W211 vai W204
W211 vai W204
Olisi kovasti mersun ostohousut jalassa, mutta ensin haluaisin vähän lisätietoja kyseisistä malleista. Olen miettinyt w211 facelift 280 dieseliä tai 220 dieseliä tai sitten w204 c220 diesel.
Onko näissä jotain yleisiä tyyppivikoja ja miten ne ilmenevät?Jotain olen kuullut ketjuvioista ja suuttimien vioista. Koskeeko näitä malleja?
Minkä kyseisistä malleista olisi huolettomin ja miksi?
Onko näissä jotain yleisiä tyyppivikoja ja miten ne ilmenevät?Jotain olen kuullut ketjuvioista ja suuttimien vioista. Koskeeko näitä malleja?
Minkä kyseisistä malleista olisi huolettomin ja miksi?
Re: W211 vai W204
Hyviä molemmat, W204 kopassa ainakin erityistä virtalukon vikaantuminen. V6 (OM642) dieseleissä ominaisuutena turbon öljyvaluttelut imusarjan läppämoottorin päälle, paljon ajetuissa ketju alkaa venyilemään (muttei niin huono kuin M271 bensakoneen ketju) ja oljynlauhduttimen tiivistevuodot varsinkin alkusarjan malleissa. W211 pre-facelift kuluttaa niveliä, faceliftistä ja W204 ei kokemusta enkä muista paljonko niistä täällä on valitettu. Suutinvuodot ei muutu mallien välillä. Takavalovikoja, turbon säätimen vikoja samat koskee molempia.
Laatikkoöljyt tulisi näissäkin olla vaihdeltu säännöllisesti, ei saa nykiä tai venytellä vaihtoja. Ota joku merusmies mukaan kaupoille
Laatikkoöljyt tulisi näissäkin olla vaihdeltu säännöllisesti, ei saa nykiä tai venytellä vaihtoja. Ota joku merusmies mukaan kaupoille
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 vai W204
204 ainakin kehuttu alustaa kestävemmäks kun edeltäjä 203. Kovasti tekis itekkin mieli päivittää semmoseen.
Toisaalta lisätilakaan ei olis toisinaan pahitteeksi, siinä mielessä 211 olis mullakin vaihtoehtona.
Toisaalta lisätilakaan ei olis toisinaan pahitteeksi, siinä mielessä 211 olis mullakin vaihtoehtona.
Re: W211 vai W204
Mitenkä tuo suutinvuoto ilmenee ja milloin? Voiko sitä ehkäistä ja osaako joku sanoa paljon korjaus maksaa?
Re: W211 vai W204
Sisälle alkaa tulla pakokaasun käryä, ja käynti muuttuu "supsutukseksi". Mulla just vaihettiin yks pohjatiiviste, tampereella dieselpojat otti siitä 85€, ei mielestäni paha.
Re: W211 vai W204
Löysin yhden hyvän, jota olen menossa katsomaan. Onko jotain vinkkejä mitkä tulisi ainakin katsoa vaihteiston ja suuttimien lisäksi?
Kyseisessä autossa ei toimi parkkitutkat, mutta monesti tähän vaivaan vissiin riittää ratkaisuksi anturien vaihtaminen.
Ketju vikaa ei varmaan v6 koneissa ilmene vielä noin 200 000km kohdalla?
Kyseisessä autossa ei toimi parkkitutkat, mutta monesti tähän vaivaan vissiin riittää ratkaisuksi anturien vaihtaminen.
Ketju vikaa ei varmaan v6 koneissa ilmene vielä noin 200 000km kohdalla?
Re: W211 vai W204
En ole vähään aikaan tuota ketjua lukenut, mutta ilmeisesti aikalailla tuurilla mennyt eikä kilometrien mukaan:Grim kirjoitti: Ketju vikaa ei varmaan v6 koneissa ilmene vielä noin 200 000km kohdalla?
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Siellä on myös kuvia, siitä oljykorkista voi kiristintä kurkistella.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W211 vai W204
Jos auto on 10 vuotta vanha vee kutosen dieselillä mittarilukemana 200 tkm niin ota joku mersumies mukaan.Grim kirjoitti:Löysin yhden hyvän, jota olen menossa katsomaan. Onko jotain vinkkejä mitkä tulisi ainakin katsoa vaihteiston ja suuttimien lisäksi?
Kyseisessä autossa ei toimi parkkitutkat, mutta monesti tähän vaivaan vissiin riittää ratkaisuksi anturien vaihtaminen.
Ketju vikaa ei varmaan v6 koneissa ilmene vielä noin 200 000km kohdalla?
Jos on sähköinen huoltokirja niin sitte ei mittään onkelmaa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 vai W204
Pelkästään otsikkoa tuijottamalla ilman muuta W204, jos raha riittää.
Re: W211 vai W204
Molemmissa on omat tyyppivikansa, ehkä w204 huolettomampi. Mutta ero riippuu enemmän tuurista ja yksilöstä kuin mallista. W211 on varmasti janoisempi, w204 OM651 on hieno moottori. Toisaalta, jos on olemassa riski, että takapenkille istuu aikuinen tai alle 3vuotias istuimineen, on lähes pakko valita w211. Eli siis jos takapenkkiläiset ovat aina iältään 3-17 vuotta niin w204 on passeli
Re: W211 vai W204
Helpommin minä tuonne takapenkille mahtuisin kuin velipojan muksut, jotka on molemmat 10cm pidempiä ja alle 18 vuotiaitaMotti M kirjoitti:Eli siis jos takapenkkiläiset ovat aina iältään 3-17 vuotta niin w204 on passeli
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 vai W204
W204 faceliftiin ei ole varaa silloin OM651 kone on poissa laskuista. W204 tuntuu myös jotenkin paljon halvemmalta kuin w211, mutta myös varustelutasot erosivat. Pienihän se on, mutta ei kovin usein tarvi montaa ihmistä kuskata.
Re: W211 vai W204
Ei tarvi olla facelifti jos OM651:n haluaa. OM651 oli W204 2009 alkaen.Grim kirjoitti:W204 faceliftiin ei ole varaa silloin OM651 kone on poissa laskuista. W204 tuntuu myös jotenkin paljon halvemmalta kuin w211, mutta myös varustelutasot erosivat. Pienihän se on, mutta ei kovin usein tarvi montaa ihmistä kuskata.
W124 300 E -87 Aut.