Takapönttö pois
Takapönttö pois
Hello
Onko kukaan jättänyt laittamatta viimeistä takapönttöä MB:seen? Että kuinka paljon muuttuu äänet? Kerran muinoin tiputin pois Passatista kolmesta pöntöstä keskimmäisen ja äänet ei juurikaan muuttuneet. Vuotaa nimittäin putki ennen takapönttöä, että jos korvais vuoralla putkella...
Onko kukaan jättänyt laittamatta viimeistä takapönttöä MB:seen? Että kuinka paljon muuttuu äänet? Kerran muinoin tiputin pois Passatista kolmesta pöntöstä keskimmäisen ja äänet ei juurikaan muuttuneet. Vuotaa nimittäin putki ennen takapönttöä, että jos korvais vuoralla putkella...
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Mulla 2.5-16:ssa 3 pöntön sijaan 2, enkä voi suositella.
Mulla itse putkikin on tosin vähä avarampi ja rosterista...
Äänet on kamalat
Mulla itse putkikin on tosin vähä avarampi ja rosterista...
Äänet on kamalat
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
no mä otin takapöntön pois ku tein tuplaputkiston omaani, semmoinen kumiseva rosteri törinä siinä nyt on ku tuplat takana ja 2.5" rosteria ne. Sisälle se ei kyllä kuulu häiritsevästi ollenkaan.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
eip
Mulla ainakin ääni muuttui melkolailla, kun alkuperäinen viiminen takapönttö jäi (ruostui ) pois ja tilalle "halpis " Motonetin vaimentaja 2X ulostulolla.
80 km/ h vauhdissa ääni on juuri ja juuri siedettävää kumina-murinaa--
100 km/ h kyydeissä ei suurta eroa alkuperäiseen.
Ulos kyllä kuuluu....
<on kyllä tuo alkuperäinen vaimentaja todella tehokas, mutta turhan hintava.
80 km/ h vauhdissa ääni on juuri ja juuri siedettävää kumina-murinaa--
100 km/ h kyydeissä ei suurta eroa alkuperäiseen.
Ulos kyllä kuuluu....
<on kyllä tuo alkuperäinen vaimentaja todella tehokas, mutta turhan hintava.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Sama juttu w124:ssa.Sjtv kirjoitti:w123 200d:stä kun oli takapönttö tippunu niin ei äänet paljoa muuttunu ettei tullu mikään amispörinä.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Tos meitsin kotelossa on vaan enää yx äänenvaimennin paikallaan...Se mikä on just ennen perää...Tai no on noi putkenpäät vaimentavat kylläkin...Eikä äänet ole mitenkään hirmuiset vaan mielestäni ne on ihan kohtuulliset...
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Eihän se nakutus pakoputkesta tule . Vaihda ennemmin kartioilmansuodatin, niin alkaa murisemaan kivasti. Kokeile vaikka kiskaista imusarjasta imuletku irti, niin saat pientä osviittaa, kuinka äänet muuttuu.CH kirjoitti:Millaset äänet ulospäi kuuluu, itseäkin kiinnostais toi viimisen pöntön poisto et peittäis ees vähä diesel koneen nakutusta
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
OT: Eikös sulla hessu ollu sellainen pakoputken haaroitus (1+1). Itsekin olen sellaista etsinyt, mutta ei ole osunut silmään. Mistä hommasit tuon oman vai onko itse toteutettu.Hessu kirjoitti:Tos meitsin kotelossa on vaan enää yx äänenvaimennin paikallaan...Se mikä on just ennen perää...Tai no on noi putkenpäät vaimentavat kylläkin...Eikä äänet ole mitenkään hirmuiset vaan mielestäni ne on ihan kohtuulliset...
Emmä sitä tarkottanukkaa, vaan sitä et pakoputken äänet peittäis sit vähä sit koneen nakutusta...Sivonen kirjoitti:Eihän se nakutus pakoputkesta tule . Vaihda ennemmin kartioilmansuodatin, niin alkaa murisemaan kivasti. Kokeile vaikka kiskaista imusarjasta imuletku irti, niin saat pientä osviittaa, kuinka äänet muuttuu.CH kirjoitti:Millaset äänet ulospäi kuuluu, itseäkin kiinnostais toi viimisen pöntön poisto et peittäis ees vähä diesel koneen nakutusta
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
OT: Eikös sulla hessu ollu sellainen pakoputken haaroitus (1+1). Itsekin olen sellaista etsinyt, mutta ei ole osunut silmään. Mistä hommasit tuon oman vai onko itse toteutettu.[/quote]
Mitä meinaat tolla 1+1 haaroitus jutulla???Itehän ton putken on joutunu tonne vääntämään ei niitä valmiina taida löytyä mistään tai jos löytyy ni sit varmaan maksaa pikkasen enempi ku mitä se maksaa jos ite tekee...
Mitä meinaat tolla 1+1 haaroitus jutulla???Itehän ton putken on joutunu tonne vääntämään ei niitä valmiina taida löytyä mistään tai jos löytyy ni sit varmaan maksaa pikkasen enempi ku mitä se maksaa jos ite tekee...
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Tuosta 250D:stä kun takapönttö ruostui irtipoikki ja nappasin sen väliaikaisesti pois, niin äänet oli tyhjäkäynnillä lähes normaalit, samoin korkeilla kierroksilla. Jossain kapealla alueella 2000-3000rpm välillä sitten kuuluikin jo varsin kova törinä, varsinkin jos kiihdytti. Mutta en suosittele.. tai siis siltä se sisälle kuulosti. Ei kai siihen kauniita pakoääniä saa mitenkään jos ei moottoria vaihda
Takaputki
Oisko SIVOSELLA kuvaa tosta sun netti sivuilla olevan 124:sen putkista altapäin? Minkähänlaiset pörinät siitä tulee?
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Re: Takaputki
Ei ole altapäin kuvaa. Tosi hiljaiset äänet, etenkään kabiibiin ei moottorin ääni kuulu.j-p1 kirjoitti:Oisko SIVOSELLA kuvaa tosta sun netti sivuilla olevan 124:sen putkista altapäin? Minkähänlaiset pörinät siitä tulee?
Auto kuuluu muuten nimimerkille "Ahonen V" alias Veemeli.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Takaputki
Joo. Elikkäs minun kaunokaisestahan tässä on kyse. Tämän parempaa kuvaa ei löytynyt, mutta eiköhän tästäkin jotain selviä. Vasemman puoleiset putket on haaroitettu alkuperäisen takavaimentimen vasemmasta rööristä, jaj-p1 kirjoitti:Oisko SIVOSELLA kuvaa tosta sun netti sivuilla olevan 124:sen putkista altapäin? Minkähänlaiset pörinät siitä tulee?
oikealle puolelle tulevat putket haaroitettu vaimentimen oikeasta rööristä ja vedetty tuonne oikeaan laitaan. Parempi systeemi olisi tarkoitus rakennella.
Äänet on tosiaan aika hiljaset ja vakio putkea hiljaisemmat koska jokaisessa
ulostulossa on pieni päätevaimenin.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Mulla on vähän samaan tyyliin, tehty semmonen "rosvoliitos" sen keskimmäisen änkkärin jälkeen ja sit vaan toiselta puolen ulos ja sit kierrätetty se rosvo tuonne vänkärin laidalle ja ulos, eikä siis kummallakaan puolella änkkäriä. Otan kuvia tässä ku vaan ne perkeleen putken päät tulis, ku nuo rosteri putken päät vähän karut ja samalla muuttaa se liitos ihan kunnon Y liitokseksi ku on toinen reitti pakokaasulle pitempi ja ku se putki kostuu niin sinne ei meinaa sit katkut lähtee menemään niin hyvin.
-tämmöstä.
-tämmöstä.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Mulla puuttuu tuosta 200D:n molemmista pöntöistä sisuskalut.Alkoivat helisemään niin tein keisarinleikkauksen ja poistin kaikki hilut...Sisälle äänet ihan suht normaalit mutta putken päästä kuuluu ärsyttävä pörinä ulospäin.No onneksi istuskelen auton liikkuessa usein miten sen sisällä!
Tuo ilmanputsarin torven poisto tuo dieseliin ainakin minunmielestä aika karmeat äänet...kuuluu sisällekin aikalailla.
Tuo ilmanputsarin torven poisto tuo dieseliin ainakin minunmielestä aika karmeat äänet...kuuluu sisällekin aikalailla.
varsinkin kakssatasessa... kolmesatasessa on vissiin tasaisempi imuilman virtaus useampien sylintereiden takia koska mulla imuäänet ei muutu lainkaan kun ottaa imutorven pois... ex kakssatasessa teki saman niin ääni oli sanalla sanoen kauhea! oooOOoooOOOooo... heh. mites olen jostain kuullut että farmarissa olisi aika ahdistava takapönttö???AM kirjoitti:Tuo ilmanputsarin torven poisto tuo dieseliin ainakin minunmielestä aika karmeat äänet...kuuluu sisällekin aikalailla.
Omassa 3-litraisessa on verrattain hiljaiset imuäänet ilman suodatinta, kuuluu sisälle ja ulos sopivasti. S'oon kyllä semmonen murina, jota bensakoneeseen ei saa (siinä kun ei ole läppä auki koko ajan).
Nissan Laurelin 2.8D kone piti hieman kovempaa ääntä, ja 1.6D Golfissa äänet oli oikeasti aivan tajuttoman kovat.
Nissan Laurelin 2.8D kone piti hieman kovempaa ääntä, ja 1.6D Golfissa äänet oli oikeasti aivan tajuttoman kovat.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Takapönttö vaihdettu
No nyt on sitten putkea korjattu. En laittanu kahta putkea, vaan normaalin yhden, kahdella ulostulolla. Joku jossain sanoi sitä viimestä pönttöä tehokkaaksi, ja paikkansa pitää, minä tein niin, että tiputin orkkis pöntön,( takimmaisen) ja laitoin tilalle n. 1 metrin uutta 60mm putkee ja "sportti" pöntön. Äänet on tyhjäkäynnillä ok, ja ulos päin kierroksillakin, mutta myös sisälle tuo ajomelu kasvoi mun mielestä liikaa, kun mulla on siis automaatti, niin 100 vauhdissa kierroksia on jo jonkin verran.
Enpä välttämättä suosittele.
Enpä välttämättä suosittele.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
No mulla tuossa edellä mainitussa on jonkun moiset törinät, mut tuntus että sais olla vähän lisääkin, ikäihmisten kiusaksi. Pitää suunnitella, jos ens kesäksi jonku remuksen törinä pöntön tai jonku laittas vaikka toiselle puolelle. Millä sais semmoset mahdollisimman matalat soundit, semmonen kumiseva turina, ei semmonen viheltävä pärinä?
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Vaihdoin kaverin W201 mersuun 2.3 turbokoneen tilalle 2.5 16V koneen ja peltisarjan jatkeeks laitettiin turbokoneessa palvellu putkisto ilman turboa, eli 2.5" yhdellä "läpivirtaavalla" vaimentimella.FosgateT kirjoitti:Mulla 2.5-16:ssa 3 pöntön sijaan 2, enkä voi suositella.
Mulla itse putkikin on tosin vähä avarampi ja rosterista...
Äänet on kamalat
Äänet aivan törkeät, liian kovat ja terävät.