300ce-24v korkea tyhjäkäynti ja kulutus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jereleimala
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 13.02.2018 18:57

300ce-24v korkea tyhjäkäynti ja kulutus

Viesti Kirjoittaja Jereleimala »

Elikkäs kyselisin apua kun 300ce-24v vm91 käy korkeilla kierroksilla ja kuluttaa noin 25L@100km.
Elikkä tyhjäkäynti siellä 2500-3000 käynnistäessä ei käy alkuun kaikilla jonka jälkeen nostaa kierrokset ylös. Tyhjäkäyntiventtiili vaihdettiin eikä vaikutusta. Kierrokset sain tippumaan alas hirttämällä kaasuvivustossa sijaitsevan mikrokytkimen pohjaan. Neuvottiin myös katsomaan potentiometri ruiskusta joka näytti 0.54v sain säädettyä 0.72v jonka jälkeen kävi 1000~ kierroksella. Sammutin auton käynnistin uudelleen niin jännite tippui potentiometrissä 0.43v normaaleilla kierroksilla eli 750~. Tästä päätin ottaa potukan irti ja toinen musta liuska oli kulunut yhdestä kohtaa puhki? Joten mhtaisiko tämä tehdä sen? Koko kone on remontoitu viime kesänä joten siitä ei pitäisi olla kiinni. Teki tätä samaa myös enne remppaa ja silloin kierrokset sai välillä tippumaan normaaliin pienellä kaasupolkimen näpäytyksellä taikka uudelleen käynnistämällä. Auto tarvisi saada mahdollisimman nopeasti ajoon joten apuakin tarvittaisiin nopeasti!!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 300ce-24v korkea tyhjäkäynti ja kulutus

Viesti Kirjoittaja atlas »

Otapa ensin yj-releen sulakkeet irti ja muuttuuko tyhjäkäynti...eli käynnissä poista se....tiedetään mennäänkö mekaanisella ruiskulla vai sähköisellä .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jereleimala
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 13.02.2018 18:57

Re: 300ce-24v korkea tyhjäkäynti ja kulutus

Viesti Kirjoittaja Jereleimala »

atlas kirjoitti:Otapa ensin yj-releen sulakkeet irti ja muuttuuko tyhjäkäynti...eli käynnissä poista se....tiedetään mennäänkö mekaanisella ruiskulla vai sähköisellä .


Koitin ja kierrokset nousevat heti korkeammaksi samalla laitoin vanhan potukan takaisin jä sääsin 0.7. Joka kerta kun käynnistää uudelleen arvot muuttuvat ja nyt saa sahata aika kauan käymään.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 300ce-24v korkea tyhjäkäynti ja kulutus

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tinaile yj-rele ensimmäisenä...se kielisi käynnistymisen vaikeuden mutta samalla voisi taas pudottaa sähköisen ruiskun ja seoksen sähköisen säädön pois pelistä.
Tutki lambdan lukemaa kuumana muuttuuko se vai on paikallaan eli lambdan toiminta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: 300ce-24v korkea tyhjäkäynti ja kulutus

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kaasuvivuston mikrokytkin ja lambda syynin.
Coupesta meni aikoinaan lambda rikki niin matkakulutus oli 29l/100km.
Jos hommaat lambdan niin ei tarviketta. Kestää pari kuukautta.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
eki912
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15

Re: 300ce-24v korkea tyhjäkäynti ja kulutus

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Vaikken olekaan ekspertti enkä edes Pertti, niin tämän luettuani kyllä hiukan hämmästyin :

"Tästä päätin ottaa potukan irti ja toinen musta liuska oli kulunut yhdestä kohtaa puhki"

Eiköhän tuokin kohta tulisi läpikäydä ja kuntoon saattaa, on se sen verran tärkeä osa tuossa ruiskusysteemissä.

Onko tää lähelläkään sitä laitetta mikä sulla siellä on ja ohjeet osuvat ?

http://www.sg-motorsports.com/AFS%20Pot%20write-up.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tai tästä ?

https://www.youtube.com/watch?v=V4XOb1Mwr6o" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin