Mitkä mahtuu pyörimään w124? (17" alut siis)

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Mitkä mahtuu pyörimään w124? (17" alut siis)

Viesti Kirjoittaja epk »

eli kellä faktaa mitkä kummit mahtuu pyörimään madelletussa w124 sedanissa, madallettu n. >55mm . Jos ostaisi 17" kiekot.

taakse varmaan mahtuu suosiolla 215-(55-50-45?), mutta entä eteen?
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Mulla on 40-45mm madallus coupessa ja Saksanmaalla siihen on jo kertaalleen ängetty 245/45 ja 245/50 alle. Eikä kaiketi hirveesti oo runkoa kutitellu. Omat tän hetkiset 205:t on aivan mopot originaaleilla 15-tuumaisilla ja investoin itsekin 17-tuumaisiin 225:iin vastaisuudessa. Eiköhän mun madalluksella /50 pyöri vielä kivasti ja jää jopa sormen (?) verran varaakin :oops:

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Joo mulla joka kulmassa 7.5x17 ET35 ja 225/45/17 mahtuu n.50mm madallettuun ihan hyvin. Tällä hetkellä kyllä alla 215 koska vetely on vähäsempää tollasella maltillisella leveydellä.

Kaveri piirissä on W124:sen alla myös 255/40/17 takana ja eteen menee 35 tai mielummin 38 ET:llä 235/45 tai 40. Itse kyllä suosittelisin pysymään edessä ja takana samassa rengas koossa niin mahdollisuus renkaiden vaihtamiseen edestä taakse säilyy. Ainakin itsellä siihen tarvetta ilmenee.

Myös 8" levee vanne menee ongelmitta ja ompa kaverilla jopa Intran 9x18" 235/40/18 kumeilla W124:ssa mutta 500E kaarilla.

Ja kuva omasta:
Kuva

Kuva
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

[quote="Lindroos"]
Myös 8" levee vanne menee ongelmitta ja ompa kaverilla jopa Intran 9x18" 235/40/18 kumeilla W124:ssa mutta 500E kaarilla.
quote]

Vähän off-topic.

Mutta mistä kaveris on hommannu noi kaaret ? Noissa 9":ssa häätyy olla aika tarkka et, ettei ota edessä iskari tolppaan kiinni.
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Kirjoittelin tonne Muuta Mersuasiaa puolelle näin:

Joo hinta on varmasti monta kertaa suurempi kuin esim. alkuperäisillä turbon lokareilla. Ja ei taida olla muutenkaan ihan varastotavaraa. Mutta onhan noita tehty alkuperäisistä lokareista niin että vaihdetaan pelkät 500E kaaret. En tiedä myydäänkö pelkkiä kaaria erikseen mutta kaverillani on se taannoin Spoireri-lehdessä (GTI Magazine) esitelty harmaa 300D mistä on tehty 500E-Look. Siihen on muistaakseni vaihdettu pelkät kaaret ja muovihelmoja on soviteltu istumaan pulleampien kaarien kanssa. Ei ihan 100% onnistunut mutta ei huonokaan. Mulla on kuviakin kyseisestä autosta mutta ne pitää etsiä toiselta koneelta ja saada suostumus itse henkilöltä kuvien julkaisimiseen. Myös etupuskuri ainakin tarvitsee jotain muotoilua että se istuu lokarin kanssa nätisti.

Eli asia ei ole varma mutta voin selvittää mitä alkuperää kaaret/lokarit ovat. En edes muista missä GTI-lehden numerossa auto on esitelty mutta voin kaivella lehdenkin niin saadaa asiaan varmistus.
Viimeksi muokannut Lindroos, Ti 12.08.2003 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mul on itelläni W124 korisessa alla 8x18 vanteet et35 ja edessä renkaat 225/40/18 ja takana 235/40/18 ja hyvin mahtuu pyörimään vaikka ne on vielä lisäx kitkarenkaat... :lol:
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Hessu: Ei sulla sattus olemaan kuvaa autostas. Tai tiedätkö mitkä jouset siellä on? Ilmeisesti ei ainakaan vakiot? On meinaan itselläkin tehny jo hetken mieli 18" vannetta alle mutta päivittäinen 10km sorataival hirvittää vanteiden puolesta.

Edit: Nythän mää tajusin millä autolla ajelet kun katsoin kotisivus linkkiä. On tullut monta kertaa ihailtua tota sun 300E:tä näyttelyissä. On kyllä tunteella ja taidolla rakennetun näkönen.
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Itellähän 124C:ssa 8,5*18 alu pallot alla, 225/235/40 kumeilla. E500 etu lokareilla, takana levitetyt. Madallustaki on.

Takana raapii joskus kiinni sisä lokariin kun, esim. vetää liikenne ympyrässä haipakkaa.

Tossa on yks kuva.
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 93541.jpeg
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

17" 225/45 edessä ja takana...ET35. Madallettu 55mm...plus edestä vielä kierros pois ja 1 asteen kumi...eli jotain 70mm ainakin ja hyvin mahtuu.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vakio lokasuojankaarilla(sisäreunoja tosin hieman taivuteltu) mulla on ollut 8"*17" vanteilla edessä suurimmillaan 225/45 renkaat ja takana 255/40.Nyt talvisundomit kokoa 225/235/45 17".Kesärenkaina nyt 225/40/18 eikä niilläkään suurempia ongelmia pyörimisen kanssa,mitä nyt edessä hieman välillä raapii kaariin.ET kaikissa vanteissa ollut 35,niin ja nuo 18" ovat 8 tuumaa "kapeat".
Madallusta autossa on melko reilusti-> jonkin verran matalampi kuin tuossa avatarissa.Periaatteessahan madallus ei vaikuta renkaiden mahtumiseen jos vaan pohjaanlyöntikumit malttaa jättää entiselleen...
Kerran innostuin katkomaan jousia ja leikkelemään pohjaanlyöntikumeja->alkoivat 215/40 17 renkaatkin "hieman" raapimaan,tosin pohjapanssarin ja maan välissä oli enää n.4cm... 8)
Viimeksi muokannut AM, Ke 13.08.2003 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

mulla on ny tarkotus käydä hakee 7.5x17 ehkä jopa 18, jos rahaa saa jostain.. 225/45-17 renkailla.. ja sit varmaan ostan -50madallusjouset jos löytyy.. pitäs mahtua railakkaasti alle mitä ny teidän juttuja lukee :) aika mojovia ja kokkaaita kokoonpanoja alla pojil =)
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Lindroos kirjoitti:Hessu: Ei sulla sattus olemaan kuvaa autostas. Tai tiedätkö mitkä jouset siellä on? Ilmeisesti ei ainakaan vakiot? On meinaan itselläkin tehny jo hetken mieli 18" vannetta alle mutta päivittäinen 10km sorataival hirvittää vanteiden puolesta.

Edit: Nythän mää tajusin millä autolla ajelet kun katsoin kotisivus linkkiä. On tullut monta kertaa ihailtua tota sun 300E:tä näyttelyissä. On kyllä tunteella ja taidolla rakennetun näkönen.
Joo tos mun kotteros on weitecin 45mm madaltava alustasarja ja lisäksi auto on sportline malli et se on jo vakionakin matalampi!Ja kuten meidän kerhon sivuilta näkyy ni kyl 18" vanne mahtuu ihan hyvin 124:sen alle...Toi mun kottero on kyl 24 venttiilinen malli jota ei muistaakseni mainita siellä sivuilla... :lol:
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Itsekkin aikoinaan Weitecciä mietin kun jousia katselin mutta käännyin sitten G&M:n puoleen entisten hyvien kokemusten perusteella. Mutta ihan sopivalle korkeudelle toi näyttää jäävän noilla Weitecin jousilla ja 18" mahtuu hyvin alle. Jos tarkkoja ollaan niin edestä saisi olla 5-10mm matalampi, nyt hieman keulii vai hämääkö vaan mun silmä. Ootko tietoinen mitkä kumit sulla on siellä jousien päissä. Niillähän sais helposti balanssiin.. Itsekkin pitäs ottaa ja vaihtaa eteen "1":sen kumit, nyt jos ottaa tavaraa perän täyteen ja pari äijää kyytiin niin mennään hieman keula pystyssä.

Ja vielä kinkkinen kysymys noista sun puskureista. Onko Demecin tuotteita? Muistelen joskus nähneeni Demicin sivulla vastaavia myynnissä.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Lindroos kirjoitti: Jos tarkkoja ollaan niin edestä saisi olla 5-10mm matalampi, nyt hieman keulii vai hämääkö vaan mun silmä.

mun mielestä kamalinta on just kattoa kun vastaan tulee w124 joka "keulii" , oli auto tuning tai ihan vakke, niin on se niin stanan ruman näköistä :x
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Ihan samaa mieltä. Muihin automerkkeihin näkyy olevan kaiken maailman 50/35 ja 60/40 sarjoja mutta mersuun ei missään. Tai joskus muistan lukeneeni jostain Saksalaisesta kataloogista että W124:seen olis ollu 70/50mm jousisarjaa. Olipa muuten samassa lehdessä mersuun korkeussäädettävää sarjaa. Oli sellanen lyhyt jousi ja sitten jalka missä oli erillinen jousilautanen ja kierre. Säätövarasta ei mitään hajua ja miten toimiva ratkasu sitten loppujen lopuksi.

Mutta pääsääntöisesti noilla jousisarjoilla tulee ihan hyvä lopputulos. Mutta itselläkin painoa peräluukussa aina vähintään 50kg ja useasti joku kyydissäkin. Ja säätökumitkin on edessä ja takana samaa korkeutta joten niillä sais paljon aikaan. No iskarivaihdon yhteydessä vaihtaa eteen yhden matalammat kumit niin keulimisen vaaraa ei ole edes täydellä lastilla.

epk: Laitatko pusla remontin yhteydessä vielä samat jouset alle vai jotain ratkasuja tulossa? Eikös sulla ollu jotain hienosäädön tarvetta perän korkeuden kanssa, näin muistelen kun joskus asiasta keskusteltiin.
Viimeksi muokannut Lindroos, Ke 13.08.2003 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

mulla on alla RH ZW1 2-osaiset 17tuumaset alut 235 leveillä nakeilla noi mahtuu vallan mainiosti. Laatikko minkä alla nää 4 pyöreetä juttua on 300 CE 24v SPORTLINE -93 8)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

TimitZu kirjoitti:mulla on alla RH ZW1 2-osaiset 17tuumaset alut 235 leveillä nakeilla noi mahtuu vallan mainiosti. Laatikko minkä alla nää 4 pyöreetä juttua on 300 CE 24v SPORTLINE -93 8)

löytyykö sportline logot kyljistä? :

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Lindroos kirjoitti: epk: Laitatko pusla remontin yhteydessä vielä samat jouset alle vai jotain ratkasuja tulossa? Eikös sulla ollu jotain hienosäädön tarvetta perän korkeuden kanssa, näin muistelen kun joskus asiasta keskusteltiin.

samat jouset tulee, juttelin "mercedestuningin" kanssa ja selvisi et pusla rempan jälkeen perä voi nousta jopa 2cm !!!!

eli kun puslaremppa on valmis tarkitetaan tilanne (korkeus), ja joka tapauksessa oli tarkoitus vähän madaltaa lisää. Ja säädän sit auton vaaterin, joko kumeilla tai sit rälläkällä :)
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Mites ennen puslaremonttia, onko kulmat säädetty/tarkistettu? Lähinnä kiinnostaa toi takapään cambberi. Ainakin omalla madalluksella takapäässä on miinusmerkkistä cambberia 2,0-2,5. Ja renkaat kuluu kyllä hieman sisälaidoilta. Ja toinen asia mikä ihmetyttää on se että takana on vielä aurausta kohtuullisesti. Auraustahan vois säätää mutta suuntauksessa asentaja sanoi että näin sen pitää olla. Cambberille ei voi tehdä kai mitään jollei tee muutoksia pyörän tuentaa.

Jos jollain on madalletusta W124:sta suuntausarvoja niin laittakaan näkyviin niin vois vertailla. Voin sit laittaa omat laput jakoon.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Lindroos kirjoitti:Mites ennen puslaremonttia, onko kulmat säädetty/tarkistettu? Lähinnä kiinnostaa toi takapään cambberi. Ainakin omalla madalluksella takapäässä on miinusmerkkistä cambberia 2,0-2,5. Ja renkaat kuluu kyllä hieman sisälaidoilta. Ja toinen asia mikä ihmetyttää on se että takana on vielä aurausta kohtuullisesti. Auraustahan vois säätää mutta suuntauksessa asentaja sanoi että näin sen pitää olla. Cambberille ei voi tehdä kai mitään jollei tee muutoksia pyörän tuentaa.

Jos jollain on madalletusta W124:sta suuntausarvoja niin laittakaan näkyviin niin vois vertailla. Voin sit laittaa omat laput jakoon.

suuntaus tehty viimeksi ties koska, 3 vuoden aikana ei kertaakaan tarkistettu.

mites osaako suuntaajaat säätää madalletun auton campperit yms. kunnolla? vaiko kannattaako olla lappu mukana , ja sanoa että tälläiset säädöt kiitos!! :?:
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Suuntaus on kaiken kaikkiaan aika kinkkinen juttu monessakin mielessä. Asiantuntevista ja ammattitaitosista paikoista löytyy yleensä kataloogi josta selviää eri mallien tehdasarvot (suositusarvot) ja näitä yleensä noudatetaan aika pitkälti. Madalletussa autossa tukivarsien ja nivelien kulmat muuttuvan ja suuntaus pitäis aina suorittaa jos alustaa tai ohjauslaitteisiin tehdään muutoksia (iskarit, jouset, puslat, nivelet, raidetangot ja -päät).

Itsellä on hyviä ja huonoja kokemuksia eri autojen pyöränkulmien suuntauksista.

Huono kokemus:
Edelliseen autoon vaihdatin täydellisen alustasarjan liikkeessä ja suuntaus suoritettiin samassa paikassa. Lähdin tyytyväisenä pois ja tottakai matkalla piti kokeilla miten auto taipuu mutkiin. Tulin hieman liian kovaa ja tein nopean jarrutuksen ennen mutkaa ja kas kummaa takapyörät mene lukkoo kuivalla asfaltilla. No säikähdyksellä selvittiin mutta takaisin liikkeeseen. Oli takaakselissa kuorman tunnistin joka luuli että auto on täyteen kuormattuna koska auton korkeus muuttui. Tätä tunnistinta olisi pitänyt säätää jo alustasarjan vaihdon yhteydessä mutta eipä tullut mulle tai saati asentajalle mieleen.. Eihän mersussa ole tälläistä jarruvoiman jaon säätöä perän painon mukaan?

No nyt sitten vaihdatin tohon W124:seen jouset liikkeessä ja suuntausta yritettiin mutta mittauslaitteisto ilmotti että arvot menevät yli asteikon. Eivät muka pystyneet aloittamaan säätöä jolleivat pääse alussa säätö asteikolle. No seuraavana päivänä toinen paikka ja homma onnistui parin yrittämisen jälkeen. Ensin yritettiin lähelle suositusarvoja mutta ajettavuus ei ollut paras mahdollinen. Uusi säätäminen perstuntumalla ja etupäähän lisättiin myös miinus cambberia. Nyt ei ole mitään moittimista mutta takapään liiallinen miinus cambberi aiheuttaa takarenkaiden kulumisen sisälaidoilta hieman enemmän. Säätövarat on yksinkertaisesti loppu takaa ja ainut ratkaisu olisi tukivarsien muokkaus tai sellainen säädettävä tukivarsi josta olen kuvia joskus aikoinaan tuolla Suomi24:n puolella nähnyt. Tietysti jos vaihtas korkeammat jouset niin ongelma vähenisi tai jopa poistuisi. Mutta sitä ei haluta :shock:

Omat suuntaus arvot jotka ainakin itse olen hyviksi todennut:
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 81346.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 13842.jpeg

Edit: Jaa löytyhän se paikka mistä saa osia cambberin säätöön.
http://www.benzboy.com/Parts/ ja sieltä MB W124 CAMBER CORRECTION KIT. Nyt vaan ei näyttäis olevan kuvaa tarjolla.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

124 vanteet

Viesti Kirjoittaja jamppa »

iItsellä 500eessä alla carlssonit edessä8,5 *18 225/40/18 kummit takana
10*18 vanteet ja 255/35/18

Terveisin Jamppa
mersuineen
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hitto olis kyllä hyvä nyt rakentaa kunnon säätimet camppereille + muille, kun perä makaa pöydällä tällä hetkellä!!!

muistelisin kans et olisin nähnyt jopa kuvia kun joku oli rakennellet noi paremmat säätövarat, suomi24 todennäköisesti bongattu linkki
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Naftale_n kirjoitti:mulla on ny tarkotus käydä hakee 7.5x17 ehkä jopa 18, jos rahaa saa jostain.. 225/45-17 renkailla.. ja sit varmaan ostan -50madallusjouset jos löytyy.. pitäs mahtua railakkaasti alle mitä ny teidän juttuja lukee :) aika mojovia ja kokkaaita kokoonpanoja alla pojil =)
Olis "Spoileri" lehes myynnis Artecin Mx:t, 8x17 ET35, 2kk vanhat, H:550e
Ainaki tiedän juttuja lueskellessa noi pitäs mennä ihan iisisti alle?.. hmm..
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

[Ja vielä kinkkinen kysymys noista sun puskureista. Onko Demecin tuotteita? Muistelen joskus nähneeni Demicin sivulla vastaavia myynnissä.[/quote]

Joo demecin puskurithan noi on tosin niitä joutui muokkaamaan aika hitosti et ne sopi kyseiseen autoon...Takahelman putkien ulostulot on kokonaan ite muokattu sopivix...Kuvissa se vähän kyl näyttää keulivan mut ne pikkasen hämää...Edessä on jo pienimmät kumit jousien päällä mitä sinne on mahdollista saada mut tarkoitus oli kyl ens talven aikana pudottaa keulaa ja tehdä muutenkin "pieniä" muutoksia... :lol:
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Muistan lukeneeni Demecin sivuilta että noi puskurit vaativat pohjatöitä/sovittelua jotta istuvuus on mallikas. Eikös ne ole sellasia "päälle asennettavia" kuoria ja vanha puskuri jää ikäänkuin rungoksi alle. Mitä sun autoa pari kertaa kierrellyt ympäri näyttelyissä ja parkkipaikoilla niin hyvin olet onnistunut asennuksissa.

Mites 18" kitka pitää talvella? Näytti sulla ainakin kerran olevan sellaset alla kun vieree parkkeerasin :wink: , oli kyllä silloin kesä (muistaakseni Lahden Fascan kilpailu 2002).
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

epk kirjoitti:samat jouset tulee, juttelin "mercedestuningin" kanssa ja selvisi et pusla rempan jälkeen perä voi nousta jopa 2cm !!!!
Pitää ihan paikkansa. Edessäkin kun ennen meni eturenkaan ja lokarin väliin nyrkki vaakatasossa niin kolmiotukivarren puslien ja säätöpulttien, alapallojen ja raidetankojen sekä kallistuksenvakaajan kumien vaihdon jälkeen nyt menee nyrkki pystyssä ja koliseekin vielä.

Takana on VIELÄ enemmän maavaraa että eipä Lumikki sentään "keuli". On vaan härskin näköinen "hiboy" ja ihan hyvä niin kun maaseudulla asuu ja on laiska luomaan lunta...

http://www.mersuforum.net/henkka/pics/l ... lokari.jpg tossa vanhoilla kesävanteilla mallia maavarasta :-D

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Jos on sopivasti madellettu mersu niin Cambereita ei saa kohdalleen ilman Camber korjaussarjaa..en muista mistä joskus löysin kyseisen sarjan mutta sellasia saa ja on aika hinnakkaita...tossa jotai tekstiä asiasta. Mutta kyllä pärjää ilmankin, kunhan muistaa vaihdella renkaita.

http://www.continentalimports.com/ser_ic4232.html
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mites 18" kitka pitää talvella? Näytti sulla ainakin kerran olevan sellaset alla kun vieree parkkeerasin :wink: , oli kyllä silloin kesä (muistaakseni Lahden Fascan kilpailu 2002).
Yllättävän hyvin niil on pärjänny tosin enää sillä ei tule ajeltua talvella kun tuli hommattua toinen auto...Ja kulutus kestävyys on ollut mulle tosi iso yllätys kun eturenkailla on kohta ajettu 45tkm ja niis on vielä puolet pintaa jäljellä,takakumit piti viime kesänä vaihtaa kun ne oli jostain kumman syystä kuluneet eturenkaita enemmän... :P Oot varmaan kyl sit pysäköiny mun auton viereen viime kesänä kun meinaan tuli kyl oltua siel lahden fasca finaaleissa viime vuonna...
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Lindroos kirjoitti:Ihan samaa mieltä. Muihin automerkkeihin näkyy olevan kaiken maailman 50/35 ja 60/40 sarjoja mutta mersuun ei missään. Tai joskus muistan lukeneeni jostain Saksalaisesta kataloogista että W124:seen olis ollu 70/50mm jousisarjaa.
http://www.topcarstyling.com/shop/daten ... 0b00c.html

Tuola on ainaki jonku näköstä sarjaa.
Vastaa Viestiin