Pyöränlaakerin kiristys w204

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Chatchat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ma 01.07.2013 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Pyöränlaakerin kiristys w204

Viesti Kirjoittaja Chatchat »

Moi. Kuinka etupyörän laakerit tiukataan oikein , jostakin luin että kiristettäisiin niin että kierretään kiristysmutteria niin että kun alkaa tuntumaan vastusta niin vähän takaisin? Omassa autossani ei minkään laista vastusta tule vaikka kuinka kiristää :evil:
jos elämä on rankkaa lue aku ankkaa

MB w204 cdi vm.07
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: Pyöränlaakerin kiristys w204

Viesti Kirjoittaja G280E »

Chatchat kirjoitti:Moi. Kuinka etupyörän laakerit tiukataan oikein , jostakin luin että kiristettäisiin niin että kierretään kiristysmutteria niin että kun alkaa tuntumaan vastusta niin vähän takaisin? Omassa autossani ei minkään laista vastusta tule vaikka kuinka kiristää :evil:
Heh..tästä oli aikoinaan aika tiukkaakin vääntöä täällä:)))vois jollain hakusanalla löytääkkin,mut asiaan.
Olet kyllä mielestäni asian ytimessä,mikäli kuitenkin tilanne on kuin sen kerrot,uskoisin laakerin tulleen tiensä päähän.
Josko jokin nerokas uusi keksintö on syrjäyttänyt vanhan kartiolaakerin,(sitten voin rauhassa hiljentyä omien ristipistotöideni pariin)epäilen..
Kiinnostava tieto on,paljonko laakerilla on kilometrejä takana?
Loppu se on joka tapauksessa,mut kiinnostaa....
jos olen väärässä,kiinnostaa viel enemmän :thumbup:
W163 400 cdi
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Vanhaa ajettua etulaakeria ei kannata kauheesti kiristellä. Laakerin sisäkehä ei ole enää pyöreä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Pyöränlaakerin kiristys w204

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kartiolaakeri kannattaa kiristää sormitiukkuudelle siten, että klappi lähtee pois. Tämä menetelmä pätee ainakain VW Typ ykkösestä MB W201:seen saakka.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin