Artsin pystylyhty W115/V8
Artsin pystylyhty W115/V8
Olen tietoisesti pitänyt hieman matalaa profiilia, tän projektini kanssa.
Olen jo jonkin aikaa suunnitellut muuttavani, ton dieselini bensalle. Kesän aikana kun noita kilometrejä ei oikein ole kertynyt. Lieneekö syynä "harrasteautojen" liiallinen lukumäärä. Kuitenkin käyttövoima vero on tullut maksettua, ja se on mielestäni hieman korkeahko.
Tällä foorumillakin olen lukenut, sekä itse kysyessäni saanut vastauksen "ei voi verrata kun ovat eri mallisarjaa". Kysehän on siis W114 ja W115 malleista. Otin kuitenkin riskin, ja päätin kokeilla onneani(ajatuksella, jos ei onnistu niin siitä tulee peltoauto). Touko/kesäkuun vaihteessa, päätin aloittaa tämän kesän projektin. Kyllähän siinä meni aika tarkkaan kaikki vapaa-aika, mutta nyt se on katsastettu ja ajossa(siis tänään). Mulla ei ole tiedossa montako V8 koneista on ajossa, tässä kuitenkin yksi lisää .
Näin jälkikäteen, en ala mitään ihmeempää projektikertomusta tekemään. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että vaikka noissa vanhemmissa mersuissa on "samanlaiset" etupalkit, ei se tarkoita sitä että "HEITTÄMÄLLÄ" sopii. Projektista kiinnostuneille, sekä muuten tiedonhaluisille, pyrin selventämään mitä kaikkea tarvi tehdä. Muutokset eivät ole ylivoimaisia, mutta luovaa hulluutta tarvitaan sekä hitsaustaitoa.
T: Artsi.
[/URL]
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... 0f5c1e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Olen jo jonkin aikaa suunnitellut muuttavani, ton dieselini bensalle. Kesän aikana kun noita kilometrejä ei oikein ole kertynyt. Lieneekö syynä "harrasteautojen" liiallinen lukumäärä. Kuitenkin käyttövoima vero on tullut maksettua, ja se on mielestäni hieman korkeahko.
Tällä foorumillakin olen lukenut, sekä itse kysyessäni saanut vastauksen "ei voi verrata kun ovat eri mallisarjaa". Kysehän on siis W114 ja W115 malleista. Otin kuitenkin riskin, ja päätin kokeilla onneani(ajatuksella, jos ei onnistu niin siitä tulee peltoauto). Touko/kesäkuun vaihteessa, päätin aloittaa tämän kesän projektin. Kyllähän siinä meni aika tarkkaan kaikki vapaa-aika, mutta nyt se on katsastettu ja ajossa(siis tänään). Mulla ei ole tiedossa montako V8 koneista on ajossa, tässä kuitenkin yksi lisää .
Näin jälkikäteen, en ala mitään ihmeempää projektikertomusta tekemään. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että vaikka noissa vanhemmissa mersuissa on "samanlaiset" etupalkit, ei se tarkoita sitä että "HEITTÄMÄLLÄ" sopii. Projektista kiinnostuneille, sekä muuten tiedonhaluisille, pyrin selventämään mitä kaikkea tarvi tehdä. Muutokset eivät ole ylivoimaisia, mutta luovaa hulluutta tarvitaan sekä hitsaustaitoa.
T: Artsi.
[/URL]
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... 0f5c1e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut A, Su 27.10.2013 06:44. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: Artsin pystylyhty
Onneksi olkoon Artsi!
Jäpä saa aikaan, kun muut haaveilee...
Täytyy syksyn mittaan tulla käväisee ja ostaa ne mistä jo väännetty kauppaa...
Hieno on...miten noi soundit, miten teit pakoputkiston.
Tyko
Jäpä saa aikaan, kun muut haaveilee...
Täytyy syksyn mittaan tulla käväisee ja ostaa ne mistä jo väännetty kauppaa...
Hieno on...miten noi soundit, miten teit pakoputkiston.
Tyko
W903
V126
W203
V126
W203
Re: Artsin pystylyhty
Onnea Artsi! Nätisti haaramoottori siellä istuu.
Piiloprojekti , yhdellä foorumilaisellahan on W111 sedan jossa kolmepuolikas.
Piiloprojekti , yhdellä foorumilaisellahan on W111 sedan jossa kolmepuolikas.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Kiitoksia.
Projekti topiccia en tehnyt tästä siksi, että joissakin tapauksissa liika julkisuus ei ole hyvästä. Tätä SOMEA, kun seurataan aika tiiviisti useammallakin taholla.
Äänet on aika "muhkeat", kumpikin puoli omalla putkellaan perään asti. Ainoastaan yhdet vaimentajat ihan perässä.
Nyt täytyy keskittyä ton Megasquirtin säätöön, että saadaan sytkät ja syötöt kohdilleen.
T: A.
P.S. Tyko. Kyllä sen jarrutehostajan saa sinne sopimaan, kun siirtää sitä tuliseinässä n.50mm "ulos päin".
Projekti topiccia en tehnyt tästä siksi, että joissakin tapauksissa liika julkisuus ei ole hyvästä. Tätä SOMEA, kun seurataan aika tiiviisti useammallakin taholla.
Äänet on aika "muhkeat", kumpikin puoli omalla putkellaan perään asti. Ainoastaan yhdet vaimentajat ihan perässä.
Nyt täytyy keskittyä ton Megasquirtin säätöön, että saadaan sytkät ja syötöt kohdilleen.
T: A.
P.S. Tyko. Kyllä sen jarrutehostajan saa sinne sopimaan, kun siirtää sitä tuliseinässä n.50mm "ulos päin".
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Mikäs tuo oli alkujaan ja mikä kone sielä nyt on?
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Hyvä
Ei näitä ainakaan liikaa ole. Nyt tiedä sitten 2kpl jotka on mersun 3,5 litraisella.
Ei näitä ainakaan liikaa ole. Nyt tiedä sitten 2kpl jotka on mersun 3,5 litraisella.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Muistelen että auto taisi olla 240 D 3.0, sigussahan tuo auton korimalli on mainittu ja uutena koneena nyt M116 3.5 siis .tango kirjoitti:Mikäs tuo oli alkujaan ja mikä kone sielä nyt on?
Tosiaan, pystärin etupalkkia ei ole suunniteltu kasille, eikä konehuonetta mutta W107 on tavallaan rinnakkaismalli. Kuten W111 sedan ja coupe sekä W123 ja tavallaan rinnakkaismalli W116. Tämä siis omaa teoretisointiani.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Great!
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Alla pari kuvaa aiemmasta tekniikasta, eli OM617 ahdettuna + 7mm pumppu. Nykyinen moottori/laatikko on vm.-73 350:sestä SLC:stä. Elikä juurikin tuo Karran mainitsema 3,5L M116.
Tässä kuvassa näkyy muutokset mitkä jouduin konehuoneeseen tekemään. Tein muuten hieman tota työskentelytilaa tohon nokkaan, niin kuin näkyy. Ennen ton nokan purkua, kävin varmentamassa rungon numeron siirron oikean puoleiseen runkokoteloon katsastuskonttorilla.
1. Lisätila oikeanpuoleiselle venttiilikopalle. Samalla poistui lämmityslaitteen liitännät.
2. Lämmityslaitteen liitännät kuljettajan puolella poistettu.
3. Jarrutehostajan siirto n.50mm vasemmalle.
4. Lisätila sisälokasuojaan jarrutehostinta varten.
5. Apusimpukan "varren" lyhennys n.10mm.
6. Apurungon etummaisen poikkipalkin kohouman poisto.
T: A.
Tässä kuvassa näkyy muutokset mitkä jouduin konehuoneeseen tekemään. Tein muuten hieman tota työskentelytilaa tohon nokkaan, niin kuin näkyy. Ennen ton nokan purkua, kävin varmentamassa rungon numeron siirron oikean puoleiseen runkokoteloon katsastuskonttorilla.
1. Lisätila oikeanpuoleiselle venttiilikopalle. Samalla poistui lämmityslaitteen liitännät.
2. Lämmityslaitteen liitännät kuljettajan puolella poistettu.
3. Jarrutehostajan siirto n.50mm vasemmalle.
4. Lisätila sisälokasuojaan jarrutehostinta varten.
5. Apusimpukan "varren" lyhennys n.10mm.
6. Apurungon etummaisen poikkipalkin kohouman poisto.
T: A.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Näin ne hommat etenee kun on pelit ja vehkeet ja - taitoa Oliko vaihteiston kanssa sovittamishaasteita?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Laatikon kanssa pääsin aika helpolla. Etukardaania jouduin lyhentämään 30mm, samoin vaihteensiirto tankoa. Lisäksi laitoin 3mm shimmit, laatikon palkin ja korin väliin. Muutoin kardaanin kiinnityspulttien kannat olisivat ottaneet kiinni "karpaasi" tunneliin.
A.
A.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Mikäs mega sulla tässä on? Ja miten toteutit triggeröinnin ja onko nuo sun puolat sellaset mitä on VAG konsernin autois? Kun ei ota kuvasta selvää...
Hyvä perus asiallinen asennus, ilman turhia hifistelyjä
Hyvä perus asiallinen asennus, ilman turhia hifistelyjä
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Perus Mega MS1 v2.2, Haniwellin GT101:sellä, sekä tosiaankin noi VAG konsernin käyttämät puolat. Kuvassa näkyy triggeripyörä, ja tasonsäätöpumpun paikalle tehty anturiteline. Multa muuten löytyy vielä yksi tommonen 12-1(HALL) hampainen triggeripyörä, ja yksi 36-1(VR) hampainen, jos jollakulla tarvetta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Katos melkeen sama setti kuin mulla
Kone vaan eri, tosin originaalina samainen 350...
Kone vaan eri, tosin originaalina samainen 350...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
En voi olla puuttumatta topiikkiin, olen seurannut A:n V8 projektia " läheltä" . Noniin A on parin vuoden välein luonut jotain
uutta, ja kun mietittiin mitä seuraavaksi. Katseet ovat kääntyneet pihassa seisovaan Cvevy Vaniin 305TBI+th400ja mun
erittäin pitkäaikaiseen 108 projektiin , joten ehkä jossain vaiheessa näemme ne yhdistettynä. EHKÄ !!!!
Tai pidetään pari välivuotta ....
uutta, ja kun mietittiin mitä seuraavaksi. Katseet ovat kääntyneet pihassa seisovaan Cvevy Vaniin 305TBI+th400ja mun
erittäin pitkäaikaiseen 108 projektiin , joten ehkä jossain vaiheessa näemme ne yhdistettynä. EHKÄ !!!!
Tai pidetään pari välivuotta ....
123 280CE -76 EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Pistetääs taas vähän lisää juttua.
Eihän ne pakosarjatkaan, sinne runkoaisojen väliin mahtuneet. Eipä muuta kun jigiä tekemään. Sen jälkeen matka putkiliikkeeseen osia hakemaan, ja migillä heppiin. Viimeisessä kuvassa, sarjat on tigattu kasaan ja saaneet kuumakestoa päälleen. Eihän noi sarjat mitenkään tehokkaat ole, mutta tässä projektissa onkin ollut tarkoitus hakea eksotiikkaa enemmän kun tehoa.
Ai niin, hyvää huomenta kaikille .
Eihän ne pakosarjatkaan, sinne runkoaisojen väliin mahtuneet. Eipä muuta kun jigiä tekemään. Sen jälkeen matka putkiliikkeeseen osia hakemaan, ja migillä heppiin. Viimeisessä kuvassa, sarjat on tigattu kasaan ja saaneet kuumakestoa päälleen. Eihän noi sarjat mitenkään tehokkaat ole, mutta tässä projektissa onkin ollut tarkoitus hakea eksotiikkaa enemmän kun tehoa.
Ai niin, hyvää huomenta kaikille .
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Mahtavaa duunia
Selviskö muuten konttorilla tuo mallisarja mihin verrattiin vai miten homma hoitui?
Selviskö muuten konttorilla tuo mallisarja mihin verrattiin vai miten homma hoitui?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Kyllä sitä 114:seen verrattiin tehon osalta, ja 115:seen painon ja tilavuuden. Sain konttorilla erittäin asiallisen palvelun, minkäänlaista negatiivisuutta ei ollut havaittavissa. Paremminkin vitsailtiin isosta lottovoitosta, että menikö se sittenkään sinne pääkaupungin lähistölle, kun äijät laittelee tommosia koneita näillä bensanhinnoilla.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
HAHA!A kirjoitti:Kyllä sitä 114:seen verrattiin tehon osalta, ja 115:seen painon ja tilavuuden. Sain konttorilla erittäin asiallisen palvelun, minkäänlaista negatiivisuutta ei ollut havaittavissa. Paremminkin vitsailtiin isosta lottovoitosta, että menikö se sittenkään sinne pääkaupungin lähistölle, kun äijät laittelee tommosia koneita näillä bensanhinnoilla.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
On se vaan hieno kuunnella V8 soundia W115 koppasesta kun taas poikkes pihassa !!!
Oma V8 kun on tallissa.
Oma V8 kun on tallissa.
123 280CE -76 EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Toi on HIENO!!!
Kadehdin . Siinä on sitä jotain(racehenkisyyttä/"munaa").
Kadehdin . Siinä on sitä jotain(racehenkisyyttä/"munaa").
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Valaiskaa pikkasen tietämätöntä; mitä tarkoitetaan "nelilinkeillä"?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Johannes, pistähän "kuukeliin" hakusanaksi toi, ja kato mitä tulee.
Ei ole meidän juttu(ei ainakaan enää mun), kyseessä on jousitetun ns."jäykän" taka-akselin tuenta systeemi, millä saataisiin mahdollisimman maksimaalinen voima välitettyä "tartariin".
Opiskelin aihetta joskus kauan sitten(harrastanut myös "lähtöautoilua" ), ja pääsin kohtalaisesti jyvälle tukitankojen leikkaus kulmista ym.
Ei ole meidän juttu(ei ainakaan enää mun), kyseessä on jousitetun ns."jäykän" taka-akselin tuenta systeemi, millä saataisiin mahdollisimman maksimaalinen voima välitettyä "tartariin".
Opiskelin aihetta joskus kauan sitten(harrastanut myös "lähtöautoilua" ), ja pääsin kohtalaisesti jyvälle tukitankojen leikkaus kulmista ym.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
.
Viimeksi muokannut AP-race/lake, Su 29.09.2013 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
No joo, joo Artsi...
Lähinnä ajattelin, että miten nelilinkki "yleensä" toteutetaan ja erityisesti tuossa W111. Onko vaihdettu koko taka-akseli vai miten?
Lähinnä ajattelin, että miten nelilinkki "yleensä" toteutetaan ja erityisesti tuossa W111. Onko vaihdettu koko taka-akseli vai miten?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Tuossa mun mesessä on muutettu koko alusta, runkopalkit, lattiat, helmat,pyöränkotelot, taka-akseli ym ym ym.
Lisäkysymykset voi laittaa vaikka yksityisviestillä ettei sotkeennu tämä A:n topikki.
Lisäkysymykset voi laittaa vaikka yksityisviestillä ettei sotkeennu tämä A:n topikki.
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Ei voi sanoa että aktiivi ajossa,
mutta täältä löytyy yksi W114, jossa SBC350+th350.
Aika sullomistahan se tuntuu vaativan että pellin alle saa minkään valmistajan kasin sopimaan.
Varmaan fordin pikkulohko olisi vierasmoottoreista helpoin sullottava,
koska se on kompaktimpi lohkoltaan kuin chevy + siinä on sumppu valmiiksi oikeassa päässä moottoria.
mutta täältä löytyy yksi W114, jossa SBC350+th350.
Aika sullomistahan se tuntuu vaativan että pellin alle saa minkään valmistajan kasin sopimaan.
Varmaan fordin pikkulohko olisi vierasmoottoreista helpoin sullottava,
koska se on kompaktimpi lohkoltaan kuin chevy + siinä on sumppu valmiiksi oikeassa päässä moottoria.
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Re: Artsin pystylyhty W115/V8
Tervehdys.
Onko autosi rakennettu ns. vanhaan hyvään aikaan, vai oletko luvittanut sen nykyisen TRAFIn kanssa. Kyllähän tossa "aidossa" kasissa on paljon muhkeammat äänet, kun tämmösessä pikku koneessa. Toisaalta tämmönen kiljuu aika kivasti kierroksilla.
Joo, tää mun auto aloitti taas aktiivi palveluksen tälle kesälle tossa helmikuun loppupuolella, kun purin ton avokkaan maalarille. Täytyis tääkin keritä maalaamaan kun on niin rujon näköinen. Tällä hetkellä vaan työkiireet pitää huolen ettei tota avokastakaan kerkiä kasaamaan.
T:A.
Onko autosi rakennettu ns. vanhaan hyvään aikaan, vai oletko luvittanut sen nykyisen TRAFIn kanssa. Kyllähän tossa "aidossa" kasissa on paljon muhkeammat äänet, kun tämmösessä pikku koneessa. Toisaalta tämmönen kiljuu aika kivasti kierroksilla.
Joo, tää mun auto aloitti taas aktiivi palveluksen tälle kesälle tossa helmikuun loppupuolella, kun purin ton avokkaan maalarille. Täytyis tääkin keritä maalaamaan kun on niin rujon näköinen. Tällä hetkellä vaan työkiireet pitää huolen ettei tota avokastakaan kerkiä kasaamaan.
T:A.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi