W124 250 D katalysaattorista
W124 250 D katalysaattorista
Auto on saksantuonti W124 -90 250 D, jossa katalysaattori. OM602-koneelle ilmoitetaan 90 heppaa katilla ja 94 ilman. Onko noissa malleissa muuta eroa kuin pelkkä kattipönttö hengitystä ahdistamassa? Saako tuon pöntön nykäistä mäkeen ihan muitta mutkitta?
Omasta mielestäni katti ei dieselissä vähennä päästöjä läheskään niin merkittävästi kuin bensakoneessa ja on siksi aika joutavanpäiväinen kapistus.
-- Tommi
Omasta mielestäni katti ei dieselissä vähennä päästöjä läheskään niin merkittävästi kuin bensakoneessa ja on siksi aika joutavanpäiväinen kapistus.
-- Tommi
dieselin katti
Kattia ei saa poistaa jos rekisteriotteessa on merkintä vähäpäästöinen. Kuitenkaan dieselmoottorin katalysaattori ei vaikuta suomessa mitattaviin päästöarvoihin joten katalysaattorin sisukset voi poistaa ilman narahdusta päästöissä..
Re: dieselin katti
Otteessa ei ole mitään mainintaa vähäpäästöisyydestä. Auto on käyttöönotettu 3/90. Onkohan vastaavissa suomiautoissa kattia?juha kirjoitti:Kattia ei saa poistaa jos rekisteriotteessa on merkintä vähäpäästöinen. Kuitenkaan dieselmoottorin katalysaattori ei vaikuta suomessa mitattaviin päästöarvoihin joten katalysaattorin sisukset voi poistaa ilman narahdusta päästöissä..
-- Tommi
Tuossahan se jo sanottiin. Vähäpäästöisesta voi poistaa katin sisukset ja ei narahda katsastuksessa, mutta laitotonta kuitenkin. Sama tilanne jos merkintä katalysaattorista otteessa. Ei-vähäpäästöisessä voi korvata katin, vaikka suoralla putkella ja ketään ei kiinnosta. Kannattaa tarkististaa TraFista tai katsastusasemalta millaiseksi oma auton rekisteröity. 92 vuodesta eteenpäin kaikki on automaattisesti vähäpäästöisiä joitain muuttoautopoikkeuksia lukuunottamatta.
http://www.autowiki.fi/index.php/Lambda-anturi
http://www.autowiki.fi/index.php/Lambda-anturi
c203 180K -05
Trafin ohjeistuksen mukaisesti "katalysaattoria ei koskaan saa poistaa, jos autoon on sellainen asennettu". Riippumatta siitä, onko vähäpäästöinen tai ei.
Mutta pitää mahdolliset poistetut päästövarusteet omana tietonaan eikä kysele tyhmiä katsastuksessa, niin tuskin siitä narahtaa. Katsastuksessa mitattaviin arvoihin dieselin katalysaattori ei tosiaan vaikuta, kuten jo mainittu.
Tai jos kovin nokinen on, niin saattaa hetkellisesti heikentää arvoja, kun noki lähtee liikkeelle.
Itseäni kiinnostaa, saako moniventtiilisen E250D:n katalysaattorin tilalle suoraan käypää pakoputkenpätkää, vai täytyykö itse tehdä? Käykö esim 10v version alkupään pätkä?
Mutta pitää mahdolliset poistetut päästövarusteet omana tietonaan eikä kysele tyhmiä katsastuksessa, niin tuskin siitä narahtaa. Katsastuksessa mitattaviin arvoihin dieselin katalysaattori ei tosiaan vaikuta, kuten jo mainittu.
Tai jos kovin nokinen on, niin saattaa hetkellisesti heikentää arvoja, kun noki lähtee liikkeelle.
Itseäni kiinnostaa, saako moniventtiilisen E250D:n katalysaattorin tilalle suoraan käypää pakoputkenpätkää, vai täytyykö itse tehdä? Käykö esim 10v version alkupään pätkä?
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma 06.09.2010 18:25
Aina oppii uutta. Näin tuo asia on. KIITOSdealer kirjoitti:Dieselit on vähäpäästöisiä -92 alkaen mutta -92 käyttöönotetuista löytyy aiemmin valmistettuja jotka eivät ole vähäpäästöisiä.
Itseltä kysyttiin aikanaan konttorilla maahantuontikatsastuksessa: Haluanko vähäpäästöisenä vai en Vastasin: että haluan vähäpäästöisenä. Luulin tulevan veroetua tulevaisuudessa. Katin kontit, Veroetu koskee vain uusia
Kattia ei tarvita, jos päästörajat alittuvat ilman sitä
autodidakti
täytyy asiaa tutkia mut ei dieselis noin vanhassa voi ainakaan mitään vaikuttaa korkeintaan johonkin egr toimintaan.
syöttöpumpuun se ei kyllä voi vaikuttaa.
ajattelin kyllä tyhjätä sen
tarvitsee omaa tutkia kun saa sen talliin onko siinä muka joku johto katille itel E300DT 95-
syöttöpumpuun se ei kyllä voi vaikuttaa.
ajattelin kyllä tyhjätä sen
tarvitsee omaa tutkia kun saa sen talliin onko siinä muka joku johto katille itel E300DT 95-
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Jaa-a, olisiko laitettu bensavehkeen pakoputki ? Tai dieselöity bensa-auto ?Eli auto on E300TD 1995 jossa katti ja lambda anturi.
Mihin se lambda anturi tässä autossa vaikuttaa?
Eli kysyn samaa edelleen mitä se Lambda ohjailee siellä konehuoneessa, ei johto huvin päiten sinne ole laitettu mersun tehtaalla