w202 220 bensan pienehkö öljy vuoto
w202 220 bensan pienehkö öljy vuoto
kaverilla pientä tihkuttamista havaittavissa, pestiin konehuone, ja näyttäis että kannen etupäästä tihkuttaa öljyä, tippa pari tipahtaa viikossa maahan.
Autolla kilsoja 180tkm , vm.94. Kilsat voi pitää jopa paikkansa. Onko tuossa koneessa tyyppivikaa tuon kohdalla ? kone toimii täydellisesti, lämmöt pysyy kurissa yms.
Autolla kilsoja 180tkm , vm.94. Kilsat voi pitää jopa paikkansa. Onko tuossa koneessa tyyppivikaa tuon kohdalla ? kone toimii täydellisesti, lämmöt pysyy kurissa yms.
Tyyppivikana lähes jokaisessa W202 kosessa minullakin huokuu öljyä kannen välistä, etukulmasta oikealta puolelta kuskin jakkaralta katsottuna, mutta se on niin minimaalista että olkoon. Kannen pultit jäänyt tehtaalta löysälle / löystynyt, ainakin alkupään vuosien malleissa.
Tuo on siis nimenomaan Tyyppivika.
Tuo on siis nimenomaan Tyyppivika.
Viimeksi muokannut mc, Ti 01.02.2005 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dealerhän se neuvonut oli ,
muistatko dealer onnistuiko ihan kotikonsteilla, onko iso homma ?Kannentiivisteestä alkaa vuotaa öljyä etunurkista, siellä on (nokkapyörien katveessa) 4kpl kuusiokolokannalla (6mm) olevaa ruuvia jotka löystyvät ajanoloon "sormimomenttiin".
Kannattaa tarkastaa ja kiristää; muistaakseni 21Nm mutta momenttiavain ei sovi muuten kuin pitäisi ottaa nokkapyörät irti, eli helpointa on tarkistaa "kuulapäisellä" avaimella
Näin se mulle vastasi kun kysyin tarkemmin kiristyspaikkaa, että näkyykö ne venttiilikopan alla.
"pelamo, ne ruuvit näkyvät jotenkuten kun ottaa kopan auki, kiristää ei momenttiavaimella voi ketjun ja nokkapyörien ollessa paikallaan mutta muistaakseni pallopäisellä kuusioavaimella voi kunhan on tuntuma hyppysissä..."
"pelamo, ne ruuvit näkyvät jotenkuten kun ottaa kopan auki, kiristää ei momenttiavaimella voi ketjun ja nokkapyörien ollessa paikallaan mutta muistaakseni pallopäisellä kuusioavaimella voi kunhan on tuntuma hyppysissä..."
Minulle tuo ongelma tyyppivikana valkeni vuosia sitteen, mutta Veho kun on se paska mikä on, ei ottanut kantaa, kuten ei moneen muuhunkaan tyyppivikaan jotka sain onkimalla selvittää, joita kyseseisessä mallissa esiintyi.
Kaikista auton maahantuojista taitaa vetää pohjat vastuunkantamisesta VEHO.
Esim, kaikki stefat olen vaihdattanut omaan laskuuni, vaikka Veho myönsi että alihankkijalta oli tullut kyseisiin malleihin epäkuranttia tavaraa.
Kaikista auton maahantuojista taitaa vetää pohjat vastuunkantamisesta VEHO.
Esim, kaikki stefat olen vaihdattanut omaan laskuuni, vaikka Veho myönsi että alihankkijalta oli tullut kyseisiin malleihin epäkuranttia tavaraa.
Jahas, täällä on jo aiheesta löydettykin tekstiä.
Itse olen ollut korjaamassa tuota vikaa muutaman kerran, mutta aina on vaihdettu kannentiiviste enkä ole kiinnittänyt huomiota purkaessa siihen, että miten ruuvien kiristäminen onnistuisi enempää purkamatta.
Jokunen tuota on YV:lläkin kysellyt.
Työkaveri on ainakin parista tainnut kiristää ruuvit; jarrujenpuhdistusaineella tiivisteen kohta puhtaaksi paineilman kanssa, tiivistesilikonia saumaan ja pultit kiinni.
Kyllä tuo homma kotikonsteilla onnistuu, vaikka kenenkään taidoista en tietenkään osaa sanoa täältä käsin.
Se pallopää kuusiokoloavain kannattaa varata käsille.
Jos nokkapyörää irrottaa niin olisiko ollut torxkanta ja joihinkin pitää vaihtaa pultit joka kerta kun irrottaa - eipä jaksa muistaa.
Kumma kyllä, ne ketjukotelon
pultit ovat usein niin että saa irti vaikka sormilla, eli täysin löysällä.
Kierteisiin olen laittanut lukkoliimaa kannentiivisteen vaihdon yhteydessä, mutta jos vain kiristää pultit niin voi olla ahdasta irrottaa niitä.
Itse olen ollut korjaamassa tuota vikaa muutaman kerran, mutta aina on vaihdettu kannentiiviste enkä ole kiinnittänyt huomiota purkaessa siihen, että miten ruuvien kiristäminen onnistuisi enempää purkamatta.
Jokunen tuota on YV:lläkin kysellyt.
Työkaveri on ainakin parista tainnut kiristää ruuvit; jarrujenpuhdistusaineella tiivisteen kohta puhtaaksi paineilman kanssa, tiivistesilikonia saumaan ja pultit kiinni.
Kyllä tuo homma kotikonsteilla onnistuu, vaikka kenenkään taidoista en tietenkään osaa sanoa täältä käsin.
Se pallopää kuusiokoloavain kannattaa varata käsille.
Jos nokkapyörää irrottaa niin olisiko ollut torxkanta ja joihinkin pitää vaihtaa pultit joka kerta kun irrottaa - eipä jaksa muistaa.
Kumma kyllä, ne ketjukotelon
pultit ovat usein niin että saa irti vaikka sormilla, eli täysin löysällä.
Kierteisiin olen laittanut lukkoliimaa kannentiivisteen vaihdon yhteydessä, mutta jos vain kiristää pultit niin voi olla ahdasta irrottaa niitä.
wiimax.fi
kansiremontti
tehtiin mulle (koska Vehon suositus ja mulla myyjäliike maksoi).Samalla vaihdettiin ohjurien kumit plus oikaistiin kansi.Auto c220 -95 ja km:t oli n.124tkm.