Maksimikierroslukua nostettu ja syöttöä lisätty, [edit]
Maksimikierroslukua nostettu ja syöttöä lisätty, [edit]
[edit] Nostin moottorin maksimikierroslukua ja syöttöäkin lisätty. Voimasauhua ei tule. Kulku on parantunut mukavasti, alhaalla ei kyllä paljoa tapahdu. Kierroksilla ehtii mainiosti.
Rundit nyt n.5500.
Turboahan tuo kaipaisi, mutta kun on niin kallista.
Rundit nyt n.5500.
Turboahan tuo kaipaisi, mutta kun on niin kallista.
Viimeksi muokannut Haisuli, Ti 03.05.2005 13:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Re: W123 200 D:n maksimikierrosluvun nostaminen.
onkohan aivan kannattavaa? meinaan kun toihan on se kuuluisa tykkimalli 200d.....
Re: W123 200 D:n maksimikierrosluvun nostaminen.
No juuripa siksi kun on melkoinen tykki...sooppa kirjoitti:onkohan aivan kannattavaa? meinaan kun toihan on se kuuluisa tykkimalli 200d.....
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Re: W123 200 D:n maksimikierrosluvun nostaminen.
joopa joo,vaikka kuinka sitä pumppua ruuvaat ja säädät niin samanlaisia sukkaanpuhallusvehkeitä noi on,elikkäs USKOMATTOMAN laiskoja.eikös vanhalla nokivasaramersulla ajamisessa pääasia ole se pääseminen paikasta a paikkaan b?
Kyllä se liikkuminen on tärkeää ja luotettavuus myös.
Jos haluan kiihtyvyyttä, ajan kaksipyöräisellä.
Nyt menee 0-100 n.25 sekkaa, tuskin siitä paljoakaan tippuu pumppua rukkaamalla. Bussi jää liikennevaloissa.
Lähinnä kaipaan kierroksilla venyvyyttä lisää..
Ja kyselinkin kokemuksia tuosta "säätämisestä"
Eihän se muilta ole pois jos minä autoani säädän/säädätytän..
Jos haluan kiihtyvyyttä, ajan kaksipyöräisellä.
Nyt menee 0-100 n.25 sekkaa, tuskin siitä paljoakaan tippuu pumppua rukkaamalla. Bussi jää liikennevaloissa.
Lähinnä kaipaan kierroksilla venyvyyttä lisää..
Ja kyselinkin kokemuksia tuosta "säätämisestä"
Eihän se muilta ole pois jos minä autoani säädän/säädätytän..
Viimeksi muokannut Haisuli, Ti 03.05.2005 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Mää nyt vastailen, kun ei vissammat puhu mitään.
Ei kai se mitään haittaa jos nostaa kierroksia, kun ei silti ajossa huudata konetta kuin sen max 5400r/min. Antaahan se paremmin ainetta kovenmillakin kierroksilla ja meno on päätähuimaavaa
Ruuvaa sitten ennen leimaa kierrokset ja syötön takasin.
Jossain luki paljonko ne koneen kierrokset muuttuu, ruuvia käännettäessä kierroksen.
Muistelisin että 200 kierrosta, mut en ole ihan varma.
Ei kai se mitään haittaa jos nostaa kierroksia, kun ei silti ajossa huudata konetta kuin sen max 5400r/min. Antaahan se paremmin ainetta kovenmillakin kierroksilla ja meno on päätähuimaavaa
Ruuvaa sitten ennen leimaa kierrokset ja syötön takasin.
Jossain luki paljonko ne koneen kierrokset muuttuu, ruuvia käännettäessä kierroksen.
Muistelisin että 200 kierrosta, mut en ole ihan varma.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
En ole ainakaan vielä huomannut vaikutusta kulutukseen, tulee kyllä poljettua enemmän...
0-100 en ole vielä ehtinyt mitata. Vaimo kun on ollut kyydissä... N.30 sekkaa meni ennen. Kokeilen tässä...
Lisään tässä vielä puolikiekkaa/kierroksen syöttöä ja kiekan max. rundia.
Nyt ei ainakaan savuta vielä, ilmaa kone siis saa.
Jaksaa pidemmälle sitten taas.
0-100 en ole vielä ehtinyt mitata. Vaimo kun on ollut kyydissä... N.30 sekkaa meni ennen. Kokeilen tässä...
Lisään tässä vielä puolikiekkaa/kierroksen syöttöä ja kiekan max. rundia.
Nyt ei ainakaan savuta vielä, ilmaa kone siis saa.
Jaksaa pidemmälle sitten taas.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Ei kai se vaimo niin paljon siihen lukemaan vaikutaHaisuli kirjoitti:0-100 en ole vielä ehtinyt mitata. Vaimo kun on ollut kyydissä...
Lisää tietoa: www.skg.fi
No, ei painollisesti vaikuta. Jos ajan liikaa monopohjassa. Saattaa tulla noottia.veskola kirjoitti:Ei kai se vaimo niin paljon siihen lukemaan vaikutaHaisuli kirjoitti:0-100 en ole vielä ehtinyt mitata. Vaimo kun on ollut kyydissä...
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Tänään tuli taas pumppua rukattua, n. kierros syöttöä ja max. kierroksia kierros myös lisää. Vieläkään ei havaittavissa savutusta, tyhjäkäynti nousi hieman, mutta se on helposti säädetty. Säätövaraa on vielä jäljellä...
Nyt kone vetää laajemmalla alueella, helpompi ajella. Ehkä seuraava pykälä olisi jo viedä säädettäväksi pajalle.
Nyt kone vetää laajemmalla alueella, helpompi ajella. Ehkä seuraava pykälä olisi jo viedä säädettäväksi pajalle.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Oleppas nyt varovainen, kohta karkaa käsistä ja löydät konehuoneesta ahtimenHaisuli kirjoitti:Tänään tuli taas pumppua rukattua, n. kierros syöttöä ja max.
Lisää tietoa: www.skg.fi
joko oot mitannu 0-100 ?Haisuli kirjoitti:Tänään tuli taas pumppua rukattua, n. kierros syöttöä ja max. kierroksia kierros myös lisää. Vieläkään ei havaittavissa savutusta, tyhjäkäynti nousi hieman, mutta se on helposti säädetty. Säätövaraa on vielä jäljellä...
Nyt kone vetää laajemmalla alueella, helpompi ajella. Ehkä seuraava pykälä olisi jo viedä säädettäväksi pajalle.
dodge dart 1967
Niin meinaatko edes että vaimo huomaa että sulla on monopohjassa?Haisuli kirjoitti:No, ei painollisesti vaikuta. Jos ajan liikaa monopohjassa. Saattaa tulla noottia.veskola kirjoitti:Ei kai se vaimo niin paljon siihen lukemaan vaikutaHaisuli kirjoitti:0-100 en ole vielä ehtinyt mitata. Vaimo kun on ollut kyydissä...
Osaisko joku sanoa,olisko minkälaista hyötyä asennuttaa vapaastihengittävään 2,5 dieseliin 7mm.elementit.Auto on käytetty kolme vuotta sitten paikallisessa dieselasennuksessa säädettävänä,"tehoa"n.105-110hv.Eli oisko minkälaista apua isommista elementeistä.Yritin etsiä haulla,mut ei löytynyt tietoa ennen/jälkeen...
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Tuolla Turbo - keskusteluissa on ollut juttua, että 3l vaparista on otettu Mynän pumpulla ja 7mm elementeillä 180hv. Että varmaan tuosta 2,5l:stakin sais hieman enempi vielä ulos.kilander kirjoitti:Osaisko joku sanoa,olisko minkälaista hyötyä asennuttaa vapaastihengittävään 2,5 dieseliin 7mm.elementit.Auto on käytetty kolme vuotta sitten paikallisessa dieselasennuksessa säädettävänä,"tehoa"n.105-110hv.Eli oisko minkälaista apua isommista elementeistä.Yritin etsiä haulla,mut ei löytynyt tietoa ennen/jälkeen...
Tuli mitattua 0-100 km/h, mittariin 105 km/h.
Aikaa tuhraantui nyt 25-26 sekunttia.
Lähdöt eivät oikein onnistuneet ja nastat jarruttivat tahtia.
Takakontissa myös n.50 kiloa "ylimääräistä.
Nostan huippukiekkoja vielä.
Kesärenkailla kohta kokeilemaan, pitää vaan viedä ne tasapainotettavaksi.
Hyvin tuli potkua lisää...
Venttiilit säädän myös tässä piakkoin.
Jakopäänketju pitää myös tarkistaa.
Toivottavasti kestää.
Aikaa tuhraantui nyt 25-26 sekunttia.
Lähdöt eivät oikein onnistuneet ja nastat jarruttivat tahtia.
Takakontissa myös n.50 kiloa "ylimääräistä.
Nostan huippukiekkoja vielä.
Kesärenkailla kohta kokeilemaan, pitää vaan viedä ne tasapainotettavaksi.
Hyvin tuli potkua lisää...
Venttiilit säädän myös tässä piakkoin.
Jakopäänketju pitää myös tarkistaa.
Toivottavasti kestää.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
180hv on mitattu Mynäpumpulla vaparista, savutti kuulemma jonnin verran noilla tehoillaJS kirjoitti:Tuolla Turbo - keskusteluissa on ollut juttua, että 3l vaparista on otettu Mynän pumpulla ja 7mm elementeillä 180hv. Että varmaan tuosta 2,5l:stakin sais hieman enempi vielä ulos.kilander kirjoitti:Osaisko joku sanoa,olisko minkälaista hyötyä asennuttaa vapaastihengittävään 2,5 dieseliin 7mm.elementit.Auto on käytetty kolme vuotta sitten paikallisessa dieselasennuksessa säädettävänä,"tehoa"n.105-110hv.Eli oisko minkälaista apua isommista elementeistä.Yritin etsiä haulla,mut ei löytynyt tietoa ennen/jälkeen...
Viimeksi muokannut nokileka, To 07.04.2005 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]