w202 220 bensan pienehkö öljy vuoto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

w202 220 bensan pienehkö öljy vuoto

Viesti Kirjoittaja epk »

kaverilla pientä tihkuttamista havaittavissa, pestiin konehuone, ja näyttäis että kannen etupäästä tihkuttaa öljyä, tippa pari tipahtaa viikossa maahan.

Autolla kilsoja 180tkm , vm.94. Kilsat voi pitää jopa paikkansa. Onko tuossa koneessa tyyppivikaa tuon kohdalla ? kone toimii täydellisesti, lämmöt pysyy kurissa yms.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Tyyppivikana lähes jokaisessa W202 kosessa minullakin huokuu öljyä kannen välistä, etukulmasta oikealta puolelta kuskin jakkaralta katsottuna, mutta se on niin minimaalista että olkoon. Kannen pultit jäänyt tehtaalta löysälle / löystynyt, ainakin alkupään vuosien malleissa.

Tuo on siis nimenomaan Tyyppivika.
Viimeksi muokannut mc, Ti 01.02.2005 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Classic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ti 28.09.2004 20:51

Viesti Kirjoittaja Classic »

On kuulemma tyyppivika, sanottiin Veholla. Omaan autooni vaihdettiin juuri nokka-akselin etutiiviste ko. vian takia. Ei se öljyvuoto ollut kuin marginaalista, mutta kannatti vaihdattaa vielä kun oli vaihtoautotakuu päällä.
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Minulla on nyt ajettu 136 tkm, enkä ole vielä vuotoja huomannut, kilsat voinee siis pitää paikkaansa. :D
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

ssdesign kirjoitti:Minulla on nyt ajettu 136 tkm, enkä ole vielä vuotoja huomannut, kilsat voinee siis pitää paikkaansa. :D
Ei se kilsoista ole kiinni, minulla "huokuu" siis auto, vaikka on ajettu vähemmän kuin 136 tkm, ja ovat takuulla oikeat kilometrit :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hmm, saako vuodon loppumaan jos kiristää niitä etummaisia pultteja ?

onko helppotöinen itse kiristää? dieselissä on ainakin, venttiilikoppa irti ja siitä kiristää...
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Haulla löytyy varmaan asiaa kyseisestä ongelmasta. Hakusanaksi esim tyyppiviat tai W202.
Dealerin (käyttäjä tällä foorumilla) mukaan löystyy 6mm kuusiokoloruuvit (4kpl) jotka kiristämällä vuoto loppuu( jos olen oikein ymmärtänyt niin ne on venttiilikopan alla, ei siis varmaa tietoa).
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

dealerhän se neuvonut oli ,
Kannentiivisteestä alkaa vuotaa öljyä etunurkista, siellä on (nokkapyörien katveessa) 4kpl kuusiokolokannalla (6mm) olevaa ruuvia jotka löystyvät ajanoloon "sormimomenttiin".

Kannattaa tarkastaa ja kiristää; muistaakseni 21Nm mutta momenttiavain ei sovi muuten kuin pitäisi ottaa nokkapyörät irti, eli helpointa on tarkistaa "kuulapäisellä" avaimella
muistatko dealer onnistuiko ihan kotikonsteilla, onko iso homma ?
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Näin se mulle vastasi kun kysyin tarkemmin kiristyspaikkaa, että näkyykö ne venttiilikopan alla.

"pelamo, ne ruuvit näkyvät jotenkuten kun ottaa kopan auki, kiristää ei momenttiavaimella voi ketjun ja nokkapyörien ollessa paikallaan mutta muistaakseni pallopäisellä kuusioavaimella voi kunhan on tuntuma hyppysissä..."
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Minulle tuo ongelma tyyppivikana valkeni vuosia sitteen, mutta Veho kun on se paska mikä on, ei ottanut kantaa, kuten ei moneen muuhunkaan tyyppivikaan jotka sain onkimalla selvittää, joita kyseseisessä mallissa esiintyi.

Kaikista auton maahantuojista taitaa vetää pohjat vastuunkantamisesta VEHO.

Esim, kaikki stefat olen vaihdattanut omaan laskuuni, vaikka Veho myönsi että alihankkijalta oli tullut kyseisiin malleihin epäkuranttia tavaraa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jahas, täällä on jo aiheesta löydettykin tekstiä.
Itse olen ollut korjaamassa tuota vikaa muutaman kerran, mutta aina on vaihdettu kannentiiviste enkä ole kiinnittänyt huomiota purkaessa siihen, että miten ruuvien kiristäminen onnistuisi enempää purkamatta.

Jokunen tuota on YV:lläkin kysellyt.

Työkaveri on ainakin parista tainnut kiristää ruuvit; jarrujenpuhdistusaineella tiivisteen kohta puhtaaksi paineilman kanssa, tiivistesilikonia saumaan ja pultit kiinni.

Kyllä tuo homma kotikonsteilla onnistuu, vaikka kenenkään taidoista en tietenkään osaa sanoa täältä käsin.

Se pallopää kuusiokoloavain kannattaa varata käsille.
Jos nokkapyörää irrottaa niin olisiko ollut torxkanta ja joihinkin pitää vaihtaa pultit joka kerta kun irrottaa - eipä jaksa muistaa.

Kumma kyllä, ne ketjukotelon
pultit ovat usein niin että saa irti vaikka sormilla, eli täysin löysällä.
Kierteisiin olen laittanut lukkoliimaa kannentiivisteen vaihdon yhteydessä, mutta jos vain kiristää pultit niin voi olla ahdasta irrottaa niitä.
wiimax.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, täytyy varmaan koittaa ensin kiristää ruuvit, pallopäällä.

Ulkopuolelle ilmeisesti sitä tiiviste silikonia, vuodon kohdalle.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Onkohan nuo dealerin tarkoittamat pultit samat, jotka itselläni olivat, siis bensa mesestä W202:sta. Sijaitsivat siellä nokan muovi kotelon alla pari kpl. Olivat löysällä ja siitä vuoti öljyä ja valui juuri siihen kannen saumaan. Kiristettyäni kyseiset pultit loppui vuotokin.
junkkri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: To 22.01.2004 14:07

kansiremontti

Viesti Kirjoittaja junkkri »

tehtiin mulle (koska Vehon suositus ja mulla myyjäliike maksoi).Samalla vaihdettiin ohjurien kumit plus oikaistiin kansi.Auto c220 -95 ja km:t oli n.124tkm.
Avatar
Classic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ti 28.09.2004 20:51

Viesti Kirjoittaja Classic »

ssdesign kirjoitti:Minulla on nyt ajettu 136 tkm, enkä ole vielä vuotoja huomannut, kilsat voinee siis pitää paikkaansa. :D
Minulla vaihdettiin siis kannentiiviste ja nokka-akselin tiiviste >>> kilometrejä 90tkm. Eli ei ole kilometreistä kiinni.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eilein katsottiin tuota kantta, eipä olleet pultit ihmeemmin löysällä, tosin oli kuuma kone.
Vastaa Viestiin