W202 C180 ei käy
W202 C180 ei käy
W202 C180 aut. -96. Mittarissa 197 tkm.
Auto pysähtyi viikko sitten ajosta kuin veitsellä leikaten eikä ole sen jälkeen lähtenyt käymään.
Kun auto oli sammunut, akku oli tyhjä, napajännite 12,1 volttia. Oli kuitenkin lähtenyt ongelmitta käymään edellisessä startissa. Toin paikalle täyden akun, mutta ei lähtenyt sillä käymään, pyöritti kyllä hyvin. Ei lähtenyt käymään myöskään kaapeleilla annetulla apuvirralla.
Auto hinattiin kotipihalle. Tähän asti tutkitun perusteella on 2 vikaa:
1. Ei tule bensaa
2. Ei tule kipinää
Akku on ladattu täyteen ja peilin merkkivalojen mukaan käynnistyksenesto ei ole päällä. Keskuslukko toimii niin kuin pitää.
Bensapumpun rele on ehjä, tarkastin sen virtalähteen ja yleismittarin kanssa. Kun virrat kääntää päälle, pumppu ei surahda. Virtojen ollessa päällä releen kelalle tuleva jännite on vain 3-4 volttia. Kun releen ohittaa johdolla ja antaa virtaa suoraan pumpulle, se käy ja bensaa tulee ruiskulle asti.
Kipinää ei tule, mutta silti tulpat ei kastu -> epäilen, että ruiskukin on pois pelistä.
YJ-rele on ehjä. Avasin sen ja tarkastin juotokset luupilla ja mittarilla. Koitettiin myös toisella YJ-releellä, ei vaikutusta.
Startti pyörittää hyvin ja kojetaulussa kaikki merkkivalot palavat niin kuin pitää, kun laittaa virran päälle. Kaikki sulakkeet on ehjiä ja olen irrottanut ja laittanut takaisin kaikki releet, mitkä löysin (tarkoituksena löytää mahdollinen huono kosketus).
Sellainen löytyi, että konehuoneen takanurkassa olevan sulakerasian alla kulkevaa johtonippua oli hiiri järsinyt ja siitä oli 1 ruskea johto poikki. Johto on nyt korjattu, mutta ei vaikuttanut tilanteeseen. Konehuoneen toisesta takanurkasta löytyi iso kasa tyhjiä auringonkukan siemenen kuoria. Lintujen ruokkiminen loppui kuulemma tähän
Kiusaa varsinkin se, kun sekä kipinä-, että bensapuoli on pimeä. Outoa.
Ecu rikki? Virtalukon pohja (mutta ei kai se kesken ajon tuolla tavalla hajoa)? Puola (ei vaikuta bensapuoleen)? Ja mikä sen akun oli tyhjentänyt? Latauksesta ei tiedä, kun ei pysty mittaamaan...
Mitä mittailla seuraavaksi ja miten? Muuta tutkittavaa?
Auto pysähtyi viikko sitten ajosta kuin veitsellä leikaten eikä ole sen jälkeen lähtenyt käymään.
Kun auto oli sammunut, akku oli tyhjä, napajännite 12,1 volttia. Oli kuitenkin lähtenyt ongelmitta käymään edellisessä startissa. Toin paikalle täyden akun, mutta ei lähtenyt sillä käymään, pyöritti kyllä hyvin. Ei lähtenyt käymään myöskään kaapeleilla annetulla apuvirralla.
Auto hinattiin kotipihalle. Tähän asti tutkitun perusteella on 2 vikaa:
1. Ei tule bensaa
2. Ei tule kipinää
Akku on ladattu täyteen ja peilin merkkivalojen mukaan käynnistyksenesto ei ole päällä. Keskuslukko toimii niin kuin pitää.
Bensapumpun rele on ehjä, tarkastin sen virtalähteen ja yleismittarin kanssa. Kun virrat kääntää päälle, pumppu ei surahda. Virtojen ollessa päällä releen kelalle tuleva jännite on vain 3-4 volttia. Kun releen ohittaa johdolla ja antaa virtaa suoraan pumpulle, se käy ja bensaa tulee ruiskulle asti.
Kipinää ei tule, mutta silti tulpat ei kastu -> epäilen, että ruiskukin on pois pelistä.
YJ-rele on ehjä. Avasin sen ja tarkastin juotokset luupilla ja mittarilla. Koitettiin myös toisella YJ-releellä, ei vaikutusta.
Startti pyörittää hyvin ja kojetaulussa kaikki merkkivalot palavat niin kuin pitää, kun laittaa virran päälle. Kaikki sulakkeet on ehjiä ja olen irrottanut ja laittanut takaisin kaikki releet, mitkä löysin (tarkoituksena löytää mahdollinen huono kosketus).
Sellainen löytyi, että konehuoneen takanurkassa olevan sulakerasian alla kulkevaa johtonippua oli hiiri järsinyt ja siitä oli 1 ruskea johto poikki. Johto on nyt korjattu, mutta ei vaikuttanut tilanteeseen. Konehuoneen toisesta takanurkasta löytyi iso kasa tyhjiä auringonkukan siemenen kuoria. Lintujen ruokkiminen loppui kuulemma tähän
Kiusaa varsinkin se, kun sekä kipinä-, että bensapuoli on pimeä. Outoa.
Ecu rikki? Virtalukon pohja (mutta ei kai se kesken ajon tuolla tavalla hajoa)? Puola (ei vaikuta bensapuoleen)? Ja mikä sen akun oli tyhjentänyt? Latauksesta ei tiedä, kun ei pysty mittaamaan...
Mitä mittailla seuraavaksi ja miten? Muuta tutkittavaa?
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: W202 C180 ei käy
Kampiakselin asentoanturi => tällöin ei käy ollenkaan => Oletus on, kun ei saa tietoa käyntinopeudesta, niin ei suostu pumpaamaan, eikä myöskään anna kipinää, kun ei ole tarvetta soppaa sytyttää.
Nokka-akselin asentoanturi => käy huonosti ja sammuilee etenkin kuumana => tieto katoaa aina välillä ja ollaa em. tilanteessa
Kaasuläpän sielun elämä => tekee ihan mitä vaan, ei käy tyhjää, sammuu etenkin pienellä syötöllä. => se on paha ja en ikinä oppinut sitä tulkitsemaan.
On jonkin verran kokemusta mutta ikinä ei voinut olla varma.
Muilla ollut ongelmaa ilmamassamittarissa ja lampda anturissa. Itsellä ei.
Pumppu on ilmeisesti kunnossa, mutta se voi tehdä sitä, että käy alkuun mutta lämmetessään sammuu.
EDIT: vanha "ystävä" ajonesto ja sen velipoika virta-avain. Tämän kyllä olit tutkinut. Laturin sielun elämän saa selville, kun vie sen testipenkkiin. Itse varmistelin kun sain käymään sellaisella Biltema mittarilla tupakinsytkäristä. Minulla suurin tuska oli käsittää kaasuläpän ja laturin kombinaatio ja siitä seuraava jatkuva samuillu ja akun alilataus. Eli jossain oli lisäksi vielä maavuotoa. YJ-rellettäkiin tinasin ja pilasin ja hain vielä kaupasta uudenkin.
Nokka-akselin asentoanturi => käy huonosti ja sammuilee etenkin kuumana => tieto katoaa aina välillä ja ollaa em. tilanteessa
Kaasuläpän sielun elämä => tekee ihan mitä vaan, ei käy tyhjää, sammuu etenkin pienellä syötöllä. => se on paha ja en ikinä oppinut sitä tulkitsemaan.
On jonkin verran kokemusta mutta ikinä ei voinut olla varma.
Muilla ollut ongelmaa ilmamassamittarissa ja lampda anturissa. Itsellä ei.
Pumppu on ilmeisesti kunnossa, mutta se voi tehdä sitä, että käy alkuun mutta lämmetessään sammuu.
EDIT: vanha "ystävä" ajonesto ja sen velipoika virta-avain. Tämän kyllä olit tutkinut. Laturin sielun elämän saa selville, kun vie sen testipenkkiin. Itse varmistelin kun sain käymään sellaisella Biltema mittarilla tupakinsytkäristä. Minulla suurin tuska oli käsittää kaasuläpän ja laturin kombinaatio ja siitä seuraava jatkuva samuillu ja akun alilataus. Eli jossain oli lisäksi vielä maavuotoa. YJ-rellettäkiin tinasin ja pilasin ja hain vielä kaupasta uudenkin.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: W202 C180 ei käy
Joo, nuo ecut on kysyttyjä, joten ääni sille ... itse tilasin ebaystä englannista kun suomesta ei löytynyt, tai yksi olisi löytynyt, mutta hintaa oli mielestäni liikaa(650€)
Minulle kävi niin, että töihin mennessä ei mitään vikaa ja töistä lähtiessä ei käynnistynyt, ei edes luvannut, kipinä ja bensa puuttuivat... oli vielä laina-auto saman ikäinen ja sama malli.
Boxista numerot ja googlailemaan, epc:stä löytynee muut soveltuvat boxin numerot.
Minulle kävi niin, että töihin mennessä ei mitään vikaa ja töistä lähtiessä ei käynnistynyt, ei edes luvannut, kipinä ja bensa puuttuivat... oli vielä laina-auto saman ikäinen ja sama malli.
Boxista numerot ja googlailemaan, epc:stä löytynee muut soveltuvat boxin numerot.
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
Re: W202 C180 ei käy
Ensin toi kampura anturi mittaukseen...sitten vasta ecua kokeilemaan....sekin vielä että pitäisi johtosarjaa tarkastellam ennen ecun vaihtoa ettei uusi kärvähdä heti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 C180 ei käy
Mittaillaanko tuota kampuran asentotunnistinta sieltä koneen takapäästä vai onko sen johtojen toinen pää jostain järkevästi löydettävissä?
Re: W202 C180 ei käy
Ainakin E420 mallissa se johon pää tulee sinne konehuoneeseen, sellaiseen boksiin. Siitä pistoke irti.petrus kirjoitti:Mittaillaanko tuota kampuran asentotunnistinta sieltä koneen takapäästä vai onko sen johtojen toinen pää jostain järkevästi löydettävissä?
Onko tankissa riittävästi bensaa? W202 saattaa temppuilla jos bensa on vähissä, sen kaksiosaisen tankin tasaussyteemi ei aina toimi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W202 C180 ei käy
Tasaus systeemi ei toimi jos bensapumpun tuotto laskee...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 C180 ei käy
Kampiakselin asentotunnistimen vastusarvo on 757 ohmia. Mitäs raati sanoo?
Re: W202 C180 ei käy
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla arvoja.
Tosin yleensä noi sippaa kuumana ja kylmänä pelaa
Tuolla arvoja.
Tosin yleensä noi sippaa kuumana ja kylmänä pelaa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 C180 ei käy
Itselläni oli moottorin johtosarjan johdot oikosulussa, kun ei käynnistynyt. Mittaa suuttimien pinnit, toiseen tulee 12v ja toiseen noin 5v. Jos ovat oikosulussa molempiin tulee 12v.
w202 c180
Re: W202 C180 ei käy
Täytyy koittaa mittailla nuo suuttimien pinnit. Se kampuran anturi on varmaan ok.
Koitin lukea vikakoodeja, mutta ei toimi -96:ssa se ledivilkutussysteemi.
Koitin lukea vikakoodeja, mutta ei toimi -96:ssa se ledivilkutussysteemi.
Re: W202 C180 ei käy
vaikuttaneeko kipinän tuloon/bensan saantiin?kalle2311 kirjoitti:Itselläni oli moottorin johtosarjan johdot oikosulussa, kun ei käynnistynyt. Mittaa suuttimien pinnit, toiseen tulee 12v ja toiseen noin 5v. Jos ovat oikosulussa molempiin tulee 12v.
kirjoittajahan mainitsi ettei kipinää tulee eikä bensaa
edesmennyt
W201
W201
Re: W202 C180 ei käy
Onkohan tässä vielä jotain tutkittavissa, vai onko todettava että PMS on rikki?
Re: W202 C180 ei käy
Kyllä pitäisi starin testeri mennä w202 ...pyöreä pistoke boxissa jossa kaikki boxit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 C180 ei käy
Eilen päästiin lukemaan vikakoodeja - kiiitos avusta Ilmaister!
Tulos -> Star ei saa yhteyttä PMS:ään eikä ruiskuun, muihin moduleihin saa. Varmaan siis boksin käyttösähkö puuttuu tai boksi rikki?
Nyt pitää päästä tutkimaan, tuleeko boksille ylipäätään sähköä. Onko jollakin tietoa boksin pinneistä - mikä on mikäkin? Olen koittanut surffata, mutta en ole löytänyt tuon osanumeron kaaviota.
Boksi on Siemensin tekemä 018 545 42 32.
Tulos -> Star ei saa yhteyttä PMS:ään eikä ruiskuun, muihin moduleihin saa. Varmaan siis boksin käyttösähkö puuttuu tai boksi rikki?
Nyt pitää päästä tutkimaan, tuleeko boksille ylipäätään sähköä. Onko jollakin tietoa boksin pinneistä - mikä on mikäkin? Olen koittanut surffata, mutta en ole löytänyt tuon osanumeron kaaviota.
Boksi on Siemensin tekemä 018 545 42 32.