran kabiiniin, tutkin tuota kerran ja aika ahtaalta näytti rintapellissä mahdollinen sisäänvetopaikka. Onko pitkä haaroitusjohto? Käytin kesällä muovihelmat irti, hiekkaa oli etupyörien takana lapiollinen per puoli ja kevyttä pintaruostetta helman pelleissä. Muuten V6 ja automaatti on mukava ajella.
W639 110 CDI
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Haaroitusjohto on mielestäni ihan normimittainen, se n. 1,0-1,5m. Sisähaara on helpompi kuulemma vetää kuskin puolelta, mutta vaatii sitten johtoa aikas paljon.
Eli tuosta lähtee sisähaaroitussarja hanttarin puolelta
Ja tuosta porattu kaksi reikää, ensimmäisesta konehuoneen puolelta "vesikouruun" ja toisesta reiästä sisälle hyttiin.
Johdon vedin puhaltimen moottorin boksin kautta hanttarin jalkatilaan. Puhaltimen kanteen tein reiän ja läpivientikumin. Jalkapahvista jouduin hiomaan myös pienen loven, että johtoo mahtuu sen ohi.
Sisähaaran saaminen sisälle oli kyllä aikamoista kikkailua ja pujottelua ja selällään makaamista auton sisällä pää jalkatilassa.
Eli tuosta lähtee sisähaaroitussarja hanttarin puolelta
Ja tuosta porattu kaksi reikää, ensimmäisesta konehuoneen puolelta "vesikouruun" ja toisesta reiästä sisälle hyttiin.
Johdon vedin puhaltimen moottorin boksin kautta hanttarin jalkatilaan. Puhaltimen kanteen tein reiän ja läpivientikumin. Jalkapahvista jouduin hiomaan myös pienen loven, että johtoo mahtuu sen ohi.
Sisähaaran saaminen sisälle oli kyllä aikamoista kikkailua ja pujottelua ja selällään makaamista auton sisällä pää jalkatilassa.
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Juu, aikamoista jumppaa näyttäis olevan, täytyy katsoa innostuuko. Onko auto Classic vai mikä lukee loksussa, mulla Sport ja alusta kohtalaisen matalalla.
Se kumihela, Veho, Merteil, KL-varaosat tai purkaamosta koko hoito.
Se kumihela, Veho, Merteil, KL-varaosat tai purkaamosta koko hoito.
W639 110 CDI
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Oiskohan tuo menny helpommin läpi jos ois oikassu ton moottorinohjainboksi yms.kotelon läpi. Yläreunassa ois
varmaan tilaa niissä läpivientikumeissa ja hytin puolellahan on avoin reikä. Ainakin väyrysessä on näin ja
varmaan tossakin. Ite laitoin siitä eikä siinä kauan nenä tuhissu.
varmaan tilaa niissä läpivientikumeissa ja hytin puolellahan on avoin reikä. Ainakin väyrysessä on näin ja
varmaan tossakin. Ite laitoin siitä eikä siinä kauan nenä tuhissu.
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Tää on Elegance. Mut tähän hyvin tod näk on tulossa coiloverit, eli sillä saadaan auto lähemmäs maan pintaa Kyselin muuten KL-varaosilta sähköpeilien säätönappia, kun omasta on rikki, niin sieltä tarjottiin koko paneelia ja hintaa 495e...PerttiTee kirjoitti:Juu, aikamoista jumppaa näyttäis olevan, täytyy katsoa innostuuko. Onko auto Classic vai mikä lukee loksussa, mulla Sport ja alusta kohtalaisen matalalla.
Se kumihela, Veho, Merteil, KL-varaosat tai purkaamosta koko hoito.
Tossa oli läpivientikumi, mutta ei toivoakaan, että olis mahtunu siittä.AAVEE kirjoitti:Oiskohan tuo menny helpommin läpi jos ois oikassu ton moottorinohjainboksi yms.kotelon läpi. Yläreunassa ois
varmaan tilaa niissä läpivientikumeissa ja hytin puolellahan on avoin reikä. Ainakin väyrysessä on näin ja
varmaan tossakin. Ite laitoin siitä eikä siinä kauan nenä tuhissu.
Kävin tänään pesemässä auton ja kuvausaika on 13:30
Sitten noin 10min myöhemmin...
Että sellasta tänään. Ja tarkennuksena, ettei ollut oma vika, eli vakuutus maksaa korjauksen. Mitkään runkopalkit yms eivät saaneet hittiä. Eli pellillä ja muutamilla uusilla osilla saadaan autosta taas entistä ehompi. Tää kuva näyttää siltä, että Clioon ei olisi tullu mitään vaurioita, mutta mun autoon osuma tuli lähes keskelle keulaa ja vastaavasti Relluun taas tuohon kulmaan. Siinä sitten taas vääntyi kori ja pellit, sekä paljon muoviosaa meni rikki.
Mutta, tässä kuva perjantain saaliista Keravalta Renkaatkin tilattu rengas-online.com :sta
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Kyllä näitä 744 värisiä farkkuja Turun liikenteeseen mahtuu
Jos on jollekin osille tai tiedoille tarvetta niin kyseleppä, on tullut tuo oma nuohottua sen verta hyvin että varmasti muistaa.
Siisti auto, ei taida olla edes ruosteessa mistään?
Jos on jollekin osille tai tiedoille tarvetta niin kyseleppä, on tullut tuo oma nuohottua sen verta hyvin että varmasti muistaa.
Siisti auto, ei taida olla edes ruosteessa mistään?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Oi saakeli, kyllä oli huonoa tuuria! Meinaatko ite kunnostaa vai meneekö pajalle?
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
No jos sellasen sähköpeilien säätönappulan sijainnin haluaisit paljastaa niin olisin enemmän kuin tyytyväinen Ja se holkki tuohon pyyhkijän mekanismiin (siihen tankoon jonka päässä pyyhkijä lepää), yllä kuvakin siitä.Jolle kirjoitti:Kyllä näitä 744 värisiä farkkuja Turun liikenteeseen mahtuu
Jos on jollekin osille tai tiedoille tarvetta niin kyseleppä, on tullut tuo oma nuohottua sen verta hyvin että varmasti muistaa.
Siisti auto, ei taida olla edes ruosteessa mistään?
Ja kyllähän tämän ikäiseen Mersuun pientä ruostetta mahtuu sinne sun tänne, mutta onneksi kaikki ovat pintaruostetta ja ne olisi tarkoitus kevääseen mennessä ottaa kiinni ja maalata. Alkuun ajattelin maalata ikkunalinjasta alaspäin konepeltiä ja etupuskuria lukuun ottamatta, mutta ne nyt tällä hetkellä ainakin menee maalattavaksi
Menee pajalle, ei itsellä ole tuon tasoista korjauskapasiteettia, että tuon saisi kuntoon. Ja menee kuitenkin vastapuolen vakuutuksesta, niin ei maksa itselle penniäkään mokoma korjausIlmaister kirjoitti:Oi saakeli, kyllä oli huonoa tuuria! Meinaatko ite kunnostaa vai meneekö pajalle?
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Raptec loimaalla vois olla hyvä paikka hakea toi peilien säätönappula, aika harvoi noita menee rikki.
EDIT: Nuo vanteet taitaa vaatia sekä eteen että taakse spacerit. Eteen varmaan jonku 20 mm ja taakse 10 mm about ? Spacerit kannattaa teetättää Kaarinassa tommysbilletillä.
EDIT: Nuo vanteet taitaa vaatia sekä eteen että taakse spacerit. Eteen varmaan jonku 20 mm ja taakse 10 mm about ? Spacerit kannattaa teetättää Kaarinassa tommysbilletillä.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Eteen ei pitäisi vaatia, mutta taakse ehkä jos haluaa kaarelle. Mutta korjaaja soitti ja sanoi lopettaneensa korjausarvion laskemisen 5000 euron kohdalla, eli hyvin todennäköisesti tämä menee lunastukseen.
Löysin Virosta -01 C230 Coupé kompressorin, ajettu +170tkm. Tarjoushintaan 3300€, kuulostaa kyllä epäilyttävän halvalta... Eikä ne verotkaan pitäisi tuohon olla kuin 1000-1500€
Löysin Virosta -01 C230 Coupé kompressorin, ajettu +170tkm. Tarjoushintaan 3300€, kuulostaa kyllä epäilyttävän halvalta... Eikä ne verotkaan pitäisi tuohon olla kuin 1000-1500€
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Mitäs ne suostuis antamaan kertakorvauksena?Juhqi kirjoitti:Eteen ei pitäisi vaatia, mutta taakse ehkä jos haluaa kaarelle. Mutta korjaaja soitti ja sanoi lopettaneensa korjausarvion laskemisen 5000 euron kohdalla, eli hyvin todennäköisesti tämä menee lunastukseen.
Löysin Virosta -01 C230 Coupé kompressorin, ajettu +170tkm. Tarjoushintaan 3300€, kuulostaa kyllä epäilyttävän halvalta... Eikä ne verotkaan pitäisi tuohon olla kuin 1000-1500€
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: S202 C240 pientä päivitystä pappalookkiin
Auto meni lunastukseen ja sain mielestäni riittävän summan. Nyt sitten W202 tai W203 tilalle, ettei mene uudet vanteet hukkaan