Jokkis 190

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Jokkis 190

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Mielenkiintoinen projekti. Ilmeisesti olet haalinut korin jostain ihan puoli ilmaiseksi tai sitten olet rahamiehiä!? :D

Onkos aihio kovinkin laho? Millainen tekniikka muuten on tulossa? Mikä laatikko? Hitsaatko perän lukkoon? Mitäs kaikkea moottorille on luvassa muutakuin tuplat?
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Tuleeko orig. taka-akseli?
koppaa saa varmaan keventää aika raskaasti, että kerkeää viivalta..
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Ei muuta kun kemoraan asfaltti kunkkuun niin johan on peli mut eri asia miten irtoo viivalta mut kun vauhtiin saa niin turha kait fiiatilla yrittää tuuppia...
Itse tein ja säästin
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Peräksi tulee joko ässämersun kitkalukko tai sitte volvon jäykkä perä hitsilukolla. Laatikosta ei oo vielä varmuutta, mutta joku M102:seen sopiva on hakusessa. Jos sitä ei löyty, niin pakko kait seki on sovittaa volvosta. Auto ei oo kovin mätä, mitä nyt vähä lokasuojissa on ruostetta... Ja ei taida ehtiä kemoraan valmiiksi, ainakaan asfaltti kunkkuun. Kattoo jos syksyllä on muitten järjestämiä kisoja siellä, niin niihin sitte!
Avatar
SLC-Sam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 17.05.2003 22:11

jokkismese

Viesti Kirjoittaja SLC-Sam »

Entistä jokkiskuskia sykähdyttää kaikki erikoinen kalusto lähtöviivalla. Vaatii kyllä herkkiä raajoja pärjätä fiiuille lähtökiihdytyksessä.
Nostan hattua projektille!
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Juu ei kartaani autolla tahdo fiiateille pärjätä, vaikka olisi miten hyvä
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Joo eihän tolla tuuppareille lähdössä pärjää, mutta mua ei pahemmin kiinnosta ajaa millään koirankopilla! :D Mersussa on sitä jotain...
TKR-racing
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 14.02.2005 21:30
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja TKR-racing »

Nyt taitaa olla meitin nopeimman jokkismersun titteli olla vaarassa....
W110, W115 ja W123 useita raatoja
W116 ja W126 jokusia, yksi jopa jokapäiväisessä ajossa
W107 josta pitäs värkätä kesäauto
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Voi olla ihan kova sana jossain ovaalikisoissa :lol: Yhteen aikaan ajoivat Kuopiossa raviradalla jokkis kisoja, siellä taisivat pärjätä kardaani-vetoisillakin.
jukka salo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 03.02.2004 10:28
Paikkakunta: oulu

jokis 190

Viesti Kirjoittaja jukka salo »

tein pelloon 4vuotta sitten 123 280tc mersun olin ensimmäinen tippuja ennen finaaleita vakio tekniikalla.nykysin auto on pohjanmaalla kolmella kaksikurkkusella kaasuttimella.
jukka salo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 03.02.2004 10:28
Paikkakunta: oulu

190 jokkis

Viesti Kirjoittaja jukka salo »

kävin vaasassa katsomassa jaguar xj12 jokkikseen vm85(hinta 2000eur koko täys auto) mutta kone ei vetäny mihinkään jäi sitten ostamatta mutta oulusta tulee kemoraan bmv 750ial.
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

tein pelloon 4vuotta sitten 123 280tc mersun olin ensimmäinen tippuja ennen finaaleita vakio tekniikalla.nykysin auto on pohjanmaalla kolmella kaksikurkkusella kaasuttimella.
joo tuttuja miehiä DDRT:n porukat... :)
Viimeksi muokannut Tikkar, La 13.08.2005 23:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Re: 190 jokkis

Viesti Kirjoittaja HVM »

jukka salo kirjoitti:kävin vaasassa katsomassa jaguar xj12 jokkikseen vm85(hinta 2000eur koko täys auto) mutta kone ei vetäny mihinkään jäi sitten ostamatta mutta oulusta tulee kemoraan bmv 750ial.
En tajua roskapönttövehkeistä mitään muuta kuin että hauska on hommaa katsoa :D Eikös sitten keppiluokassa ole mitään rajoituksia kuutiotilavuuden suhteen?
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Saa olla niin suuri kone kuin alunperin on ollu, jos on oma kone. Vieraskoneena saa kardaaneissa/etuvedoissa olla 2050cc ja takatuuppareissa 1650cc.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tikkar kirjoitti:Saa olla niin suuri kone kuin alunperin on ollu, jos on oma kone. Vieraskoneena saa kardaaneissa/etuvedoissa olla 2050cc ja takatuuppareissa 1650cc.
No nytpä ollaan viisaampia, kiitoksia.

Metriäkään en ole jm:ää ajanut, mutta sijoittanut tekniikkaan sitäkin enemmän :D Seisonnassa olevaan harrastekuplaan on tullut teetätettyä puolenkymmentä pannua alan miehillä.

Saa kyllä veeveellä ajo aivan uuden luonteen kun voimaa on normaalin 34 hv sijaan 150 hv+... Kuten allekirjoituksesta käy ilmi nykyinen pannu on pitkäiskuisella kampuralla varustettu 2.2 L mualimanlopunhirvitys.

Viiteen vuoteen on tullut volskilla ajettua alle 200 km, pitäisiköhän ensi kesänä kunnostautua...

Niin, moottoripuolelle on tullut volskiin sijoitettua n.40000 mk, tosin niitä on tullut rikottua neljä kappaletta, viides menossa matalammilla puristuksilla ja isommalla tilavuudella.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

kirkkailla laseilla varustettu 190D valkoisena miellyttää silmää, taitaa tuossa teidän jokkisprojektissa olla sävylasit?
Tikkar kirjoitti:Peräksi tulee joko ässämersun kitkalukko..
jos tuollainen sopii W201:n alle niin kiinnostaa kovasti! 300hv:lla taitaa voima karata vasen takaratas näyttävästi savuten ja perävaihdot ajoitetaan öljynvaihdon yhteyteen.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

ei sovi perän kiinnitykset suoraan w201 koriin...
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 881
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Rokkiralleissa ajaa kans 280tc:llä jokin. Hyvin se liikkui :)
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Uusia kuvia lisätty ja tullaan lisäämään jatkossakin!!!
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Saakohan muuten mistään m102 koneeseen tehdas viri nokkaa vai joudunko hiotuttamaan vanhasta?
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 881
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Saa varmaan jotain mutta aika kalliita siihen verrattuna mitä siitä hyötyy. Juttua taisi olla kyllä täälläkin nokista.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Nyt on mesessä kaaret sisällä ja volvon taka-akseli paikallaan. Kyllä se siitä pikku hiljaa edistyy 8)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kuka väänsi kaaret, oliko piirrustukset/mitat valmiina? Olisi hiukan tarvetta tuohon projektiautoon kaarille.
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Ihan ite taivutin kaaret. Ei ollu mitää valmiita mittoja.
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Ei yhtä ilman kahta. Ensimmäinenkään ei ole viellä aivan valmis ja uusi projekti jo odottaa pihassa :D

http://www.netikka.net/tikkar/mercedes/evo2/
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Joitain uusia kuvia lisätty mersusta http://www.tikkar.net
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

mitenkäs sitä on pärjätty mersulla? :shock:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Aika heikosti vielä :D mutta täytyy ottaa huomioon, että konekin on vielä kaasareita lukuunottamatta vakio 2 litranen. Saa nähdä kuinka tulee kulkua kun pellin alle istutetaan viritetty 2.3
Vastaa Viestiin