Kierretään sitten "dieselveroa" eri kautta jos ei

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17272
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Kierretään sitten "dieselveroa" eri kautta jos ei

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos ei kohta pysty tekemään noita pakuja dieseleistä nykykäytännön mukaan, tai pystyy mutta menee henkilöauton "dieselvero", niin aletaan tekemään maastureista huoltoautoja. :twisted:

Sellaisesta maasturista jonka omapaino on vänintään 1875 kg saa pienillä muutoksilla huoltoauton - penkkejä 2-3 hengelle, "eturivissä".

Ja jos tämä mahdollisuus estetään lailla, sitten mennään porukalla ja sanotaan että Kuva
wiimax.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Kierretään sitten "dieselveroa" eri kautta jos

Viesti Kirjoittaja veskola »

dealer kirjoitti:Jos ei kohta pysty tekemään noita pakuja dieseleistä nykykäytännön mukaan, tai pystyy mutta menee henkilöauton "dieselvero", niin aletaan tekemään maastureista huoltoautoja. :twisted:

Sellaisesta maasturista jonka omapaino on vänintään 1875 kg saa pienillä muutoksilla huoltoauton - penkkejä 2-3 hengelle, "eturivissä".

Ja jos tämä mahdollisuus estetään lailla, sitten mennään porukalla ja sanotaan että [ http://img9.imgspot.com/u/04/300/12/42109v1.gif ]
öööh miksi dieselveroa pitäisi pystyä kiertämään ? Eikö se ole epäreilua meitä kohtaan, jotka maksavat veroa ? Mielestäni yrittäjien verohelpotus pitäisi poistaa kokonaan, ja muuttaa se siten että vähäntävät sen oikeassa verotuksessa liikevaihdostaan. Loppuu se veroilla kikkailu.

Kokonaan toinen juttu on, että verotusta kokonaisuudessaan pitäisi laskea mutta tasapuolisesti, sekä bensa- että dieselpuolelle.

-= 2730 kg:n mukaan dieselveroa, ja bensaverot kahdesta autosta päälle =-
Lisää tietoa: www.skg.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja että Yrittäjien verohelpotus? Mikä? Tästähän voisi saada enemmänkin keskustelua :wink:
Taitaa olla autoilijat ja yrittäjät niitä suomen suurimpia veron maksajia....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Verot pois! :wink:
Avatar
eki_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 27.01.2004 19:52
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja eki_83 »

Mitäs siitä sitten tulisi jos verot kokonansa poies laitettaisiin?
Työttömillä ois ainaski ankeeta ;)
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Avatar
Jarno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 15.05.2004 19:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jarno »

eki_83 kirjoitti:Mitäs siitä sitten tulisi jos verot kokonansa poies laitettaisiin?
Työttömillä ois ainaski ankeeta ;)

Menis töihin... :wink:
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aki P kirjoitti:Ja että Yrittäjien verohelpotus? Mikä? Tästähän voisi saada enemmänkin keskustelua :wink:
Taitaa olla autoilijat ja yrittäjät niitä suomen suurimpia veron maksajia....
No niin tietysti ovat, yrityksistähän ne kaikki pelimerkkit loppujenlopuksi ovat lähtöisin. Se mitä tuossa esitän on malli, joka korvaa nykyisen verovapaan pakettiautokäsitteen, joka mielestäni on aivan järjetön juttu. Kaikki nämä pakettiautoksimuutos pelleilyt vuosien varrella ovat lähtöisin tästä. Toisaalta järjetöntä on myös nämä tekniikanvaihtoautot, tuodaan saksasta tuliterä kori, puretaan tekniikka johonkin ruosteiseen vanhaan paskaan, ja jätetään kori pihalle seisomaan kun sitä ei saa ajoon järkevään hintaan. Eihän tuossa voi olla mitään järkeä. Tuollainen 'tuliterä' bemari seisoo tuossa ihan naapurissa, ja mersuillahan tuota on harrastettu vaikka kuinka.

Yrittäjä ostaa auton, paketti- henkilö- tai mikävainmallin. Mikäli autoa käytetään yrityksen 'työkaluna', siis tulojen hankkimiseen, autosta koituvat kulut, niin osto- kuin käyttökulut vähennetään liikevoitosta maksettavasta verosta vuosipoistoina. Näin yrittäjä saa vähintäänkin saman veroedun kuin nykyisessä mallissa, jossa pakettiauto on verovapaa. Yrittäjä voi kuitenkin valita vapaammin käyttötarkoitusta vastaavanautomallin.

Nämä 'kaikki verot alas' kommentit voi jättää omaan arvoonsa. Eiköhän jokainen ymmärrä, että suomen valtion menot ovat A euroa, joten tulojen tulee olla myös A euroa. Mistä tämä summa kerätään on kokonaan toinen juttu. Summaa A voidaan myös yrittää pienentää, ja näin on tehtykkin, jolloin veroina kerättävä summa A pienenee. Uskoisin että kaikki ovat samaa mieltä, että autoilusta kerättävä vero on hieman yläkantissa, varsinkin nykyisillä bensan/dieselin hinnoilla. Itse kaukana työpaikasta ja lähimmästä liikekeskuksesta asuvana olen lähes täysin riippuvainen autosta.

Kun yksi ei maksa niin muut maksavat enemmän :(
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4681
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Täytyy sanoa, että olen Veskun kanssa oikein liikuttavalla tavalla samaa mieltä.

Veron määrän valitus riippuu siitä, miltä kantilta asiaa tarkastellaan.

Itselläni on kyllä erittäin korkea tuloveroprosentti ja tässä autoveroasiassakin olen koettanut auttaa valtiota sen, mihinkä kynnet suinkin riittää. :wink:
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Verot poishan oli läppä! Mut mihinkä Tänäpäivänä diesel vero perustuu?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

En minäkään veroja vastusta, mutta sehän se keljuttaa, kun monet elätetään kotiin niin hyvin meidän veronmaksajien rahoilla, ettei ole taloudellisesti kannattavaa lähteä töihin!
Eikö siinä kohti ole sosiaaliturvassa jotain pielessä?
Ja sitten vähennetään viinaveroa ja lisätään menetetyt rahat autoilun verottamiseen.
Autoilijat vähenee, kun ei ole kuskeja, koska viina on halpaa ja taas toiset maksavat enemmän :lol:

Fiksua???
Joku mersupurkaamo??
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Mun auto maksaa 1.734 euroa/päivä, juman kauta yli kymmenen markkaa vaikka ei ajaisi metriäkään, ja tiisseli kohta euron litra :roll:
Ei muuta ku lisää elätettäviä tänne härmään, kyllä me ne veroilla elätetään, :evil:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

[Ju55i V.] kirjoitti:Verot poishan oli läppä! Mut mihinkä Tänäpäivänä diesel vero perustuu?
Valtion rahan tarpeeseen.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

[Ju55i V.] kirjoitti:Verot poishan oli läppä! Mut mihinkä Tänäpäivänä diesel vero perustuu?
Siihen että litrassa dieselpolttoainetta on vähemmän veroa kuin litrassa bensiiniä. Tämä dieselöljyn hinnasta puuttuva veron osuus sitten maksetaan könttäsummana. Mielestäni on turhaa ruikuttaa vuotuisesta dieselverosta koska paljon ajava dieselautoilija maksaa kuitenkin vuodessa vähemmän veroja kuin vastaavan matkan bensiiniautolla taivaltava kanssa-autoilija. (Tämä oli MINUN oma mielipide ja toivon ettei tästä tule hirveätä sotaa vaikka sen suoraan tuonkin julki.)

Vaihtoehtona olisi jättää vuotuinen dieselvero pois ja nostaa dieselöljyn verotus samalle tasolle bensiinin kanssa jolloin hinta nousisi todennäköisesti jopa bensiiniä korkeammalle tasolle :!: Tällöin dieselautoilijan veroetu syntyisi vain pienemmän kulutuksen muodossa. Eli nykysysteemillä paljon ajava dieselautoilija säästää silkkaa rahaa. Vähän ajavien kannattaa satsata bensiinimoottoriin.

Veroton 95E on muuten halvempaa kuin veroton rikitön dieselöljy.
http://www.oil-gas.fi/upload/tilastot/verotus.PDF
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4681
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo

Mullakin on sellainen hytinä varpaissa, että dieseliveron suhteen asia taitaa olla niinkuin melitos sen kirjoitti, että paljon ajaville tämä nykysysteemi on parempi.

Pakettiautoveron suhteen taas, se ei taida olla nyt oikeen kellekkään mieluinen, ei lainsäätäjälle, eikä käyttäjille. Sama vero vaan kaikille henkilö- ja pakettiautoille, niin ei tarvi keplotella, eikä tuskailla.

Tavallisen palkansaajan on kyllä tosiasiassa aika vaikea keplotella niiden verojen kanssa, kun ne otetaan siitä tilistä ensin päältä poikkeen. Minulla itselläni on veroprosentti tuloista yli 40. Enää moniin vuosiin ei palkankorotuksista ole ollut mitää käytännön hyötyä, kun korotus nostaa tuloja säännöllisesti seuraavaan "veroportaaseen" ja käteen jää satasesta jotain kympin luokkaa. Minusta, ja luulempa että monesta muustakin olisi mukavampi, että tuloista veroitettaisiin mahdollisimman vähän, ja veroa siirrettäisiin kulutuksen verottamiseen. Silloin jokaisella olisi mahdollisuus omien mieltymyksiensä tai halujensa mukaan säädellä maksamansa veron määrää, jos ei osta mitään, ei maksa veroja, jos ostaa, niin maksaa.

Tämä nykysysteemi verottaa meitä kyllä monta kertaa samasta asiasta.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

Melitos kirjoitti:Veroton 95E on muuten halvempaa kuin veroton rikitön dieselöljy.
http://www.oil-gas.fi/upload/tilastot/verotus.PDF
Meillä täälläpäin lahtea on tästä viikosta lähtien ensimmäistä kertaa diesel hiukan kalliimpi, kuin bensiini.
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

kalev kirjoitti:
Melitos kirjoitti:Veroton 95E on muuten halvempaa kuin veroton rikitön dieselöljy.
http://www.oil-gas.fi/upload/tilastot/verotus.PDF
Meillä täälläpäin lahtea on tästä viikosta lähtien ensimmäistä kertaa diesel hiukan kalliimpi, kuin bensiini.
Ihan mielenkiinnosta, mitä bensa ja diesel siellä teillä tällä hetkellä maksaa?
E290 '98 (S210)
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

95E - 11.60
D - 11.65


1 € = 15.6 eek
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17272
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

veskola kirjoitti:
"öööh miksi dieselveroa pitäisi pystyä kiertämään ?"

No, tuota, miksi autoa pitäisi itse korjata ?
Miksi polttoaineen hinnasta valitetaan ?
Rahaa säästyy, eihän siinä muuta.

Tämä huoltoautojuttuhan tulee kysymykseen -93 ja vanhempien maasturien osalta.
Sellaista autoa harvoin ostetaan, jos ajoa on paljon.
Itse katselin taas täksi syksyksi metsästysautoa - maastureitahan on tarjolla valtavasti mutta ei ole mitään järkeä ostaa dieselmaasturia henkilöautona jos ajoa tulee vuodessa 2000-3000 kilometriä.

Pakuna oli tarjolla yksi 240 GD pätkä-Mersu, vaan hintaa oli muistaakseni jotain kolme ja puoli tonnia.
Tarjosin 2500, eikä sillä myynyt - kuulemma Tampereelle meni sitten.
Toisaalta epäilytti että olisiko tuota saanut käyntiin pakkasesta lämmittämättä.
Kysäisin vakuutusyhtiöstä; liikennevakuutus muistaakseni 500 € vuosi jollei ylikin. :shock:

No, ostin tuon Suzukin, se on mainio värkki metsään ja ylläpito edullista; vakuutus on jotain 200 € ja risat vaikkei ole bonuksia yhtään.
Bensaa menee tiellä 8-9 litraa sadalla ja maastossa enemmän...
wiimax.fi
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Nyt heräsi mielenkiinto. Kerroppa dealer mitä muutoksia maasturiin pitää tehdä että saa huoltoauton? Mikä on huoltoauton nopeusrajoitus? Onko vero sama ku pakussa? Mitä varusteita pitää löytyä?
E 290TDT Avantgarde
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17272
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

-Takapenkit pois ja kiinnitysreiät tukkoon.
-Rajoitus 80.
-Pakun vero.
-Ruuvipenkki tms.

"Huoltoauto
Ajoneuvolaissa ei ole huoltoauton määritelmää.
Huoltoauton ehtoihin sovelletaan ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 19 §:ää (1256/1992), jonka mukaan

N-luokan huoltoauton on oltava ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu ja siinä saa olla tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
Huoltoauto on alennetun autoveron alainen, jos auton omamassa on vähintään 1 875 kg (autoverolaki 21 §:n 2 mom.). Jos omamassa on alle 1 875 kg, huoltoauto on täysimääräisen autoveron alainen."

Huoltoautoa saa käyttää vain huoltoajoon ja huollossa tarvittavien työkalujen ja laitteiden kuljettamiseen.
Täysi vero voidaan laittaa maksuun, jos autoa käytetään muuhun ajoon ?

Tuolla ovat puineet asiaa:

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=10752
wiimax.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

dealer kirjoitti:-Takapenkit pois ja kiinnitysreiät tukkoon.
-Rajoitus 80.
-Pakun vero.
-Ruuvipenkki tms.

"Huoltoauto
Ajoneuvolaissa ei ole huoltoauton määritelmää.
Huoltoauton ehtoihin sovelletaan ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 19 §:ää (1256/1992), jonka mukaan

N-luokan huoltoauton on oltava ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu ja siinä saa olla tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
Huoltoauto on alennetun autoveron alainen, jos auton omamassa on vähintään 1 875 kg (autoverolaki 21 §:n 2 mom.). Jos omamassa on alle 1 875 kg, huoltoauto on täysimääräisen autoveron alainen."

Huoltoautoa saa käyttää vain huoltoajoon ja huollossa tarvittavien työkalujen ja laitteiden kuljettamiseen.
Täysi vero voidaan laittaa maksuun, jos autoa käytetään muuhun ajoon ?

Tuolla ovat puineet asiaa:

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=10752
hih, mä voisin laittaa tuohon Vilmaan koiran kaulapannan säätötyökalupenkin, ei tarvitse kuin hitsta reiät umpeen lattiasta...ja aina ollaan matkalla koiramiittiin, joten koiran kaulapannan huoltoauto on ajossa.

...mutta ei oikein iske tuo 80...puolet lisäää niin sitten :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

dealer kirjoitti:-Takapenkit pois ja kiinnitysreiät tukkoon.
-Rajoitus 80.
-Pakun vero.
-Ruuvipenkki tms.

"Huoltoauto
Ajoneuvolaissa ei ole huoltoauton määritelmää.
Huoltoauton ehtoihin sovelletaan ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 19 §:ää (1256/1992), jonka mukaan

N-luokan huoltoauton on oltava ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu ja siinä saa olla tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
Huoltoauto on alennetun autoveron alainen, jos auton omamassa on vähintään 1 875 kg (autoverolaki 21 §:n 2 mom.). Jos omamassa on alle 1 875 kg, huoltoauto on täysimääräisen autoveron alainen."

Huoltoautoa saa käyttää vain huoltoajoon ja huollossa tarvittavien työkalujen ja laitteiden kuljettamiseen.
Täysi vero voidaan laittaa maksuun, jos autoa käytetään muuhun ajoon ?

Tuolla ovat puineet asiaa:

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=10752
Höh. Ei sitte väkisin... Kukahan noita ajoja muuten kontrolloi? Kateelliset naapurit varmaan?
E 290TDT Avantgarde
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kaverilla oli putkifirma liikevaihtoveron aikoihin ja hän ei ollut lvv:n piirissä. Olisi laittanut pakuunsa hyllyt ja laatikostot mutta verottaja olisi rokottanut lvv:llä koska paku oltaisiin tulkittu työhuoneeksi. Kaveri kysyi että mistä h..tistä te sen tiedätte jos hän hyllyt rakentaa - siihen oli verottaja sanonut että eipä meidän tartte yllätysiskuja paljoa tehdä - kateelliset naapurit ja sukulaiset hoitaa tuollaiset asiat 40 prosenttisesti meidän puolesta... Se on paljon se ! :mrgreen:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17272
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä sitä kannata naapurille kertoa että maasturista menee pakun vero, jos siinä on jotain "kiinnijäämisen mahdollisuutta".

Ettehän tekään kerro ajavanne polttoöljyllä. :mrgreen:
wiimax.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

"Ettehän tekään kerro ajavanne polttoöljyllä. :mrgreen:"

No eipä tietenkään kerrota!!
Eihän se haittaa jos vähän ajaa polttoöljyllä, jos ajaa ihan tien reunassa, lyhyitä matkoja ja vain pikku humalassa. :?:
Joku mersupurkaamo??
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Liekö totta vai tarua, että polttoöljy vaalenee lasipurkissa, muuttuu tiisselin väriseksi..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tarua
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin