W124 Alustaremontti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Pilski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 03.12.2004 07:48

W124 Alustaremontti

Viesti Kirjoittaja Pilski »

Alustassa väljää auto kulkee kuin ajokoira. :shock:
Ajattelin tehdä täydellisen alustaremontin, uusisin kaikki nivelet ja puslat etu ja taka-päähän,eipähän tarvis sen jälkeen huolehtia välyksistä alustassa.
Kaikki vinkit ja niksit homman edistämiseksi otetaan kiitollisuudella vastaan.
Auto on siis W124 250TD vm-90 ajettu 410000km.
Löytyisiköhän keneltäkään kuvia tai hyviä piirustuksia puslien ja nivelten ulosvetimistä mitä hommassa tarvii, niin värkkäisin itelleni ensin sellaiset niin ei tarvis tapella :evil: niiden irroittamisen suhteen.
Huh.tulipa tekstiä mutta kaipa siitä saa jotain tolkkua!
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Eipä noissa mitään kummempia ulosvetimiä tarttee, sopivan tukevaa ruuvimeisseliä vaan millä saa vängättyä vanhat veks. Ite vaihoin viime talvena 124:n takapäähän kaikki tukitangot ja sen verran voin varoittaa että pirun ahasta niitten pultteja on kääntää. Itellä oli apuna pulttipyssyn lisäksi paineilmaräikkä. Haulla löytyy aika paljon vanhoja juttuja tosta 124:n takapään ropaamisesta.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 881
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Kerroppas sitten rojektin päätyttyä kuinka paljon tuli maksaa kaikkineen osineen et saa alkaa miettimään ittekki ko.remppaa..
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Naftale_n kirjoitti:Kerroppas sitten rojektin päätyttyä kuinka paljon tuli maksaa kaikkineen osineen et saa alkaa miettimään ittekki ko.remppaa..

oisko ollu ~450 egee kaikki osat, työt siihe päälle.
Pilski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 03.12.2004 07:48

Viesti Kirjoittaja Pilski »

Elikkäs vaihdan kaikki puslat ja nivelet eteen ja taakse
Osat tuli maksamaan noim 650eskoo
Torstai iltana pitäis vaihtaa etupään osat ja perjantai
pekkaspäivänä takapään osat
Hieno suunnitelma vaan saas nähdä pitääkö aikataulu.
Laittelen ensiviikolla miten homma toteutu
Pilski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 03.12.2004 07:48

Viesti Kirjoittaja Pilski »

No niin
Nyt on sitten homma tehty
suunnitelma piti aikalailla kutinsa elikkäs torstaina
etupään laitto onnistui hyvin.
Ei suurempia murheita kaikki pultit aukesivat kohtuudella
ja nivelet ja puslat irtosivat hyvin.
Takapään laitto perjantaina pitkä päivä ja lauantaina pari tuntii
Meni vähän harjoitellessa aikaa ku ensin aattelin vahitaa puslat yms.
muut taka akselisto paikaallaan.
Tulin kuitenkin jossain vaiheessa siihen tulokseen että perä alas niin homma rupes toimiin. Vähän joutu antaan lämpöä takimmaisille kumityynyille että akselisto tipahti alas.
Ei takäpäässäkään kiinniruostuneita pultteja kaikki aukesi suosiolla.
Olin etukäteen sorvannut joitain holkkeja ulosvetimiksi ja takaisinlaiton helpottamiseksi niistä oli suuri apu vaikka kaikki ei käynytkään suunnitelmien mukaan.
Kaiken kaikkiann homma meni suht kivasti,mutta toivottavasti ei heti tuu samanlaista remonttia oli siinä kuitenki sen verta paljon työtä
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mulla oli 190sessä ne taka-apurungon etummaiset puslat jääny tosi tiukkaan apurunkoon kiinni.. piti teräväpäisellä meisselillä ja vasaralla pilkko paikoilleen..
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Minkälainen homma on vaihtaa etutukivarren puslat? Tarviiko koko tukivarsi irrottaa?
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Pilski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 03.12.2004 07:48

Viesti Kirjoittaja Pilski »

Voi päästä helpommalla jos ottaa koko tukivarren irti.
Jousi pois ja alapallon kiinnityspultti pois ja tietysti puslan pultti
niin on paljon helpompi vaihtaa,voi nimittäin olla suht tiukassa.
Saa sen paikallankin vaihdettua mutta jousi kannattaa silti ottaa pois
turvallisuus-syistä,eikä ole enää kovassa ottaa kokonaan pois.
Ite sorvasin kaksi holkkia toinen menee tukivarren reikään ja toisen sisään menee pusla ni ei muuta kun kierretanko sisään ja vähän veivausta ni on pusla irti. Sen jälkeen kys.toimenpide toistepäin ni on pusla paikallaan
Pilski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 03.12.2004 07:48

Viesti Kirjoittaja Pilski »

MOKA KORJAUS EDELISEEN VIESTIIN
Tohkeissaan kirjoittelin ja ajattelin takatukivartta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Etutukivarsi kannattaa ottaa pois holkit on aika tiukassa ja niiden läpi
menee alumiiniholkki joka on hapettunut sinne kiinni.
Ei muuta kuin taltalla holkki pois ja perään taltalla/tuurnalla kumit pois.
Vastaa Viestiin