Jälleen kerran ASD ei pelaa
Jälleen kerran ASD ei pelaa
Alkoi jälleen asd valo palaan mutta kolmio valo pelaa ihan oikein jos potkii tyhjää niin kolmio valo palaa... aikaisemmin kun oli jarruvalokytkin rikki ei pelannut kolmio valo ollenkaan...koitin pitää akun vieressä olevasta liittimestä 1 ja 5 napaa yhdessä sen kaksi sekunttii et näyttäisi vika koodin mut ei näyttänyt ja pidin 10s et olis nollautunut vikamuisti... muuta en ole vielä ehtinytkään tehdä.... mut abs jarrut pelaa ihan oikein eli nopeus tiedot tulee oikein...ja kolmiokin syttyy palamaan kun sudittelee mut asd valo palaa eli onko kellään vian haku ohjetta millä voisi mittailla jännitteitä ja tutkia tuota systeemiä katteli haullakin et olisinko löytänyt jostain juttuu mut ei mitään selvää löytynyt mut aika yleinen vika toi asd reistailu...
Itse tein ja säästin
Pitäisi itsekin alkaa selvittämään, mistä ASD:n toimimattomuus johtuu omassa autossa (W124). Siinä oireilua ei ole muuta, kuin että lukko ei toimi
Käynnistettäessä ASD-valo syttyy ja sammuu kuten pitääkin ja sudittaminen saa aikaan kolmion syttymisen hetkeksi. Lukko vaan ei pidä... Missähän vika (mitä voisi poissulkea):
- pumppu porsinut (ohj. tehostin toimii ok, tosin näillähän on erillinen kierto kun on eri öljykin)?
- magneettiventtiili kaput, pitäiskö tästä kuulua jonkinlainen ääni ja missä se on?
- kitkapinnat kuluneet?
- sähköt sotkussa?
- jarrupolkimen kytkin?
Pitäisi se rele irroittaa ja puhdistella liitokset... missä se on? Akun takana? Perässä on nyt oikeat öljyt, eli ei ainakaan siitä ole kiinni. En ole jaksanut aiemmin nähdä vaivaa asian eteen, kun ei ole ollut lukolle tarvetta. Mutta olishan tuo kiva, jos toimisi. Mitenhän hydrauliikan saisi parhaiten testattua?

- pumppu porsinut (ohj. tehostin toimii ok, tosin näillähän on erillinen kierto kun on eri öljykin)?
- magneettiventtiili kaput, pitäiskö tästä kuulua jonkinlainen ääni ja missä se on?
- kitkapinnat kuluneet?
- sähköt sotkussa?
- jarrupolkimen kytkin?
Pitäisi se rele irroittaa ja puhdistella liitokset... missä se on? Akun takana? Perässä on nyt oikeat öljyt, eli ei ainakaan siitä ole kiinni. En ole jaksanut aiemmin nähdä vaivaa asian eteen, kun ei ole ollut lukolle tarvetta. Mutta olishan tuo kiva, jos toimisi. Mitenhän hydrauliikan saisi parhaiten testattua?
Magneettiventtiili ja jarrupolkimen kytkin on sarjassa, pitäisi aiheuttaa ASD-valon syttymisen jos häiriöitä ja muistaakseni vikakoodin 8. Tuon piirin kuntoa saat selvitettyä poistamalla ASD-purkin ja mittaamalla navan 10 jännitteen maata vasten kun jarrua ei paineta, jännite on n. akkujännite ja joka tulee olla vakaa. Jarru pohjassa siellä ei jännitettä pitäisi näkyä.m4rcuz kirjoitti:Missähän vika (mitä voisi poissulkea):
- pumppu porsinut (ohj. tehostin toimii ok, tosin näillähän on erillinen kierto kun on eri öljykin)?
- magneettiventtiili kaput, pitäiskö tästä kuulua jonkinlainen ääni ja missä se on?
- kitkapinnat kuluneet?
- sähköt sotkussa?
- jarrupolkimen kytkin?
Magneettiventtiilin toimintaa voi myös kokeilla pistämällä tämän nastan 10 maihin (suoraan johdolla tai virtamittarilla..), jolloin magneettiventtiilin pitäisi tietenkin vetää, virtaa ottaa muistaakseni noin 2 ampeeria. Tätä soveltamalla lukon mekaanisen toiminnankin saanee testattua.. Omalla vastuulla.
Sieltä löytyy.m4rcuz kirjoitti: Pitäisi se rele irroittaa ja puhdistella liitokset... missä se on? Akun takana?
Minulla tuntui olevan melko tarkka noista ajoista, ei suostunut näyttämään joka kerta vikakoodia, eikä nollamaan. Napoja piti pitää melko tarkkaan oikea aika, joita nyt en sitten tietenkään muistapetska kirjoitti: koitin pitää akun vieressä olevasta liittimestä 1 ja 5 napaa yhdessä sen kaksi sekunttii et näyttäisi vika koodin mut ei näyttänyt ja pidin 10s et olis nollautunut vikamuisti...

Kiitoksia informaatiosta, pitääpä testata. Onko se magneettiventtiili missä, ja pitääkö se toimiessaan korvinkuultavaa ääntä? Auton varmaankin pitää olla käynnissä? Minkäs näköinen tuo ASD-purkki on, että löydän oikean? Muistaakseni siellä akun takana oli useampikin palikka. BTW tostahan voisi rakentaa kytkennän, millä lukon saisi päälle kabiinista nappia painamalla. Ei kylläkään kovin fiksua kun turvallisuusnäkökulmasta miettiiAH kirjoitti:Magneettiventtiilin toimintaa voi myös kokeilla pistämällä tämän nastan 10 maihin (suoraan johdolla tai virtamittarilla..), jolloin magneettiventtiilin pitäisi tietenkin vetää, virtaa ottaa muistaakseni noin 2 ampeeria. Tätä soveltamalla lukon mekaanisen toiminnankin saanee testattua.. Omalla vastuulla.


-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su 30.01.2005 10:01
- matti virta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 205
- Liittynyt: To 17.04.2003 14:50
osia
Kun viat on paikallistettu, täältä voi kysyä käytettyjä ASD-osia. Muutama ASD- rele, magn. venttiili + paine-akku löytyy tarvittaessa.
Ei se kovin suurta meteliä pidä.. Olisikohan se perän lähellä suojamuovien alla?m4rcuz kirjoitti: Kiitoksia informaatiosta, pitääpä testata. Onko se magneettiventtiili missä, ja pitääkö se toimiessaan korvinkuultavaa ääntä?
Muistaakseni tuolle venttiilille tulee jännite, kunhan virrat on autossa päällä. Vikakoodien nollauksessa yms käynnissä.m4rcuz kirjoitti:Auton varmaankin pitää olla käynnissä?
Siinä taitaa lukea ASD, musta purkki.m4rcuz kirjoitti:Minkäs näköinen tuo ASD-purkki on, että löydän oikean?
Kyllä vain, mutta turvallisuus.. En tiedä kestääkö tuo mankku miten pitkään yhtä mittaista vetoa, luultavasti kestää..m4rcuz kirjoitti:BTW tostahan voisi rakentaa kytkennän, millä lukon saisi päälle kabiinista nappia painamalla.
asd
Sen verran olen pelannut tuon ASD kuittaamisen kanssa että tuo valon vilkutus ei ole tarkka ajaltaan ja jos liian kauan pitää napoja yhdessä niin se vaan kuitauttaa systeemin ja vika tulee uudestaan päälle kun ajaa ja tuo lukon pakko käyttö kävi melessä mut huomenna ehkä kerkiän mittailla jännitteitä ja katella muutenkin et missä vika...
-aikaisemmin oli jarruvalokytkin rikki niin kolmio ei syttynyt ollenkaan muuta kuin ennen starttausta....
mut nyt kolmio pelaa aivan okein ja kun suditaa mut täytyy tutkia vikaa kun ehtii....
-aikaisemmin oli jarruvalokytkin rikki niin kolmio ei syttynyt ollenkaan muuta kuin ennen starttausta....

Itse tein ja säästin
Re: asd
Itsellä kolmio tekee saman, eli vain vilkahtaa, kun virrat kääntää päälle. ASD-valo on rikki, joten vikamuistia en pääse katsomaan. Kunhan jaksaisi sen ASD-valon vaihtaa, niin pääsisi lukemaan vikakoodin.. Tietysti voisi arvata ja vaihtaa tuon jarruvalokytkimen...petska kirjoitti: -aikaisemmin oli jarruvalokytkin rikki niin kolmio ei syttynyt ollenkaan muuta kuin ennen starttausta....mut nyt kolmio pelaa aivan okein ja kun suditaa mut täytyy tutkia vikaa kun ehtii....

Mutta minulla on myös sitä vikaa, että mielestäni tuo lukko ei yksinkertaisesti pidä. Joskus tuntuu siltä, että pitäisi, mutta pääasiassa ei mielestäni pidä. Eli johtuneeko tuokin siitä jarruvalokytkimestä.. arvatenkin jarruvalokytkin menee nimenomaan rikki niin päin, että sen jälkeen luulee aina, että "jarru on päällä". Sehän olisi aika vaarallinen, jos luulisi koko ajan, että "jarru pois päältä" => lukko aina päällä alle 40 km/h

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
No joo ihmeellisiä ovat nämä mersujen viat käytin relettä irti ja meinasin mittailla navoista jännitteitä niin hion hapettumia ASD releen tinneistä ja tuppasin paikalle niin ja kokeilin alkoi toimiin aika ihme vika mut nyt toimii...eikä etes kuittautanut...
Veppellä toden näköisesti jarruvalokytkimestä piiri rikki sehän on sellainen kaksipiirinen ja uusi maksaa jotain 20 egee ja sitten joudut kuittaan valon ja ei se mittarin pois käyttö niin iso homma ole etteikö sitä viittisi tehdä
1ja 5 napaa pitää pitää jotain 10s okkarissa ja se vika valo sammuu kun muisti tyhjenee... mut kiva kun alkoi pelittään...
Veppellä toden näköisesti jarruvalokytkimestä piiri rikki sehän on sellainen kaksipiirinen ja uusi maksaa jotain 20 egee ja sitten joudut kuittaan valon ja ei se mittarin pois käyttö niin iso homma ole etteikö sitä viittisi tehdä
1ja 5 napaa pitää pitää jotain 10s okkarissa ja se vika valo sammuu kun muisti tyhjenee... mut kiva kun alkoi pelittään...
Itse tein ja säästin
Onkohan tuossa minun auton asd-perässä ne levyt kuluneet , ku sutatessa alkaa sellanen takominen. Niinku lukko ei menis kunnolla päälle..
Vai voiko vika olla muualla esim. siinä mgneettiventtiilissä?
Kolmio syttyy mittaristoon normaalisti.
Jos vika on levyissä, niin saako tuon koko ASD:n kokonaan pois toiminnasta vaikka sulakkeen tai releen irrotuksella??
Vai voiko vika olla muualla esim. siinä mgneettiventtiilissä?
Kolmio syttyy mittaristoon normaalisti.
Jos vika on levyissä, niin saako tuon koko ASD:n kokonaan pois toiminnasta vaikka sulakkeen tai releen irrotuksella??
MB 190E 2.6 Sportline
Sama vika on itsellä, että "takoo" tai "vapisee" tai "tärisee"; miten milloinkin. Ja olen minäkin varma, että oikeat öljyt on. Syksyllä vaihdettiin ja varmistin vielä pullon kyljestä... Voiko siellä perässä paikat väljistyä/kulua niin, ettei lukko enää pidä? Kun kuitenkin pitäisi se 30 % lukko olla ilman tuota ASD:täkin.. Jos jollakulla olisi heittää linkkiä, jonka takaa löytyisi räjäytyskuvaa perästä... tai edes jotain periaatekuvaa, niin voisi yrittää ymmärtää..dealer kirjoitti:Kovastihan se vääriltä öljyiltä edelleen kuulostaa tuo perän paukkuminen, mutta sinulla taisi olla varmuus siitä että perässä on alkuperäiset "MB-öljyt", sellaiset mitkä lukkoperään tulee laittaa...

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Eli siellä perässä on siis kitkalukko kuitenkin toiminnassa? Olen tässä vaan ajellut tuolla 4maticilla nelivedon kytkin test-asennossa ja tämhän kytkee pois päältä myös ASD:n eli että kolmiovalokaan ei enää sutatessa syty. Silti olen ollut tuntevinani, että perässä kyllä joku lukko nipsahtaa päälle, jos toinen pyörä karkaa sutimaan; tavallaan veto tukevoituu äkkiä sutaisun jälkeen.dealer kirjoitti:Releen irrotus poistaa ASD:n toiminnasta, mutta kitkalukko jää toimintaan..

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kitkalukko toimii ilman senkummempia ohjainlaitteita, ja viisaammat ovat kertoneet että mersun ASD-perässä on 30% lukko.
Omasta autostani huomaa kyllä, että kitkalukko toimii.
ASD ei sitten lopen pelaa autossani, paitsi kun ottaa ohjainlaitteen pois paikaltaan vähäksi aikaa, toimii yhden kauppareissun verran, jopa parikolme matkaa.
Sitten vikavalo syttyy kesken ajon eikä pelaa enää.
Merkkivalolamput oli poistettu sekä ABS että ASD.
ABS pelaa täysin oikein.
Laitoin tuon ASD lampun paikalleen, mutta jostain syystä en saanut mittaristoa vedettyä niin paljon ulospäin että olisin saanut vaijerin irti tai ABS lampun paikalleen, ja oli vähän kiirus niin jäi sikseen.
Sanokaapa muuten voiko käydä niin että ABS valo palaa, ja ABS toimii silti oikein ?
Jos nuo molemmat lamput on poistettu niiden palamisen takia, veikkaisin että yksi ABS anturi oikkuilee ja sytyttää näin molemmat vikavalot...
Omasta autostani huomaa kyllä, että kitkalukko toimii.
ASD ei sitten lopen pelaa autossani, paitsi kun ottaa ohjainlaitteen pois paikaltaan vähäksi aikaa, toimii yhden kauppareissun verran, jopa parikolme matkaa.
Sitten vikavalo syttyy kesken ajon eikä pelaa enää.
Merkkivalolamput oli poistettu sekä ABS että ASD.
ABS pelaa täysin oikein.
Laitoin tuon ASD lampun paikalleen, mutta jostain syystä en saanut mittaristoa vedettyä niin paljon ulospäin että olisin saanut vaijerin irti tai ABS lampun paikalleen, ja oli vähän kiirus niin jäi sikseen.
Sanokaapa muuten voiko käydä niin että ABS valo palaa, ja ABS toimii silti oikein ?
Jos nuo molemmat lamput on poistettu niiden palamisen takia, veikkaisin että yksi ABS anturi oikkuilee ja sytyttää näin molemmat vikavalot...
wiimax.fi
On oikeat öljyt .. Varmaan sitten jotenki kulunu pilalle.dealer kirjoitti:Releen irrotus poistaa ASD:n toiminnasta, mutta kitkalukko jää toimintaan.
Kovastihan se vääriltä öljyiltä edelleen kuulostaa tuo perän paukkuminen, mutta sinulla taisi olla varmuus siitä että perässä on alkuperäiset "MB-öljyt", sellaiset mitkä lukkoperään tulee laittaa...
Takoo ja vapisee niinku esim. loppuun ajettu kytkin.
Mistähän sen releen löytää?
MB 190E 2.6 Sportline
Pimahti taas asd ja vikakoodiksi 8 vilausta ja vaihdion jarruvalokytkimen eipä alkanut pelittää...vaikka koitin 1-5 napoja testipistokkeelta pitää yhdessä..sen vilkutteli vaan vika koodia....mittasin ASD releen kannasta navasta 10 ihan oikeat jännitteet jännite oli kun jarrua ei paineta ja kun painoi jarrua niin jännite katos..Onkos mangeetti venttiili rikki vai mistä etsin seuraavaksi vikaa
-ideoita onko niitä....




-ideoita onko niitä....



Itse tein ja säästin
No nyt alkoi pelittään nykäisin releen mäkeen ties kuinka monetta kertaa tänään... ja yhdistin nastan 10 maihin että sain mangeettiventtiilin vetään ja aikani naksuttelin sitä ja rele paikalle ja vaihteeksi kokeileen hyppy johtoa1-5 nastojen väliin ja ASD häikkä valo lakkas palamasta....ei aina ymmärrä näitä mersujen vikoja luulin jo et venttiili vika....se on kyllä aika kallis...onneksi vika korjaantui....pikku vitkuttelulla 

Itse tein ja säästin