ML 350

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

ML 350

Viesti Kirjoittaja Faraz »

.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mikäs nuo rypyt on aiheuttanu b-pilarin alaosaan, vaikuttiko ovien istuvuuteen?
En tiedä mitä liimajämää sulla on tuossa ulkopuolella, mutta esim. biltemassa on myytävänä semmosia liimanirrotuskiekkoja porakoneeseen, millä lähtee pirun hyvin paksutkin tarran jämät. Mm. vanteista poistan aina sillä kumikiekolla vanhojen tasapainojen liimat pois.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja epk »

niin tai sama pulju ja tarranpoisto spraylla.
t3mppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 08.08.2012 21:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja t3mppa »

Tinnerillä pitäs lähtee noi kalvon liimat ihan helposti
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olisikos tuon saanut vielä pienemmällä verolla, jos esittäisi kolaroituna maahantuodun ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja noroljan »

veskola kirjoitti:Olisikos tuon saanut vielä pienemmällä verolla, jos esittäisi kolaroituna maahantuodun ?
Tässä taas tulli loistaa älykkyydellään, auto pitää ensiksi korjata "omaanpiikkiin" liikenne kelpoiseksi ja sitten verottaa kuin vastaava ei kolaroitu. Jonkun pienen muutaman prosentin voi saastää arvonmäärittelyhinnasta jos ilmoittaa auton huonokuntoiseksi, eli käytännössä korjaa sitä ensiksi vähän miten sattuu ja sitten verotuksen jälkeen vasta laittaa lopulliseen kuntoon. ihan pelleilyä taas tullilta :thumbdown:

Hieno on projekti kyllä :wink:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja RAM »

Näinhän se on. Autoja kuitenkin verrataan "vastaaviin" suomessa myynnissä oleviin, jonka mukaan verotusarvo määräytyy. Tullin mielestä vaikka palanut auto on saman arvoinen, kuin samanikäinen suomessa myynnissä oleva. Eiköhän tähänkin pitäisi muutos EU:n kautta saada, niin voisi taas tulli palautella miljoonia. Onpahan virkamiehillä töitä.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1537
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Faraz kirjoitti:Muutoinkin auto pitää ilmeisesti olla suhteellisen lommoilla, että menee alimpaan kuntoluokitukseen ja tosiaan pitää siis olla muutoin liikennekelpoinen. Ei siis juuri maksa vaivaa..
Joskus 8 vuotta sitten kilvitin toun allekirjoituksessa näkyvän Lincolnin. Siinä on takaluukussa ihan normaalisti sellaiset sisäänpainuvat muodot. Ihan muista syistä tein tullausilmoituksen huonokuntoisena ja kun mamma tuli ulos autoa tarkistamaan (Tämä siis niinä aikoina kun jokainen auto näytettiin.) niin ihan itse tokaisi "jaa tätä on perään ajettu" ja merkitsi papereihinsa. Olin ihan hiljaa ja nyökkäilin vaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja RH »

Sulla on kyllä nyt hyvä sarja viime vuosikymmenen parempaa mersutuotantoa :thumbup: .
Oliko muuten niin, että nuo kaikki on "itse tehtyjä", myös tuo CLS?
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

No niin alkaa olemaan! :D pitäisi jossain vaiheessa yrittää päästä tällekin vuosikymmenelle!

CLS on myös itse koottu. Tuolla juttua siitä lisää: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=108982" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1537
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Faraz kirjoitti:CLS on myös itse koottu. Tuolla juttua siitä lisää: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=108982" onclick="window.open(this.href);return false;
Oho! Kertooko tarina mitään mikä tuolle on alunperin käynyt? Miksi noin lämmennyt? Sähkövika?

CLS on kyllä ihan helvetin hieno auto. Ainut auto joka haastaa omaa pinttynyttä ideologiaa siitä että kesäauto on oltava kaksiovinen.

Sori nyt ML-topickkiin kuulumaton soopa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

MouTine kirjoitti: Oho! Kertooko tarina mitään mikä tuolle on alunperin käynyt? Miksi noin lämmennyt? Sähkövika?

CLS on kyllä ihan helvetin hieno auto. Ainut auto joka haastaa omaa pinttynyttä ideologiaa siitä että kesäauto on oltava kaksiovinen.

Sori nyt ML-topickkiin kuulumaton soopa.
Ei tarina oikein kerro. Ei tullut tuolloin otettua yhteyttä entiseen omistajaan. Kuskin penkki oli palanut kaikista pahiten, oli pelkät raudat jäljellä, joten niiltä suunnilta varmaan palo lähtenyt. Olisiko sitten penkin sähköistä? Jonkinlaista kummallisuutta tuossa kylläkin oli koska etuovea oli selkeästi yritetty murtaa auki. En tiedä oliko sitten sammutustöiden yhteydessä? Samoin maski oli rikottu ilmeisesti konepellin aukaisemiseksi. Oliko sammutustyöläiset sitten yrittänyt sieltä etsiä akkua vaikka perällähän se on. Lisäksi jäljelle jääneistä penkkien verhoiluista oli leikattu näytteeksi paloja. Yksi pala löytyi vielä auton sisältä näytepussissa. Eli ainakin jonkinlaista tutkimusta syttymissyystä oli tehty.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onko tosi (starin korjausohjeista tarkistettu) että moottori pitää irroittaa tuon takia. Eikös noita jakopäitä korjailla vanhemmassa 400 V8 moottorissakin paikallaan, puretaan vain jäähdyttimiä edestä pois ?

Kyllähän ne merkkikorjaamoilla tykkää moottoreita irroitella vaikka aina ei olisi ihan pakko, ja hintalappu on sitten just sen mukainen :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja RH »

HEP!
Jollen nyt aivan väärin muista, niin täällä oli joskus vähän aikaa takaperin juttua tuon jakopääremontin teettämisestä samalla bensatekniikalla varustettuun CLS:ään Virossa oikeinkin hyvin tuloksin, niin työn laadun kuin hinnankin suhteen. (?)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja aziz »

En ole varma, mutta epäilen että tässäkin konetyypissä jakopään koppa on öljypohjan ja kansien välissä, joten öljypohjan luultavasti joutuu irrottamaan ensin eestä pois. Öljypohjan irroitus koneen ollessa paikallaan on melko hankala operaatio, saatikka sen takaisin liimaaminen, koska etukelkka on siinä edessä.
Onko tää tasapainoratas sama asia kuin väliratas?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mä tein saman operaation CLS:ään, koska tuosta välirattaasta oli lähteny värinänvaimennuskumit siitä ympäriltä kävelemään ja nämä löyty mulla öljypohjasta. Tolkuton homma 60€ rattaan takia. Mulla kun piti riisua kaikkien apulaitteiden lisäksi, myös kompura päältä pois, koska yksi jakopääkopan pulteista oli sen magneettikytkimen takana.
En ymmärrä minkä takia tuossa mitään ajoitusvälineitä tarvitaan, vanha ratas pois ja uusi tilalle.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja make280s »

Eikö tuo ratas pidä olla oikeassa kohdassa kampiakseliin nähden,kyseessähän on tasapainotus !
MB W-210 200cdi vm 99
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja aziz »

Olisko ollu M112 Kompura koneessa tuossa rattaassa merkkitäppi, että pitää olla kampiakselin ja nokka-akseleiden kanssa määrätyssä kohdassa, tämä mottihan on kanssa V6. Mulla ei tuota merkkiä ollu, ratas oli tasapaksu möykky. Kuutoskone ilmeisesti vaatii tasapainorattaan hillitsemään värinöitä, kasissa näin ei ole.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kävin EPC:stä tarkistamassa tuon rattaan kohtalon ja kuva selventää asiaa aikalailla.

Kuva

Eli tuo paketti onkin kiinteä paketti, ratas ja tasapainoakseli yhtä puuta ja purkuu näköjään toiselta puolelta konetta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

motti pois vaan. on melkoisen kova työmaa ja monta paikkaa missä voi mennä pieleen.. ja sekös se naurattaa jos joutuu parikertaa konetta jumppaamaan ees taas.. :D
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja aziz »

Onko tuo nyt täysin varma tapaus, että ratas olisi kulunut ja onko sulla linkittää kuvaa viallisesta tapauksesta? Voiko venynyt jakoketju antaa samaa vikakoodia?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ML 350 -kolariprojekti

Viesti Kirjoittaja aziz »

Faraz kirjoitti:
aziz kirjoitti:Onko tuo nyt täysin varma tapaus, että ratas olisi kulunut ja onko sulla linkittää kuvaa viallisesta tapauksesta? Voiko venynyt jakoketju antaa samaa vikakoodia?
Ei tuo varmaan aivan varmaa vielä ole.. Toivon tietenkin ettei sitä olisi. Katoin että oman moottorin sarjanumero osuu tuolle huonolle välille joihin tuota pehmeää ratasta on asennettu. Lisäksi usein vissiin on huono ja voittaa ratas-ongelmaan jos antaa molemmat P0016 sekä P0017 vikakoodit. Mietin itsekin aluksi tuota ketjun venymistä..

Tuossa oli juttua missä myös kuvia kuluneista rattaista: http://benzbits.com/BalanceShaftTSB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa joku videokin https://m.youtube.com/watch?v=XXQArmxXsnM" onclick="window.open(this.href);return false;
No jopas on! Jos on mahdollista, niin kannattaishan tuo tähystää varulta, ennen kuin alkaa purkamaan. Venttiilikopan kun irrottaa repsikan puolelta ja löysää kiristimen, niin luulisi mahtuvan tähystyskameralla rattaalle asti.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Vastaa Viestiin