Papan c209 ja Kippo
Re: Papan c209 ja Kippo
Huoltolaskurikin tuli myöhässä ilmoittelemaan, meni hetki muistellessa kuittaus tapaa
Niin pistetään taas muistiin
1. Avain asentoon 2
2. Sitten menusta ulkolämpötila esiin
3. Kelataan huolto esiin
4. Reset nappula pohjaan, piippaus ja kysymys ”haluatko nollata”, sormi pois
5. Sormi takaisin reset nappulalle ja odottaa nollauksen ja sormi pois
6. Valmis
Niin pistetään taas muistiin
1. Avain asentoon 2
2. Sitten menusta ulkolämpötila esiin
3. Kelataan huolto esiin
4. Reset nappula pohjaan, piippaus ja kysymys ”haluatko nollata”, sormi pois
5. Sormi takaisin reset nappulalle ja odottaa nollauksen ja sormi pois
6. Valmis
Re: Papan c209 ja Kippo
Pistin seisomaan, auton siis.
Täytyy siis keskittyä koko talviaika keksimään kaikenlaisia tulevia päivityksiä aka unelmointia
Oikeasti pitää laittaa työpiste ja ruveta käymään ohjaimien piirilevyjä läpi yksi kerrallaan, nyt on se aika.
Kuten foorumia seuraavat ovat huomanneet, niin ikä tulee vastaan näissä vehkeissä, edes hyvät vehjekset ei kestä ajanhammasta
Mitään hälyttävää ei kyllä ole tiedossa, mutta vanha on vanha, niin se vaan on.
Eihän tätä kyllä usko esson porukatkaan, miten helppo veijari tämä yksilö on ollut
Alkaako tästä tulla klassikko? Perinteisen ulkoisen tarkastuksen perusteet mittasuhteiltaan voisi jopa olla mahdollista, jotta mokoma rääpäle pesee cl mallin ikäluokassaan uudempaa ei kyllä pese, se vaan on hieno peli kaikkiaan!
Täytyy siis keskittyä koko talviaika keksimään kaikenlaisia tulevia päivityksiä aka unelmointia
Oikeasti pitää laittaa työpiste ja ruveta käymään ohjaimien piirilevyjä läpi yksi kerrallaan, nyt on se aika.
Kuten foorumia seuraavat ovat huomanneet, niin ikä tulee vastaan näissä vehkeissä, edes hyvät vehjekset ei kestä ajanhammasta
Mitään hälyttävää ei kyllä ole tiedossa, mutta vanha on vanha, niin se vaan on.
Eihän tätä kyllä usko esson porukatkaan, miten helppo veijari tämä yksilö on ollut
Alkaako tästä tulla klassikko? Perinteisen ulkoisen tarkastuksen perusteet mittasuhteiltaan voisi jopa olla mahdollista, jotta mokoma rääpäle pesee cl mallin ikäluokassaan uudempaa ei kyllä pese, se vaan on hieno peli kaikkiaan!
Re: Papan c209 ja Kippo
Piti ottaa käyttöön, hyvä jumppa
Tähän mennessä tulleet lumet päällä, onneksi keli suosi lapiomiestä, jotain tosi jäistä kasaa olisi ikävämpi ollut putsailla.
Autossa pitkään ollut ja hyvin palvellut sznajder silver100Ah akku( taattua laatua )selkeästi väsynyt, niin akku kaupoilla piti käydä eilen. Tänään vaihtelin akun, ei mitään ihmeellistä.
Tosin tuo akku on pituudeltaan vajaa, kun pitäisi olla 353 pitkä! Tuolle on jo loppusijoitus paikka valmiina ja oikean kokoinen akku on tulossa tilalle, sai kyllä kiinnitysraudan kääntämällä kiinni.
Samalla pääsi kurkkaamaan akun alle, sielläkään mitään ihmeellistä. Koivunsiemeniä, jotka poistelin kourallisen, näköjään joka vuosi tehtävä putsaus
Sopitukset kuntoon ja ajelua, täytyy ajella pakolliset, siihen asti että poika saa uudemman mersunsa korjautettua
Ja viimeistään keväällä käydä laatikon ohjelmoinnissa, niin saa siitäkin hiukan näpsäkämmän, hieman lisää sporttia se kyllä vaatiikin
Tähän mennessä tulleet lumet päällä, onneksi keli suosi lapiomiestä, jotain tosi jäistä kasaa olisi ikävämpi ollut putsailla.
Autossa pitkään ollut ja hyvin palvellut sznajder silver100Ah akku( taattua laatua )selkeästi väsynyt, niin akku kaupoilla piti käydä eilen. Tänään vaihtelin akun, ei mitään ihmeellistä.
Tosin tuo akku on pituudeltaan vajaa, kun pitäisi olla 353 pitkä! Tuolle on jo loppusijoitus paikka valmiina ja oikean kokoinen akku on tulossa tilalle, sai kyllä kiinnitysraudan kääntämällä kiinni.
Samalla pääsi kurkkaamaan akun alle, sielläkään mitään ihmeellistä. Koivunsiemeniä, jotka poistelin kourallisen, näköjään joka vuosi tehtävä putsaus
Sopitukset kuntoon ja ajelua, täytyy ajella pakolliset, siihen asti että poika saa uudemman mersunsa korjautettua
Ja viimeistään keväällä käydä laatikon ohjelmoinnissa, niin saa siitäkin hiukan näpsäkämmän, hieman lisää sporttia se kyllä vaatiikin
Re: Papan c209 ja Kippo
Näkyy nopeusmittarin viisarikiekko hieman rykivän, liekkö kehä rapistumassa. Noh nopeustieto diginä kuitenkin toimii oikein eli keväällä voisi katsella mokomaa viisarikiekkoa, ei näytä olevan kummoinen homma vaihtaa kuitenkaan.
Re: Papan c209 ja Kippo
Ostelin viisarirattaan ja irroituskoukut mittaristolle(en viitsi 6€ itse väännellä rautalankaa ), täytyy vielä katsella varalle mittaristo. Sekin vain ”tuuninki” mielessä, voisi kokeilla erilaisia variaatioita
Tässähän on se hyvä puoli, jotta E mallipohjaisissa on sama mittaristo
Oikea syy toimimattomuudelle, taitaa olla tuo akun pakkovaihto, joten täytyy ”palauttaa” , ”synkata” piuhoilla ensin, ennenkuin lähtee leikkausta tekemään.
Lievää innostusta näköjään löytyy myös sirujen lukuun/muokkaukseen/kopiointiin sopivan kaluston ohjelmiston hankinta, kun ei ne maksa juuri mitään, eikä tarvitse edes kiinasta asti tilata.
Re: Papan c209 ja Kippo
Innostuin kokeilemaan saako tuosta vielä hyvän, aika tyhjäksi oli päässyt. Älylaturilla kun puski recond moodin kanssa, niin näyttää voivan hyvin täytyy vielä analyysi vetästä, niin näkee ”totuuden”
Edit: testerillä vain katsottu, akku irrallaan, ettei tuosta nyt mitään johtopäätöksia voi tehdä! Liian kylmä on nyt lähteä leikkimään autolle mokoman kanssa mutta toimiipahan nyt varavirtana, jos on tarvetta, eikä kyllä edes mahtuisi talviauton akun tilalle, joka on alle puolet tuosta ja silti toimii näillä pakkasilla! Ei kyllä montaa seisontapäivää kestä niin pieni kikkare
Re: Papan c209 ja Kippo
Tämä heijarikiekko saapui, näyttää ihan asialliselta. Tuohon sitten pitää siirtää viisarin päälliset alkuperäisestäOrlov kirjoitti: ↑La 23.12.2023 11:20Ostelin viisarirattaan ja irroituskoukut mittaristolle(en viitsi 6€ itse väännellä rautalankaa ), täytyy vielä katsella varalle mittaristo. Sekin vain ”tuuninki” mielessä, voisi kokeilla erilaisia variaatioita
Tässähän on se hyvä puoli, jotta E mallipohjaisissa on sama mittaristo
Oikea syy toimimattomuudelle, taitaa olla tuo akun pakkovaihto, joten täytyy ”palauttaa” , ”synkata” piuhoilla ensin, ennenkuin lähtee leikkausta tekemään.
Lievää innostusta näköjään löytyy myös sirujen lukuun/muokkaukseen/kopiointiin sopivan kaluston ohjelmiston hankinta, kun ei ne maksa juuri mitään, eikä tarvitse edes kiinasta asti tilata.
DC virtalähteet ei ihan mahottomia maksa, niin jos vielä semmosen ostaisi Pitää vielä tonkia amazonia läpi ja löytää lisää ostettavaa, jotta saa ilmaiset postit
Re: Papan c209 ja Kippo
Ai se on tommonen. Mä olen monasti miettinyt millä noitavoimalla tuo neula leijuu mittaristossa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Papan c209 ja Kippo
Ja pakkasilla nukahti talviauton akkuOrlov kirjoitti: ↑Ke 03.01.2024 15:27
Edit: testerillä vain katsottu, akku irrallaan, ettei tuosta nyt mitään johtopäätöksia voi tehdä! Liian kylmä on nyt lähteä leikkimään autolle mokoman kanssa mutta toimiipahan nyt varavirtana, jos on tarvetta, eikä kyllä edes mahtuisi talviauton akun tilalle, joka on alle puolet tuosta ja silti toimii näillä pakkasilla! Ei kyllä montaa seisontapäivää kestä niin pieni kikkare
Onneksi tuommonen 44Ah kikkare paljoa maksa ja nyt on jännitelähteitä sitten tarjolla
Huomenna näyttäisi olevan sopiva keli testailla tuo 100Ah akku, onko siitä enään mihinkään, samalla kun putsailee mersun jäistä
Re: Papan c209 ja Kippo
Clk lähti niin nätisti käyntiin,jotta unohdin testailut välittömästi
Miten ihmeessä voi auto lähteä niin nätisti, kaiken tämän pakkastelun jälkeen
Ehkä ne on alunperin tehty semmoisiksi
Laiska kun olen, niin kaivoin vain sisäänmenoväylän ja painoin nappia, sekunnin osissa nättiin tyhjäkäyntiin, toki "ryyppy" moodissa ja sekin lyhyt kuin kesäkäytössä
Noh, plussallahan tuo lämpötila on/oli.
Voi rauhassa todeta,jotta tuo vanha akku on unohdettava autokäytössä,ilman mitään testailua
Miten ihmeessä voi auto lähteä niin nätisti, kaiken tämän pakkastelun jälkeen
Ehkä ne on alunperin tehty semmoisiksi
Laiska kun olen, niin kaivoin vain sisäänmenoväylän ja painoin nappia, sekunnin osissa nättiin tyhjäkäyntiin, toki "ryyppy" moodissa ja sekin lyhyt kuin kesäkäytössä
Noh, plussallahan tuo lämpötila on/oli.
Voi rauhassa todeta,jotta tuo vanha akku on unohdettava autokäytössä,ilman mitään testailua
Viimeksi muokannut Orlov, Ke 10.01.2024 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Papan c209 ja Kippo
Omat mielipiteet asiasta, virtalähteen suhteen.
Kun on kunnollinen akku autossa, niin toiminta kokonaisuudessaan on aivan erilaista, käynnistyksestä lähtien!
Jos autossa on vähänkin vanhempi akku, niin halvin korjaus on vaihtaa kunnollinen akku, nämä tuntuvat vaativan puhdasta ja nättiä jännitettä/virtaa !
Ei tarvitse vaihtaa mitään antureita, pumppuja etc mikä on trendi ollut jo pitkään foorumilla, jokainen diagnostiikka käytännössä on ollut mitä ihmeellisempiä selvityksiä anturi sitä ja tätä ja ei sopiva laite etc
Pitää mersulla käydä jne, ostaa tonnin vehkeet, jotta osaa lukea vikakoodit ja suositukset siitä miten toimia
Josssakin tuikku tasolla, uskoisin asiaan, mutten näihin kotilukijoihin kyllä usko, ihan vaan siitä syystä, ettei he koskaan toista virheitään!
Toki virheistä oppii, muttei siitä, että näpelöi ja sattuu toimimaan.
En väheksy mitenkään oikeutta oppia asioita ja olla siitä ylpeä, jos keksii jotain joka toimii! Totean vain yhä useammin sen olevan yleistämistä ja pätemistä, tyyliin ”my precious” tyyppisesti.
Toki täytyy muistaa, että kirjoitettua viestiä tulkittaessa, niin sen voi tulkita ihan väärin
Kun on kunnollinen akku autossa, niin toiminta kokonaisuudessaan on aivan erilaista, käynnistyksestä lähtien!
Jos autossa on vähänkin vanhempi akku, niin halvin korjaus on vaihtaa kunnollinen akku, nämä tuntuvat vaativan puhdasta ja nättiä jännitettä/virtaa !
Ei tarvitse vaihtaa mitään antureita, pumppuja etc mikä on trendi ollut jo pitkään foorumilla, jokainen diagnostiikka käytännössä on ollut mitä ihmeellisempiä selvityksiä anturi sitä ja tätä ja ei sopiva laite etc
Pitää mersulla käydä jne, ostaa tonnin vehkeet, jotta osaa lukea vikakoodit ja suositukset siitä miten toimia
Josssakin tuikku tasolla, uskoisin asiaan, mutten näihin kotilukijoihin kyllä usko, ihan vaan siitä syystä, ettei he koskaan toista virheitään!
Toki virheistä oppii, muttei siitä, että näpelöi ja sattuu toimimaan.
En väheksy mitenkään oikeutta oppia asioita ja olla siitä ylpeä, jos keksii jotain joka toimii! Totean vain yhä useammin sen olevan yleistämistä ja pätemistä, tyyliin ”my precious” tyyppisesti.
Toki täytyy muistaa, että kirjoitettua viestiä tulkittaessa, niin sen voi tulkita ihan väärin
Re: Papan c209 ja Kippo
Melko kauan piti koukkuja odotella, olivat kuulemma kadonneet postissa. Pistivät uudet tulemaan kotiintuotuna.
Näillä siis irroitellaan mittaristo kojelaudasta
Tulivat ripeästi. Ja eilen tuli ne hävinneetkin
Näillä siis irroitellaan mittaristo kojelaudasta
Tulivat ripeästi. Ja eilen tuli ne hävinneetkin
Re: Papan c209 ja Kippo
Alkaa olemaan se aika vuodesta, jotta rassaaminen alkaa
Jos muuten joku tekee jotain tuommoisilla em koukuilla, joutaa tuo toinen pari hyötykäyttöön, voi noutaa perusteluja vastaan!
Onneksi pakkaset tuli, niin en viitsi vielä mihinkään toimenpiteisiin ryhtyä, mutta kun katsoo tuota uusien osien kasaa, niin tekemistä riittää
Toki mitään pakollista ei ole, ainakaan vielä ilmennyt, mutta uskon ennaltaehkäisyyn toki motivaatio tulee vasta kun on reilusti lämmintä(ja sataa vettä)
Ja ehkä salaa istuskellut autossa ja ehkä hieman kuunnellut v8 murinaa, ehkä
Mutta toinen avain on näköjään lopettanut toimintansa! Toki sitä käyttää voi, muttei kake osasto toimi, luulin ensin pattereiden loppuneen, mut ei, ei auttanut pattereiden vaihto, ei ledi vilku eikä availe ovia
Jos muuten joku tekee jotain tuommoisilla em koukuilla, joutaa tuo toinen pari hyötykäyttöön, voi noutaa perusteluja vastaan!
Onneksi pakkaset tuli, niin en viitsi vielä mihinkään toimenpiteisiin ryhtyä, mutta kun katsoo tuota uusien osien kasaa, niin tekemistä riittää
Toki mitään pakollista ei ole, ainakaan vielä ilmennyt, mutta uskon ennaltaehkäisyyn toki motivaatio tulee vasta kun on reilusti lämmintä(ja sataa vettä)
Ja ehkä salaa istuskellut autossa ja ehkä hieman kuunnellut v8 murinaa, ehkä
Mutta toinen avain on näköjään lopettanut toimintansa! Toki sitä käyttää voi, muttei kake osasto toimi, luulin ensin pattereiden loppuneen, mut ei, ei auttanut pattereiden vaihto, ei ledi vilku eikä availe ovia
Re: Papan c209 ja Kippo
Avaimen osalta, oli kyllä melko persiistä todeta loppupelissä vian olevan paketista otetuista uusista pattereista
Ja samoista paketeista sitten viimeisenä otetut 4 patteria oli ne joilla lähti tulille, voe prkl
viewtopic.php?t=221009
Ja samoista paketeista sitten viimeisenä otetut 4 patteria oli ne joilla lähti tulille, voe prkl
viewtopic.php?t=221009
Re: Papan c209 ja Kippo
Ropaamiset on vähissä, kelit on niin surkeat ja työmatkalla on niin surkeassa kunnossa oleva tien pätkä, etten todellakaan ajele sitä, eiköhän se kaupunki kohta kunnostele sen savi noussut pintaa jne jne
Ja autohan otetaan käyttöön vasta silloin kun sillä ajellaan!
Tilasin kuitenkin pari tiivistettä, elikkäs etuvalojen tiivisteet. Joka kerta kun konepellin avaa, niin tulee/tuli niitä mulkoiltua ja todettua vaihdon tarve.
Ihan aliexpreseestä hyviä arvosteluja jne jne ja ennenkaikkea halvat 60€ tuossa toivottavasti säästää
Niistä sitten lisää kommenttia, kun asentelun aika koittaa
Ja autohan otetaan käyttöön vasta silloin kun sillä ajellaan!
Tilasin kuitenkin pari tiivistettä, elikkäs etuvalojen tiivisteet. Joka kerta kun konepellin avaa, niin tulee/tuli niitä mulkoiltua ja todettua vaihdon tarve.
Ihan aliexpreseestä hyviä arvosteluja jne jne ja ennenkaikkea halvat 60€ tuossa toivottavasti säästää
Niistä sitten lisää kommenttia, kun asentelun aika koittaa
Re: Papan c209 ja Kippo
Kesä korkattu, vappuajelulla tuli lopuksi käytyä katsomassa josko seisonnasta vikaa olisi tullut? No onneksi ei
Akun kuitenkin vaihdoin täysikokoiseen, siinä sitten tuli muistettua talvella nähty roskakasa akkutelineen alla. Joten siitä se idea sitten lähti, meni 4h rattosasti
Ihmeen hyvin kuitenkin teline säilynyt alapuolelta
Putsailin paikat ja johtoradan, sekä etulasin kaukalon valumaputken, siellä näkyy olevan myös akkukaukalolle valumaputki aukkoineen. Ovat vierekkäin. Molemmat tietysti täysin tukkeessa
Tässä vielä täytemateriaalista kuva
Akun kuitenkin vaihdoin täysikokoiseen, siinä sitten tuli muistettua talvella nähty roskakasa akkutelineen alla. Joten siitä se idea sitten lähti, meni 4h rattosasti
Ihmeen hyvin kuitenkin teline säilynyt alapuolelta
Putsailin paikat ja johtoradan, sekä etulasin kaukalon valumaputken, siellä näkyy olevan myös akkukaukalolle valumaputki aukkoineen. Ovat vierekkäin. Molemmat tietysti täysin tukkeessa
Tässä vielä täytemateriaalista kuva
Viimeksi muokannut Orlov, Ke 01.05.2024 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Papan c209 ja Kippo
Ja mittarin viisarikin lähti nollaamalla toimimaan, niin ei tarvinnut availla mittaristoaOrlov kirjoitti: ↑To 04.01.2024 20:21Tämä heijarikiekko saapui, näyttää ihan asialliselta. Tuohon sitten pitää siirtää viisarin päälliset alkuperäisestäOrlov kirjoitti: ↑La 23.12.2023 11:20Ostelin viisarirattaan ja irroituskoukut mittaristolle(en viitsi 6€ itse väännellä rautalankaa ), täytyy vielä katsella varalle mittaristo. Sekin vain ”tuuninki” mielessä, voisi kokeilla erilaisia variaatioita
Tässähän on se hyvä puoli, jotta E mallipohjaisissa on sama mittaristo
Oikea syy toimimattomuudelle, taitaa olla tuo akun pakkovaihto, joten täytyy ”palauttaa” , ”synkata” piuhoilla ensin, ennenkuin lähtee leikkausta tekemään.
Lievää innostusta näköjään löytyy myös sirujen lukuun/muokkaukseen/kopiointiin sopivan kaluston ohjelmiston hankinta, kun ei ne maksa juuri mitään, eikä tarvitse edes kiinasta asti tilata.
DC virtalähteet ei ihan mahottomia maksa, niin jos vielä semmosen ostaisi Pitää vielä tonkia amazonia läpi ja löytää lisää ostettavaa, jotta saa ilmaiset postit