Sytystulpat jumissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
cls350cgi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 20.07.2016 19:29
Paikkakunta: Tampere

Sytystulpat jumissa

Viesti Kirjoittaja cls350cgi »

Tulpat vaihdettu. Tulppia löysätty minkä nyt joku kierty, kone lämpimäksi, Sinolia tulpanreikiin, antaa muhia, nitkuttelua, lisää Sinolia ja eikun avaten....kuusituntia meni.
Koneistajilla näkyy olevan keskustelusivustoja.....Sinoli paras alumiinin ja teräksen kaveri, ei leikkaa kiinni.
Pirtuakin suosittelivat...myös omaan käyttöön.


Pitäs tulpat vaihtaa 3.2 V6 myllyyn, ne 12 kpl. Ensimmäisiä kahta vääntämässä nitkahti vain hiukan kohtuuvoimalla, niinpä keskeytin homman. Olleet paikallaan kymmenen vuotta ja reipas 100tkm. Ei viitsisi alukannen kierteitä korkata, joten vinkkejä otetaan vastaan
Viimeksi muokannut cls350cgi, Ke 18.04.2018 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2359
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Sytystulpat jumissa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

cls350cgi kirjoitti:Pitäs tulpat vaihtaa 3.2 V6 myllyyn, ne 12 kpl. Ensimmäisiä kahta vääntämässä nitkahti vain hiukan kohtuuvoimalla, niinpä keskeytin homman. Olleet paikallaan kymmenen vuotta ja reipas 100tkm. Ei viitsisi alukannen kierteitä korkata, joten vinkkejä otetaan vastaan.
Vaikeaa oikeastaan muuta suositella kuin tiukan pikeytymän ja karstan poistoon soveltuvaa ainetta, Kent One Shot:tia

https://www.fixnetti.net/Kent-One-Shot-500ml" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos vähänkin liikahtaa, menee tuo aine kierteisiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
k.jamsa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 534
Liittynyt: Ma 26.05.2008 12:48
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Sytystulpat jumissa

Viesti Kirjoittaja k.jamsa »

Kannatanee myös käyttää kone kuumaksi esiksi (mutu).
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1642
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Sytystulpat jumissa

Viesti Kirjoittaja shade_z »

lämpösellä koneella, raakaa lasinpesunestettä tulpankaivoon vähän että lähtee kierteisiin kun hieman liikahtaa tulppa. parikertaa voi joutua nitkuttelemaan että neste menee kierteisiin. toi lasinpesu on siitä hyvä että estää sen kierteen kiinnileikkaamisen. ja tämä ei ole vitsi vaan samaa kikkaa käyttänyt ainakin 50 eri autossa aikojen saatossa
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Sytystulpat jumissa

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Masinol/viina nyt muutenkin mutta masinol toimii myös Alumiinia sorvatessa leikkuunesteenä. Loraus masinolia läpeen ja sit availua
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2781
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Sytystulpat jumissa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

k.jamsa kirjoitti:Kannatanee myös käyttää kone kuumaksi esiksi (mutu).
Irronnee kuitenkin helpommin kylmästä koneesta :wink:
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Sytystulpat jumissa

Viesti Kirjoittaja tomant »

tahtoomersun kirjoitti:
k.jamsa kirjoitti:Kannatanee myös käyttää kone kuumaksi esiksi (mutu).
Irronnee kuitenkin helpommin kylmästä koneesta :wink:
Alumiinin lämpölaajeneminen on lähes kaksinkertainen rautaan verrattuna, joten lämmittäminen tuo välystä kierteisiin, kunhan tulpat jäähtyvät samaan lämpötilaan kuin kansi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin