Lisälämmittimen käynnistyminen
Lisälämmittimen käynnistyminen
Tuli hommattua vm. 2018 diesel glc jossa on tehdasasenteinen lisälämmitin, eberi. Huomasin tuossa, että lämmitin lähtee automaattisesti päälle kun lyö koneen käyntiin, vaikka olisi lähemmäs 10 astetta lämmintä. Tietääkö kukaan, että saako tätä ominaisuutta kytkettyä jotenkin pois? (saahan sen nytkin pois siitä keskikonsolin kytkimestä heti käynnistymisen jälkeen, mutta...)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Lisälämmittimen käynnistyminen
Lämitimen sammutus heti syttymisen jälkeen ei ole hyvä,
. .
. .
Mökkillä
'
'
Re: Lisälämmittimen käynnistyminen
Starilla voisin veikata, että saa automaattisen käynnistyksen pois päältä. En ole tästä täysin varma, mutta aika liuta sieltä löytyy kaikennäköisiä asetuksia mitä ei ole edes ajatellut olevan kun lähtee tutkimaan auton eri ohjainlaitteiden muutettavia asetuksia.
W204
Re: Lisälämmittimen käynnistyminen
Eikö oikeesti ole täällä porukalla tietoa tähän asiaan? Vai eikö ketään muuta häiritse lämppärin käynnistyminen. Tänä aamuna oli 11.5 astetta lämmintä ja niin vaan lähti toho päälle 300 metrin ajon jälkeen
Re: Lisälämmittimen käynnistyminen
Se manuaalinen sammutus heti käynnistymisen jälkeen ei ole haitaksi jos tarkoitetaan sammuttamista hetimiten sen jälkeen kun lisälämmittimen valo syttyy. Polttoaineen syöttö ja liekki ei käynnisty vielä vähään aikaan tuosta eikä lämmittimelle sitten aiheudu mitään nokeentumista tms.
Kiusallista vaan jos lähtee lämpimästä tallista kylmään ulkoilmaan niin pitää kytätä milloin ulkolämpömittari saavuttaa syttymisrajan ja lisälämmitin käynnistyy ja sitten painaa sen pois. Vai toimiiko jos heti painaa manuaalisesti päälle ja perään pois, en ole kokeillut.
2018 mallin GLC:ssä ei Starilla saa tehtyä juuri mitään. Simulaattorilla katsoin niin taisi olla käyntiaika säädettävissä. Edes käynnistyslämpötilaa ei saanut valittua. Nuo lukemattomat säätömahdollisuudet liittyvät vanhempiin "DAS-autoihin" tai sitten puhutaan muista työkaluista kuin star testeri (XDOS ohjelma). Vediamolla säätö varmasti onnistuu jos tietää mitä tekee.
Outoa vaan jos tässä lämmitin lähtee päälle yli 10 asteessa. Oma auto käynnistää lämmitimen nollassa (ei GLC ja muutaman vuoden vanhempi). Silti harmittaa kun tallista lähtee ja ihan turhaan kytkee lisälämmittimen pikkupakkasilla. Ihan kuin tästä autosta olisi koodattu tuo käynnistyslämmpötila ylemmäs (säätöalue yleensä 0 - 15 astetta). Saattaisi pelkkä SCN-koodaus auttaa palauttamaan kytkentäarvon nollaan jos se tehdasasetus tässä autossa olisi sama kuin omassani.
Edellisestä "DAS autosta" tuon lämpötilan sai itse asetettua XDOS:illa ja koko automaattisen lisälämmitystoiminnon sai koodattua pois päältä (monien muiden säätöjen lisäksi). Nykyisestä "Xentry-autosta" ei onnistu, pitäisi tehdä Vediamolla tai muilla softilla.
Kiusallista vaan jos lähtee lämpimästä tallista kylmään ulkoilmaan niin pitää kytätä milloin ulkolämpömittari saavuttaa syttymisrajan ja lisälämmitin käynnistyy ja sitten painaa sen pois. Vai toimiiko jos heti painaa manuaalisesti päälle ja perään pois, en ole kokeillut.
2018 mallin GLC:ssä ei Starilla saa tehtyä juuri mitään. Simulaattorilla katsoin niin taisi olla käyntiaika säädettävissä. Edes käynnistyslämpötilaa ei saanut valittua. Nuo lukemattomat säätömahdollisuudet liittyvät vanhempiin "DAS-autoihin" tai sitten puhutaan muista työkaluista kuin star testeri (XDOS ohjelma). Vediamolla säätö varmasti onnistuu jos tietää mitä tekee.
Outoa vaan jos tässä lämmitin lähtee päälle yli 10 asteessa. Oma auto käynnistää lämmitimen nollassa (ei GLC ja muutaman vuoden vanhempi). Silti harmittaa kun tallista lähtee ja ihan turhaan kytkee lisälämmittimen pikkupakkasilla. Ihan kuin tästä autosta olisi koodattu tuo käynnistyslämmpötila ylemmäs (säätöalue yleensä 0 - 15 astetta). Saattaisi pelkkä SCN-koodaus auttaa palauttamaan kytkentäarvon nollaan jos se tehdasasetus tässä autossa olisi sama kuin omassani.
Edellisestä "DAS autosta" tuon lämpötilan sai itse asetettua XDOS:illa ja koko automaattisen lisälämmitystoiminnon sai koodattua pois päältä (monien muiden säätöjen lisäksi). Nykyisestä "Xentry-autosta" ei onnistu, pitäisi tehdä Vediamolla tai muilla softilla.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 586
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Lisälämmittimen käynnistyminen
w205 -16 lähtee myös päälle +9° lämpötilassa mutta sammuu n.5km matkan jälkeen moottorin lämmittyä.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: Lisälämmittimen käynnistyminen
Tietenkin kaikki sammuu kun moottori on lämmennyt mutta mielenkiintoista jos tuossa on tehtaan asetuksilla 9 asteessa käynnistysraja. Varmaan ilmaston lämpeneminen näissä huomioitu jos tuossa 18-mallisessa oli nostettu yli kymmenen asteen.Pikku Mersu kirjoitti: ↑Ti 03.11.2020 17:11 w205 -16 lähtee myös päälle +9° lämpötilassa mutta sammuu n.5km matkan jälkeen moottorin lämmittyä.