Mersun omistamisesta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
w211 kuljettaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 17.09.2012 21:06

Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja w211 kuljettaja »

Tässä on saanut pari vuotta tarpoa kaikenlaisen korjaamisen kanssa w211 -04 320:sen matkassa. Kuittia tulee lankomieheltä, joka on ostanut Skodan, ettei kannata mersulla ajaa jos rahoistaan tykkää. No kieltämättä alkaa maistua harrastukselta kun 50 tonnia on ajettu ja taas on esim. takalevyt kierot ja piti olla zimmermannia. Pari tonnia ei tahdo vuodessa pelkkiin korjaamisiin riittää. Hintavimmat hommatkin on varmaan vielä edessäpäin. Mutta sataa se joskus risukasaankin. Tuttavalla on Skoda Yeti 2011 ja 70t ajettu. Jakoremmi poikki ja kansi remonttiin ja samalla pysähdyksellä laitettiin myös uusi vaihdelaatikko. Oli onneksi firman leasing, muuten olis auton nykyisestä arvosta n. puolet laitettu lisää remppaan. Kohtahan sekin lähestyy jo ihan mersumiehen arkea :lol: .
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Kai se joskus loppuu korjaaminenkin jos joka vuosi menisi kaksi tonnia remonttiin, toivottavasti, riippuu paljon hinnatkin siitä missä ne rempat tehdään ja paljonko ajaa jne. Itse olen sitä mieltä että mies kulkee tiensä valitsemallaan tavalla, toinen kulkee sen skodalla tai vaikka vanhalla corollalla, minä kuljen sen Mercedes-Benzillä. :wink:
Avatar
Meissenkeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: La 23.07.2011 23:35

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Vähän on aloittajan viesti tulkinnnanvarainnen. Paljonkon sillä W211 -04:llä on kokonaisajomäärä, että jää jälkipolville oikeanlaista informatiota. Lisäksi toivoisimme erittelyä siitä kahden tonnin vuotuisesta korjauskustannuksesta, että mitä pitää sisällään. Takazimmermannien vaihdosta ei noin isoja kustannuksia tule.

Toki ei pidä sitäkään kieltää että uudehkot Skodat käyvät vaihtoautohallissa hyvin kaupaksi, mutta ominaisuudet ovat aivan erit kuin 2000-luvulla valmistetuilla mersuissa.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mersu on auto muiden joukossa, siinä on muiden tavoin hyvät ja huonot puolensa. Paras osa on voimalinja kuten kaikissa "breemiun" Saksalaisissa on, koneet pääasiassa...toki vaihteistot ja nelivedotkin.

Näitähän ostavat ne joiden ego ei mahdu Skodaan tai osa siitä surkastuu kaveriporukassa avantouinnilla. Moni saksanseisojan omistaja väittää silmät kirkkaina kuinka paljon parempi kymmenen vuotias E-mersu samanhintaisena käytettynä on kuin uusi Skoda Subeerb 2.0tdi 4x4 Deeääsgee....unohtavat sen paljonko korjauksiin on uponnut ja tulee uppoamaan.

Uusi auto on aina huono sijoitus, käytetty bremium sitä vastoin lähentelee osakekuplaa.....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
arinmaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 17.07.2014 21:33
Paikkakunta: Pori

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja arinmaa »

Itse lähentelen jo muutaman vuoden päästä eläkeikää ja ensimmäinen mersuni pari kuukautta vanha... siis minulla, muuten on ikää muutama vuosi. Vielä ei ole vikaremppoihin kulunut rahaa, muuten kyllä sitä menee väkisin, kun pikkubussista väännetään toimiva pakettiauto.

Kaiken merkkisillä sitä on tullut 70-luvun alkupuolesta lähtien tullut ajeltua, joten oli jo aika ostaa AUTO 8)
S204 C 200 CDI 2010
MB Sprinter 311 2009
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja sonikki »

LopenUupunut kirjoitti:unohtavat sen paljonko korjauksiin on uponnut ja tulee uppoamaan.
Ei kato tarvi muistaa tollasia ku Mersuttomat muistaa sun puolesta ja tietää muutenkin omistajia paremmin miten tyyristä se Mersun ylläpito oikein on :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

sonikki kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:unohtavat sen paljonko korjauksiin on uponnut ja tulee uppoamaan.
Ei kato tarvi muistaa tollasia ku Mersuttomat muistaa sun puolesta ja tietää muutenkin omistajia paremmin miten tyyristä se Mersun ylläpito oikein on :D
Olet kyllä niin oikeassa, kuten ennenkin....ei pitäisi benismiehen tulla huutelemaan, varsinkin kun pihassa seisoo kaksi mersunraatoa ja yksi on lainassa. Ei pitäisi, varsinkin kun ei omista niitä 10+ vuotiaita...

.
Opel, "weird lieben autos"....
w211 kuljettaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 17.09.2012 21:06

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja w211 kuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti:Vähän on aloittajan viesti tulkinnnanvarainnen. Paljonkon sillä W211 -04:llä on kokonaisajomäärä, että jää jälkipolville oikeanlaista informatiota. Lisäksi toivoisimme erittelyä siitä kahden tonnin vuotuisesta korjauskustannuksesta, että mitä pitää sisällään. Takazimmermannien vaihdosta ei noin isoja kustannuksia tule.

Toki ei pidä sitäkään kieltää että uudehkot Skodat käyvät vaihtoautohallissa hyvin kaupaksi, mutta ominaisuudet ovat aivan erit kuin 2000-luvulla valmistetuilla mersuissa.
Kilometrejä on nyt 240 tuhatta. Korjauskuluista tulee tietysti jo iso osa kuluvista osista, kuten osapuilleen kaikki etupään nivelet, jarrulevyt (kahteen kertaan, kun ei heti ymmärtänyt ettei voi monimerkkikorjaamon turoille jättää noin vaikeaa hommaa), kattovaloyksikkö ( osa uutena 500 e), narinahelat, vaihdekeppi (vaihtamatta, kun puuttuu vielä vain sbc- hold, a´700 e) kuskin sivupeili, himmeni näkymättömiin ( uutena n.450 e ), takaluukun sähkölukkolukko 350 e, vesipumppu. Lisäksi tietysti molemmat akut, toinen sumuvalo , imi kosteuden sisään, lampunpesin, vetoakseleiden ABS tunnistinrenkaat. Töineen noista ei kovin edullisesti selviä :) .
Vielä on alkuperäinen SBC yksikkö vaihtamatta sekä ilmajouset takaa ja iskunvaimentimet joka nurkkaan. 500 eurolla meni erillinen jäähdytin vaihteistolle, ettei tarvi glykolin takia uutta laatikkoa laittaa.
Tuossa jo hätäpäissäni katselin uusien iskareiden hintoja, kun etupää taas naukui joka hidastetöyssyssä, itse asiassa jo pidempään, vaikka nivelet vaihdettu. Tällä kertaa tärppäs kun kaivoin oikein silmän käteen ja menin kurkkimaan renkaan ripustuksia. Ylemmän kolmitukivarren toisen kumin ja korin väliin oli ampunut kiven melko tiukkaan rakoon. Kivi pois ja johan hiljeni. Joskus sentään näinkin päin :thumbup:
Mutta kyllä sen kaiken taas antaa anteeksi kun mökkireissulla rekan perästä nappaa samalla ohituspolkaisulla pari micraa ja jonkun fiestan niin ettei kerkeä kissaa sanoa, eikä tartte pelko perseessä yrittää kolmen kilometrin suoralla josko millään ehtis oikaista ennen vastaantulijoita omalle puolelle. Siinä kuusimukinen laulaa sievästi rivissä ylistystä Stuttgartin suuntaan vähän niinkuin silloin kun heittää lomareissulla Saksan maisemissa vakkarin päälle siellä Kasselin pikkumäissä jossain 180km/h kohdalla ja väistelee vaan sitä omalla kaistalla perä edellä vastaantulevien pienempien kuljettimien jonoa. No, kyllä se tietysti tekee eetvarttia vähemmälläkin polkemisella ja vaudilla, kun ei vääntö lopu sitten millään. Ja kyllähän se entinen vaidossa mennyt Wolkkari nyt vaan oli Lada tähän nykyiseen verrattuna, varsinkin kun Ladalla on tullut ajeltua enemmänkin.
Vaikka pitihän sen siellä Saksassa näyttää kaapin paikka eli hukkas öljytason koneesta ja kehotti menemään suoraan korjaamolle. Ilman öljytikkua on paha panna vastaan kun ei sormellakaan yllä. Paikallisella mersupajalla sitten varmaan otettiin anturin pistoke irti ja takas ja 200e , Danke schön. Osia ei ainkaan vaihdettu, joten tieto-taito oli hyvin hinnoiteltu.
Viimeksi muokannut w211 kuljettaja, La 16.08.2014 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Roppari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 20.10.2013 21:49
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja Roppari »

w211 kuljettaja kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Vähän on aloittajan viesti tulkinnnanvarainnen. Paljonkon sillä W211 -04:llä on kokonaisajomäärä, että jää jälkipolville oikeanlaista informatiota. Lisäksi toivoisimme erittelyä siitä kahden tonnin vuotuisesta korjauskustannuksesta, että mitä pitää sisällään. Takazimmermannien vaihdosta ei noin isoja kustannuksia tule.

Toki ei pidä sitäkään kieltää että uudehkot Skodat käyvät vaihtoautohallissa hyvin kaupaksi, mutta ominaisuudet ovat aivan erit kuin 2000-luvulla valmistetuilla mersuissa.
Kilometrejä on nyt 240 tuhatta. Korjauskuluista tulee tietysti jo iso osa kuluvista osista, kuten osapuilleen kaikki etupään nivelet, jarrulevyt (kahteen kertaan, kun ei heti ymmärtänyt ettei voi monimerkkikorjaamon turoille jättää noin vaikeaa hommaa), kattovaloyksikkö ( osa uutena 500 e), narinahelat, vaihdekeppi (vaihtamatta, kun puuttuu vielä vain sbc- hold, a´700 e) kuskin sivupeili, himmeni näkymättömiin ( uutena n.450 e ), takaluukun sähkölukkolukko 350 e, vesipumppu. Lisäksi tietysti molemmat akut, toinen sumuvalo , imi kosteuden sisään, lampunpesin, vetoakseleiden ABS tunnistinrenkaat. Töineen noista ei kovin edullisesti selviä :) .
Vielä on alkuperäinen SBC yksikkö vaihtamatta sekä ilmajouset takaa ja iskunvaimentimet joka nurkkaan. 500 eurolla meni erillinen jäähdytin vaihteistolle, ettei tarvi glykolin takia uutta laatikkoa laittaa.
Tuossa jo hätäpäissäni katselin uusien iskareiden hintoja, kun etupää taas naukui joka hidastetöyssyssä, itse asiassa jo pidempään, vaikka nivelet vaihdettu. Tällä kertaa tärppäs kun kaivoin oikein silmän käteen ja menin kurkkimaan renkaan ripustuksia. Ylemmän kolmitukivarren toisen kumin ja korin väliin oli ampunut kiven melko tiukkaan rakoon. Kivi pois ja johan hiljeni. Joskus sentään näinkin päin :thumbup:
Aaaaah saamari, nyt on kyllä surkeaa tuuria ollut! Ai hemmettiläinen!

Mutta ne on nämä E-sarjalaiset hiukka murheenkryynejä jos satut saamaan sen perjantai-illan tai maanatai-aamun yksilön, tai näin minä olen ymmärtänyt. Ja toinen minkä olen joistain ihmisistä huomannut (nyt en syytä ketään!) niin on semmoinen asenne, että Mersu kun on niin kova vehe niin sitä ei huoltaa tarvitse! Sit sillä ajella kosotellaan viat laiminlyöden ja kohta se vaihdetaan jonkun jobbarin kanssa japanilaiseen ja manataan kun ovat ihan kurjia romuja ne Mersut.
Vaihtobassoa!
w211 kuljettaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 17.09.2012 21:06

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja w211 kuljettaja »

Roppari kirjoitti:
w211 kuljettaja kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Vähän on aloittajan viesti tulkinnnanvarainnen. Paljonkon sillä W211 -04:llä on kokonaisajomäärä, että jää jälkipolville oikeanlaista informatiota. Lisäksi toivoisimme erittelyä siitä kahden tonnin vuotuisesta korjauskustannuksesta, että mitä pitää sisällään. Takazimmermannien vaihdosta ei noin isoja kustannuksia tule.

Toki ei pidä sitäkään kieltää että uudehkot Skodat käyvät vaihtoautohallissa hyvin kaupaksi, mutta ominaisuudet ovat aivan erit kuin 2000-luvulla valmistetuilla mersuissa.
Kilometrejä on nyt 240 tuhatta. Korjauskuluista tulee tietysti jo iso osa kuluvista osista, kuten osapuilleen kaikki etupään nivelet, jarrulevyt (kahteen kertaan, kun ei heti ymmärtänyt ettei voi monimerkkikorjaamon turoille jättää noin vaikeaa hommaa), kattovaloyksikkö ( osa uutena 500 e), narinahelat, vaihdekeppi (vaihtamatta, kun puuttuu vielä vain sbc- hold, a´700 e) kuskin sivupeili, himmeni näkymättömiin ( uutena n.450 e ), takaluukun sähkölukkolukko 350 e, vesipumppu. Lisäksi tietysti molemmat akut, toinen sumuvalo , imi kosteuden sisään, lampunpesin, vetoakseleiden ABS tunnistinrenkaat. Töineen noista ei kovin edullisesti selviä :) .
Vielä on alkuperäinen SBC yksikkö vaihtamatta sekä ilmajouset takaa ja iskunvaimentimet joka nurkkaan. 500 eurolla meni erillinen jäähdytin vaihteistolle, ettei tarvi glykolin takia uutta laatikkoa laittaa.
Tuossa jo hätäpäissäni katselin uusien iskareiden hintoja, kun etupää taas naukui joka hidastetöyssyssä, itse asiassa jo pidempään, vaikka nivelet vaihdettu. Tällä kertaa tärppäs kun kaivoin oikein silmän käteen ja menin kurkkimaan renkaan ripustuksia. Ylemmän kolmitukivarren toisen kumin ja korin väliin oli ampunut kiven melko tiukkaan rakoon. Kivi pois ja johan hiljeni. Joskus sentään näinkin päin :thumbup:
Aaaaah saamari, nyt on kyllä surkeaa tuuria ollut! Ai hemmettiläinen!

Mutta ne on nämä E-sarjalaiset hiukka murheenkryynejä jos satut saamaan sen perjantai-illan tai maanatai-aamun yksilön, tai näin minä olen ymmärtänyt. Ja toinen minkä olen joistain ihmisistä huomannut (nyt en syytä ketään!) niin on semmoinen asenne, että Mersu kun on niin kova vehe niin sitä ei huoltaa tarvitse! Sit sillä ajella kosotellaan viat laiminlyöden ja kohta se vaihdetaan jonkun jobbarin kanssa japanilaiseen ja manataan kun ovat ihan kurjia romuja ne Mersut.
No vähintäänkin siellä on ollut tässä tapauksessa työpäivänä permaantai ja turkkilaisella on ollut enon kummin entinen puolituttu likeiseltä oliivipellolta sairaansijaisena laadunvalvonnassa.
Niin ja meinas ihan unohtua että hajoshan se lämmityspuhallin sekä tietysti navigaattorin CD asema. Puhaltimen ostin, mutta uus navi 2500e ei iskenyt, joten korjasin ilman isompaa kokemusta tahi taitoa sen itse. Nyt sitä ollaankin sitten rahamiehiä.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja RAM »

Kymmenvuotias/sitä vanhempi mersu on tee-se-itse miehen peli. Ja mitä ylemmäs sarjassa mennään, sitä enemmän ne on sitä. Tämä on mun mielipide (autoharrastajana ja ropaajana).

Jos oikeesti asiaa laskee, niin ei tuo sinunkaan eemelin rukkaaminen ole kalliiksi tullut, verrattuna uuden skodan arvon katoamiseen ja takuuajan jälkeen ilmeneviin normaaleihin ongelmiin.
Olin maalausprojektin vuoksi ajamatta ässällä pari kuukautta ja sinä aikana tuli ajeltua kaikennäkösillä rakkineilla, mutta kun koelenkille tauon jälkeen lähdin, niin tauon aikana ajamani autot vain korostivat, kuinka hyvä auto alla oli. Voi olla, että joku uusi skoda on hyvä (olen sentään skodan mannekiini) mutta en sellaisia ole siitä huolimatta nettiautosta ikinä selaillut, vaikka eivät varmaan ikinä ruostu tai mene rikki.
Jotenkin vaan tuntuu, että jos pitäisi ostaa parempi uusi auto, kuin nykyinen käyttis, niin aika paljon menisi rahaa.

Mutta eikös me kaikki ollakin eri mieltä siitä, mihin paremmuusjärjestykseen autot laitetaan :lol:
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja noroljan »

RAM kirjoitti:Kymmenvuotias/sitä vanhempi mersu on tee-se-itse miehen peli. Ja mitä ylemmäs sarjassa mennään, sitä enemmän ne on sitä. Tämä on mun mielipide (autoharrastajana ja ropaajana).

Jos oikeesti asiaa laskee, niin ei tuo sinunkaan eemelin rukkaaminen ole kalliiksi tullut, verrattuna uuden skodan arvon katoamiseen ja takuuajan jälkeen ilmeneviin normaaleihin ongelmiin.
Olin maalausprojektin vuoksi ajamatta ässällä pari kuukautta ja sinä aikana tuli ajeltua kaikennäkösillä rakkineilla, mutta kun koelenkille tauon jälkeen lähdin, niin tauon aikana ajamani autot vain korostivat, kuinka hyvä auto alla oli. Voi olla, että joku uusi skoda on hyvä (olen sentään skodan mannekiini) mutta en sellaisia ole siitä huolimatta nettiautosta ikinä selaillut, vaikka eivät varmaan ikinä ruostu tai mene rikki.
Jotenkin vaan tuntuu, että jos pitäisi ostaa parempi uusi auto, kuin nykyinen käyttis, niin aika paljon menisi rahaa.

Mutta eikös me kaikki ollakin eri mieltä siitä, mihin paremmuusjärjestykseen autot laitetaan :lol:
Samaa mieltä, tuossa oli lueteltu uusien osien hinnat ja ihan varmasti saa Mersuun, kun mersuun menemään rahaa tolkuttomasti, jos sen aina korjaisi Ovh. hintaisilla osilla tai veisi auton aina Veholle korjattavaksi. Tosin nimimerkki "w211 kuljettaja" ei kyllä sanonutkaan oliko ostanut osat tuolla hintaa, mutta kalliiltahan se väkisinkin kuulostaa, jos osista tuollaisia hintoja maksaa.

Helposti näitä W220:akin ylläpitää ja korjailee murto-osalla siitä mitä uuden auton pelkät huollot maksaisi, kunhan katsoo mistä osat hankkii ja jos vielä itse pystyy tekemään, niin aina vaan edullisempaa. Liekö tämän mallin huono maine peräisin juuri tuosta, kun jokin hajoaa niin Vehon hinta on ihan tolkuton, no niinhän se on, mutta ei sitä pakko sinne ole viedä.

Toinen kokemus on väyrysistä, jotka eivät kaiketi kanssa ole kovin hyvässä huudossa, mutta kahdella väykyllä on tullut firman ajoja n. 700 000 tkm. ja ei kyllä uudehkolla autolla olisi ikinä selvinnyt noin edullisilla kuluilla, kun mitä noihin on mennyt korjauksiin rahaa. No okei ensimmäisestä tuli arvontiputusta yli 30 000 euroa, mutta se olikin viimeinen uudehko auto, jonka ikinä hankin.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: Mersun omistamisesta

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Tiedämpä Helsingissä erään suuren taksifirman, jonka huoltomiehiltä loppu hommat, kun vaihtoivat (loputkin) vitos bemut e mersuihin. Nykyään päivät menee vahaillessa autoja ja kiviä neppaillessa ;)
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Vastaa Viestiin