ML 350
Re: ML 350 -kolariprojekti
Mikäs nuo rypyt on aiheuttanu b-pilarin alaosaan, vaikuttiko ovien istuvuuteen?
En tiedä mitä liimajämää sulla on tuossa ulkopuolella, mutta esim. biltemassa on myytävänä semmosia liimanirrotuskiekkoja porakoneeseen, millä lähtee pirun hyvin paksutkin tarran jämät. Mm. vanteista poistan aina sillä kumikiekolla vanhojen tasapainojen liimat pois.
En tiedä mitä liimajämää sulla on tuossa ulkopuolella, mutta esim. biltemassa on myytävänä semmosia liimanirrotuskiekkoja porakoneeseen, millä lähtee pirun hyvin paksutkin tarran jämät. Mm. vanteista poistan aina sillä kumikiekolla vanhojen tasapainojen liimat pois.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: ML 350 -kolariprojekti
niin tai sama pulju ja tarranpoisto spraylla.
Re: ML 350 -kolariprojekti
Tinnerillä pitäs lähtee noi kalvon liimat ihan helposti
Re: ML 350 -kolariprojekti
Olisikos tuon saanut vielä pienemmällä verolla, jos esittäisi kolaroituna maahantuodun ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: ML 350 -kolariprojekti
Tässä taas tulli loistaa älykkyydellään, auto pitää ensiksi korjata "omaanpiikkiin" liikenne kelpoiseksi ja sitten verottaa kuin vastaava ei kolaroitu. Jonkun pienen muutaman prosentin voi saastää arvonmäärittelyhinnasta jos ilmoittaa auton huonokuntoiseksi, eli käytännössä korjaa sitä ensiksi vähän miten sattuu ja sitten verotuksen jälkeen vasta laittaa lopulliseen kuntoon. ihan pelleilyä taas tulliltaveskola kirjoitti:Olisikos tuon saanut vielä pienemmällä verolla, jos esittäisi kolaroituna maahantuodun ?
Hieno on projekti kyllä
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: ML 350 -kolariprojekti
Näinhän se on. Autoja kuitenkin verrataan "vastaaviin" suomessa myynnissä oleviin, jonka mukaan verotusarvo määräytyy. Tullin mielestä vaikka palanut auto on saman arvoinen, kuin samanikäinen suomessa myynnissä oleva. Eiköhän tähänkin pitäisi muutos EU:n kautta saada, niin voisi taas tulli palautella miljoonia. Onpahan virkamiehillä töitä.
Re: ML 350 -kolariprojekti
.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ML 350 -kolariprojekti
.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ML 350 -kolariprojekti
Joskus 8 vuotta sitten kilvitin toun allekirjoituksessa näkyvän Lincolnin. Siinä on takaluukussa ihan normaalisti sellaiset sisäänpainuvat muodot. Ihan muista syistä tein tullausilmoituksen huonokuntoisena ja kun mamma tuli ulos autoa tarkistamaan (Tämä siis niinä aikoina kun jokainen auto näytettiin.) niin ihan itse tokaisi "jaa tätä on perään ajettu" ja merkitsi papereihinsa. Olin ihan hiljaa ja nyökkäilin vaan.Faraz kirjoitti:Muutoinkin auto pitää ilmeisesti olla suhteellisen lommoilla, että menee alimpaan kuntoluokitukseen ja tosiaan pitää siis olla muutoin liikennekelpoinen. Ei siis juuri maksa vaivaa..
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: ML 350 -kolariprojekti
Sulla on kyllä nyt hyvä sarja viime vuosikymmenen parempaa mersutuotantoa .
Oliko muuten niin, että nuo kaikki on "itse tehtyjä", myös tuo CLS?
Oliko muuten niin, että nuo kaikki on "itse tehtyjä", myös tuo CLS?
Re: ML 350 -kolariprojekti
No niin alkaa olemaan! pitäisi jossain vaiheessa yrittää päästä tällekin vuosikymmenelle!
CLS on myös itse koottu. Tuolla juttua siitä lisää: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=108982" onclick="window.open(this.href);return false;
CLS on myös itse koottu. Tuolla juttua siitä lisää: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=108982" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ML 350 -kolariprojekti
Oho! Kertooko tarina mitään mikä tuolle on alunperin käynyt? Miksi noin lämmennyt? Sähkövika?Faraz kirjoitti:CLS on myös itse koottu. Tuolla juttua siitä lisää: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=108982" onclick="window.open(this.href);return false;
CLS on kyllä ihan helvetin hieno auto. Ainut auto joka haastaa omaa pinttynyttä ideologiaa siitä että kesäauto on oltava kaksiovinen.
Sori nyt ML-topickkiin kuulumaton soopa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: ML 350 -kolariprojekti
Ei tarina oikein kerro. Ei tullut tuolloin otettua yhteyttä entiseen omistajaan. Kuskin penkki oli palanut kaikista pahiten, oli pelkät raudat jäljellä, joten niiltä suunnilta varmaan palo lähtenyt. Olisiko sitten penkin sähköistä? Jonkinlaista kummallisuutta tuossa kylläkin oli koska etuovea oli selkeästi yritetty murtaa auki. En tiedä oliko sitten sammutustöiden yhteydessä? Samoin maski oli rikottu ilmeisesti konepellin aukaisemiseksi. Oliko sammutustyöläiset sitten yrittänyt sieltä etsiä akkua vaikka perällähän se on. Lisäksi jäljelle jääneistä penkkien verhoiluista oli leikattu näytteeksi paloja. Yksi pala löytyi vielä auton sisältä näytepussissa. Eli ainakin jonkinlaista tutkimusta syttymissyystä oli tehty.MouTine kirjoitti: Oho! Kertooko tarina mitään mikä tuolle on alunperin käynyt? Miksi noin lämmennyt? Sähkövika?
CLS on kyllä ihan helvetin hieno auto. Ainut auto joka haastaa omaa pinttynyttä ideologiaa siitä että kesäauto on oltava kaksiovinen.
Sori nyt ML-topickkiin kuulumaton soopa.
Re: ML 350 -kolariprojekti
.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ML 350 -kolariprojekti
.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ML 350 -kolariprojekti
.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ML 350 -kolariprojekti
Onko tosi (starin korjausohjeista tarkistettu) että moottori pitää irroittaa tuon takia. Eikös noita jakopäitä korjailla vanhemmassa 400 V8 moottorissakin paikallaan, puretaan vain jäähdyttimiä edestä pois ?
Kyllähän ne merkkikorjaamoilla tykkää moottoreita irroitella vaikka aina ei olisi ihan pakko, ja hintalappu on sitten just sen mukainen
Kyllähän ne merkkikorjaamoilla tykkää moottoreita irroitella vaikka aina ei olisi ihan pakko, ja hintalappu on sitten just sen mukainen
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: ML 350 -kolariprojekti
HEP!
Jollen nyt aivan väärin muista, niin täällä oli joskus vähän aikaa takaperin juttua tuon jakopääremontin teettämisestä samalla bensatekniikalla varustettuun CLS:ään Virossa oikeinkin hyvin tuloksin, niin työn laadun kuin hinnankin suhteen. (?)
Jollen nyt aivan väärin muista, niin täällä oli joskus vähän aikaa takaperin juttua tuon jakopääremontin teettämisestä samalla bensatekniikalla varustettuun CLS:ään Virossa oikeinkin hyvin tuloksin, niin työn laadun kuin hinnankin suhteen. (?)
Re: ML 350 -kolariprojekti
En ole varma, mutta epäilen että tässäkin konetyypissä jakopään koppa on öljypohjan ja kansien välissä, joten öljypohjan luultavasti joutuu irrottamaan ensin eestä pois. Öljypohjan irroitus koneen ollessa paikallaan on melko hankala operaatio, saatikka sen takaisin liimaaminen, koska etukelkka on siinä edessä.
Onko tää tasapainoratas sama asia kuin väliratas?
Onko tää tasapainoratas sama asia kuin väliratas?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: ML 350 -kolariprojekti
.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ML 350 -kolariprojekti
Mä tein saman operaation CLS:ään, koska tuosta välirattaasta oli lähteny värinänvaimennuskumit siitä ympäriltä kävelemään ja nämä löyty mulla öljypohjasta. Tolkuton homma 60€ rattaan takia. Mulla kun piti riisua kaikkien apulaitteiden lisäksi, myös kompura päältä pois, koska yksi jakopääkopan pulteista oli sen magneettikytkimen takana.
En ymmärrä minkä takia tuossa mitään ajoitusvälineitä tarvitaan, vanha ratas pois ja uusi tilalle.
En ymmärrä minkä takia tuossa mitään ajoitusvälineitä tarvitaan, vanha ratas pois ja uusi tilalle.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: ML 350 -kolariprojekti
Eikö tuo ratas pidä olla oikeassa kohdassa kampiakseliin nähden,kyseessähän on tasapainotus !
MB W-210 200cdi vm 99
Re: ML 350 -kolariprojekti
Olisko ollu M112 Kompura koneessa tuossa rattaassa merkkitäppi, että pitää olla kampiakselin ja nokka-akseleiden kanssa määrätyssä kohdassa, tämä mottihan on kanssa V6. Mulla ei tuota merkkiä ollu, ratas oli tasapaksu möykky. Kuutoskone ilmeisesti vaatii tasapainorattaan hillitsemään värinöitä, kasissa näin ei ole.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: ML 350 -kolariprojekti
Kävin EPC:stä tarkistamassa tuon rattaan kohtalon ja kuva selventää asiaa aikalailla.
Eli tuo paketti onkin kiinteä paketti, ratas ja tasapainoakseli yhtä puuta ja purkuu näköjään toiselta puolelta konetta.
Eli tuo paketti onkin kiinteä paketti, ratas ja tasapainoakseli yhtä puuta ja purkuu näköjään toiselta puolelta konetta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Re: ML 350 -kolariprojekti
motti pois vaan. on melkoisen kova työmaa ja monta paikkaa missä voi mennä pieleen.. ja sekös se naurattaa jos joutuu parikertaa konetta jumppaamaan ees taas..
Re: ML 350 -kolariprojekti
.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ML 350 -kolariprojekti
Onko tuo nyt täysin varma tapaus, että ratas olisi kulunut ja onko sulla linkittää kuvaa viallisesta tapauksesta? Voiko venynyt jakoketju antaa samaa vikakoodia?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: ML 350 -kolariprojekti
.
Viimeksi muokannut Faraz, To 16.07.2015 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ML 350 -kolariprojekti
No jopas on! Jos on mahdollista, niin kannattaishan tuo tähystää varulta, ennen kuin alkaa purkamaan. Venttiilikopan kun irrottaa repsikan puolelta ja löysää kiristimen, niin luulisi mahtuvan tähystyskameralla rattaalle asti.Faraz kirjoitti:Ei tuo varmaan aivan varmaa vielä ole.. Toivon tietenkin ettei sitä olisi. Katoin että oman moottorin sarjanumero osuu tuolle huonolle välille joihin tuota pehmeää ratasta on asennettu. Lisäksi usein vissiin on huono ja voittaa ratas-ongelmaan jos antaa molemmat P0016 sekä P0017 vikakoodit. Mietin itsekin aluksi tuota ketjun venymistä..aziz kirjoitti:Onko tuo nyt täysin varma tapaus, että ratas olisi kulunut ja onko sulla linkittää kuvaa viallisesta tapauksesta? Voiko venynyt jakoketju antaa samaa vikakoodia?
Tuossa oli juttua missä myös kuvia kuluneista rattaista: http://benzbits.com/BalanceShaftTSB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa joku videokin https://m.youtube.com/watch?v=XXQArmxXsnM" onclick="window.open(this.href);return false;
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90