Maksimikierroslukua nostettu ja syöttöä lisätty, [edit]

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Maksimikierroslukua nostettu ja syöttöä lisätty, [edit]

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

[edit] Nostin moottorin maksimikierroslukua ja syöttöäkin lisätty. Voimasauhua ei tule. Kulku on parantunut mukavasti, alhaalla ei kyllä paljoa tapahdu. Kierroksilla ehtii mainiosti.
Rundit nyt n.5500.
Turboahan tuo kaipaisi, mutta kun on niin kallista. :cry:
Viimeksi muokannut Haisuli, Ti 03.05.2005 13:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Re: W123 200 D:n maksimikierrosluvun nostaminen.

Viesti Kirjoittaja sooppa »

onkohan aivan kannattavaa? meinaan kun toihan on se kuuluisa tykkimalli 200d..... :wink:
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Re: W123 200 D:n maksimikierrosluvun nostaminen.

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

sooppa kirjoitti:onkohan aivan kannattavaa? meinaan kun toihan on se kuuluisa tykkimalli 200d..... :wink:
No juuripa siksi kun on melkoinen tykki... :lol:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Re: W123 200 D:n maksimikierrosluvun nostaminen.

Viesti Kirjoittaja sooppa »

joopa joo,vaikka kuinka sitä pumppua ruuvaat ja säädät niin samanlaisia sukkaanpuhallusvehkeitä noi on,elikkäs USKOMATTOMAN laiskoja.eikös vanhalla nokivasaramersulla ajamisessa pääasia ole se pääseminen paikasta a paikkaan b? :wink:
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Kyllä se liikkuminen on tärkeää ja luotettavuus myös.
Jos haluan kiihtyvyyttä, ajan kaksipyöräisellä.
Nyt menee 0-100 n.25 sekkaa, tuskin siitä paljoakaan tippuu pumppua rukkaamalla. Bussi jää liikennevaloissa. :D
Lähinnä kaipaan kierroksilla venyvyyttä lisää..
Ja kyselinkin kokemuksia tuosta "säätämisestä"
Eihän se muilta ole pois jos minä autoani säädän/säädätytän..
Viimeksi muokannut Haisuli, Ti 03.05.2005 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

Mää nyt vastailen, kun ei vissammat puhu mitään.
Ei kai se mitään haittaa jos nostaa kierroksia, kun ei silti ajossa huudata konetta kuin sen max 5400r/min. Antaahan se paremmin ainetta kovenmillakin kierroksilla ja meno on päätähuimaavaa :wink:
Ruuvaa sitten ennen leimaa kierrokset ja syötön takasin.

Jossain luki paljonko ne koneen kierrokset muuttuu, ruuvia käännettäessä kierroksen.
Muistelisin että 200 kierrosta, mut en ole ihan varma.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Joo, 200 rundia tulee kierroksella lisää.
Ja katsastukseen tietty pienemmäksi. 8)
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Editoitu. Uppista.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Haisuli kirjoitti:Bussi jää liikennevaloissa. :D
:shock: Ettet vaan varaastanu. :oops:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

M.K kirjoitti:
Haisuli kirjoitti:Bussi jää liikennevaloissa. :D
:shock: Ettet vaan varaastanu. :oops:
En varastanu... :lol:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Haisuli kirjoitti:
M.K kirjoitti:
Haisuli kirjoitti:Bussi jää liikennevaloissa. :D
:shock: Ettet vaan varaastanu. :oops:
En varastanu... :lol:
Hyvä :D , ei tarvi tehdä poliisiasiaa tästä... :lol:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Mites, muuttuiko kulutuslukemat?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

paljonko 0-100 nyt? ja montako kierrosta ruuvasit syöttöä?

eikö 0-100 ollu aikasemmin 30 sek.
dodge dart 1967
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

En ole ainakaan vielä huomannut vaikutusta kulutukseen, tulee kyllä poljettua enemmän...:mrgreen:
0-100 en ole vielä ehtinyt mitata. Vaimo kun on ollut kyydissä... N.30 sekkaa meni ennen. Kokeilen tässä... 8)
Lisään tässä vielä puolikiekkaa/kierroksen syöttöä ja kiekan max. rundia.
Nyt ei ainakaan savuta vielä, ilmaa kone siis saa.
Jaksaa pidemmälle sitten taas. :wink:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Kai ne kierrokset uskaltaa tappiin asti ruuvata, jää sillon maksimit jonneki vähä vajaaseen 6000teen tieten. Ite ainaki oon ruuvannu, eipä tartte sitte enää huudattaa rajoitinta vasten ku vääntöalue hieman laajenee.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Haisuli kirjoitti:0-100 en ole vielä ehtinyt mitata. Vaimo kun on ollut kyydissä...
Ei kai se vaimo niin paljon siihen lukemaan vaikuta :roll: :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

veskola kirjoitti:
Haisuli kirjoitti:0-100 en ole vielä ehtinyt mitata. Vaimo kun on ollut kyydissä...
Ei kai se vaimo niin paljon siihen lukemaan vaikuta :roll: :shock:
Meillä tippuu varttimaili 20->36 :lol: , lonkissa on niin paljon otsapinta-alaa :shock: (kiitos kun opetitte termin) :lol:
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

veskola kirjoitti:
Haisuli kirjoitti:0-100 en ole vielä ehtinyt mitata. Vaimo kun on ollut kyydissä...
Ei kai se vaimo niin paljon siihen lukemaan vaikuta :roll: :shock:
No, ei painollisesti vaikuta. Jos ajan liikaa monopohjassa. Saattaa tulla noottia. :oops:

:lol:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Mites te muut muuten säädätte pumppua kun se on kiinni autossa? Mulla kun tasasella aina valuu vähän moottoriöljyä, kun avaan pumpun kannen. Nostatteko perän ilmaan, kun säädätte, vai ajatteko sen mäkeen? :roll:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Tänään tuli taas pumppua rukattua, n. kierros syöttöä ja max. kierroksia kierros myös lisää. Vieläkään ei havaittavissa savutusta, tyhjäkäynti nousi hieman, mutta se on helposti säädetty. Säätövaraa on vielä jäljellä...:D
Nyt kone vetää laajemmalla alueella, helpompi ajella. Ehkä seuraava pykälä olisi jo viedä säädettäväksi pajalle.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Haisuli kirjoitti:Tänään tuli taas pumppua rukattua, n. kierros syöttöä ja max.
Oleppas nyt varovainen, kohta karkaa käsistä ja löydät konehuoneesta ahtimen :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

Haisuli kirjoitti:Tänään tuli taas pumppua rukattua, n. kierros syöttöä ja max. kierroksia kierros myös lisää. Vieläkään ei havaittavissa savutusta, tyhjäkäynti nousi hieman, mutta se on helposti säädetty. Säätövaraa on vielä jäljellä...:D
Nyt kone vetää laajemmalla alueella, helpompi ajella. Ehkä seuraava pykälä olisi jo viedä säädettäväksi pajalle.
joko oot mitannu 0-100 ?
dodge dart 1967
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^En vielä, pitää käydä polkemassa. Vaikkakin nastat heikentää lähtöä.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Haisuli kirjoitti:
veskola kirjoitti:
Haisuli kirjoitti:0-100 en ole vielä ehtinyt mitata. Vaimo kun on ollut kyydissä...
Ei kai se vaimo niin paljon siihen lukemaan vaikuta :roll: :shock:
No, ei painollisesti vaikuta. Jos ajan liikaa monopohjassa. Saattaa tulla noottia. :oops:

:lol:
Niin meinaatko edes että vaimo huomaa että sulla on monopohjassa?
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Painotin siis jatkuvasti lämät tiskissä ajamista, Kyllä koneen huudattaminen kierroksilla rupee jo korviin ottamaan! :roll:
Menee nuo lähdöt huonosti ku ei ykkösellä ole nastoilla pitoa. :oops:
Kohta kesäkumit alle...
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Osaisko joku sanoa,olisko minkälaista hyötyä asennuttaa vapaastihengittävään 2,5 dieseliin 7mm.elementit.Auto on käytetty kolme vuotta sitten paikallisessa dieselasennuksessa säädettävänä,"tehoa"n.105-110hv.Eli oisko minkälaista apua isommista elementeistä.Yritin etsiä haulla,mut ei löytynyt tietoa ennen/jälkeen...
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

kilander kirjoitti:Osaisko joku sanoa,olisko minkälaista hyötyä asennuttaa vapaastihengittävään 2,5 dieseliin 7mm.elementit.Auto on käytetty kolme vuotta sitten paikallisessa dieselasennuksessa säädettävänä,"tehoa"n.105-110hv.Eli oisko minkälaista apua isommista elementeistä.Yritin etsiä haulla,mut ei löytynyt tietoa ennen/jälkeen...
Tuolla Turbo - keskusteluissa on ollut juttua, että 3l vaparista on otettu Mynän pumpulla ja 7mm elementeillä 180hv. Että varmaan tuosta 2,5l:stakin sais hieman enempi vielä ulos.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Nyt vaikuttaisi siltä, että menee yli 10 litraa kiisseliä sadalla, tullu kyllä poljettuakin. Kamalan hintasta toi kiisseli nykyään.
Pistää todellakin miettimään dieselautoilun yletöntä kuppausta. :evil:
Tulipa avauduttua.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Tuli mitattua 0-100 km/h, mittariin 105 km/h.
Aikaa tuhraantui nyt 25-26 sekunttia. :shock:
Lähdöt eivät oikein onnistuneet ja nastat jarruttivat tahtia.
Takakontissa myös n.50 kiloa "ylimääräistä.
Nostan huippukiekkoja vielä.
Kesärenkailla kohta kokeilemaan, pitää vaan viedä ne tasapainotettavaksi.
Hyvin tuli potkua lisää...:lol:
Venttiilit säädän myös tässä piakkoin.
Jakopäänketju pitää myös tarkistaa.
Toivottavasti kestää.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

JS kirjoitti:
kilander kirjoitti:Osaisko joku sanoa,olisko minkälaista hyötyä asennuttaa vapaastihengittävään 2,5 dieseliin 7mm.elementit.Auto on käytetty kolme vuotta sitten paikallisessa dieselasennuksessa säädettävänä,"tehoa"n.105-110hv.Eli oisko minkälaista apua isommista elementeistä.Yritin etsiä haulla,mut ei löytynyt tietoa ennen/jälkeen...
Tuolla Turbo - keskusteluissa on ollut juttua, että 3l vaparista on otettu Mynän pumpulla ja 7mm elementeillä 180hv. Että varmaan tuosta 2,5l:stakin sais hieman enempi vielä ulos.
180hv on mitattu Mynäpumpulla vaparista, savutti kuulemma jonnin verran noilla tehoilla :twisted:
Viimeksi muokannut nokileka, To 07.04.2005 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Vastaa Viestiin