w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Jatketaan itemme nolaamista Kertokaa toki vinkkejä, mitä ollaan tekemässä pahasti väärin jnejne.
Het alakuun kysymys, että kellään kokemuksia turbon veivien laitosta vapariin, ilman ö-ruiskuja... yhen kaverin kans vaan puhuin ja sano, että ei mittään ongelmaa... kokemuksia?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5I3nwP0CwWI[/youtube]
Het alakuun kysymys, että kellään kokemuksia turbon veivien laitosta vapariin, ilman ö-ruiskuja... yhen kaverin kans vaan puhuin ja sano, että ei mittään ongelmaa... kokemuksia?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5I3nwP0CwWI[/youtube]
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Laittakaa vain öljyruutat niin saa männäntappikin osansa voitelusta. josain volkkarisa tais olla banjopultilla kiinnitettävät suihkut.
Viimeksi muokannut aniemiko, Ti 14.01.2014 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Kyllähän siellä öljy roiskuu ympäriinsä siellä alakerrassa joten ei ne tapit kuivaksi pääse.
Mutta menee ehkä se turbon kankien ja mäntien hyöty hieman ohi jos niille ei ole öljyruiskutusta joka jäähdyttää mäntien alapintaa...
Mutta menee ehkä se turbon kankien ja mäntien hyöty hieman ohi jos niille ei ole öljyruiskutusta joka jäähdyttää mäntien alapintaa...
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
On kyllä asiallista revittelyä!
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
eikö ne turbon kanget ollu paksummat/vahvemmat? Ainakin leveekantisissa näin on. Teemulle ISO peukaloMika.T kirjoitti:Kyllähän siellä öljy roiskuu ympäriinsä siellä alakerrassa joten ei ne tapit kuivaksi pääse.
Mutta menee ehkä se turbon kankien ja mäntien hyöty hieman ohi jos niille ei ole öljyruiskutusta joka jäähdyttää mäntien alapintaa...
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Eikö se ois sama istutaa tuosta isipapan turbosta 190:stä tuo motti tuohon vapariin?
W201 2.5 Turbodiesel -88
W124 2.5 Diesel -87
W124 2.5 Diesel -87
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Tai edes se alakerta jotta voitelu pelais. Toki eriasia jos tarkoitus on näyttää minkälaisella työllä ja rahalla vaparin saa kestämään enemmän tai vähemmän pidemmän ajan hyrrä kyljessäHatunen kirjoitti:Eikö se ois sama istutaa tuosta isipapan turbosta 190:stä tuo motti tuohon vapariin?
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Tätä seurataan! Yhdessä projekti topikissa taisi olla kovakin vääntö tuosta vaparin lohko turbon kanget ja männät jutusta. Vaparin lohkoon öljysuihkut on vaikea asentaa. Veskola tietää tästä enemmän.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
no ny tää karkas käsistä tää touhu... ... maanantaina julkastavassa jaksossa lisää
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Hyvä projekti, seurataan!
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
juu seuraillaan ^^
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Hyvä meno Innolla seurataan.
mutta yksi asiaa mietityttää vain..
miksi manuaali?
mutta yksi asiaa mietityttää vain..
miksi manuaali?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Uusimmassa videossa näkyy olevan mielenkiintoisia paljastuksia uudesta kilpurista (esim. esikammiot lentää romukoppaan).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UElSsjcUq_Q[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UElSsjcUq_Q[/youtube]
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Tätä on mukava seurata kun kerrotaan mitä niille vehkeille oikeesti tehdään ja vielä ihan kilpuristakin kerrotaan. Yleensä kun tuntuu olevan niin salatiedettä kaikki virityksiin ja muutoksiin liittyvät asiat kilpuri puolella.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Näin tekilinttaracing kirjoitti:no ny tää karkas käsistä tää touhu... ...
Viimeksi muokannut petri, Ke 29.01.2014 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Hienolta ja järkevältä kuulostaa tuo uusi suoraruikku kilpamoottori ja suurempi tilavuus. Esikammioilla on tosiaan rajansa. Vastaavasta muutoksesta taisin tosin kuulla jo kaksi vuotta sitten, joten ihan uusinta uutta tuo ei ole. Pyöriviä massoja kannattaa hieman silmäillä iskun pidentyessä, mikäli haluaa sen 7500rpm pyörittää. Ahtimien ja välijäähdytyksen kanssa touhuamalla on varmasti suurin tehoon, heräävyyteen ja kestoon vaikuttava lisä löydettävissä.
Tuo edellisen kilpamotin sulaminen tuskin on kammioista johtuva kuvista päätellen (kuvat ei tässä topikissa), mutta kyllä suoraruikulla on mahdollista päästä taas eri teholukemille. Linussa ajamista en jaksaisi bensatötteröissä edes seurata, perinteinen rata on jotenkin lähempänä omaa mielenkiintoa, mutta aina on hieno nähdä nakulla kamppailtavan tosissaan. Piste i:n päälle on, että viitsitte tehdä "opetusfilmin" budjettimesen tekemiseen ja vielä niin rennolla otteella, että pätkiä on mukava katsoa.
Tuo edellisen kilpamotin sulaminen tuskin on kammioista johtuva kuvista päätellen (kuvat ei tässä topikissa), mutta kyllä suoraruikulla on mahdollista päästä taas eri teholukemille. Linussa ajamista en jaksaisi bensatötteröissä edes seurata, perinteinen rata on jotenkin lähempänä omaa mielenkiintoa, mutta aina on hieno nähdä nakulla kamppailtavan tosissaan. Piste i:n päälle on, että viitsitte tehdä "opetusfilmin" budjettimesen tekemiseen ja vielä niin rennolla otteella, että pätkiä on mukava katsoa.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
juu, näitä on kiva seurailla. kuvat on kivoja, mutta kyllä videot on vielä enemmän.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
On kyllä loistava sarja, saitte youtube seuraajan Eikai pojjaat ole saanut innostusta bamse turbo underpantsista?
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Kaikki jaksot mielenkiinnolla katottu, Tekniikasta kiinnostuneena iso plussa ku selitetää että mitä tehdään ja miks.
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Moro
Oisko jollakin tietoa/mahdollisesti massapahvia 606 tai 603 ku paksuus ois hakusessa.?
Käytetyn pahvin nimenomaan.
Oisko jollakin tietoa/mahdollisesti massapahvia 606 tai 603 ku paksuus ois hakusessa.?
Käytetyn pahvin nimenomaan.
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Terve Teemu! Hyvän ja hauskan sarjan ootte osannu väsätä! Mielenkiinnolla jännätään, mitä uusi jakso tuo tullessaan!
Mites alkuun hylätty vähäpäästöinen turbodiesel? Mikä sen kohtalo on? Oliskohan myynnissä osina/kokonaan?
Mites alkuun hylätty vähäpäästöinen turbodiesel? Mikä sen kohtalo on? Oliskohan myynnissä osina/kokonaan?
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
mitähän tästäki tulee... voikohan tää toimia?
https://www.youtube.com/watch?v=_4MT3ma ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=_4MT3ma ... e=youtu.be
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Varmasti toimii saman firman mäntiä haaveillu omaani kun pekka niitä kehuskeli.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 2.5D projekti youtube-sarjana!
Kyllä se varmasti toimii, mutta kaksi suoraruikun palotapahtuman perusjuttua jää tuolla setillä uupumaan. Kannen kanavista puuttuu swirli joten suuttimien avautuessa, männän ollessa lähes yläkuolossaan, ilma ei kierrä vaakatasossa männänpäällä hirmumyrskyn tavoin. Tämä kierto on ensiarvoisen tärkeä hyötysuhteelle ja palamisnopeudelle, koska tällöin happimolekyylit saavuttavat höyrystyneen polttoaineen parhaiten ja samalla estävät polttoainesuihkujen törmäämistä mäntään/sylinteriputkeen, joka on suurilla syöttömäärillä vaarana. Filmin männistä puuttuu myös "huuli", joka on DI palotilan kapein kohta. Tuon tarkoitus on saada ilma kiertämään pystytasossa (tumble englannin terminä) polttoainesuihkun ympärillä. Tuo huuli kun sorvataan pois männästä, niin saadaan savutusta aikaiseksi varsinkin pienillä kierroksilla. Tuo huuli on kuitenkin se DI männän arin kohta, joten kilpamotissa varmaankin järkevää ottaa yksi riskitekijä pois.linttaracing kirjoitti:mitähän tästäki tulee... voikohan tää toimia?
https://www.youtube.com/watch?v=_4MT3ma ... e=youtu.be
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.