Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Eli onko tuo sitten S212 tjsp? Onko tuossa ikähaarukassa noissa nelivetoisissa 250CDI malleissa jotain syitä vältellä tiettyjä vuosia tai kombinaatioita? Vähän ajettuja olen lähinnä katsellut, eli alle 135tkm. E350 voisi olla myös harkinnassa, jos vähän ajettu tulisi vastaan kohtuuvarustein kohtuuhintaan, mutta lähtökohtaisesti tuo 250.
Eli mitä minun pitäisi tietää, kun tuollaisia käyn katsomassa? Kuulostella jotain tiettyä asiaa, huolestua tietynlaisesta tutinasta tms? Mersuista ei ole kokemusta, mutta yhtä 4matic E:tä vm 2011 tuli käytyä kokeilemassa ja oli kyllä mukavaa kyytiä. Alkoi kovasti houkuttaa
Huomenna esim meinasin käydä katsomassa tuota; http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8303269" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekstissä ei mainita sähköistä takaluukkua, mutta käytännössä kaikissa muissa se on tuntunut olevan, onko se vakiovaruste, vai voiko se tuosta kyseisestä puuttua?
Edit: löytyyköhän jostain juuri noiden vuosimallien vakiovarusteet suomessa myytynä ja varustepakettien sisällöt? Lienevät tänä päivänä kuitenkin eri kuin oli 3-5v sitten?
Eli mitä minun pitäisi tietää, kun tuollaisia käyn katsomassa? Kuulostella jotain tiettyä asiaa, huolestua tietynlaisesta tutinasta tms? Mersuista ei ole kokemusta, mutta yhtä 4matic E:tä vm 2011 tuli käytyä kokeilemassa ja oli kyllä mukavaa kyytiä. Alkoi kovasti houkuttaa
Huomenna esim meinasin käydä katsomassa tuota; http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8303269" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekstissä ei mainita sähköistä takaluukkua, mutta käytännössä kaikissa muissa se on tuntunut olevan, onko se vakiovaruste, vai voiko se tuosta kyseisestä puuttua?
Edit: löytyyköhän jostain juuri noiden vuosimallien vakiovarusteet suomessa myytynä ja varustepakettien sisällöt? Lienevät tänä päivänä kuitenkin eri kuin oli 3-5v sitten?
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Onpa saatu pitkän näköinen varusteluettelo autoon, jossa ei ole juuri mitään lisävarusteita.pkauko kirjoitti:
Huomenna esim meinasin käydä katsomassa tuota; http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8303269" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekstissä ei mainita sähköistä takaluukkua, mutta käytännössä kaikissa muissa se on tuntunut olevan, onko se vakiovaruste, vai voiko se tuosta kyseisestä puuttua?
Edit: löytyyköhän jostain juuri noiden vuosimallien vakiovarusteet suomessa myytynä ja varustepakettien sisällöt? Lienevät tänä päivänä kuitenkin eri kuin oli 3-5v sitten?
Muistelen, että on vakio. Ei tule ainakaan mieleen mitään varustekoodia tuolle.
Minulla on jotain tuon ajan suomiesitteitä, heitä mailiosoite YV:llä, jos haluat että lähetän niitä.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Tuonne varustelistaan on laitettu sekä nahkaverhoilu, että kangasverhoilu, että on siinä käytetty vähän kikka-viitosta, että on saatu pidemmän näköinen lista Nuo istuimet tuossa on lähinnä se, mikä tuossa kyseisessä houkuttaa. Oli tästä lähimaastosta edullisin tuohon ikähaarukkaan osuva kohtuuajettu yksilö noilla lisäsäädöillä.
Laitan kohta YV ja paljon kiitoksia jo etukäteen.
Laitan kohta YV ja paljon kiitoksia jo etukäteen.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Muutinkin mieltäni ja menenkin (uudelleen) katsomaan tätä tänään; http://www.bilia.fi/vaihtoautot/autohak ... edesbenz-E" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuota olen jo kertaalleen käynyt katsomassa ja kävin vähän koeajamassakin, mutta menin ihan ns pystymetsästä eikä ollut mitään tietoa, että mikä on E:n vakiota ja mikä lisävarustetta.
Nyt huomasinkin tuolta, että tuossa on ajoavustinpaketti, jonka sitten löysin näppärästi tj86430:n lähettämästä 2011 alkuvuoden hinnastosta (kiitos vielä ), josta kumpusi pari kysymyst;
- Ktveavustin on ilmeisesti se, että vahtii viereistä kaistaa ja varoittaa, jos meinaa vaihtaa kaistaa toisen päälle? Kyttää siis "kuollutta kulmaa" ja varoittaa jos siellä on joku, vai?
- Mikä on Bas Plus? (Google vastaskin tähän, Brake Assist Plus)
- Onko kaistavahti sellainen, että pitää kaistalla ja osaa seurata edellä menevää, jos kaistaviivat piilossa/kuluneet? Vai väristeleekö vain penkkiä tms jos meinaa valua kaistalta? Oli pois päältä, kun kävin koeajolla ja huomasin vasta just ennen palautusta asian, kun kävin valikkoja läpi.
Sitten kun ajoin sillä kohtalaisen hitaasti tiellä, jonka reunalla oli pysäköityjä autoja, niin se välillä vilkutteli (muistaakseni) jotain logoa mittaristossa mistä tuli mieleen pysäköintipaikka, eli ilmeisesti mittasi hitaassa vauhdissa ja ilmoitteli, jos kadun varressa oleva kolo oli riittävän iso. Kuuluiko tuo tuohon ajoavustinpakettiin vai onko joku muu lisävaruste, tai kenties vakiovaruste? Ei varmaan kuitenkaan osaa itsestään pistää itseään taskuparkkiin?
Tuota olen jo kertaalleen käynyt katsomassa ja kävin vähän koeajamassakin, mutta menin ihan ns pystymetsästä eikä ollut mitään tietoa, että mikä on E:n vakiota ja mikä lisävarustetta.
Nyt huomasinkin tuolta, että tuossa on ajoavustinpaketti, jonka sitten löysin näppärästi tj86430:n lähettämästä 2011 alkuvuoden hinnastosta (kiitos vielä ), josta kumpusi pari kysymyst;
- Ktveavustin on ilmeisesti se, että vahtii viereistä kaistaa ja varoittaa, jos meinaa vaihtaa kaistaa toisen päälle? Kyttää siis "kuollutta kulmaa" ja varoittaa jos siellä on joku, vai?
- Mikä on Bas Plus? (Google vastaskin tähän, Brake Assist Plus)
- Onko kaistavahti sellainen, että pitää kaistalla ja osaa seurata edellä menevää, jos kaistaviivat piilossa/kuluneet? Vai väristeleekö vain penkkiä tms jos meinaa valua kaistalta? Oli pois päältä, kun kävin koeajolla ja huomasin vasta just ennen palautusta asian, kun kävin valikkoja läpi.
Sitten kun ajoin sillä kohtalaisen hitaasti tiellä, jonka reunalla oli pysäköityjä autoja, niin se välillä vilkutteli (muistaakseni) jotain logoa mittaristossa mistä tuli mieleen pysäköintipaikka, eli ilmeisesti mittasi hitaassa vauhdissa ja ilmoitteli, jos kadun varressa oleva kolo oli riittävän iso. Kuuluiko tuo tuohon ajoavustinpakettiin vai onko joku muu lisävaruste, tai kenties vakiovaruste? Ei varmaan kuitenkaan osaa itsestään pistää itseään taskuparkkiin?
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Tuo P-logon vilkuttelu kuuluu pysäköintiavustimeen. Se mittailee tosiaan koloja ja neuvoo halutessa ratin pyörittelyssä.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Kaistavahti ilmoittaa tärinällä, jos meinaa ylittää kaistaviivan (katkoviiva) ilman vilkkua. Sitten jos tekee saman sulkuviivan kohdalla, se myös jarruttaa pyöriä siten, että vauhti hidastuu ja auto ohjautuu takaisin kaistalle päin. Muuta älyä siinä ei ole. Jos viivat ovat lumen peitossa, ei reagoi niihin mitenkään.pkauko kirjoitti: - Onko kaistavahti sellainen, että pitää kaistalla ja osaa seurata edellä menevää, jos kaistaviivat piilossa/kuluneet? Vai väristeleekö vain penkkiä tms jos meinaa valua kaistalta? Oli pois päältä, kun kävin koeajolla ja huomasin vasta just ennen palautusta asian, kun kävin valikkoja läpi.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Ja yleensä päin p-ttä.Legge kirjoitti:neuvoo halutessa ratin pyörittelyssä.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Parkkiavustin pyörittelee itse rattia, ja ainakin a-mersun ohjaa nätisti tienvarsiparkkiin
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Jes, kiitokset kommenteista. Se kaista-avustin, joka pitää kaistalla (ja osannee seurata edellä ajavaa tarvittaessa, tai näin ainakin muistan joskus jostain lukeneeni) lienee tuo aktiivinen kaista-avustin, joka tulee Ajoavustinpaketti Plussan mukana.
Kävin tuolla ajelemassa ja on se kyllä mukava peli, siitä ei pääse mihinkään. Kilometrejä on ilmoituksesta poiketen vähän yli 91tkm, mutta ei tuota kyllä käytännössä sisältä havaitse, että olisi ajettu yhtään mielestäni. Maalipinnassa jotain pieniä jälkiä, mutta yleisilmeeltään sekin tosi siisti.
Alla olevassa kuvassa näkyy lämmittimen ajastin, joka löytyi ratin takaa. Kakkosautona toimivassa Volvo V40:ssä ajastin ym lämmittimen ohjaukset on osana auton omia valikoita ja lisäksi lämmittää kylmällä kelillä ajamaan lähtiessä automaattisesti. Lämmittääköhän tuo Mersun lämmitin automaagisesti, vai onkohan ihan jälkiasennuskalikka eikä ole mitenkään kytketty auton omiin järjestelmiin?
Kävin tuolla ajelemassa ja on se kyllä mukava peli, siitä ei pääse mihinkään. Kilometrejä on ilmoituksesta poiketen vähän yli 91tkm, mutta ei tuota kyllä käytännössä sisältä havaitse, että olisi ajettu yhtään mielestäni. Maalipinnassa jotain pieniä jälkiä, mutta yleisilmeeltään sekin tosi siisti.
Alla olevassa kuvassa näkyy lämmittimen ajastin, joka löytyi ratin takaa. Kakkosautona toimivassa Volvo V40:ssä ajastin ym lämmittimen ohjaukset on osana auton omia valikoita ja lisäksi lämmittää kylmällä kelillä ajamaan lähtiessä automaattisesti. Lämmittääköhän tuo Mersun lämmitin automaagisesti, vai onkohan ihan jälkiasennuskalikka eikä ole mitenkään kytketty auton omiin järjestelmiin?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Voi olla että uudemmissa E-sarjalaisissa näin tapahtuu. Omassa 2011-mallisessa se ei mitään pyörittele, vaan kertoo näytöllä miten sen mielestä pitäisi pyöritellä.lassekuu kirjoitti:Parkkiavustin pyörittelee itse rattia, ja ainakin a-mersun ohjaa nätisti tienvarsiparkkiin
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Ei tuo ainakaan mikään alkuperäinen ole. Eikä ole ko. auton tehdasvarustelistassa Webastoa. Ei kyllä alkuperäinenkään automaagisesti mitään lämmitä, vaan pitää pyytää joko ajastimella (valikosta), napista tai kaukosäätimestä.pkauko kirjoitti: Alla olevassa kuvassa näkyy lämmittimen ajastin, joka löytyi ratin takaa. Kakkosautona toimivassa Volvo V40:ssä ajastin ym lämmittimen ohjaukset on osana auton omia valikoita ja lisäksi lämmittää kylmällä kelillä ajamaan lähtiessä automaattisesti. Lämmittääköhän tuo Mersun lämmitin automaagisesti, vai onkohan ihan jälkiasennuskalikka eikä ole mitenkään kytketty auton omiin järjestelmiin?
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Alright. Ei haittaa, vaikka olisi jälkiasenteinen, jos mahdollinen alkuperäinenkään ei lämmitä automaagisesti mitään. Pikaisella tutustumisella en ainakaan päässyt perille käyttölogiikasta, joten pitää toivoa, että ohjekirja on tallessa, jos tuon päädyn ostamaan
Tuossa on muutama juttu, mitkä häiritsee, eli esim media interface lisävaruste puuttuu (sen kanssa vissiin saisi BT:n yli soiteltua musiikkia puhelimesta), mutta toisaalta hanskalokerossa on AUXin lisäksi sähköpistoke, joten ei tarvitsisi vetää ulkopuolelta johtoa sinne laittaessa BT vastaanotinta kiinni AUXiin. Puhelimesta pitää importata osoitteisto eikä osaa suoraan käyttää puhelimesta kuin soitetut ja vastatut listaa. Ym muuta pientä. Se ei vielä selvinnyt, että onko tuossa hälytintä, mutta se selvinnee jostain, kunhan saan VINin. Vai suostuuko ne Vehossa antamaan varustelistaa esim rekkarin perusteella? Tuossa oli varmaan vielä paperinen huoltokirja vai saako ne kaivettua VINillä jostain, että missä ja milloin ja millä kilometreillä on huollettu?
Tuossa on muutama juttu, mitkä häiritsee, eli esim media interface lisävaruste puuttuu (sen kanssa vissiin saisi BT:n yli soiteltua musiikkia puhelimesta), mutta toisaalta hanskalokerossa on AUXin lisäksi sähköpistoke, joten ei tarvitsisi vetää ulkopuolelta johtoa sinne laittaessa BT vastaanotinta kiinni AUXiin. Puhelimesta pitää importata osoitteisto eikä osaa suoraan käyttää puhelimesta kuin soitetut ja vastatut listaa. Ym muuta pientä. Se ei vielä selvinnyt, että onko tuossa hälytintä, mutta se selvinnee jostain, kunhan saan VINin. Vai suostuuko ne Vehossa antamaan varustelistaa esim rekkarin perusteella? Tuossa oli varmaan vielä paperinen huoltokirja vai saako ne kaivettua VINillä jostain, että missä ja milloin ja millä kilometreillä on huollettu?
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
VIN:in saa rekkarilla vaikka Bilteman sivuilta ja varustelistaus osoitteesta http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check" onclick="window.open(this.href);return false;
VIN WDD2122821A427696
Baumuster 212282
Sales name E 250 CDI 4MATIC
Order number 0 1 529 17003 (Destination: Finland)
Delivery date 04 03 2011
PAINT1 775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
Interior color 708A LEATHER COMBINATION - GRAY
Engine 651924 30 551564
Gearbox 722965 03 250162
051 AEJ 20/2
108 CONTROL CODE MARKETING
182 CONVERTER WITH DEV. CHARACTERISTIC
1U2 SNOW GRID
1U4 VEHICLE WAXING WITH ADDITIONAL SCOPE
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
230 PARKING GUIDANCE
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
305B HEAD UNIT LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
525 RADIO AUDIO 50 APS
529L FINLAND
550 TRAILER COUPLING
580 AIR CONDITIONER
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
700A LEATHER COMBINATION
708A LEATHER COMBINATION - GRAY
70O UPDATE OF INJECTION SYS. SERIES PRODUCTION CONFIG.
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
801 YOM 10/1
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
88N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G965 TRANSMISSION CODE VERSION 65
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H76 TRIM PIECES - ALUMINUM FACET LOOK
HA REAR AXLE
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
R01 SUMMER TIRES
R11 17" LIGHT ALLOY WHEEL 5 DBL-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V73 SPEED- + LOADINDEX 99Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
VIN WDD2122821A427696
Baumuster 212282
Sales name E 250 CDI 4MATIC
Order number 0 1 529 17003 (Destination: Finland)
Delivery date 04 03 2011
PAINT1 775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
Interior color 708A LEATHER COMBINATION - GRAY
Engine 651924 30 551564
Gearbox 722965 03 250162
051 AEJ 20/2
108 CONTROL CODE MARKETING
182 CONVERTER WITH DEV. CHARACTERISTIC
1U2 SNOW GRID
1U4 VEHICLE WAXING WITH ADDITIONAL SCOPE
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
230 PARKING GUIDANCE
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
305B HEAD UNIT LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
525 RADIO AUDIO 50 APS
529L FINLAND
550 TRAILER COUPLING
580 AIR CONDITIONER
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
700A LEATHER COMBINATION
708A LEATHER COMBINATION - GRAY
70O UPDATE OF INJECTION SYS. SERIES PRODUCTION CONFIG.
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
801 YOM 10/1
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
88N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G965 TRANSMISSION CODE VERSION 65
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H76 TRIM PIECES - ALUMINUM FACET LOOK
HA REAR AXLE
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
R01 SUMMER TIRES
R11 17" LIGHT ALLOY WHEEL 5 DBL-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V73 SPEED- + LOADINDEX 99Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Vinin saaminen jo selvitettiinkin, ja se ettei ole hälyä. Huoltokirjan on sähköinen, ellei sitten ole huollatettu paikoissa joissa ei pääse käsiksi sähköiseen ja siksi perustettu oma paperinen huoltokirja.pkauko kirjoitti:Se ei vielä selvinnyt, että onko tuossa hälytintä, mutta se selvinnee jostain, kunhan saan VINin. Vai suostuuko ne Vehossa antamaan varustelistaa esim rekkarin perusteella? Tuossa oli varmaan vielä paperinen huoltokirja vai saako ne kaivettua VINillä jostain, että missä ja milloin ja millä kilometreillä on huollettu?
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Minulla on sitten Ceessä joku halvempi assistentti koska se ainoastaan näyttää mittariston keskellä mihin suuntaan pitää kääntää ja miten paljon. Kerran kokeilin sen toimivuutta ja päädyin 45 asteen kulmaan rotvallia vasten. Ehkä en vaan osannut...lassekuu kirjoitti:Parkkiavustin pyörittelee itse rattia, ja ainakin a-mersun ohjaa nätisti tienvarsiparkkiin
Ettei menisi ihan ohi aiheen niin sanonpa että sähköinen takaluukku on ainakin esitteen mukaan ollu vakiovaruste.
C220d T 4-Matic
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
On pieni ero "pysäköinti avustimella" (Parking guidance) ja "aktiivisella pysäköintiavustimella" (Parktronic). Jälkimmäinen ruuvaa auton parkkiin itekseen, ensimmäisellä ei tee paljoa mittään.
S212 250CDI
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Ainakaan 2011-mallisessa ei tuota yllä kuvaamaani aktiivisempaa ole olemassa. Jälleen kerran, uudemmissa (facelift?) tilanne voi olla toinen.pkauko kirjoitti: Se kaista-avustin, joka pitää kaistalla (ja osannee seurata edellä ajavaa tarvittaessa, tai näin ainakin muistan joskus jostain lukeneeni) lienee tuo aktiivinen kaista-avustin, joka tulee Ajoavustinpaketti Plussan mukana.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Loistavaa, kiitos paljon tiedoista ja opastuksesta. Tuo hälytin ehkä vähän kaivelee, muttei ole sinänsä kynnyskysymys. Alkuperäishälytintä ei varmaan saa jälkiasennettuna?
Listalla oli "HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC", mutta tarkoittaako tuo, että on ILS, vai vain valmius sille? Toisessa kohtaa oli tuollainen "AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)". Tutkimatta vielä arvaan, että ILS pitää pitkiä päällä, vaikka vastaan tulisi auto ja poistaa vastaantulijalta häikäisyn, kun taas IHC vaihtaa automaattisesti pitkät pois, kun tulee vastaan joku ja takaisin pitkät kun on kohdattu. Tai sitten arvailen ihan pieleen
Tuolla oli myös "ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)", eli onko tuossa nyt sitten kuitenkin se kehittyneempi versio? Taino, samapa tuo kumpi se on. Ei vaikuta päätökseen suuntaan eikä toiseen. Ei saanut eilen testattua tuon toimintaa kun ei kaistaviivoja ollut näkyvissä missään, kun tuolla kurvailin.
Tuohan on Suomeen myyty auto ja vakiona pitäisi kai olla polttoaineen esilämmitys, mutten löydä sitä listasta. Millä nimellä lienee?
Varmaan liikkeiden hintapyynnöt on järjestäen yläkanttiin, mutta paljonkohan tuon pyyntihinnassa on ns ilmaa?
Listalla oli "HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC", mutta tarkoittaako tuo, että on ILS, vai vain valmius sille? Toisessa kohtaa oli tuollainen "AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)". Tutkimatta vielä arvaan, että ILS pitää pitkiä päällä, vaikka vastaan tulisi auto ja poistaa vastaantulijalta häikäisyn, kun taas IHC vaihtaa automaattisesti pitkät pois, kun tulee vastaan joku ja takaisin pitkät kun on kohdattu. Tai sitten arvailen ihan pieleen
Tuolla oli myös "ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)", eli onko tuossa nyt sitten kuitenkin se kehittyneempi versio? Taino, samapa tuo kumpi se on. Ei vaikuta päätökseen suuntaan eikä toiseen. Ei saanut eilen testattua tuon toimintaa kun ei kaistaviivoja ollut näkyvissä missään, kun tuolla kurvailin.
Tuohan on Suomeen myyty auto ja vakiona pitäisi kai olla polttoaineen esilämmitys, mutten löydä sitä listasta. Millä nimellä lienee?
Varmaan liikkeiden hintapyynnöt on järjestäen yläkanttiin, mutta paljonkohan tuon pyyntihinnassa on ns ilmaa?
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Pitäisi olla tosiaan Active Parking Assist, jotta ratti pyörisi itsekseen. Tuon köyhän miehen version toimivudesta ei ole kokemusta, koska en ole koskaan jaksanut testata
Kyllä tuossa autossa ILS on. Ei vaan niin kehittynyt kuin uudemmissa. Kääntelee valokeilaa mutkiin yms. Kaukovaloavustin laittelee pitkiä päälle pois vastaantulijoiden mukaan.
Eroa voi toki olla hinnassa yksityiseen verrattuna, mutta toisaalta myöntävät myös 12 kuukauden takuun autolle.
Kyllä tuossa autossa ILS on. Ei vaan niin kehittynyt kuin uudemmissa. Kääntelee valokeilaa mutkiin yms. Kaukovaloavustin laittelee pitkiä päälle pois vastaantulijoiden mukaan.
Eroa voi toki olla hinnassa yksityiseen verrattuna, mutta toisaalta myöntävät myös 12 kuukauden takuun autolle.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Ahaa, ok. Täytyy tunnustaa, että on termit ja miten on eri versioissa toiminut aika hukassa, kun ei ole Mersuista käytännössä aiempaa kokemusta kuin taksimatkojen osaltaLegge kirjoitti: Kyllä tuossa autossa ILS on. Ei vaan niin kehittynyt kuin uudemmissa. Kääntelee valokeilaa mutkiin yms. Kaukovaloavustin laittelee pitkiä päälle pois vastaantulijoiden mukaan.
Onhan tuo takuu totta. Mietin vaan, että onko tuo pyynti tuosta autosta kuinka järkitasolla, kun ei ole mitään tuntumaa. Eli onkohan tuossa tavallista enemmän "tinkivaraa", vai about normin tuntuinen määrä. Noin 40k€ kohta 6v vanhasta autosta vaan tuntuu "hiukan" kovalta, mutta onhan siinä toki paljon autoa. Vastaavia ei Suomessa oikein ole tarjolla enkä ole ehtinyt Saksasta katsella, että mitä vastaavilla varusteilla siellä pyydetään. Tietty voi olla hieman haastavaa löytää yhtä vähän ajettu.Legge kirjoitti:Eroa voi toki olla hinnassa yksityiseen verrattuna, mutta toisaalta myöntävät myös 12 kuukauden takuun autolle.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Ei ole (ainakaan 2011 mallissa). Varuste 238 tekee just sen mitä aiemmin kuvasin.pkauko kirjoitti: Tuolla oli myös "ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)", eli onko tuossa nyt sitten kuitenkin se kehittyneempi versio? Taino, samapa tuo kumpi se on. Ei vaikuta päätökseen suuntaan eikä toiseen. Ei saanut eilen testattua tuon toimintaa kun ei kaistaviivoja ollut näkyvissä missään, kun tuolla kurvailin.
Sen V40:n Webaston osalta jäin ihmettelemään, että jos auto seisoo viikon pihalla pakkasessa, niin sekö sitä sitten aina välillä lämmittelee, vai miten ihmeessä se Volvon automatiikka toimii?
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Saksasta löytyy tällä hetkellä 36 01/2011-12/2013 rekisteröityä, enintään 120tkm ajettua E 250CDI 4Matic farkkua Junge Sterne -takuulla (24kk takuu, jossa takuu kattaa työt 100%, osien omavastuu on 0-100% ajokilometreista riippuen). Hinnat 22800 - 36990. Kilsat 48tkm - 119tkm. Tinkivaraa tosin vain muutama satanen.
Eli pelkän takuun takia ei tarvitse ostaa suomalaisesta autoliikkeestä. Oman hävittäminen (onnetonta hyvitystä vastaan) onnistuu toki autoliikkeen kanssa helpommin kuin itse myymällä.
Eli pelkän takuun takia ei tarvitse ostaa suomalaisesta autoliikkeestä. Oman hävittäminen (onnetonta hyvitystä vastaan) onnistuu toki autoliikkeen kanssa helpommin kuin itse myymällä.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Oli siis vain toiveajattelua.tj86430 kirjoitti: Ei ole (ainakaan 2011 mallissa). Varuste 238 tekee just sen mitä aiemmin kuvasin.
Ehkä vähän epäselvästi ilmaisin, kun sanoin "ajamaan lähtiessä". Ajon aikana, eli moottorin käynnistämisen jälkeen alkaa lämmittää kylmällä kelillä lähtiessä, että moottori lämpenee ajossa nopeammin ainakin silloin, jos ei ole esilämmittänyt. Huomaa mm siitä, että jos ajaa esim lyhyen 5-10 minuutin matkan vaikka kauppaan ja lähtiessä on kylmä kone, niin lämmitin puhisee perille päästessä. Varmaan sen huomaisi myös siitä, miten nopeasti moottori lämpenee, jos tuon kytkisi pois päältä joku kerta kokeeksi.tj86430 kirjoitti:Sen V40:n Webaston osalta jäin ihmettelemään, että jos auto seisoo viikon pihalla pakkasessa, niin sekö sitä sitten aina välillä lämmittelee, vai miten ihmeessä se Volvon automatiikka toimii?
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Mielestäni hinta on ihan järkevällä tasolla. Autossa on kuitenkin Suomen mittakaavassa hyvä varustelu sekä 4Matic. Toki joku voisi olla sitä mieltä, että on "järkevämpää" ottaa päälle 100t km ajettu hieman karsituilla varusteilla, jolloin hinta putoaa helposti 3000-4000 euroa. Niissä tosin harvemmin on sitä takuuta, ellei maksa ekstraa. Tietysti hintaa nostamalla 3000 e alkaa saamaan jo faceliftiä Eikä kannata unohtaa laskuista 220 CDI:tä. Siitä saa lastulla ihan menevän pelin.
Saksasta tietysti löytää helpommin hyvin varusteltuja yksilöitä. Saattaa jopa säästää, jos viitsii itse hakea.
Saksasta tietysti löytää helpommin hyvin varusteltuja yksilöitä. Saattaa jopa säästää, jos viitsii itse hakea.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Mutta onko noissa facelifteissä sitten noita varusteita? Täytyy tunnustaa, että tuo mukautuva vakionopeussäädin on kovaa vauhtia menossa lokeroon "pakko olla -varusteet" Mikä tietty puoltaisi Saksasta hakemista/haettamista. Pitää vielä pistää mietintämyssy päähän Saksasta tuonnin osalta ja googletella illan pimettyä asiasta enemmän, mutta tässä kohtaa fiilis on, ettei ainakaan just näin ruuhkavuosi ruuhkassa jaksa/ehdi ottaa ylimääräistä säätöä tuon kanssa.
Iso kiitos kaikille kommentoineille tiedoista ja ajatuksia herättäneistä kommenteista.
Iso kiitos kaikille kommentoineille tiedoista ja ajatuksia herättäneistä kommenteista.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Faceliftien varusteiden suhteen tilanne on sama kuin ei-faceliftienkin: Suomeen uutena myydyissä niitä on yleensä niukemmin. Toki varmasti varusteltujakin yksilöitä löytyy, mutta nelimatikkeja on muutenkin vähemmän, joten niiden löytäminen on vaikeampaa. Ainoa varusteiden suhteen ratkaiseva asia voisi olla se, että jos joku varuste on faceliftin myötä tullut "fiksummaksi" (esim. juuri se pysäköintiapu) ja se on kynnyskysymys, niin sitten pitää tietysti etsiä facelift ko. varusteella. Näistä joku uudemmalla ajava tai niitä muuten tunteva osaa kertoa paremmin, omat kokemukseni rajoittuvat tuohon omaan 2011 -malliseen.pkauko kirjoitti:Mutta onko noissa facelifteissä sitten noita varusteita? Täytyy tunnustaa, että tuo mukautuva vakionopeussäädin on kovaa vauhtia menossa lokeroon "pakko olla -varusteet" Mikä tietty puoltaisi Saksasta hakemista/haettamista. Pitää vielä pistää mietintämyssy päähän Saksasta tuonnin osalta ja googletella illan pimettyä asiasta enemmän, mutta tässä kohtaa fiilis on, ettei ainakaan just näin ruuhkavuosi ruuhkassa jaksa/ehdi ottaa ylimääräistä säätöä tuon kanssa.
Iso kiitos kaikille kommentoineille tiedoista ja ajatuksia herättäneistä kommenteista.
220CDI:stä saa varmaan lastuttamalla lisää tehoa, mutta etupyörät eivät taida ryhtyä vetämään vaikka kuinka lastuttaisi. En tiedä onko tämä kysyjälle se juttu, mutta itselleni oli.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Ok, missasin tuon. Mersussa webaston saa päälle napista, jos sitä ajaessa tarvitsee (itse en ole koskaan ajaessa tarvinnut, mutta joku muu voi toki tarvita)pkauko kirjoitti: Ehkä vähän epäselvästi ilmaisin, kun sanoin "ajamaan lähtiessä". Ajon aikana, eli moottorin käynnistämisen jälkeen alkaa lämmittää kylmällä kelillä lähtiessä, että moottori lämpenee ajossa nopeammin ainakin silloin, jos ei ole esilämmittänyt. Huomaa mm siitä, että jos ajaa esim lyhyen 5-10 minuutin matkan vaikka kauppaan ja lähtiessä on kylmä kone, niin lämmitin puhisee perille päästessä. Varmaan sen huomaisi myös siitä, miten nopeasti moottori lämpenee, jos tuon kytkisi pois päältä joku kerta kokeeksi.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Tämä taisi olla vielä vaille vastausta: on, nimenomaan S212 (sedan on sitten W212)pkauko kirjoitti:Eli onko tuo sitten S212 tjsp?
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
On, kaksi pakollista ja ehdottoman välttämätöntä, jotka eivät ole yleensä vakiovarusteitta, on neliveto ja automaattiavaihteet. Sitä kun on vuosia ajanut nelivedolla, niin siitä luopuminen tuntuu melkein kuin luopuisi toisesta jalasta Ja just varsinkin nyt, kun lunta on tullut monena päivänä, se tunne on erityisen voimakas.tj86430 kirjoitti:En tiedä onko tämä kysyjälle se juttu, mutta itselleni oli.
S212 päättelin jo, että meni oikein, kun kukaan ei ollut korjannut.
Ei tuota automaattista lisälämmitystä ehkä tarvitse kuin mahdollisesti tosi kovilla pakkasilla ajon aikana esim tuossa neliveto E 250:ssä, jos silloinkaan. Mutta tuo meidän V40 on sillä pienimmällä moottorilla ja muutenkin niin kevyt, pieniruokainen jne, että voin hyvin kuvitella, että se saattaisi lämmetä "melko" hitaasti ilman tuota lisäapua lämmittimeltä ja onhan se kiva, jos se tulee tarvittaessa automaattisesti. Nykyinen isompi auto sen sijaan alkaa puhaltaa lämmintä pikkupakkasilla jo alle 5 minuutin ajon jälkeen ilman mitään lämmitysapuja, mutta imee menovettä sitten ehkä about kolminkertaisesti kaupunkiajossa verrattuna tuohon pienempään, ainakin omalla ajotyylilläni. Noh, ehkä liioittelin, mutta vähintään tuplaten.
Re: Harkinnassa E 250 CDI 4matic farkku 2011 - 2013
Mersuissa kabiini lämpiää sähkövastuksilla, joten lämmintä tuuttaa kohtalaisen nopeasti. Ite en kerkeä kotoa sadan metrin päässä olevaan ekaan risteykseen Menovesihän nuille kylmänä tuntuu maistuvan varmaankin autosta ja merkistä riippumatta. Viimeviikonloppuna iskin lisälämmiten moottorille ja tänään aamulla mielenkiinnosta kurkkasin ja ekan viiden kilsan kaupunkijurnutuksen jälkeen +10l/100km kulutus Ajossa koneen lämpenemisessä en ole havainnut minkäänlaisia ongelmia, vaikka eihän tuota vielä pakkastakaan ole ollut kuin vajaa parikymmentä.
S212 250CDI