w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Moro,
olis auton tarves, ja kuume on pahasti nitkahtanu vanhojen romujen sijaan vähä uudempaan romuun, w211 koriin.
Nyt olis kierroksessa 400tkm ajettu mutta silti ajolleen hyvä, ja sisustaltaan todella siisti sedan, vm. 2004, ja tosiaankin 2004 vuoden puolella tehty. Pieniä ruostepilkkuja on kiven iskuissa jne. mutta ei mitään suurta, ja lisävarusteetkin suhteellisen hyvin toimii. Huoltokirja löytyy läpi historian.
Mutta itse asiaan:
Auto tosiaan on 2004 vuoden puolella tehty, mutta silti googlen kuvien mukaan autossa on valeon syyläri. Syylärin päädyissä peltipokkaukset juuri niinkun valeon kuvissa, eikä suorat niinkuin Behr. Eli, onko nyt niin että ko. autossa on kuitenkin koktaili syyläri, vaikka puhutaan että 09/2003 jälkeen olisi vika parannettu?
Huoltokirjassa, eikä kuittikasassa näkynyt mitään esim. laturin vaihdosta. Näissähän seon "suhteellisen kallis". Eli jos oletetaan laturi alkuperäiseksi, lienee se jo tiensä päässä...?
Autossa myös SCB systeemi, eli surullisen kuuluisa jarrujen "hydrauliyksikkö", tai miksikä sitä nyt sanotaankaan, on vuodelta 2004, tarkastin valmistusnumeron boxista ja sitten bosch:n toimittamasta taulukosta. Eli sitä ei ole vaihdettu, ja kilsoja sen 400tkm...? Eli voisi kuvitella senkin olevan loppusuoralla... Vikakoodeja ei tosin pukannut, eikä toiminnassa mitään ihmeellistä.
Huoltokirjassa, eikä kuittikasassa näkynyt myöskään suutinrempasta mitään jälkiä. Kone kävi hyvin ja mitään ihmeellistä ei kuulunut, mutta myöskään *:n nokkaan sitä ei ole nyt mahdollista laittaa.
Eli kysymys kuuluukin, että uskaltaako ostaa? Nimittäin vaikka hankintahinta olisi nyt lähempänä 8 kuin 9ke, niin jos nuo kaikki sattuu pahimmassa tapauksessa samalle viikolle, tai edes vuodelle, siis SCB boxi, suutinremppa, laturi, syyläri... niin pankistahan sitä lainaa joutuu hakemaan
Ja juu, tiedossa on että varaosien hinta on kaikille sama mutta köyhää kirpaisee... Mutta sanokaahan nyt oma mielipiteenne, onko tämä vainoharhaa, tilastofaktaa vai turhaa mietintää...
Pikaiset vastaukset ja neuvot tarpeen, kaupanteko vielä siis kesken
olis auton tarves, ja kuume on pahasti nitkahtanu vanhojen romujen sijaan vähä uudempaan romuun, w211 koriin.
Nyt olis kierroksessa 400tkm ajettu mutta silti ajolleen hyvä, ja sisustaltaan todella siisti sedan, vm. 2004, ja tosiaankin 2004 vuoden puolella tehty. Pieniä ruostepilkkuja on kiven iskuissa jne. mutta ei mitään suurta, ja lisävarusteetkin suhteellisen hyvin toimii. Huoltokirja löytyy läpi historian.
Mutta itse asiaan:
Auto tosiaan on 2004 vuoden puolella tehty, mutta silti googlen kuvien mukaan autossa on valeon syyläri. Syylärin päädyissä peltipokkaukset juuri niinkun valeon kuvissa, eikä suorat niinkuin Behr. Eli, onko nyt niin että ko. autossa on kuitenkin koktaili syyläri, vaikka puhutaan että 09/2003 jälkeen olisi vika parannettu?
Huoltokirjassa, eikä kuittikasassa näkynyt mitään esim. laturin vaihdosta. Näissähän seon "suhteellisen kallis". Eli jos oletetaan laturi alkuperäiseksi, lienee se jo tiensä päässä...?
Autossa myös SCB systeemi, eli surullisen kuuluisa jarrujen "hydrauliyksikkö", tai miksikä sitä nyt sanotaankaan, on vuodelta 2004, tarkastin valmistusnumeron boxista ja sitten bosch:n toimittamasta taulukosta. Eli sitä ei ole vaihdettu, ja kilsoja sen 400tkm...? Eli voisi kuvitella senkin olevan loppusuoralla... Vikakoodeja ei tosin pukannut, eikä toiminnassa mitään ihmeellistä.
Huoltokirjassa, eikä kuittikasassa näkynyt myöskään suutinrempasta mitään jälkiä. Kone kävi hyvin ja mitään ihmeellistä ei kuulunut, mutta myöskään *:n nokkaan sitä ei ole nyt mahdollista laittaa.
Eli kysymys kuuluukin, että uskaltaako ostaa? Nimittäin vaikka hankintahinta olisi nyt lähempänä 8 kuin 9ke, niin jos nuo kaikki sattuu pahimmassa tapauksessa samalle viikolle, tai edes vuodelle, siis SCB boxi, suutinremppa, laturi, syyläri... niin pankistahan sitä lainaa joutuu hakemaan
Ja juu, tiedossa on että varaosien hinta on kaikille sama mutta köyhää kirpaisee... Mutta sanokaahan nyt oma mielipiteenne, onko tämä vainoharhaa, tilastofaktaa vai turhaa mietintää...
Pikaiset vastaukset ja neuvot tarpeen, kaupanteko vielä siis kesken
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
No siis nykyäänhän kaikkien noiden vikojen kanssa selviää,tietoa on. Nyt kannattaa miettiä onko varaa ja halua harrastaa mikäli kohdalle sattuu noi viat. Se nyt on aivan varmaa ,että ostat minkä auton/merkin tahansa,niin jotaki tarvii tehdä. Ilmeisesti työkalut pysyy kädessä,kun noinkin olet jo tutkinut. Osta pois jos tuntuu omalta,tee topiksi tänne ,niin koitetaan jeesata. Mikäli saat sen ennen ostoo viä staariin kiinni,niin voit tsekata tulevia ja heti laitettavia.
Star
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Näissähän ei enää ole se sama vesijäähdytetty kullasta ja timangeista tehty laturi kuin väyrysessä, eli laturiremppa ei kuitenkaan omaisuuksia maksa.Kummeli kirjoitti: Huoltokirjassa, eikä kuittikasassa näkynyt mitään esim. laturin vaihdosta. Näissähän seon "suhteellisen kallis". Eli jos oletetaan laturi alkuperäiseksi, lienee se jo tiensä päässä...?
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Jaa tokko näissä olekkaan enää vesijäähdytetty? Olis kyllä pelkästään positiivista.
(Tosin, oma ajatus perustui vain ja ainoastaan juurikin 320cdi väyrysen laturiin...)
Onkos noista piezzo suuttimista kenelläkään hajua, että missä hinnoissa nykyään menevät?
Ja eihän sattuis ketään Star:lla varustettua harrastajaa olemaan Valkeakosken lähettyvillä? Nimittäin siellä auto tällä hetkellä on, ja voisin toki maksaa harrastuneisuudesta, jos joku olisi innokas käymään kattomas mun kanssa että mitä sieltä konehesta löytyis..
(Tosin, oma ajatus perustui vain ja ainoastaan juurikin 320cdi väyrysen laturiin...)
Onkos noista piezzo suuttimista kenelläkään hajua, että missä hinnoissa nykyään menevät?
Ja eihän sattuis ketään Star:lla varustettua harrastajaa olemaan Valkeakosken lähettyvillä? Nimittäin siellä auto tällä hetkellä on, ja voisin toki maksaa harrastuneisuudesta, jos joku olisi innokas käymään kattomas mun kanssa että mitä sieltä konehesta löytyis..
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Ei tuossa vieä ole piezoja.
Ja syyläristä vaikka tätä moneen kertaan on sanottukin; Valeo tekee edelleen syyläreitä, vuodon aiheuttava vika korjattiin 9/2003 eteenpäin oleviin malleihin. Muita valeoita hajoaa siinä kuin Behrejäkin (eli joskus harvoin).
YV laitettu.
Ja syyläristä vaikka tätä moneen kertaan on sanottukin; Valeo tekee edelleen syyläreitä, vuodon aiheuttava vika korjattiin 9/2003 eteenpäin oleviin malleihin. Muita valeoita hajoaa siinä kuin Behrejäkin (eli joskus harvoin).
YV laitettu.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Aaivan, tosiaan solenoidithan näissä vielä oli, sekotin uudempaan...
No periaatteessa, alkais vaikutta ihan ok:lta, jos tosiaan ei oo enää sitä himokallista laturia, syyläri ok ja solenoidi suuttimien hinnat ei enää aivan älyttömiä ole...
Tosiaan vielä se SCB yksikkö mietityttää, mutta kai se riski on otettava, pelinappulat kun ei riitä uudempaan, varsinkaan näillä varusteilla ja yleiskunnolla olevaan... Liekkö sinne vielä sais "lisäpainalluksia", jos sellanen tilanne ilmenee.
Kiitos vastauksista, helpotti päätöksentekoa jo huomattavasti
katsotaanpa, kuinka käy.
No periaatteessa, alkais vaikutta ihan ok:lta, jos tosiaan ei oo enää sitä himokallista laturia, syyläri ok ja solenoidi suuttimien hinnat ei enää aivan älyttömiä ole...
Tosiaan vielä se SCB yksikkö mietityttää, mutta kai se riski on otettava, pelinappulat kun ei riitä uudempaan, varsinkaan näillä varusteilla ja yleiskunnolla olevaan... Liekkö sinne vielä sais "lisäpainalluksia", jos sellanen tilanne ilmenee.
Kiitos vastauksista, helpotti päätöksentekoa jo huomattavasti
katsotaanpa, kuinka käy.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
500-600tkm ajettuja SBC yksiköitä nähty, jos on jarrunesteitä vaihdeltu.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Hitupöntöllisen auton näköjään saat, muiden mausteiden lisäksi...
Ident. number (FIN) WDB2110261A583901
VIN WDB2110261A583901
Baumuster 211026
Sales name E 320 CDI
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=9h1uvwsv" onclick="window.open(this.href);return false;
Order number 0 4 203 00187
Delivery date 04 05 2004
PAINT1 744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Interior color 831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
Engine 648961 30 071996
Gearbox 722626 05 316881
SA codes
Parameter Value
054 YEAR OF MODIFICATION 03/2
054 *1 211____ 20030109 YEAR OF MODIFICATION 03/2
054 *2 648.9__ 20030207 YOM 13/2
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
203L REGENSBURG BRANCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
21N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
24N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
382 PORTABLE CTEL
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
433 LEFT DRIVING DYNAMICS SEAT
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
474 *1 648.9__ 20030723 DIESEL PARTICULATE FILTER
474 *2 211____ 20030709 PARTICLE FILTER
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
804 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
819 CD CHANGER
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
860 TV-TUNER ANALOG
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
881 REMOTE TRUNK LOCKING
882 INTERIOR SAFEGUARD
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M32 CAPACITY 3,2 LITER
M648 R6-DIESEL ENGINE OM648
Ident. number (FIN) WDB2110261A583901
VIN WDB2110261A583901
Baumuster 211026
Sales name E 320 CDI
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=9h1uvwsv" onclick="window.open(this.href);return false;
Order number 0 4 203 00187
Delivery date 04 05 2004
PAINT1 744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Interior color 831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
Engine 648961 30 071996
Gearbox 722626 05 316881
SA codes
Parameter Value
054 YEAR OF MODIFICATION 03/2
054 *1 211____ 20030109 YEAR OF MODIFICATION 03/2
054 *2 648.9__ 20030207 YOM 13/2
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
203L REGENSBURG BRANCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
21N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
24N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
382 PORTABLE CTEL
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
433 LEFT DRIVING DYNAMICS SEAT
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
474 *1 648.9__ 20030723 DIESEL PARTICULATE FILTER
474 *2 211____ 20030709 PARTICLE FILTER
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
804 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
819 CD CHANGER
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
860 TV-TUNER ANALOG
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
881 REMOTE TRUNK LOCKING
882 INTERIOR SAFEGUARD
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M32 CAPACITY 3,2 LITER
M648 R6-DIESEL ENGINE OM648
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Onkos tässä nyt sitten jokin ongelma?MiHe kirjoitti:Hitupöntöllisen auton näköjään saat, muiden mausteiden lisäksi...
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Lähinnä eropaineentunnistin, lambda ja pari lämpöanturia lisää vikapaikkoja.
Tietysti myös se että saatetaan ajaa vikavalon palaessa kuukausi pari jonka jälkeen hiukkaspönttö onkin niin tukossa että vaaditaan raskaampia toimenpiteitä, mutta eihän kukaan valveutunut mersumies niin pölvästi ole.
Tietysti myös se että saatetaan ajaa vikavalon palaessa kuukausi pari jonka jälkeen hiukkaspönttö onkin niin tukossa että vaaditaan raskaampia toimenpiteitä, mutta eihän kukaan valveutunut mersumies niin pölvästi ole.
wiimax.fi
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Kyllähän tuommonen 400tkm rullailtu w211 mun mielestä hieman harrastemieltä vaatii, mutta ei nyt mikään mahdoton pidettävä oo.
Itellä -03 320cdi nyt 371tkm ajettuna ja suht tyytyväinen oon ollut. Tosin jäähdytin, sbc-boxi, takajarruputket, pari suutinta yms vaihdettu jo.
Tänä aamuna oli akussa jännite 6.6V, mutta siitäkin selvittiin. Nyt uusi AGM-akku ja matka jatkuu.
Itellä -03 320cdi nyt 371tkm ajettuna ja suht tyytyväinen oon ollut. Tosin jäähdytin, sbc-boxi, takajarruputket, pari suutinta yms vaihdettu jo.
Tänä aamuna oli akussa jännite 6.6V, mutta siitäkin selvittiin. Nyt uusi AGM-akku ja matka jatkuu.
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Ei niin ookkaan. Tosimies käy jossakin pajalla ja poistaa hitu yms. Pöntöt mekaanisesti ja ohjelmallisesti. Hitupöntön kanssa pärjää. Yhes vitossa hitu pönttö oli murheen kryyni,pönttö vaihdettiin ,eroanturi vaihdettiin,lämpöanturi vaihdettiin ja aina vain vikavalo tuli hetken päästä,ja joo staarilla tehtiin toimenpiteet aina muuttaessa osia. Viaksi paljastui myöhemmin turbon kelloa ohjaava anturi joka oli melkein poikki rungostaan ja johdot aivan paskana,lämmöstä ilmeisesti. Se vaihdettiin ja perus asetukset uudelleen pöntölle ja pakkopoltto,jonka jälkeen ei vikavaloa ole tullut ,vielä..... Kop kop
Star
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Ei vissiin voi kuitenkaan pitää mitenkään yleisinä vikakohteina? Itse pömpelihän kestää helposti Mersun (tai parin muun kulkuneuvon) eliniän jos kaikki kunnossa ja pitää oikeat öljyt koneessadealer kirjoitti:Lähinnä eropaineentunnistin, lambda ja pari lämpöanturia lisää vikapaikkoja.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Pönttö kestää, siitä ei huolta. Tunnistimia vaihdellaan jatkuvasti. Siis ei tietenkään samaan autoon, mutta hiukkaspöntöllisiin.
Sprinterissä on onneksi eropainetunnistin tosi helpossa paikassa, eikä ceessäkään paha (W203), uudemmassa vähän ahtaammin, W211 kardaanin vieressä ja Vitossa muuten vaan auton alla
Sprinterissä on onneksi eropainetunnistin tosi helpossa paikassa, eikä ceessäkään paha (W203), uudemmassa vähän ahtaammin, W211 kardaanin vieressä ja Vitossa muuten vaan auton alla
wiimax.fi
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Pois vaan pönttö. Kyllä sinne noilla kilometreillä jo tuhkaa kertyy joka ei lähde millään pakkopoltoilla pois, eikä se ole mikään ongelma ohjelmoida sitä pois käytöstä. Mukavasti näyttäis olevan varusteita, mitä nyt tympeän värinen. Voihan tuohon monenlaista pikkuvikaa tulla, mutta jos ne pelottaa niin ajaa sitten vaikka avensiksella. Tarkista helmamuovien alta onko ruostunut, jos sinne kertyy paljon hiekkaa ja kuraa eikä putsaa pois niin yks paikka mikä tykkää ruostua. Pintaruoste nyt ei haittaa, hiekkapuhaltaa ruosteet pois ja kunnon maalit päälle.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Mjoo, tuo hitu suodin oliki tiedossa, tarkotus olis pois raksia nii fyysisesti kuin ohjelmallisestikkin. Tosin, kiire senkää kans ei olis jossei vikakoodio näjy...
Jep, kyllä musta ois aina musta, mutta eipä tuo brilliant silver:kään aivan huonoimmasta päästä...
Mitehä noitte ruosteitten kanssa? Siinä on apparin etuoven alanurkassa peukalonkynnen kokonen paise, ja joissakin kiven iskuissa sitte vähä ottanu ruostetta, mutta w124:seen tottuneena ei mun mielestä paha... Mutta indikoiko tuo jo jostain pahemmasta?
Nosturille kun sen sais että vielä pohjan näkis... Noita kylkilistoja ehkä vähä ilkeä alkaa purkamaan ennen kauppoja, voi tulla sanomista. Toki hyvähän se olis nähdä
Jep, kyllä musta ois aina musta, mutta eipä tuo brilliant silver:kään aivan huonoimmasta päästä...
Mitehä noitte ruosteitten kanssa? Siinä on apparin etuoven alanurkassa peukalonkynnen kokonen paise, ja joissakin kiven iskuissa sitte vähä ottanu ruostetta, mutta w124:seen tottuneena ei mun mielestä paha... Mutta indikoiko tuo jo jostain pahemmasta?
Nosturille kun sen sais että vielä pohjan näkis... Noita kylkilistoja ehkä vähä ilkeä alkaa purkamaan ennen kauppoja, voi tulla sanomista. Toki hyvähän se olis nähdä
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Vai tarkotitko niinkun auton alta, tavallaan kynnyslistojen pohjanpuolelta?S202 kirjoitti:Pois vaan pönttö. Kyllä sinne noilla kilometreillä jo tuhkaa kertyy joka ei lähde millään pakkopoltoilla pois, eikä se ole mikään ongelma ohjelmoida sitä pois käytöstä. Mukavasti näyttäis olevan varusteita, mitä nyt tympeän värinen. Voihan tuohon monenlaista pikkuvikaa tulla, mutta jos ne pelottaa niin ajaa sitten vaikka avensiksella. Tarkista helmamuovien alta onko ruostunut, jos sinne kertyy paljon hiekkaa ja kuraa eikä putsaa pois niin yks paikka mikä tykkää ruostua. Pintaruoste nyt ei haittaa, hiekkapuhaltaa ruosteet pois ja kunnon maalit päälle.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Se koko pohja on sen verran muovin peitossa ettei sieltä paljoo nää.... jollain joo oli lähteny sieltä kynnysmuovien alta ruostumaan, kuvia ei enää taida olla foorumilla tallessa. Yks paikka mistä lähtee on takaa kyynnyslistan reunasta takaoviaukon takareunasta. Myös takapyörän kaaret, siinä on sellanen 'tuplapelti' reunus mistä lähtee siihen kaaren reunaan päin hiipimään. Eihän tää väyryseen verrattuna ruostu ollenkaan
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Koskaan ei ole hitsattu W211:a, ei ole ollut lähelläkään. Itse en viitsisi edes kurkkia muovien alle, ei ne ruosteet sieltä kenellekään näy. En oikein usko että vielä olisi yllätyksiä tyyliin W210-202-220.
Laturihan ei ole kallis, syylärin avuksi kannattaa heti laittaa erillinen jäähdytin vaihteistoöljylle jos auto on alkupään 270-320cdi tai bensa. SBC yksikkö maksaa jotain 1400, käyttöajan lisääminen on todettu hyvin vaihtelevasti onnistuvaksi toimenpiteeksi.
Eihän nuo alkupään neloskoneiset maksa kuin viitisen tonnia, tonni pari kunnostukseen niin saa ajella ehjällä autolla.
Laturihan ei ole kallis, syylärin avuksi kannattaa heti laittaa erillinen jäähdytin vaihteistoöljylle jos auto on alkupään 270-320cdi tai bensa. SBC yksikkö maksaa jotain 1400, käyttöajan lisääminen on todettu hyvin vaihtelevasti onnistuvaksi toimenpiteeksi.
Eihän nuo alkupään neloskoneiset maksa kuin viitisen tonnia, tonni pari kunnostukseen niin saa ajella ehjällä autolla.
wiimax.fi
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
ihan semmoinen kommentti tähän väliin kun tässä kaverille hommattiin s211 320cdi, monta käytiin katsomassa ja yksi hyvä taas löytyi, hintaero hyvän ja vähän ajetun välissä on vain noin 2ke joka on ihan päättömän vähän kun ruvetaan huonosta parsimaan... alkupään vuosimallit , 200-300tkm ajettuna, hyvä maksaa näemmä tällä hetkellä 9-10ke ja huonot 300-500(+)tkm ajetut 7-8ke. Huonosta jos lähtee tekemään niin auton pitäisi maksaa 5-6ke jotta olisi jotain järkeä hommassa.
edit, täysin samaa mieltä dealarin kanssa "ruosteista", sinkitty koppa on se game changer 211 korissa jo alusta alkaen, pinta ruostetta jos näkyy niin ei hätää koska se ei todellakaan tarkoita mikkiliima hommia kun alkaa purkamaan.
edit, täysin samaa mieltä dealarin kanssa "ruosteista", sinkitty koppa on se game changer 211 korissa jo alusta alkaen, pinta ruostetta jos näkyy niin ei hätää koska se ei todellakaan tarkoita mikkiliima hommia kun alkaa purkamaan.
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Tälläinen löytyi w212 helmamuovin alta. Rakenne samanlainen kuin w211. Helmamuovien alla oli kilokaupalla kuraa, tai sellasta hienojaukoista jauhoa mitä sinne kertyy väkisin ja kun se sielä hieroo maalipintaa, sekä jäätyy ja sulaa talvella plus on lähes koko ajan kosteana niin ei sielä ohut sinkkipinta kauaa kestä. Tuosta nyt selvittiin hiekkapuhaltamalla ja maalamalla kunnon 2k maaleilla, mutta sinkki oli häipynyt ja olis saattanut olla parin vuoden päästä jo aika huononakin nuo kohdat. En epäile etteikö monessa w211 olisi sama homma. Että itse ainakin koittaisin vähän taskulampulla kattoa etummaisten nostokohtien välistä ettei se väli nyt ihan täynnä ole kuraa. Rakenne on sellainen, että helmamuovin ja auton kynnyksen välissä on n. 15mm rako, ettei sielä sentäs muovi peltiä vasten ole. Tuosta mun autosta ei sitten löytynyt ruostetta mistään muualta, vaikka vähän jännitti kun noita suojamuovia, tai huopia irrotteli. Eli jos ostat sen, niin pohjan muovit kaikki irti ja helmat ala ja päätykiinnikkeistä irti ja peset kurat pois, se on sitä parasta ruostesuojausta näille.dealer kirjoitti:Koskaan ei ole hitsattu W211:a, ei ole ollut lähelläkään. Itse en viitsisi edes kurkkia muovien alle, ei ne ruosteet sieltä kenellekään näy. En oikein usko että vielä olisi yllätyksiä tyyliin W210-202-220.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Se onnoi 5-8 vuotta muualla maailmassa auton ikä,sen ne kestää. Suomessa vasta n. 10 vuotias pääsee ajoon .......
Star
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Omassa ei ole hitupöntön kanssa ole ollut mitään ongelmaa sen jälkeen kun egr deaktivoitiin ohjelmallisesti ~70 tkm sitten. Pöntön tyhjennyspoltto on sen jälkeen tapahtunut käytännössä aina 1000 km välein. Systeemissä on laskuri, joka teettää polton viimeistään 1tkm edellisen polton jälkeen. Aikaisemmin polttoväli oli paljon tiheämpi. Mersun hiukkassuodatin kestää auton iän jos kaikki on kunnossa. Ongelmat kertovat jostain mekaanisesta viasta. Takaisinkierrätyksen myötä hitupänikän lämpötila ei ole tarpeeksi kuuma ja ongelmia alkaa jossain vaiheessa tulla ja pönttö alkaa täyttymään. Ainakin oman kokemuksen myötä, egr:n poisto elvytti hitupöntön täysin, oikeastaan paljon paremmin toimivaksi kuin koskaan aiemmin.
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Noniin, eli kaupat tuli.
Vähän sikaa säkissä kun ei päässyt oikeen pohjaa katsomaan, olipa se aika hyvin muovilla peitettykkin, mutta uskossa on hyvä elää
Nyt sitte jonkinnäköstä hipostelua, pääasiassa toivottavasti ajoa. Tarkotus ois nuo ruostepaikat ottaa kiinni ku nyt vielä suhteellisen vähän niitä. Lisäks käyttää star:n nokassa jossain päin, jotta näkis vähä lisää juttuja, vaikka toisaalta tieto lisää tuskaa
Mutta kuitenkin, taakse jääköön nyt w124 ajat minun kohdalta: Tuossa jonkun verran kärräsin ja hyvältähän se tuntuu. Kulutusmittari pysytteli maaniteajossa karvan alle 6
Vähän sikaa säkissä kun ei päässyt oikeen pohjaa katsomaan, olipa se aika hyvin muovilla peitettykkin, mutta uskossa on hyvä elää
Nyt sitte jonkinnäköstä hipostelua, pääasiassa toivottavasti ajoa. Tarkotus ois nuo ruostepaikat ottaa kiinni ku nyt vielä suhteellisen vähän niitä. Lisäks käyttää star:n nokassa jossain päin, jotta näkis vähä lisää juttuja, vaikka toisaalta tieto lisää tuskaa
Mutta kuitenkin, taakse jääköön nyt w124 ajat minun kohdalta: Tuossa jonkun verran kärräsin ja hyvältähän se tuntuu. Kulutusmittari pysytteli maaniteajossa karvan alle 6
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Tarkistele se alusta ensin kuntoon, niin on sitten mukavempi laittaa nuo pintapuolen ruostepaikat kuntoon Itse ainakin tykkään kun tietää että sielä muovien alla ei ole mitään yllätyksiä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Vähän on robotin käsi tärissyt tehtaalla kun on tuota kuvassa näkyvää hitsisaumaa vetänyt.S202 kirjoitti:Tälläinen löytyi w212 helmamuovin alta.dealer kirjoitti:Koskaan ei ole hitsattu W211:a, ei ole ollut lähelläkään. Itse en viitsisi edes kurkkia muovien alle, ei ne ruosteet sieltä kenellekään näy. En oikein usko että vielä olisi yllätyksiä tyyliin W210-202-220.
Ei kai dealer tarkoittanut ettei autobahnilla tuhottuja autoja olisi hitsailtu.
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Mistä muuten tietää, että on poltto päällä?fahrer kirjoitti:Omassa ei ole hitupöntön kanssa ole ollut mitään ongelmaa sen jälkeen kun egr deaktivoitiin ohjelmallisesti ~70 tkm sitten. Pöntön tyhjennyspoltto on sen jälkeen tapahtunut käytännössä aina 1000 km välein. Systeemissä on laskuri, joka teettää polton viimeistään 1tkm edellisen polton jälkeen. Aikaisemmin polttoväli oli paljon tiheämpi. Mersun hiukkassuodatin kestää auton iän jos kaikki on kunnossa. Ongelmat kertovat jostain mekaanisesta viasta. Takaisinkierrätyksen myötä hitupänikän lämpötila ei ole tarpeeksi kuuma ja ongelmia alkaa jossain vaiheessa tulla ja pönttö alkaa täyttymään. Ainakin oman kokemuksen myötä, egr:n poisto elvytti hitupöntön täysin, oikeastaan paljon paremmin toimivaksi kuin koskaan aiemmin.
Diesel on voimaa ja turbodiesel ylivoimaa.
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Haisee pahalle, käyntiääni voi muutua, joskus antaa vaaleita savuja pihalle, ja oma ainakin nytkähtelee hieman tyhjäkäynnillä jos sattuu olemaan poltto meneillään. Noita 'polttoohjelmia' oli vissiin useampia eri tilanteita varten, Tuikku niistä taisi joskus mainita?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Kummeli kirjoitti:Noniin, eli kaupat tuli.
Onnee uudelle hankinnalle, oisit koukannu tästä niin oltais katottu starilla mitä ostit
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 320cdi pre fl, uskaltaako??
Voi olla että vielä tuunki, nautin nyt vaa ensin hetken autuaallisesti tietämättömyydestä
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.