Tuli ostettua tommonen 1991 vuotinen w124 200E 2.0l bensakoneella, myyjä sano että tyhjäkäynti joskus reistaillu vähän.
Noh kylmänä kun auton käynnistää saattaa kierrokset leijata 500-1500 ja auto sammahtaa välillä, saattaa lämpimänäkin sammua ja välillä jos rullaa vapaalla saattaa sammua. Mistä lähtis tommosta vikaa ettimään? virranjakaja? tulpanjohdot?
Kiitos jo avusta etukäteen!
W124 Tyhjäkäyntivika
Re: W124 Tyhjäkäyntivika
pienen googlettelun ja kyselyn jälkeen yhdestä suunnasta vinkattiin yj-relettä, jossain luki sitä et abs valo ois palanut joillakin myös? eilen illalla abs valo sytty ja sammu kun sammutti auton.
Re: W124 Tyhjäkäyntivika
Vika paikkoja voi olla monia...kuitenkin kun aloitan viallisen ruiskun vian etsintää on järjestys tämä
-sulakkeiden päiden hionta tai uutta...yj -releen päältä sulakkeiden tai yhden ..tarkistus.
-yj-releen uudelleen tinaus
-tyhjäkäyntimoottorin liotus puhdistus
-alipaine letkujen ja kumikaukalon kunnon tarkistus
-toki noi virranjakajan ja johtojen tarkistus ja pyörijän kunto...etenkin kosteuden poisto....kuutosissa kosteu pois o-renkaan vaihdolla.
-potentiometrin puhdistus ja säätö mutta tällöin pitää jo alipaine vuodot olla kurissa
-seoksen säätö...tämäkin pitäisi säätää kun lopuksi ja jopa ennen potikan säätöä.
Tässä on kyllä vielä muitakin kohteita kuten lambdan mittaus...maatto pisteiden tarkastuksia ,latauksen mittaus..farkussa että molemmat pumput pyörii...bensa suodin ja paineen mittaus.....bensareleen tinaus...moni asia vaikuttaa ongelmiin.
-sulakkeiden päiden hionta tai uutta...yj -releen päältä sulakkeiden tai yhden ..tarkistus.
-yj-releen uudelleen tinaus
-tyhjäkäyntimoottorin liotus puhdistus
-alipaine letkujen ja kumikaukalon kunnon tarkistus
-toki noi virranjakajan ja johtojen tarkistus ja pyörijän kunto...etenkin kosteuden poisto....kuutosissa kosteu pois o-renkaan vaihdolla.
-potentiometrin puhdistus ja säätö mutta tällöin pitää jo alipaine vuodot olla kurissa
-seoksen säätö...tämäkin pitäisi säätää kun lopuksi ja jopa ennen potikan säätöä.
Tässä on kyllä vielä muitakin kohteita kuten lambdan mittaus...maatto pisteiden tarkastuksia ,latauksen mittaus..farkussa että molemmat pumput pyörii...bensa suodin ja paineen mittaus.....bensareleen tinaus...moni asia vaikuttaa ongelmiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 Tyhjäkäyntivika
Suutimet harvoin tollaista aiheuttaa...enemmänkin käyntiin lähtö ja noitten tiivisteet olisi alipainevikaa...toki nekin tutkintaan mutta rajiummat vuodot ja äkilliset tulee kaukalolta ja letkuista.
Eha taas kuuluu seoksen säätöön...muuten ei siihen tartte koskea ...tai jos se vuotaa mutta tällöin uutta peliin.
Eha taas kuuluu seoksen säätöön...muuten ei siihen tartte koskea ...tai jos se vuotaa mutta tällöin uutta peliin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 Tyhjäkäyntivika
Kiitos vastauksista, kattelen huomen toisesta mersusta sen yj-releen, jos ei sillä lähde niin aletaan tutkimaan lisääatlas kirjoitti:Vika paikkoja voi olla monia...kuitenkin kun aloitan viallisen ruiskun vian etsintää on järjestys tämä
-sulakkeiden päiden hionta tai uutta...yj -releen päältä sulakkeiden tai yhden ..tarkistus.
-yj-releen uudelleen tinaus
-tyhjäkäyntimoottorin liotus puhdistus
-alipaine letkujen ja kumikaukalon kunnon tarkistus
-toki noi virranjakajan ja johtojen tarkistus ja pyörijän kunto...etenkin kosteuden poisto....kuutosissa kosteu pois o-renkaan vaihdolla.
-potentiometrin puhdistus ja säätö mutta tällöin pitää jo alipaine vuodot olla kurissa
-seoksen säätö...tämäkin pitäisi säätää kun lopuksi ja jopa ennen potikan säätöä.
Tässä on kyllä vielä muitakin kohteita kuten lambdan mittaus...maatto pisteiden tarkastuksia ,latauksen mittaus..farkussa että molemmat pumput pyörii...bensa suodin ja paineen mittaus.....bensareleen tinaus...moni asia vaikuttaa ongelmiin.